Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten suuri eri ÄO:ssa pitää olla että keskustelu haastavaa?

Vierailija
11.06.2022 |

Oliko 30 pisteen? Tiedättekö kun jonkun kanssa keskustellessa tulee vaan sellainen olo, et ei vitsi, eikö tuon päässä liiku yhtään mitään.. Suusta tulee ulos vain pelkkiä itsestäänselvyyksiä.

Kommentit (97)

Vierailija
1/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, 30 pistettä on se, mitä pidetään sellaisena erona, että kommunikointi on työlästä.

Vierailija
2/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensan nettitestin mukaan minun ÄO on noin 135. Mielenkiintoisimmat keskustelut käyn ystävän kanssa, jolla on älyllinen kehitysvamma. Hän osaa keskustella niin, että en osaa etukäteen arvata hänen vastauksia. Suurin osa ihmisitä on erittäin tylsiä. Viihdyn parahaiten yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vähempikin riittää.

Vierailija
4/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mensan nettitestin mukaan minun ÄO on noin 135. Mielenkiintoisimmat keskustelut käyn ystävän kanssa, jolla on älyllinen kehitysvamma. Hän osaa keskustella niin, että en osaa etukäteen arvata hänen vastauksia. Suurin osa ihmisitä on erittäin tylsiä. Viihdyn parahaiten yksin.

Onko ystävällä siis todettu matala älykkyysosamäärä? Toisaalta ÄO mittaa vaan tietynlaista älykkyyttä..

Vierailija
5/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa älykkyyseroista, mutta minun puolisoni ei nykyään ymmärrä yhtä hyvin selvää suomea kuin 10 vuotta sitten. Hänellä on liikkuva työ ja paljon edustamista. Hänellä voi olla toinen nainen ja sen vuoksi keskustelee kanssani ikäänkuin puolivaloilla.

Vierailija
6/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, 30 pistettä on se, mitä pidetään sellaisena erona, että kommunikointi on työlästä.

Löytyyköhän tästä jotain tutkimusta tms? Koitin googlailla mutta en äkkiseltään löytänyt..

Vierailija
7/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa sanoa älykkyyseroista, mutta minun puolisoni ei nykyään ymmärrä yhtä hyvin selvää suomea kuin 10 vuotta sitten. Hänellä on liikkuva työ ja paljon edustamista. Hänellä voi olla toinen nainen ja sen vuoksi keskustelee kanssani ikäänkuin puolivaloilla.

Jaa.

Vierailija
8/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varokaa, tämä keskustelu varmasti kohta poistuu, kun täällä ei saa keskustella älykkyyseroista!

Vierailija
9/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mikä tutkimus edes kertoo, että korkean älykkyysosamäärän omaavat ihmiset haluaisivat keskustella. Moni on tosi kömpelö ja vaikuttaa äo 100.

Vierailija
10/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta tunnistan tuon että keskustelu hankalaa ja vaivaannuttavaa jonkun ihmisen kanssa ja mielummin olisi tämän ihmisen kanssa vaan hiljaa

Vierailija
11/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä tutkimus edes kertoo, että korkean älykkyysosamäärän omaavat ihmiset haluaisivat keskustella. Moni on tosi kömpelö ja vaikuttaa äo 100.

Joo ei ne halua keskustella varmastikaan kukaan

Vierailija
12/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on jotain145-150, enkä yhtään kaipaa haastavia keskusteluja, parasta on leppoisa jutustelu.

Vierailija
13/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on jotain145-150, enkä yhtään kaipaa haastavia keskusteluja, parasta on leppoisa jutustelu.

Entä kaipaatko tyhjänpäiväistä, yllätyksetöntä jaarittelua tai itsestäänselvyyksien toistamista? Tuskinpa..

Vierailija
14/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pisteistä en tiedä, mutta 30 kuulostaa aika oikealta. Vähempikin varmaan riittää. Ja kyllä. Tiedän tunteen kun toisen mielipiteet on kokonaan kopioitu jostain (välillä tiedän jopa mistä kolumnista ym) eikä osaa perustella niitä mitenkään tai käydä aihetta sivuavaa keskustelua ollenkaan. Yleensä näillä on myös heikko osaaminen yleistiedossa. Esimerkiksi ihan perus yhteiskunnan toiminta on aivan hepreaa heille ja joka ainoa asia pitää selittää kuin ekaluokkalaiselle.

En pysty olemaan tällaisten ihmisten ystävä. Voivat olla todella mukavia, mutta en vain jaksa. Tuottavina näitä valitettavasti on, koska joskus pääsevätkin jotain ihmeen kautta elämässään hyvinkin pitkälle.

Vierailija
15/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä tarvitse olla yhtään eroa, jos arvot ja sanasto eivät kohtaa. 

Vierailija
16/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta tunnistan tuon että keskustelu hankalaa ja vaivaannuttavaa jonkun ihmisen kanssa ja mielummin olisi tämän ihmisen kanssa vaan hiljaa

Tuo voi johtua ihan muista jutuista. Esim ei kemiaa, sosiaalinen ahdistus, vaivaantuneisuus jostain muusta syystä esim.häpeä

Vierailija
17/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin pudonnut kärryiltä jos olisin päässyt juttelemaan Heideggerin kanssa täällä-olon rakenteista ja olleisuudesta. Hävettää myöntää, täytynee 30 pojon paukkua...

Vierailija
18/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se riipu pelkästään älykkyydestä. Poikkeavista taustoista tulevilla on asioihin usein hyvin erilainen perspektiivi.

Vierailija
19/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun älykkyysosamäärä on 88 ja olen huomannut, että minulla keskustelu normaaliälyisten ihmisten kanssa on todella haastavaa, koska minun on vaikea ymmärtää, että mitä he tarkoittavat. Normaaliälykkäät ovat heitä, joiden älykkyysosamäärä on vähintään jotain 110 eli kaikki muut ihmiset kuin minä

Vierailija
20/97 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ettei ketju ole vielä poistunut

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan