Pitäisitkö annetun sairasloman loppuun?
Kyseessä leikkaus, josta sairaslomaa vielä yksi viikko edessä, eka takana. Olo on ihan OK jo, leikkaushaavaa vähän aristaa mut jaksan käydä kaupassa ja lenkittämässä koiran.
Mieli tekisi (istuma-) töihin, mutta en tiedä kannattaako paranemista riskeerata turhaan. Mitä itse tekisit?
Kommentit (46)
Työnantaja voi jopa pakottaa töihin. Riippuu työpaikan käytännöstä, ennakkotapauksista, mutta vakuutusyhtiön luvalla. Jos menet töihin niin tulee käytäntö.
Meillä tuli käytäntö kun yksi "pösilö" tuli käsi kolmioliinassa töihin. Toisella tuli olkaleikkaus niin joutui töihin ja työnantaja kustansi taksimatkat töihin. Vaikka ruumiillista työtä.
Ilman muuta pidät sairasloman loppuun. Itseltäni poistettiin sappirakko ja olin ulkoilukuntoinen heti kolmantena päivänä leikkauksesta. Sairaslomaa oli kaksi viikkoa. Sen jälkeen aloitin koulutuksen, jossa istuttiin päivät pitkät, ja jatkuva istuminen kiristi vielä siinäkin vaiheessa haavoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole törmännyt lääkäriin joka liian pitkiä sairausloma kirjoittaisi. Varsinkaan jonkun leikkauksen vuoksi. Useimmiten kuulee että jos tuntuu ettet ole parantunut tule uudestaan. Minulle leikkaava lääkäri antoi 3kk ja lisäsi että mene ajoissa ttlääkäriltä hakemaan lisää.
Ei kaikki suostu edes ottamaan saikkua.
Sekin on totta, mutta kuinka viisasta se on.
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta pidät sairasloman loppuun. Itseltäni poistettiin sappirakko ja olin ulkoilukuntoinen heti kolmantena päivänä leikkauksesta. Sairaslomaa oli kaksi viikkoa. Sen jälkeen aloitin koulutuksen, jossa istuttiin päivät pitkät, ja jatkuva istuminen kiristi vielä siinäkin vaiheessa haavoja.
Oliko avoleikkaus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oliko avoleikkaus?
Ei vaan tähystys. Tuli kylläkin isommat haavat mitä piti, kun sappirakko oli pullistunut niin, ettei sitä meinannut saada ulos :)
Pitäisin ehdottomasti sairausloman loppuun.
Leikkausten jälkeen on veritulppariski jos on pitkiä aikoja paikoillaan kuten istumatyössä ollaan.
Muutoinkin ei vatsanalueen leikkaus ole mitätön juttu vaikka olisi tähystämällä tehty.