Vihaan työtäni koko sydämestäni. Millä selityksellä voin lopettaa sen saamatta karenssia
Olen tällä hetkellä puolen vuoden koeajalla enkä todellakaan halua vakinaistua firmaan.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on sama. Työ on äärimmäisen stressaavaa ja olen sairastunut jo työuupumukseen. Voisiko tämän perusteella irtisanoutua ilman karenssia, kun terveys vaarassa?
Tottakai voit ottaa lopputilin terveydellisestä syystä. Sulla pitää olla näyttää läkäriltä lausunto, että näin on. Tätä asiaa ei vaan voi ilmoittaa että musta-ihan-tuntuu-siltä.
Lääkärin lausunnossa sitten EI riitä, että lääkäri toteaa että työ on kuormittavaa ja aiheuttaa stressiä eikä ole suositeltavaa potilaalle. Jos siinä suositellaan yhtään mitään, niin sillä ei ole merkitystä.
Sen legurin pitää kirjoittaa yksiselitteisesti että ko työn tekeminen vaarantaa terveytesi, ja piste!
Olen näitä ei-voida- suositella-kirjeitä lukenut monia, ja vastaus joka kerta sama, eli karenssi.
T. Työkkäristä päivää
Entä, jos työnantaja purkaa työsuhteen koeajalla vedoten tuohon lääkärin lausuntoon? Eli työhöntulotarkastuksessa lukee joko "rajoituksin soveltuva" tai "ei soveltuva". Tuleeko silloinkin karenssi?
Minulta on työnantaja (eräs vanha ja fiini tavaratalo) purkanut työsopimuksen koeajan viimeisenä päivänä kertomatta syytä. Työkkäristä tietenkin kysyttiin, olinko itse aiheuttanut purun. En ollut, olin tehnyt parhaani, tehnyt ylitöitäkin, mutta se ei vaan riittänyt, ja vaikka oli amk- ja kanditutkinnot alalle.
Työpaikalla oli huono ilmapiiri ja minua syrjittiin. Se johti siihen, että jossain vaiheessa kyyneleet tulivat väkisin palaverissa.
Ilmeisesti työkkäristä soitettiin työnantajalleni ja selvitettiin, olinko itse aiheuttanut työsuhteen purun. En tiedä, mitä työpaikallani sanottiin, mutta karenssia ei tullut. Olisi kyllä todella mielenkiintoista saada tietää, mitä sanoivat.
Hanki uusi työpaikka ja lähdensitten. Ei huolta karenssista silloin.
Karenssi on enää 45 päivää. Googlaa vaikka, esimerkiksi työmarkkinatorista löytyy. Toki silti osalle liian pitkä aika ilman rahaa. Jos ei sitten jotain työtä edes löydy.