Positiivinen kadehtiminen, kerro mitä kadehdit
Kerro rehellisesti mitä kadehdit. Muiden kommentteja ei saa arvostella eikä vastaväittää, pidetään ketju asiallisena ja kunnioittavana. Katsotaan onnistutaanko.
Kommentit (264)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kadehtimisessa ei ole mitään positiivista.
Kadehtimisen voi parhaimmillaan kääntää ihailuksi ja tavoitteiden asettamiseksi.
Juuri näin. Kateuden tunne kertoo vain ja ainoastaan sitä, että haluaa itselleen samaa asiaa.
Luulen, että ihmiset eivät tunnista tätä positiivisen kateuden tunnetta. Heille kateus on vain sitä, että toinen halutaan tuhota.
Vierailija kirjoitti:
Ystävääni joka on kauniimpi kuin yksikään Miss Universum. On sattunutkin syntymään rikkaaseen perheeseen jossa harrastetaan purjehdusta, opiskeli graafista suunnittelua ja pääsi alan vakitöihin jo opiskeluaikana. Ei valmistunut ikinä mutta elää ylellistä elämää, komea mieskin ja lapsilla kalliit harrastukset. On vasta 30-vuotias ja aikoo jättäytyä pois työelämästä kesän jälkeen, kun rahaa on liikaa ja voi keskittyä lastensa harrastustoimintaan.
Itse saman ikäinen, mutta köyhä ja ruma kuin kirkonrotta, vaikka omistusasunnossa asun.
Minullakin on tuollainen ystävä. Kaunis, hoikka ja sairaan rikas mies. Ja ystävä itse on tosi mukava. Kyllä, voisin vaihtaa osia hänen kanssaan.
Ihmisiä joilla on mahdollisuus asua talvi pois suomesta.
Vierailija kirjoitti:
Kadehdin ihmisiä joilla on hyvä kielitaito.
Tähän voin niin samaistua.
Oma tilanteeni on ihan onneton, en osaa englantiakaan lähes laisinkaan. Oli aikoinaan peruskoulussa minulla lyhyenä kielenä (3 v) ja nyt työelämää takana 33 vuotta, enkä ole edes siellä kieliä tarvinnut.
"Kadehdin" poikaani, jolla nyt ysin päättötodistuksessa englanti ja ruotsi 10.
Oikeesti olen todella ylpeä ja iloinen siitä.
Kadehdin naisia joilla on hoikka vartalo. Itse olen jonkin verran ylipainoinen.
Kadehdin nuoruutta ja sitä, että olisin itse käyttänyt kolmekymppiseni jotenkin muuten kuin masentuneena. Yritän kyllä olla katkeroitumatta tästä.
Paremmat sosiaaliset taidot ja paineensietokyky ovat myös asioita, joista olen jossain määrin kateellinen niille, joilla niitä on.
Kadehdin ihmisiä, jotka ovat täysin tyytyväisiä omaan elämäänsä. Sellaisia, joilla on tietenkin vastoinkäymisiäkin, mutta he ovat silti täysin sinut itsensä ja elämänsä kanssa. Heitä yhdistää ehkä tietynlainen rohkeus elää juuri siten kuin he haluavat.
Itse olen liian usein jotenkin tyytymätön. Mutta en kuitenkaan uskalla tehdä asioille mitään.
Kadehdin onnellisia pariskuntia, jotka ovat löytäneet toisensa jo nuorena, edenneet perinteisen kaavan mukaan ja perustaneet perheen alle kolmekymppisinä.
Erityisesti kadehdin ydinperheessä kasvaneita, joiden vanhemmat ovat kuolemaansa saakka yhdessä.
Minulla on myös ystäviä muutama, jotka ovat aivan älyttömän kauniita ja omaavat erityisiä taitoja, toinen laulaa todella kauniisti (ja keikkailee harrastuksena) ja toineen leipoo ihan mitä vaan (upeita luomuksia). Voisin kovasti kadehtia näin kovin taviksena heitä, mutta en vaan osaa, sillä molemmat ovat niin upeita, ihania, kilttejä ihmisiä, ihan täyttä kultaa siis.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös ystäviä muutama, jotka ovat aivan älyttömän kauniita ja omaavat erityisiä taitoja, toinen laulaa todella kauniisti (ja keikkailee harrastuksena) ja toineen leipoo ihan mitä vaan (upeita luomuksia). Voisin kovasti kadehtia näin kovin taviksena heitä, mutta en vaan osaa, sillä molemmat ovat niin upeita, ihania, kilttejä ihmisiä, ihan täyttä kultaa siis.
Minä kadehdin sitten sinua, kun elämässäsi on noin upeita ystäviä =)
Kadehdin niitä joilla on mökki ja rantasauna. Tunne ei estä minua elämästä enkä käytä sitä negatiivisesti ketään mökin omistajaa kohtaan.
Kadehdin hyvää seksiä. Meillä on muuten hyvä parisuhde ja perhe-elämä, mutta en saa juuri ollenkaan orgasmia ja myös miehelle on vaikea saada orkku, niin että usein mieheni hoitelee ensin minut ja sitten itsensä. Molemmat tulevat tyydytetyiksi ja onhan siinä seksiä ja panemista mutta orkut on usein vähän puolivillaisia. Haluaisin kokea sellaisen kiiman joka vie jalat alta ja saa tekemään tyhmyyksiä, ja sellaisen orkun että silmissä kipunoi. Nuorena ekat orkut olivat aika hyviä, nyt tuntuu että hyvä aamukakka on parempi kuin seksi. Ukon vaihtaminen ei ole vaihtoehto, tämä on muuten hyvä.
Kadehdin ystäviäni ja kuinka heidän elämänsä menevät eteenpäin ja he saavuttavat tällä hetkellä unelmiaan. Yksi on vihdoin pitkän yrityksen jälkeen raskaana ja on saamassa kauan kaipaamansa perheen. Toinen on ostamassa miehensä kanssa ensiasuntoaan ja muuttavat pois opiskelukaupungista. Myös ex:äni on rakentanut itselleen peruspuitteiltaan kadehdittavan elämän itselleen.
Itse tunnen olevani jumissa omassa elämässäni, en ole saavuttanut mitään mitä olen tavoitellut. Vaikka olenkin aidosti ja todella iloinen läheisteni puolesta, niin sisälläni kirvelee oma tilanteeni. En ikinä kuvitellut, että elämä voisi olla näin hankalaa. Tunnen oloni yksinäiseksi ja unohdetuksi...
Vierailija kirjoitti:
Muilta osin viihdyn hyvin introverttina enkä kaipaa laajaa sosiaalista verkostoa, mutta parisuhteen muodostamisen vaikeus ärsyttää välillä. Kadehdin ihmisiä, jotka löytävät kumppaniehdokkaita, ovat ehdokkaiden silmissä kiinnostavia, tutustuvat ongelmitta ja aloittavat uuden suhteen helposti.
Tuota "kadehdin" itsekin aiemmin. Mutta nyt kun on oma kumppani niin ehkä me olemme muuttuneet kadehdinnan kohteeksi, koska pitkän yksinolon myötä osaamme arvostaa ja hoitaa parisuhdetta.
Kadehdin ihmisiä, joilla on laaja ja lojaali ystäväpiiri, joiden kanssa voivat harrastaa, lomailla ja tehdä kaikkea mukavaa.
Vierailija kirjoitti:
Kadehdin nuoruutta ja sitä, että olisin itse käyttänyt kolmekymppiseni jotenkin muuten kuin masentuneena. Yritän kyllä olla katkeroitumatta tästä.
Paremmat sosiaaliset taidot ja paineensietokyky ovat myös asioita, joista olen jossain määrin kateellinen niille, joilla niitä on.
Miten kolmekymppiset kannattaisi käyttää? Itse olen vähän päälle 30 ja en tiedä miten päin olisin, miten olla kolmekymppinen
Kadehdin työkaveriani, jolla on jotakin sellaista, joka saa kaikki ihmiset - erityisesti miehet - pitämään hänestä välittömästi. Miehet ihastuvat, naiset tykkäävät hänestä hyvänä tyyppinä. Hän on niitä naisia, joka saa miehiltä kukkalähetyksiä ulko-ovelleen niin usein, että hän on pyytänyt Interfloraa olemaan toimittamatta hänelle mitään.
Kadehdin ihmisiä, jotka nukkuvat hyvää ja sikeää, palauttavaa unta ja heräävät aamulla pirteänä. Kadehdin ihmisiä joilla on onnellinen parisuhde ja hyvää ja tyydyttävää säännöllistä seksiä. Kadehdin heitä, ketkä sattuvat olemaan niin onnekkaassa elämäntilanteessa, jossa ei masennus varjoista jokaista hetkeä.
Ja siis tuollaistako kadehdit? Se nainen ei ole vapaa.