Kertokaa ihmisestä, jonka seurassa teillä on vaivautunut olo! Millainen hän on?
Miten hän käyttäytyy? Miten selviätte tilanteesta?
Minun on vähän vaikea olla yhden todella yliherkän ihmisen kanssa, kun melkein kuulee, miten hän mielessään ylianalysoi joka sanan ja kaikki on niin vaikeaa... vaikea selittää.
Onko teillä samanlaista?
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Yhden kaverin puoliso, jonka kanssa silloin tällöin jään esim ruokapöytään kaksin. Hän on hiljainen, tarkkaileva ja super älykäs, itse taas enemmän tai vähemmän säheltävä ja puhelias. Todennäköisesti hänellä on mun seurassa ihan yhtä hölmö olo, kuin minulla hänen.
Ei ole. Hän on huomannut, että olet tuollainen, eikä ole sen jälkeen sinusta erityisen kiinnostunut, koska teillä ei ole mitään yhteistä. Hän keskittää ajatuksensa johonkin muuhun.
Sinäkään et ole maailman keskipiste, jonka tekemisiä ja sanomisia kaikki tarkkailisivat herkeämättä.
Rajaton utelija: ei ole pelisilmää tilanteelle, eli kaikilta ei voi kaikkea kaikissa tilanteissa udella. Esim isohko pöytäseurue, jossa tutumpia ja vähemmän tuttuja ja sitten udellaan asioista isoon ääneen. Siis sellaisista henkilökohtaisista, joista ei ehkä kukaan halua isommassa ei-niin-läheisessä porukassa tilittää.
Tämähän voi olla myös tarkoituksellista toisen nolaamista tai vaivaannuttamista , eli rajaton on (myös) ilkiö.
Ylisiistit joiden koti on aina tiptop ja jotka arvioi muiden elämäntyyliä. Kontrolloivat. Suorittavat. Näiden seurassa vaivaantuu eikä viihdy.
Ihmisen kenen kanssa ei henkilökemiat toimi. Alan silloin puhua ja käyttäytyä oudosti. Olen tilanteen jälkeen aivan loppu, ja akkuja pitää ladata muutama päivä.
Menen lukkoon tilanteissa missä koen arvostelua, huomautuksia ulkonäöstä. Liian tungettelevat kysymykset myös ahdistavat.
Joillakin ihmisillä on myös tapana tuijottaa niin että kehoni alkaa reagoimaan ylimääräisillä pakkoliikkeillä ja väkinäisellä nauramisella.
Vierailija kirjoitti:
Naiset joista tunnistan että ovat kiinnostuneita romanttisesti enkä itse ole kiinnostunut heistä miehenä.
Itseä rasittaa kun iloisena ja sosiaalisena naisena saatan saada miehiltä osakseni vihjailuja siitä että hän on joko varattu tai ei kiinnostunut. Yleensä häivyn nopeasti seurasta, rasittaa jos ystävällisyys tulkitaan iskuyritykseksi. Itse en vaivaannu vaikka minulle tunnustettaisiin tunteet ihan suoraan päin naamaa (ja en ole itse kiinnostunut) koska mitä sitten? Kiitän ja kerron olevani imarreltu ja keskustelu jatkuu niinkuin ei mitään. Miksi vaivaantunut sellaisesta? Heikko itsetunto ja kyvyttömyys käsitellä asiaa?
Ylivoimaisesti vaivaannnuttavinta seuraa oli eräs henkilö joka järjestettiin tilalle kun ystäväni ei päässyt tulemaan eräälle suunnittelmallemme matkalle. Hän pyysi sitten tätä tuttuaan tilalle, ja kävi se minulle kun luulin että kyseessä "normaali" ihminen.
Mutta ei. Oli siis kyseessä pitkähkö bussireissu ja perillä sitten aktiviteettia. Tämä henkilö osoittautui niin toivottoman ujoksi ja hiljaiseksi että tunsin halkeavani. Yritin pitää kevyttä juttua yllä mutta ainoa mitä sain koko matkalla hänestä ulos oli "niin varmaan". Tätä hän sitten ripotteli sinne tänne vastaukseksi, muuten oli täysin hiljaa.
En ymmärrä miksi hän ylipäätään lähti, kai hän nyt itsensä tunsi ja tiesi ettei kommunikointi ole vahvin lajinsa. Tämä ihminen on nimittäin erittäin sulkeutunut, ystäväni tuntee hänet pitemmältä ajalta joten hänelle uskaltaa puhua.
En ole mikään suupaltti ja mielestäni hyvinkin hienotunteinen osaan olla, ihmissuhde ammatissa kun toimin on ollut opittava kommunikoimaan erilaisten ihmisten kanssa. Tämä oli kyllä sellainen kokemus joka sai minutkin todella vaivaantumaan. Ei hänelläkään hauskaa näyttänyt olevan.
Vierailija kirjoitti:
Minusta on vaivaannuttavaa, kun eräs kaverini puhuu ihan kokoajan rahasta: Mitä maksaa, kallis, halpa, ei ole rahaa, tulee veronpalautus ja ostan sillä xxx, liian kallista, nyt pitää säästää matkaan, palkka tulee vasta ensi viikolla, maksan sitten seuraavalla kerralla.. Uuvuttavaa!
Kommentoi myös muiden rahoja, kuinka hyvä palkka jollakin on, minkä hintaisessa asunnossa kukin asuu, kuka sai perinnön, kuka otti ison lainan.
Kuitenkaan rahapuhe ei sisällä minkäänlaista taloustietämystä, vaan asioita kommentoidaan juoruilutasolla. En jaksa enää, minusta on hyvin kiusallista kuunnella tällaista tökeröä kommentointia. Puhun mielelläni taloudesta, mutta henkilökohtaiset raha-asiat haluan jakaa vain luotettavien läheisten kanssa.
Ihan sama,saatetaan lokeroida ihminen suoraan,että kun hänellä ei ole niin rikasta miestä,niin hänellä ei sitten ole sitä eikä tätä,eikä tunneta edes koko ihmistä,josta puhutaan,katotaan vaan ulkoisesti ja tehdään päätelmät,kumarretaan vaan automaattisesti niitä,joilla tiedetään olevan rahaa,vaikka olis minkälainen idiootti....huoh,ei jaksa tosiaan jauhaa kenenkään henkilökohtaisista raha-asioista,jotka ei edes kuulu kellekään muulle,kun asianomaiselle itselleen...
Tilannetajuton, vaivaannuttavia puheenaiheita tai sitten vastaa kysymyksiin vain lyhyesti eikä jatka keskustelua oma-aloitteisesti. Olimme kerran ystäväni kanssa vanhan kaverini luona yötä. Laitoimme pedit olohuoneen lattialle ja juttelimme tämän vanhan tutun kanssa jotain siinä. Aikamme siinä turistuamme aloimme ystäväni kanssa molemmat hienovaraisesti vihjailla, että kylläpä väsyttää, olisiko aika käydä nukkumaan... mutta tämä vanha kaveri vaan istui ja tuijotti, ei tehnyt elettäkään poistuakseen iltapesulle tms. Tilanne vaan jatkui ja jatkui :D Oli ihan äärimmäisen kiusaannuttava kokemus!
Tuota tyyppiä en olekaan sen koommin nähnyt enkä pidä yhteyttä. Hän oli aina kiusaannuttava. Mutta olimme toki iloisia ystäväni kanssa yösijasta festariviikonloppuna, nykyään en enää noin kaukaisen kaverin luokse edes pyytäisi majoittua :D
Negatiiviset ihmiset on pahimpia. Mikään ei ole hyvin, ihan joka asiasta löytyy jotain kitistävää/valitettavaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset joista tunnistan että ovat kiinnostuneita romanttisesti enkä itse ole kiinnostunut heistä miehenä.
Itseä rasittaa kun iloisena ja sosiaalisena naisena saatan saada miehiltä osakseni vihjailuja siitä että hän on joko varattu tai ei kiinnostunut. Yleensä häivyn nopeasti seurasta, rasittaa jos ystävällisyys tulkitaan iskuyritykseksi. Itse en vaivaannu vaikka minulle tunnustettaisiin tunteet ihan suoraan päin naamaa (ja en ole itse kiinnostunut) koska mitä sitten? Kiitän ja kerron olevani imarreltu ja keskustelu jatkuu niinkuin ei mitään. Miksi vaivaantunut sellaisesta? Heikko itsetunto ja kyvyttömyys käsitellä asiaa?[/quote
Vois sanoa,että no en oo iskemässä sua ja lähteä....outoo,ettei nainen voi olla ystävällinen ja iloinen muuten,kuin iskumielessä,mut jotku miehet luulee ittestään liikoja :D
Vierailija kirjoitti:
Tilannetajuton, vaivaannuttavia puheenaiheita tai sitten vastaa kysymyksiin vain lyhyesti eikä jatka keskustelua oma-aloitteisesti. Olimme kerran ystäväni kanssa vanhan kaverini luona yötä. Laitoimme pedit olohuoneen lattialle ja juttelimme tämän vanhan tutun kanssa jotain siinä. Aikamme siinä turistuamme aloimme ystäväni kanssa molemmat hienovaraisesti vihjailla, että kylläpä väsyttää, olisiko aika käydä nukkumaan... mutta tämä vanha kaveri vaan istui ja tuijotti, ei tehnyt elettäkään poistuakseen iltapesulle tms. Tilanne vaan jatkui ja jatkui :D Oli ihan äärimmäisen kiusaannuttava kokemus!
Tuota tyyppiä en olekaan sen koommin nähnyt enkä pidä yhteyttä. Hän oli aina kiusaannuttava. Mutta olimme toki iloisia ystäväni kanssa yösijasta festariviikonloppuna, nykyään en enää noin kaukaisen kaverin luokse edes pyytäisi majoittua :D
Mitä te sitten teitte? Istuitte siinä samalla tavalla tuijottamassa? Ettekö te olisi voineet poistua iltapesulle, miksi sen kaverin olisi pitänyt mennä ensin?
En muutenkaan ymmärrä tuollaista "hienovaraista vihjailua". Lapsellista. Jos on asiaa, sanoo suoraan tai ei sitten sano ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teennäiset, ulkokultaiset, kikattelevat ja jotka heiluttelevat hiuksiaan puolelta toiselle (teineiltä menee mutta että aikuiset naiset)
Hiukset menee joskus silmille aikuisellakin naisella. Silloin niitä on pakko heilauttaa.
Raivostuttavinta näissä hiusten huiskijoissa on että ne hiukset voisi yksinkertaisesti laittaa sinne korvan taakse niin silloin ne ei olisi silmillä. Mutta ei kun kampaus menee pilalle... Siispä niitä huiskitaan ja huiskitaan ja asetellaan..
Vierailija kirjoitti:
Tää on paha.. Ja ihan luonnollinen ja hyvä asia sinällään mutta olen niin ujo puhumaan tälläsistä asioista että yleensä vaan pyrin välttelemään jos tällaisen naisen tapaan. Monesti tuntuu olevan yksipuoliset tunteet, myös minulta naisille...
Lankomies.
Olen ollut naimisissa 7 vuotta. Joka juhannus ja joulu lanko on meillä muutaman päivän.
Sukii partaansa myhäillen ja välillä jotain viisastelee, esim kun poltin käden saunassa kiukaanluukkuun lanko lohkaisi "ei ois ehkä kannattanut polttaa itteään" ja sitten on loppupäivän ihan hiljaa.
Tätä kesti 6v, viimeisen vuoden hän on jopa aloittanut itse puhumisen.
Ja siis on lanko minulle tärkeä vaikka välillä hilainen parranrapistelun ääni vain kuuluu, ja kellon raksutus kun ukko ei puhu miyään.
Olen jopa alkanut viisastelemaan (huumorilla) takaisin kun ei hän kuitenkaan vaikuta äkäiseltä sortilta.
Mutta ne ekat tapaamiskerrat - voi hiiskatti!
Teeskentelee ystävää, ei mitään rajaa ystävyydellä saati ei ole luotettava. Kehuu itseään. Joka päivä laittaa kuvaa, kun on käynyt lenkillä.
Vierailija kirjoitti:
Teennäiset, ulkokultaiset, kikattelevat ja jotka heiluttelevat hiuksiaan puolelta toiselle (teineiltä menee mutta että aikuiset naiset)
Anteeksi mutta koska puhut monikossa, tulee mieleen että teennäisyys ja ulkokultaisuus on omassa päässäsi. Ihmisillä on omia tiedostamattomia tapoja joilla olla miellyttävä tuntemattomille. Naisetkin ovat siis ihmisiä, huom.
Vierailija kirjoitti:
Teeskentelee ystävää, ei mitään rajaa ystävyydellä saati ei ole luotettava. Kehuu itseään. Joka päivä laittaa kuvaa, kun on käynyt lenkillä.
Kaippa sitä itse jokainen tietää,onko ystävä vai ei,silloin ei kai kannata tuppautua jonkun lenkkeilijän seuraan jos ei itse tykkää lenkkeilystä
liknande barn leker bäst
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itseä rasittaa kun iloisena ja sosiaalisena naisena saatan saada miehiltä osakseni vihjailuja siitä että hän on joko varattu tai ei kiinnostunut. Yleensä häivyn nopeasti seurasta, rasittaa jos ystävällisyys tulkitaan iskuyritykseksi. Itse en vaivaannu vaikka minulle tunnustettaisiin tunteet ihan suoraan päin naamaa (ja en ole itse kiinnostunut) koska mitä sitten? Kiitän ja kerron olevani imarreltu ja keskustelu jatkuu niinkuin ei mitään. Miksi vaivaantunut sellaisesta? Heikko itsetunto ja kyvyttömyys käsitellä asiaa?
Ja jos mies tulkitsee, että olisin kiinnostunut, on sata varmasti tyyppi, mikä ei innosta yhtään.
-eri-
Anoppi. Hössöttää ja sössöttää ja toheltaa. Puhuu ja kyselee muttei kuuntele vastausta vaan puhuu päälle. Kaksinaamainen, Kahden ollessa haukkuu tai rähisee, muiden ollessa osaa esittää ja käyttäytyä.