Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiivinen kadehtiminen, kerro mitä kadehdit

Vierailija
13.06.2022 |

Kerro rehellisesti mitä kadehdit. Muiden kommentteja ei saa arvostella eikä vastaväittää, pidetään ketju asiallisena ja kunnioittavana. Katsotaan onnistutaanko.

Kommentit (264)

Vierailija
41/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin hyvään ja rikkaaseen eliittiperheeseen ja -sukuun syntyneitä. Hyvin kasvatettu, luonnollisen nätti, komean aatelissukunimen ja siihen sointuvan kauniin etunimen omaava haluaisin itsekin olla.

Sen sijaan olen vaan lihava, tavallinen tallukka. Niitä Maija Meikäläisiä.

Vierailija
42/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen niille jotka ovat onnellisessa, luotettavassa parisuhteessa ja tulevat rakastetuksi ja arvostetuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät suorat valkoiset hampaat ja leveä hymy saa minut tuntemaan kateellisuutta.

Olen aina halunnut tämän ominaisuuden itselle, ei vaan ole rahaa käyttää oman kaluston muokkaamiseen.

Vierailija
44/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehdin ihmisiä, jotka osaa puhua!

Paljon puhetta, paljon valetta. Muista se.

Vierailija
45/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ajoittain kateellinen niille jotka osaavat olla positiivisia, hyväntuulisia, rentoja ja onnellisia.

Itse olen ememän tai vähemmän aina ollut kriittinen, suutun helposti, olen tyytymätön enkä oikeastaan muista koska olisin ollut oikeasti onnellinen.

Vierailija
46/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin niitä, jotka voivat ilman huolta toimeentulosta kokeilla kaikenlaista ammatikseen tai opiskella aikuisena.

Vierailija
47/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen eräälle henkilölle joka puoliväkisin vei nuoruusvuosina rakastamani miehen joka kuului mielestäni minulle.

Mies halusi minut, minä hänet, mutta jostain syystä toisin kävi.

Tunnen katkeransekaista kateellisuutta (ja paljon muutakin) kun näen heidät vieläkin yhdessä vuosikymmenten jälkeen 🥺

Vierailija
48/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kadehdin niitä, jotka voivat ilman huolta toimeentulosta kokeilla kaikenlaista ammatikseen tai opiskella aikuisena.

Meinäsin juuri kirjoittaa lähes saman tekstin.

Tuohon liittyen myös kadehdin heitä joilla on rahan lisäksi rohkeutta heittäytyä uuteen vaikkei olisi mitään osaamista ja kokemustakaan.

Vierailija
49/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin naisia. Ei tarvitse kuin syntyä, ja kaikki tuodaan eteen. 

Vierailija
50/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin:

-ihmisiä, joilla on lomaa (olen yrittäjä)

-ihmisiä, joilla on paksut hiukset (itsellä luiro)

-kärsivällisiä ihmisiä

-luonnostaan hoikkia ihmisiä (joudun tarkkailemaan koko ajan syömisiäni)

-ihmisiä, jotka saavat perintöä (molemmat vanhemmistani köyhiä kuin kirkonrotat)

-ihmisiä, jotka eivät välitä mitä muut heistä ajattelevat

Vierailija
51/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identtisten tyttökaksosten vanhempia

Vierailija
52/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin niitä, joilla on käsitöiden tekemisen ja piirtämisen taito. Kädentaitoni ovat aivan onnettomat. Olen kyllä erinomainen kokki ja taitava leipurikin, mutta ompelu- tai neulomistyöt, puutyöt ja piirtäminen tai maalaaminen ei luonnistu sitten ollenkaan.

Vierailija
53/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kadehdin pitkiä, hoikkia ja hyvävartaloisia, en muuten, mutta he löytävät helposti vaatteita ja mikä tahansa näyttää hyvältä heidän päällään.

Itse olen just vastakohta.

Vierailija
54/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisen kateuden aihe minulle on ihmiset joilla on aina missä tahansa asiassa hyvä tuuri (mistä se sitten ikinä johtuukaan), elämä heittää ihan yks kaks eteen kaikkea kivaa ja mielenkiintoista, tuntuu että joskus positiivisia elämänkäänteitä tarjoillaan heille kuin tarjottimelta.

Vastoinkäymisistäkin seuraa pian jotain uutta ja positiivista, elämä sujuu mukavasti vuosikymmenestä toiseen ja onni potkii.

Vierailija
55/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena kadehdin niitä kavereitani joilla oli normaalit perheet (äiti, isä, sisaruksia), kiltit rakastavat vanhemmat ja asuivat omakotitaloissa.

Vierailija
56/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Positiiviselle kadehtimiselle" on kyllä ihan oma toimiva sanakin ja se on ihailu (ja ihastelu). Kadehtiminen sen sijaan on negatiivista.

Vierailija
57/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sangen kateellinen heille joilla on nykypäivän johtajataidoilla varustettu esihenkilö, joka johtaa positiivisuudella ja alaisiaan kannustavalla ja nostattavalla, turvallisuuden tunnetta ylläpitävällä tyylillä.

Muutamaan vuoteen ei oo näkyny tollasia metodeja meillä..... harmi.

Työnteko maistuisi ihan erilaiseltä kun töissä olisi kiva ilmapiiri ja porukka viihtyisi.

Vierailija
58/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadehtimisessa ei ole mitään positiivista.

Kadehtimisen voi parhaimmillaan kääntää ihailuksi ja tavoitteiden asettamiseksi.

Kateuden voi kääntää joksikin positiiviseksi prosessoimalla kateuden tunnetta ja kohdetta jne, mutta se vaatii vähän ajatustyötä ja asennemuutosta. Kateus, ihailu ja tavotteiden asettaminen ovat kuitenkin kaikki eri asioita, joille on siksi omat terminsäkin olemassa. Ihailu ja tavotteiden asettaminen ei ole kateutta, toki esim. noita kaikkia voi tuntea yhtä aikaakin.

Vierailija
59/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kateellinen niille joilla on (ollut) selkeä suunta töiden ja opiskelujen suhteen. En vielä kolmekymppisenäkään tiedä mikä minusta tulee "isona"

Vierailija
60/264 |
13.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kadehtimisessa ei ole mitään positiivista.

Kadehtimisen voi parhaimmillaan kääntää ihailuksi ja tavoitteiden asettamiseksi.

Kateuden voi kääntää joksikin positiiviseksi prosessoimalla kateuden tunnetta ja kohdetta jne, mutta se vaatii vähän ajatustyötä ja asennemuutosta. Kateus, ihailu ja tavotteiden asettaminen ovat kuitenkin kaikki eri asioita, joille on siksi omat terminsäkin olemassa. Ihailu ja tavotteiden asettaminen ei ole kateutta, toki esim. noita kaikkia voi tuntea yhtä aikaakin.

"Markku Ojasen mukaan on myös toinen, myönteisempi kateuden laji. Siinä kateus näyttäytyy pikemminkin ihailuna.

– Tällöin kohteelle ei haluta pahaa eikä ajatella, että kunpa minäkin saisin samanlaista. Tällainen kateus kohdistuu esimerkiksi kaukaisiin filmitähtiin, Ojanen kertoo.

Ihailun kaltaisen kateuden voi nähdä myös positiivisena, koska se voi motivoida kadehtijaa toimimaan itse, esimerkiksi pitämään itsestään huolta uudella tavalla. Tämä toimii erityisesti silloin, kun ihminen on tiedostanut olevansa kateellinen ja tunnistaa omat vahvuutensa."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kahdeksan