Lääkäreillä on niin iso palkka, että töitä tarvitsee tehdä vain osan vuodesta.
Voi olla vaikka puoli vuotta töissä ja viettää puoli vuotta Espanjan auringon alla.
Ja sitten ihmetellään lääkäripulaa Suomessa ja nostetaan palkkoja.
Järki käteen!
Kommentit (56)
" Mitä lääkäri tienaa?"
Riippuu paljonko tekee töitä ja mitä työtä teet.
Kunnallisessa työssä sairaalalääkärin palkat eivät ole erityisen hyviä.
Erikoistuvan lääkärin palkka on n. 2500-2800 ¿ kuussa. Siis peruspalkka.
Päivystyksillä saa lisää tuohta, mutta tuntimääriin nähden korvaus ei ole hyvä.
t. lääkäri E-Suomesta
Enhän mä ole lääkäreidenkään palkkoja käskenyt laskea. Tarkoitin vaan sitä, että mua ärsyttää se käsitys, että lääkäreiden joukkopako maasta on todennäköinen, jos palkat ei nouse jatkuvasti huomattavasti muita palkansaajia enemmän. Suomessa on paljon ammattiryhmiä, jotka on samassa tilanteessa, mutta harva sitä lähtee. Vaikeaa se on, kun on lapset ja puolisot, ystävät ja suku.
kai olisi kohtuullista minimipalkkaa saadakaan! Minusta lääkärien palkat eivät ole mitenkään korkeat -kuin ehkä joillakin lapsettomuus- ja kauneusleikkausklinikoilla. Niissä oikeasti revitään rahaa!
Suhteuta se 3500 ¿ koulutuksen pituuteen ja vastuuseen.
On eri asia pyöritellä papereita toimistossa kuin ottaa vastuu ihmishengestä.
Tavvalinen tk- tai sairaalalääkäri ei tienaa mitenkään kummoisesti (muistakaa se vastuuja koulutuksen pituus). Lisätienestiä tulee pitkistä päivystyksistä ja työvuorot ovat täysin epäinhimillisiä.
Lääkäreiden työtä läheltä seuranneena en kadehdi heidän palkkojaan.
t. sh
KOULUTTAMATONKIN saa 2000 egee kuussa jostain jonninjoutavasta, käytä vähän järkee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mutta en tiedä, miten palkkojen lasku auttais, sittenhän lääkärit lähtis Suomesta pois.
joita lääkärit tienaavat - summia jotka eivät edes ole kovin korkeita!
Kaikkihan te olette luonnontieteellisesti varmaan tosi suuntautuneita kun täällä arvostelette. Hienoa, menkää vertaistenne joukkoon lääkikseen kun kerran pärjäisitte siellä! Sieltä vaan hakemaan " ilmaista rahaa" hohoo.
Tiedättekö edes kuinka pitkä erikoislääkärin koulutus on? Ja mitä lääkärin työhön kuuluu ja miten suuri vastuu lääkärillä on?
Sitä pitäisi nostaa niin lääkäreillä ei olisi paineita burnoutin partaalle lisätä päivystystaakkaansa ja yrittää sitä kautta raapia lisää rahaa kokoon.
Siitä kai oli kyse. Ja minä ainakin lähtisin.
Ajattelin JUURI äsken samaa.
Kaikki arvostelijat täällä - kertokaa oma koulutuksenne, nyt.
Ja mitä lääkärin työhön kuvitelmissanne sisältyy?
hekään mitään jumalia ole. Ei niillä lahjoilla voi työ mitään ylimaallista olla.
En tarkoita, ettei minunkin alalla olisi vähemmän fiksuja myös, mutta en suostu myöntämään, että lääkärit kuuluisivat johonkin eri kastiin.
t: väittäriä tekevä itsekin
Vierailija:
Tiedättekö edes kuinka pitkä erikoislääkärin koulutus on? Ja mitä lääkärin työhön kuuluu ja miten suuri vastuu lääkärillä on?
Ihan perus-terveyskeskustyöstä, ei päivystyksiä, saa helposti 6500 euroa/kk isossa kaupungissa vastavalmistunutkin. Ei paha. Jokainen valitsee alansa itse, paitsi ne, joilla ei älli riitä.
osaavat arvostaa myös lääkäreitä, koska tietävät edes jotain korkeakoulutuksesta. Mutta just ne av:n tradenomit ja sihteerikoulun jakojäänteet itkee taas täällä.
Kyse on nyt enemmänkin siitä, että sillä koulutuksella ja vastuulla ansaitsee saada kunnon palkka. Kukaan ei ole niin hullu, että tekee sitä paskadunia jos palkka on huonompi kuin esim. paperimiehillä.
Vierailija:
hekään mitään jumalia ole. Ei niillä lahjoilla voi työ mitään ylimaallista olla.
En tarkoita, ettei minunkin alalla olisi vähemmän fiksuja myös, mutta en suostu myöntämään, että lääkärit kuuluisivat johonkin eri kastiin.t: väittäriä tekevä itsekin
ja kopioin aiempaa tekstiäni: Vaikka itsekin olen akateeminen (ja suhteellisen pitkällä koulutuksella saan aika pientä palkkaa), niin minulla olisi ollut mahdollisuus valita lääkärikolutus tai kauppakorkea, mutta tein valintani ja olen ihan onnellinen, sillä en pärjäisi noissa töissä.
En pärjäisi, koska en siedä nähdä sairaita ihmisiä, ja en halua pyörittää rahaa (kauppis).
Mulla oli opiskeluaikoina muutamia lääkiskavereita, ja heidän kauttaan on opiskelu tuttua. Ja kyllähän sinnekin jos jonkunlaista ' vastuullista' tyyppiä mahtui... Kauhulla joskus ajattelin, että joku noista vastaa ihmisten hengestä. No, se oli opiskeluaikoina...
Vierailija:
osaavat arvostaa myös lääkäreitä, koska tietävät edes jotain korkeakoulutuksesta. Mutta just ne av:n tradenomit ja sihteerikoulun jakojäänteet itkee taas täällä.
Itse en tätä allekirjoita.
t. erikoissairaanhoidossa työskentelevä sh
Vierailija:
No ainakaan lääkäreiden työ ei ole niin paljon vaativampaa ja raskaampaa työtä kuin miten suuri on palkkaero sairaanhoitajiin.
tuntuu vaan siltä että että ei se nyt niin maailman kauhein liksa ole kuitenkaan