Sana, jota inhoat? Minä aloitan: metukka
Kommentit (1988)
Buffa, emätin, pikkupurtava, hox
arska tehtaalta kirjoitti:
Kehopositiivinen! Läski on läski vaikka voissa paistaisi.
Sama koskee itänaapuria.
Ei varsinaisesti sana mutta tämä:
You name it
Arg! Eikö jo tajua että tuo niin kulunut kun sitä hoetaan joka paikassa. Riittää
Narratiivi.
Ennen oli " mitä minä sanoin"
-aivan
-aikuisten oikeasti
Nyt joka lauseessa narratiivi.
Hyi hitto!
Ei anna kiinni (koira, kissa)
Eilettäin
Juurikin
Pukata
Istallaan
Röllykkä
Porista (jutella)
Joko Mikko on avannut hiihtokauden? (vaikka Mikko on kysyjän vieressä ja kysymys on tarkoitettu Mikolle)
Nassu
Makustella
Heitän nää nyt naamariin
Fiilistellä
Jorata
Vuotias
Itseä ärsyttää vähän se kun lapselle puhutaan "äiti/isä antaa sen ja sen sinulle" tai "katso, kun äiti menee tänne" tai "katso äitiä" yms. Mietin miksi aikuisen täytyy ns korostaa itseään lapselle, että hän on se äiti tai isä. Miksi ei voi vaan sanoa, että minä annan sen tai minä menen tänne yms. Ei minunkaan äitini enää puhunut minulle sen "äiti termin" kautta, kun olin 3 tai 4-vuotias. Isä ei puhunut koskaan tuon "isä sanan" kautta. Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Voisin toki itsekin alkaa puhua joillekin lapsille, että "katso tätiä" tai "täti menee tänne", mutta jätän sen väliin ja sanan edelleen, että minä menen tai katsoa minua.
Tapiseerata, tapiseeraus. 🤯
Miksei voi puhua, että tapetoida, tapetointi, vaan pitää käyttää tällaisia vammasia epäsanoja kuin tapiseerata ja tapiseeraus? Kuulostaa niin tyhmältä.
Vierailija kirjoitti:
Itseä ärsyttää vähän se kun lapselle puhutaan "äiti/isä antaa sen ja sen sinulle" tai "katso, kun äiti menee tänne" tai "katso äitiä" yms. Mietin miksi aikuisen täytyy ns korostaa itseään lapselle, että hän on se äiti tai isä. Miksi ei voi vaan sanoa, että minä annan sen tai minä menen tänne yms. Ei minunkaan äitini enää puhunut minulle sen "äiti termin" kautta, kun olin 3 tai 4-vuotias. Isä ei puhunut koskaan tuon "isä sanan" kautta. Jos joku ymmärtää mitä tarkoitan. Voisin toki itsekin alkaa puhua joillekin lapsille, että "katso tätiä" tai "täti menee tänne", mutta jätän sen väliin ja sanan edelleen, että minä menen tai katsoa minua.
Yksi nainen oli jättänyt miesystävänsä melko nopeasti, kun se oli halunnut, että nainen kutsuu häntä sänkyhommien aikana isiksi ja isukiksi.
Oloasu jotenkin vain inhoan sitä