Miksei lastenhoitoapua voi tarjota? Miksi sitä pitää kerjätä? Olen totaaliyh.
Mulla se tilanne, että olen totaaliyh. Ei ole olemassa lasten isää. Ei ole uutta parisuhdetta. Ei ole isovanhempia kuin toisella puolella, jotka myös iäkkäitä, mutta toki pieni apu heistä silloin tällöin on.
Lasten kavereita on, mutta kovin vähän hekään pyytelevät luokseen. Minun pitää kysellä lasten kavereiden vanhemmilta, että olisko kaveria jollekin päivälle. Itsellä se tilanne myös, että kesälomaa on tasan 4 viikkoa. Lapset on 11-vuotiaita. Isovanhemmat vähän katsovat työpäivien aikana muutaman tunnin verran perään nyt ennen kesäloman alkua.
Kesälomalla siis minä en vapaahetkiä juuri saa niin, että voisin lähteä vaikka joskus yön yli johonkin tai vetäistä jotkut festarit läpi. Lapset eivät leireille halua mennä kun eivät ketään sieltä tunne.
Miksei ihmiset tarjoa ihan suoraan, että meille sopisi esim. lapsen yökylä tämä ja tämä viikonloppu. On aika hiton vaikea pyytää joltain puolitutultakaan jos lapset eivät ole koskaan aiemmin siellä olleet. Vai milloin on se hetki kun nuo voi jättää keskenään kotiin ja mihin asti esim. illalla jos tuleekin yöksi kotiin? MLL maksaa ihan järjettömästi joku la-su välinen yö. Ei mulla varmaan ole sellaiseen varaa maksaa tuplapalkkaa ja takseja vahdille kotiin (jos itsekin olen ollut juhlimassa niin enhän ole ajokuntoinen ja taksia tarvin silloin minäkin).
Kertokaa miten olette pärjänneet.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Toki lapsia tehtäessä valmistaudutaan siihen, että heidän kanssaan pärjää yksinkin. Ja tokihan niiden kanssa pärjää, kun ei vain ole vaihtoehtoja. Mutta onko se elämää, että laittaa aina omat tarpeet syrjään? En todellakaan juokse festareilla ja baareissa. En käytännössä juuri koskaan juo alkoholia ja jos juonkin niin nimenomaan kerran vuodessa juhliessa-tyyliin. Kyse ei ole siis siitä, että olisin joka viikonloppu menossa.. ei.. Kyse on siitä, että JOSKUS saisi elää päivän kaksi vain itseään varten. Etenkin kun ei ole kovin auvoinen omakaan tilanteeni.
Minulla on myös aikataulullisesti vaativa työ, joka pitää todennäköisesti vaihtaa sellaiseen, että lasten kanssa homma lutviutuu paremmin. Pitääkö luopua työstä, vapaa-ajasta ja ihan kaikesta vain lasten vuoksi? Lapset toki voivat olla kotona keskenään vaikka koko päivän, muttei toistuvasti. Tai eivät voi olla kotona keskenään pitkiä iltoja tai nyt varsinkaan vielä öitäkään. Pitääkö unohtaa oma elämä ja oma haluamisensa sen takia että jäi leskeksi? Niinkö? Että hyvä se on huudella kun en voinut tätä ennustaa, että ihan kaikki menee uusiksi? Ehkä joudumme myös muuttamaan nykyisestä asuinpaikastani, kuka tietää.
ap
Liity nuorien leskien ryhmään, tukiperhepaperit vetämään ja etsi vaikka netistä toisia yh-äitejä lastenhoitovaihtari systeemiin. Sitten pakotat lapset ensimmäiselle leirille ja lepäät sen ajan kun ovat siellä. Saatko lesken eläkettä, lapset saavat ainakin puoliorvon eläkettä. Pystytkö tekemään työtä etänä? Muutto ei ole aina huono asia jos sillä saa arjen helpommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Toki lapsia tehtäessä valmistaudutaan siihen, että heidän kanssaan pärjää yksinkin. Ja tokihan niiden kanssa pärjää, kun ei vain ole vaihtoehtoja. Mutta onko se elämää, että laittaa aina omat tarpeet syrjään? En todellakaan juokse festareilla ja baareissa. En käytännössä juuri koskaan juo alkoholia ja jos juonkin niin nimenomaan kerran vuodessa juhliessa-tyyliin. Kyse ei ole siis siitä, että olisin joka viikonloppu menossa.. ei.. Kyse on siitä, että JOSKUS saisi elää päivän kaksi vain itseään varten. Etenkin kun ei ole kovin auvoinen omakaan tilanteeni.
Minulla on myös aikataulullisesti vaativa työ, joka pitää todennäköisesti vaihtaa sellaiseen, että lasten kanssa homma lutviutuu paremmin. Pitääkö luopua työstä, vapaa-ajasta ja ihan kaikesta vain lasten vuoksi? Lapset toki voivat olla kotona keskenään vaikka koko päivän, muttei toistuvasti. Tai eivät voi olla kotona keskenään pitkiä iltoja tai nyt varsinkaan vielä öitäkään. Pitääkö unohtaa oma elämä ja oma haluamisensa sen takia että jäi leskeksi? Niinkö? Että hyvä se on huudella kun en voinut tätä ennustaa, että ihan kaikki menee uusiksi? Ehkä joudumme myös muuttamaan nykyisestä asuinpaikastani, kuka tietää.
ap
Olen niin samaa mieltä ja ymmärrän tuskasi.
t. Leski ja totaali-yh täälläkin
Ap:lle asiaa. Olisipa hienoa, jos tiemme kohtaisivat! Täällä olisi yksi "joutilas" mummo ja ukki (joiden oma jälkikasvu asuu parin tuhannen km:n päässä).