Miksi tytöt aina kiusaa??
Mikä ihme se onkin, että tyttöporukoissa menee aina hyvin niin kauan kuin on kaksi (tai parillinen määrä) tyttöjä, mutta heti jos on enemmän niin yksi jää ulkopuoliseksi...
Harmittaa (tiedän että varmaan ylireagoin äitinä) kun tytöt leikkii pihalla ja kahdestaan menee leikit hyvin, mutta kun oma 4-vuotias on naapurin isompien (5- ja 6-vee) kanssa kolmestaan, niin pieninhän se aina jää ulkopuoliseksi =( Isot " kiusaa" pienempää vauvaksi ja mitä sitä nyt keksitäänkään. Toivoisin niin että omasta tytöstä kasvaisi silti vahva ja reipas lapsi joka oppisi olemaan välittämättä isompien kommenteista. Mutta miten sitä itse oppii olemaan välittämättä...?
Pojilla ei tällästä touhua ole, vaan se on vaan niin tyttöjen juttu. Tyttönä tiedän tämän itsekin ja ei kai sille mitään voi mutta silti ottaa niin pattiin välillä.
Kommentit (5)
Tyttäreni on tullut useamman kerran kotiin itkien kuinka häntä ei huolita leikkiin mukaan. Pahalta tuntuu kun oma lapsi alkaa päästä perille elämän ikävämmistäkin puolista. :( Toisaalta tyttäreni on myös aika herkkis joten en menisi suoraan kavereitakaan syyttämään. Voihan olla että tyttäreni ottaa nokkiinsa liiankin herkästi.
Mutta opeteltavahan nuo ihmissuhdetaidot on vaikka se joskus niin kurjalta tuntuukin...
Vierailija:
Poikaani on kiusattu aivan samalla tavalla. Ja asialla on pojat.
Tyttöni taas on pomotyyppi ja häntä pitää todella pitää kurissa ettei ala manipuloimaan koko porukkaa leikeissä.
Joten on persoonakohtainen kysymys.
mullakin 2 tyttöä, ja olen huomannut, että kyllä tuo kolmas pyörä-juttu valitettavasti tosi yleistä tyttöjen keskuudessa on. Huvittavinta on, että voidaan leikkiä jonkun kanssa kahdestaan, mutta sitten jos se " joku" tulee kolmanneksi leikkiin mukaan, niin ei huolita. Ainahan tätä on tytöillä ollut enemmän kuin pojilla, ikävä kyllä.
Tytöt leikkii yleensä pareittain. Pojat isoissa ryhmissä.
En väitä etteikö olisi poikkeuksia. Enemmän vaan olen noita em. tapauksia nähnyt.
ap
Poikaani on kiusattu aivan samalla tavalla. Ja asialla on pojat.
Tyttöni taas on pomotyyppi ja häntä pitää todella pitää kurissa ettei ala manipuloimaan koko porukkaa leikeissä.
Joten on persoonakohtainen kysymys.