Muita, jotka ei nauti juoksemisesta yhtään?
Ihan kamalaa touhua, jalat tuntuu kireiltä ja lyijynraskailta.
Kommentit (50)
En edes pysty juoksemaan. Olen niin lihava.
Pakkoko on juosta? Jos haluat kuntoilla, niin voit rullaluistella tai -hiihtää, pyörällä jne.
Se on hirveää. Lisäksi kaikki juoksijat näyttää kuivilta muumioilta.
Rullaluistelija kirjoitti:
Pakkoko on juosta? Jos haluat kuntoilla, niin voit rullaluistella tai -hiihtää, pyörällä jne.
Juoksu on siitä hyvä, että siihen ei tarvita mitään erityisiä välineitä. Rullaluistelu on Suomessa mahdotonta ja hiihtää voi vaan pari kk vuodessa.
Ap
Kyllä, en yhtään tiedä miten siinä pitäisi hengittää jne.
En oikein ikinä ole juoksemisesta nauttinut.
Enkä hiihtämisestä niin, että räkä lentää.
Reipas kävely, n. 15km/h pyöräily, jne. on minun liikuntaani.
Hiihtää tykkään hissukseen, jopa umpihangessa.
Voi olla että ne jalat on oikeasti painavat, koska monella on piileviä laskimovaivoja. Voi myös olla eripituiset jalat ja puolieron takia juokseminen tuntuu ikävältä. Minäkään en tykkää juoksusta, kaikki hölskyy ellei rinnatkin ole tungettu johonkin supertoppaliiveihin etukäteen. Crosstrainerilla ja soutulaitteella tykkään vetää, en tykkää ihmisten ilmoilla olemisestakaan eikä vaihtuvat maisemat ole mikään must treenissä.
Juoksevat ihmiset saavat siitä jotain kicksejä. Siis niillä se juoksu rullaa hyvin ja tulee hyvä olo ja sitä on pakko päästä harrastamaan säännöllisesti.
Sitten on niitä, jotka eivät tähän ryhmään kuulu.
Itse nautin esim. body pumpista, body combatista, itsepuolustuslajeista ja muista tällaisista "itsensä rääkkäämis" -jutuista.
Hölkkäsin vielä pari vuotta sitten. Hyvin sujui. Kesällä vain tätä juoksua siis. Tyyliin 1km ja väliin kävelyä ja taas juoksua. Paino oli 56kg. Painoa kuitenkin tuli talven aikaan se vain 5kg ja keväällä ei juoksusta tullut mitään. On paljon myös tekniikasta kyse miten juokset.Reipas kävely mulla ajaa nyt saman asian. Kohta yli 50v ei nivelet anna periksi. Oikea polvi joskus keljuilee. Kokeile reipasta kävelyä vaikka 30 min aluksi päivittäin
En juokse ellei ole pakko, mutta saatan kävellä 10-20 km ja pyöräilen, iltasella pyöräilin noin 30 km., kesäaikaan harrastan pojan kanssa myös suunnistusta ja maastopyöräilyä.
Kuntoni on siis ihan hyvä, mutta juokseminen varsinkaan jossakin asfaltilla ei ole sellaista, että viitsisin tehdä sitä, polkujuoksu on joskus ihan ok.
Jos menen juoksemaan tai oikeastaan hölkkäämään, niin sitä ennen pitää tiristää rakko ihan typötyhjäksi ja varmuuden vuoksi laittaa vielä tena pöksyyn. Jostakin syystä reipas kävely onnistuu hyvin, mutta juokseminen saa lirahduksia aikaan. Rappukävelyssä myös pitää olla tena. :) N48
Juoksu kuuluu kyllä niihin lajeihin, joista nauttii sitä enemmän, mitä useammin sitä tekee. Ja kun käy liian harvoin, homma tuntuu liian vaikealta eikä siitä nauti.
Nautin juoksemisesta ja nimenomaan juoksemisesta eli juoksen reipasti vauhtia pätkiä välillä kiihdytellen ja välillä keskinopeutta ja sitten kävelen pätkän reipasta vauhtia minkä aikana lataan akkuja seuraavaa spurttia varten. Hölkkäämisestä ei saa jotenkin sitä ''tunnetta''. Ihana juosta tuolla kuumassa kovaa kun sydän hakkaa ja hiki valuu.
Vierailija kirjoitti:
Hölkkäsin vielä pari vuotta sitten. Hyvin sujui. Kesällä vain tätä juoksua siis. Tyyliin 1km ja väliin kävelyä ja taas juoksua. Paino oli 56kg. Painoa kuitenkin tuli talven aikaan se vain 5kg ja keväällä ei juoksusta tullut mitään. On paljon myös tekniikasta kyse miten juokset.Reipas kävely mulla ajaa nyt saman asian. Kohta yli 50v ei nivelet anna periksi. Oikea polvi joskus keljuilee. Kokeile reipasta kävelyä vaikka 30 min aluksi päivittäin
Minä painan 73 kg ja jalka nousee oikein mukavasti. Niveletkin ovat kunnossa. Ikää pian 50 vuotta.
Jalkojen tottuminen juoksun iskutukseen ottaa oman aikansa, eikä ole mikään ihme jos se ei heti ala tuntua mukavalta. Pitää ensin sietää aika paljon epämukavuutta.
Mutta kaikki tuollainen tärähdyksiä sisältävä liikunta olisi kyllä tosi hyvästä luustolle ja tietysti muutenkin terveydelle. Aika harva on nykyään niin hyvässä kunnossa, että pystyisi oikeasti juoksemaan.
Tykkään kävellä pitkiäkin matkoja, mutta juoksemista inhoan.
Olen aina vihannut juoksemista. Jopa silloin nuorena kun harrastin kilpaurheilua kansainvälisesti. Se on vaan niin tylsää. Nykyisin saa myös polvet vihlomaan (urheiluvamma). Kaikki muut lajit menee, mutta juokseminen ei edes yrittämällä.
Juoksen yleensä vähintään 5 kertaa viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kokeillut reipasta kävelyä jo vuosikymmenet, sillä vaan ei ole mitään tekemistä juoksemisen kanssa. Kunto ei ole mulla huono, joten hengästyminen ei ole ongelma, jaloissa tuntuu vaan ihan karmealta. Viimeksi kun yritin juosta niin ihoa alkoi kutittaa ja poltella.
Ap
Kyllä mä nautin juoksemiisesta - nimittäin toisten juoksemisesta. Nytkiin voisi katsoa jalkapalloa mutta ne on vaiin rikkaille.