Mikä ihme tuo Orpon "yhteiskuntasopimus" on? En mä ainakaan ymmärtänyt tuosta Orpon soperruksesta yhtään mitään
Ei tuntunut Ylen toimittajakaan ymmärtävän kyllä. Siis se ei ole mikään työmarkkinasopimus kuulemma, vaan se on jonkinlainen muunlainen sopimus. Ei kyllä auennut mulle. Orpolla tuntui itselläänkin lyövän tyhjää kun ei se osannut sanoa siitä mitään tarkempaa.
Kommentit (119)
Samaa kiky-sontaa kuin aiemminkin. Leikataan pienipalkkaisilta, lisätään työaikaa, annetaan varakkaammille verohelpotuksia jne. Ihan sitä perussettiä, jota on luvassa.
Aktiivimalli kolmonen onkin sitten sellainen, että tulee Marinia ikävä.
Minun veikkaukseni: poistetaan irtisanomissuoja, luovutaan työehtosopimusten yleissitovuudesta ja aloitetaan asteittainen sosiaaliturvan alasajo.
Noiden lierojen "sopimukset" tiedetään, kikykusetuksia...
Samaa paskaa mitä aina noilla: verohelpotuksia paremmin toimeentuleville, kiristyksiä pienipalkkaisille ja vastaaville. Työaikaa lisätään, työnantajan valtaa lisätään, palkkoja leikataan jne.
Tätä kansa kuitenkin haluaa, koska se äänestää noita. Ja persut on niin aisankannattaja, että menevät jälleen kerran mukaan. On siinäkin "duunaripuolue" ei hyvää päivää.
Orpolla tuntui itselläänkin lyövän tyhjää kun ei se osannut sanoa siitä mitään tarkempaa.
itse 8aatana ei ole vielä paljastanut orpolle suunnitelmaansa kokonaisuudessaan, siksi orpo ei osannut sanoa...
Lisää työaikaa, vähemmän palkkaa, huonommat työehdot, ansiosidonnaisen työttömyysturvan huomattava leikkaus.
No mitäs äänestätte noita? Ihan hyvä on nyt ollut tämän hallituksen aikana. Nuo kun pääsee valtaan niin tulee masentavat vuodet. Ainakin jos et ole hyvätuloinen. Työhyvinvointi ei parane, eikä mikään muukaan. Mutta pääasia että ylempi tuloluokka saa verohelpotuksia.
Sen ymmärtää, kun demari sanoo, että lissää rahhaa teille kaikille.
Tarvitaan kokoomuksen vastainen blokki ettei kultapossukerho taas pääse päättämään valtion asioista. Nehän ne sanoo kokoomukselle mitä pitää tehdä.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs äänestätte noita? Ihan hyvä on nyt ollut tämän hallituksen aikana. Nuo kun pääsee valtaan niin tulee masentavat vuodet. Ainakin jos et ole hyvätuloinen. Työhyvinvointi ei parane, eikä mikään muukaan. Mutta pääasia että ylempi tuloluokka saa verohelpotuksia.
Vooooi, köyhien iloinen kulutusjuhlako päättyy, muiden rahoilla? Voi kun ihan itkettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vooooi, köyhien iloinen kulutusjuhlako päättyy, muiden rahoilla? Voi kun ihan itkettää.
Huvittaa joka kerta kun omasta mielestään hyvin toimeentuleva keskiluokka kuvittelee kuuluvansa maailman eliittiin eikä mikään tule ikinä koskemaan niitä. Mietipä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Tarvitaan kokoomuksen vastainen blokki ettei kultapossukerho taas pääse päättämään valtion asioista. Nehän ne sanoo kokoomukselle mitä pitää tehdä.
Minä en koe olevani mikään kultapossukerholainen, mutta arvostan ahkeruutta ja itsensä elättämistä omalla työllään, ja toivon vastuullista talouspolitiikkaa ja äänestän tietenkin kokoomusta.
Myös sellaiseille pitää taata perustoimeentulo, jotka eivät pysty itseään elättämään, mutta elintapatyättömyyttä ei pitäisiverovaroin tukea.
Riistokiima sotkee nupin. Pätevyys silti lisääntyy.
No älä nyt viitti Orpoa sättiä. Eihän se nyt itte osaa näitä termejä kääntää, kun agendat annetaan atlantin toiselta puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en koe olevani mikään kultapossukerholainen, mutta arvostan ahkeruutta ja itsensä elättämistä omalla työllään, ja toivon vastuullista talouspolitiikkaa ja äänestän tietenkin kokoomusta.
Myös sellaiseille pitää taata perustoimeentulo, jotka eivät pysty itseään elättämään, mutta elintapatyättömyyttä ei pitäisiverovaroin tukea.
No sitten sun ääni menee Merinille, eiks jeh?
Kikysontaa yritetään nyt myydä "työntekijän oikeudella päättää omasta sopimuksestaan". Orwellilaista asioiden vääntelyä, jota kokoomuksen viestintäosasto rakastaa. Pskaa paketissa ja rusetti päällä.
Eihän Petteri itsekään tiedä asioista, joita hän lukee paperista.
Et varmaan ymmärrä monesta muustakaan asiasta mitään.
Orpo pohjustaa uutta hallitusta. Siinä laadittaisiin kiky-2. Orpo ei vain ole tajunnut sitä, että Hesarin teettämä puoluegallup ei ole sama asia kuin eduskuntavaalit...