Miten suuri eri ÄO:ssa pitää olla että keskustelu haastavaa?
Oliko 30 pisteen? Tiedättekö kun jonkun kanssa keskustellessa tulee vaan sellainen olo, et ei vitsi, eikö tuon päässä liiku yhtään mitään.. Suusta tulee ulos vain pelkkiä itsestäänselvyyksiä.
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, mutta tunnistan tuon että keskustelu hankalaa ja vaivaannuttavaa jonkun ihmisen kanssa ja mielummin olisi tämän ihmisen kanssa vaan hiljaa
Tuo voi johtua ihan muista jutuista. Esim ei kemiaa, sosiaalinen ahdistus, vaivaantuneisuus jostain muusta syystä esim.häpeä
Tämäkin on totta. Toisilla suullinen ilmaisu saattaa olla haastavaa syystä tai toisesta. Mutta jos kysymys ei kuitenkaan ole siitä..
Varmaan löytyy juttua aiheesta, esim miten parisuhteessa tuo vaikuttaa. Muistan ainakin lukeneeni joskus..
Jotkut eivät vaan osaa tiivistää asioita ja jaarittelevat. Itse en voi sietää esim mieheni jaarittelua. En osaa sanoa onko älykkyydessä suuria eroja..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se riipu pelkästään älykkyydestä. Poikkeavista taustoista tulevilla on asioihin usein hyvin erilainen perspektiivi.
Erilainen perspektiivi voi olla hyvin mielenkiintoinen, nyt ei ollut kysymys siitä.
Ongelma on siinä, että toinen ei välttämättä tajua oudolta tuntuvan asian tai käytöksen olevan toiselle aivan normiarkea.
Miten te edes tiedätte älykkyysosamääränne? En tiedä omaa, enkä ystävieni.
Mutta valitettavasti, sellaiset kapeakatseiset ihmiset, jotka jankkaavat niitä omia typistyneitä näkemyksiään maailmasta, olen kategorisoinut sivistymättömiksi ja varsinainen keskustelu on vaikeaa. Elämässään menestyvät silti oikein hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on jotain145-150, enkä yhtään kaipaa haastavia keskusteluja, parasta on leppoisa jutustelu.
Entä kaipaatko tyhjänpäiväistä, yllätyksetöntä jaarittelua tai itsestäänselvyyksien toistamista? Tuskinpa..
Sosiaalisia suhteita vahvistetaan noin, joten ajoittain, kyllä. Onko itselläsi vaikeuksia tuollaisessa? Älykkyyshän ei korreloi aspergerin tms. kanssa. ÄO:ni on 154.
Vierailija kirjoitti:
Miten te edes tiedätte älykkyysosamääränne? En tiedä omaa, enkä ystävieni.
Mutta valitettavasti, sellaiset kapeakatseiset ihmiset, jotka jankkaavat niitä omia typistyneitä näkemyksiään maailmasta, olen kategorisoinut sivistymättömiksi ja varsinainen keskustelu on vaikeaa. Elämässään menestyvät silti oikein hyvin.
Tiedän älykkyysosamääräni koska neuropsykologi testasi sen epäillessäni muistiongelmia. Ne johtuivat sitten perussairaudesta, joka oli huonossa vaiheessa. Testiä tehtiin useita tunteja enkä tiennyt itseasiassa testattavan älykkyyttäkin vaan luulin että oli vain muistista kyse.
Mikään itse tehty nettitesti ei anna luotettavaa tulosta.
ÄO ei takaa mitään keskustelun tasosta. Jos ei ole aihepiiriin syventynyt, on täysin mahdotonta mitään fiksua sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on jotain145-150, enkä yhtään kaipaa haastavia keskusteluja, parasta on leppoisa jutustelu.
Tämä lukema on siis vauva av-äo. Oikea todennäköisesti noin 95. Miksi aina pitää puhua paskaa?
Kyllä se nyt vaan on niin että jotkut huomaa vähä-älyisiksi sillä sekunnilla, kun avaavat suunsa
Lähtökohtaisesti tykkään kuunnella ihmisten höpötystä ja ajoittain puhun itsekin paljon. Olen erikseen opetellut koska nuorena olin hyvin hiljainen. Sosiaalisen puheen taito on hyödyllinen.
Mutta: on asioita, joita en jaksa. Lakkaan kuuntelemasta kun joku alkaa jauhaa jotain täyttä roskaa, jossa ei ole totuuspohjaa tai käyttää hyvin kehittymätöntä kieltä tai sanoja väärissä merkityksessä tms. junttia. Anteeksi, en vain jaksa sitä. Enkä vihapuhetta.
Minulle ihmiset ovat yhdenvertaisia, kunnes heidän oma huono käytöksensä pudottaa heidät roskikseen.
Jos joku puhuu tällaisia kehittymättömiä ja/tai vihapuheita, pidän häntä typeränä, mutta hitostako voin heidän älykkyysosamääräänsä tietää. Tiedän vain että omani on reilusti yli Mensan rajan mutta ei sitä varmaan kukaan minusta huomaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä lukema on siis vauva av-äo. Oikea todennäköisesti noin 95. Miksi aina pitää puhua paskaa?
Itse asiassa luulen, että tänne kirjoittelee paljonkin älykkäitä ihmisiä. Älykkäät ovat useimmiten introverttejä ja viihtyvät omissa oloissaan, mutta varmasti kaipaavat kuitenkin jotain yhteisöä jossa vaihtaa ajatuksia..
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se nyt vaan on niin että jotkut huomaa vähä-älyisiksi sillä sekunnilla, kun avaavat suunsa
Jotkut, esim. yhden persupuolueen väen. Ja oikeasti kehitysvammaiset kuten Allun.
Joskus riittää ihan se että menee töissä kahvihuoneeseen.
Vierailija kirjoitti:
ÄO ei takaa mitään keskustelun tasosta. Jos ei ole aihepiiriin syventynyt, on täysin mahdotonta mitään fiksua sanoa.
Älykäs ihminen tajuaa että tuossa kohtaa on myönnettävä ettei tiedä. Tyhmä alkaa silti kertoa mielipidettään.
Vierailija kirjoitti:
Lähtökohtaisesti tykkään kuunnella ihmisten höpötystä ja ajoittain puhun itsekin paljon. Olen erikseen opetellut koska nuorena olin hyvin hiljainen. Sosiaalisen puheen taito on hyödyllinen.
Mutta: on asioita, joita en jaksa. Lakkaan kuuntelemasta kun joku alkaa jauhaa jotain täyttä roskaa, jossa ei ole totuuspohjaa tai käyttää hyvin kehittymätöntä kieltä tai sanoja väärissä merkityksessä tms. junttia. Anteeksi, en vain jaksa sitä. Enkä vihapuhetta.
Minulle ihmiset ovat yhdenvertaisia, kunnes heidän oma huono käytöksensä pudottaa heidät roskikseen.
Jos joku puhuu tällaisia kehittymättömiä ja/tai vihapuheita, pidän häntä typeränä, mutta hitostako voin heidän älykkyysosamääräänsä tietää. Tiedän vain että omani on reilusti yli Mensan rajan mutta ei sitä varmaan kukaan minusta huomaa.
Oletko ollut Mensan testissä? Mikä sai sinut menemään testiin? Onkohan se yleistäkin käydä siellä? Niin moni täällä sanoo käyneensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykäs ihminen tajuaa että tuossa kohtaa on myönnettävä ettei tiedä. Tyhmä alkaa silti kertoa mielipidettään.
Juuri näin. Älykäs osaa myös tarvittaessa olla hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi olla muuta aihepiiriä kuin ihan arjen asiat ja kuulumiset.
Tyhmä saattaa vaihtaa puheenaihetta tai latistaa keskustelun juuri silloin kun se alkaa syventyä, ihan vaan siksi kun ei itse ymmärrä mitään ja haluaa kääntää huomion itseensä, esim kommentoimalla onpa täällä kuuma! tai muuta vastaavaa.
Erilainen perspektiivi voi olla hyvin mielenkiintoinen, nyt ei ollut kysymys siitä.