Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä taaperoimetyksen ymmärätäjä ja puolustaja, 1 kysymys

Vierailija
15.10.2006 |

Mikä on sinun mielestäsi lapsen ikäraja, milloin imetys ei mielestäsi ole ok?

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko sulla heittää sitä faktaa tuosta?

Vierailija
62/118 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai siirryit nautaeläimen utareiden tuotokseen?

Kyllä omat lapseni ovat jo alta yksivuotiaina osanneet juoda itse mukista ja silti olen imettänyt. Onpa kauheaa. Olen myös pukenut lapsiani vaikka he kenties jo osaavat pukea. Mä edelleen väitän, että jos sinua olisi imetetty 3-vuotiaaksi niin siinä ei mielestäsi olisi mitään kummallista. Haloo, lapsi tottuu siihen mikä kotona on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä muistan lämmöllä kun sain olla äitini sylissä (vaikka osasin itse istua tuolilla), kun sain pötkötellä äidin ja isän välissä sängyllä (vaikka osasin nukkua omassakin sängyssä). Emmä nyt tiedä oisko toi imetys ollut sen kummosempi.

Vierailija
64/118 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain alle 2-vuotiasta imettäneenä tuntuu epätodennäköiseltä/oudolta, että imettäisin itse esim. yli 3-vuotiasta. En kuitenkaan pidä pahana sitä, jos joku niin tekee, enkä voi vannoa, etten itse päätyisi siihen jossain tilanteessa. KOuluikäisen imettämistä oudoksuisin varmaan jo toistenkin kohdalla, mutta tämähän on Suomessa todella harvinaista, ainakaan yahoon taaperoimetyslistalla ei näitä tapauksia näy.

Vierailija
65/118 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

kyllä mä muistan lämmöllä kun sain olla äitini sylissä (vaikka osasin itse istua tuolilla), kun sain pötkötellä äidin ja isän välissä sängyllä (vaikka osasin nukkua omassakin sängyssä). Emmä nyt tiedä oisko toi imetys ollut sen kummosempi.

Vierailija
66/118 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa sanottaisiin suoraan noin kuin kirjoitin. Lähinnä tuo on näkemys, jonka olen muodostanut lukemani ja näkemäni pohjalta.

73

Vierailija
67/118 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä, taaperoimetyksen puolustaja ja ymmärtäjä, kiitän kaikkia eilisillan keskustelusta. Minusta pysyi ihan asiallisena (aina toki vähän jotain herjaa on) ja tuli hyviä näkemyksiä esille. Kiitos!

Vierailija
68/118 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis sosiaalityöntekijä itse ja vastikään sattuikohdalle sellainen tapaus, jossa äiti imetti vielä viisi vuotiastansa. Voitte vaan kuvitella, ettei saanut kenenkään asiantuntijan, sen enempää päiväkodin kuin meidän sossun tanttojen tukea sille hommalleen.

Tämä tapaus on todella surullinen, mutta tosi. Lapsi oli muutenkin pahasti kehityksestään jäljessä ja äiti koki tärkeämpänä imettämisen kuin oikean monipuolisen ravinnon antamisen lapselleen.

Tokihan tässä ketjussa ei ollutkaan siitä kyse, etteikö lapset saisi kunnon kiinteää ravintoa, mutta itse en ainakaan henkilökohtaisesti katso suopein silmin äitiä, joka imettää yli 3v lastaan.

Vierailija
69/118 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että imetyksellä ei OLE MITÄÄN tekemistä jälkeenjääneisyyden kanssa. Ei tuo lapsi ollut jälkeenjäänyt koska häntä imetettiin. Jo on asenne. Siis katsotte että lapsen imetys on yksi jälkeenjääneisyyden piirre?

Vierailija
70/118 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekassa vanhempainvartissa äiti kertoo imettäneensä Konsta-Verneriä 6-vuotiaaksi.

Joskus hälytyskellot soi turhaan, mutta aika usein ei. Ja koskee siis muutakin kuin " taapero" imetystä - ylipäätään kaikkea, missä poiketaan kultaisesta keskitiestä oikein urakalla.

Surullista, ettei lapsen anneta kasvaa. Ei ne ikuisesti vauvoina pysy - onneksi.

Vierailija
71/118 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taaperoa imettävä äiti luultavasti kokee itsensä tarpeellisemmaksi ja ei halua päästää vauva-ajasta vielä irti.

Vierailija
72/118 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on surullista, että luokanopettajissakin on noin rajoittuneita ihmisiä. Haluaisin tietää, vaikuttaako se opettajan asennoitumiseen lasta ja vanhempia kohtaan, jos hän tietää, että Konsta-Verneriä on imetetty 6-vuotiaaksi. Millaiset muut asiat kuin pitkä imetys saavat open hälytyskellot soimaan?

Vierailija
73/118 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle mä olen tissejäni esitellyt. Lukemaan opin 4-vuotiaana ja lapseni samoin. Harmi, että eilen ihan ok keskustelu meni tällaseks. Viisaat valoo öisin ilmeisesti.

Vierailija
74/118 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kommentti on tullut tässä noin xx kertaa ja siihen on vastattu ainakin yhtä monta kertaa.

Vierailija
75/118 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli ison lapsen imetykseen..

Mutta kerronpa esimerkin ison lapsen rintamaidon juonnista.

Imetin esikoistani 2kk. Sitten lopetin, koska nuorena ja kokemattomana äitinä tulkitsin " maidon loppuvan" .

Esikoinen sai ensimmäisen korvatulehduksensa ollessaan 6kk. Siitä lähtien korvatulehduksia oli kierteenä, 10-12 kpl vuodessa. Molemmat korvat tulehtuivat vuorotellen, tuli pitkitusta, estolääkitystä.. toisesta korvasta lähti kuulo kun lapsi oli 4 vuotias. Lapseni on siis nyt kuulovammainen. Tulehdukset jatkuivat ja jatkuivat. Koitettiin kaikkia mahdollisia lääkintätapoja, antibioteista homeopatiaan. Tulehdukset pysyivät, 10-12 tulehdusta vuodessa.

Sain toisen lapseni kun esikoinen oli 6v. Aloin heti tarjota rintamaitoa, lypsettynä. Sekoitin aamulla kaakaota 3dl:n rintamaitoa. Välipalalla ja iltapalalla myös. Meni kuukausi ja korvat todettiin terveiksi (toki kuulovamma on pysyvä, lopullisesti).

Kun lapsi oli juonut rintamaitoa 4 kuukautta, hän sai vielä yhden korvatulehduksen. Pelkäsin, että kierre alkaa taas. Ei alkanut. Jälkitarkastuksessa korvat oli terveet.

Se jäi viimeiseksi tulehdukseksi.

Lapsi joi rintamaitoa niin kauan kun nuorimmaistani imetin, lähes 2 vuotta.

Esikoiseni oli siis 8 vuotias kun kahden vuoden maitokuuri lopetettiin, harmi vain että hän oli saanut rintamaitoa sitä ennen vain ollessaan 0-2kk.

Meillä siis kamalan korvatulehduskierteen lääkkeeksi löytyi RINTAMAITO!!

Olen hitsin tyytyväinen, että tajusin takertua vielä siihenkin oljenkorteen, muutoin meillä taisteltaisiin varmaan vieläkin tulehdusten kanssa.. ja pelkäänpä että ajan myötä esikoiseni toinenkin korva olisi kuuroutunut.

Vierailija
76/118 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä et huomaa, niinpä.

Vierailija:

Viisaat valoo öisin ilmeisesti.

Ja sinä valvot nyt :D

Vierailija
77/118 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Tää ei sitten ole mikään provo, lyhyesti

Olen siis sosiaalityöntekijä itse ja vastikään sattuikohdalle sellainen tapaus, jossa äiti imetti vielä viisi vuotiastansa. Voitte vaan kuvitella, ettei saanut kenenkään asiantuntijan, sen enempää päiväkodin kuin meidän sossun tanttojen tukea sille hommalleen.

Tämä tapaus on todella surullinen, mutta tosi. Lapsi oli muutenkin pahasti kehityksestään jäljessä ja äiti koki tärkeämpänä imettämisen kuin oikean monipuolisen ravinnon antamisen lapselleen."

Pointti tässä kirjoituksessa siis on??

Lapsi oli jälkeenjäänyt ja häntä imetettiin. Olen edelleen sitä mieltä että imetys ei voi aiheuttaa jälkeenjääneisyyttä. Tämän lapsen kohdalla se ehkä oli hyväkin asia. Mistäs te tiedätte miten pahassa jamassa olisi jos ei olisi imetetty. Surullista, että lapsi oli tuossa jamassa mutta imetyksellä tuskin on sen kanssa mitään tekemistä.

Vierailija
78/118 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sopinut vauvalle. Kauheat kivut ja vatsanväänteet tulivat. Omaa ruokavaliota en ruvennut enää siinä kauheassa väsymys ja uupumus tilassa rajoittelemaan, vaan siirryttiin suosiolla korvikkeeseen ja kas, vaivat katosivat vauvalta.

Sen itkuisen ja kipeän alkutaipaleen jälkeen meille tuli oikein aurinkoinen ja ihana lapsi. Äitikin sai sentään hieman nukuttua, kun isäkin pystyi osallistumaan ruokintaan. Näin meillä ainakin säilyi sekä perhe että mielenterveys kaikilla.

Vierailija
79/118 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä viesti kuuluu tähän ketjuun?

Siis halusit vaan tulla kertomaan kauan sä imetit?

Vierailija:

sopinut vauvalle. Kauheat kivut ja vatsanväänteet tulivat. Omaa ruokavaliota en ruvennut enää siinä kauheassa väsymys ja uupumus tilassa rajoittelemaan, vaan siirryttiin suosiolla korvikkeeseen ja kas, vaivat katosivat vauvalta.

Sen itkuisen ja kipeän alkutaipaleen jälkeen meille tuli oikein aurinkoinen ja ihana lapsi. Äitikin sai sentään hieman nukuttua, kun isäkin pystyi osallistumaan ruokintaan. Näin meillä ainakin säilyi sekä perhe että mielenterveys kaikilla.

Vierailija
80/118 |
16.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat nyt 12 ja 14 vuotiaita ja

+ koulu menee loistavasti

+pukeutuvat kauniisti

+ puhuvat vanhemmille ja muille ystävällisesti

+ listaa voisi jatkaa loputtomiin

Veljeni vaimo ei imettänyt lapsiaan kuin ihan parikuiseksi, lapset ovat nyt 9,13,15 vuotiaita

- koulussa jatkuvasti ongelmia

- kiroilevat

- käyttävät " seksistisiä" vaatteita

- listaa voisi jatkaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kuusi