Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Auringonottajien paljaat rinnat herättävät keskustelua Helsinki suosittelee naisille yläosan käyttöä rannoilla

Vierailija
11.06.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12487418

Tissit! TISSIT! ( )( )

Kommentit (1810)

Vierailija
21/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pienemmät rinnat kuin monilla miehillä. Miksi siis kaupunki ei suosittele näitä miehiä peittämään rintojaan?

Pidätkö niitä miesten rintoja seksuaalisesti haluttavina?

Jos joku pitää niskaa, jalkoja tai käsiä seksuaalisesti haluttavina, niin pitääkö kaikkien muiden peittää nämä osat rannalla?

Minusta hyvin treenattu miehen ylävartalo voi hyvinkin olla monen mielestä seksuaalisesti haluttava. Paidat kaikille miehille tällä perusteella?

Tai jos kyse on esteettisestä häiritsevyydestä; moni varmaan pitää ei-treenattua miehen ylävartaloa visuaalisesti häiritsevänä. Paidat päälle?

Vierailija
22/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi nännien pitää saada rusketusta? Ihan puhtaasti itsensä esittelemistä tuo on, sanokoon mitä lystäävät. Ja olen itsekin nainen. En kuuna päivänä olisi ryntäät paljaana uimarannalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näissä jutuissa unohtuu että 80% normitisseistä on miesten mielestä hyi yök eikä eroottiset. Jos perussaunallisen tätejä laittaisi yläosattomissa rannalla miehet kääntäisi katseet pois :)

Jotenkin noi mieshaastateltavat tuntuu ajattelevan sitä kuvastoa joka heitä viehättää.

Mietin pystyykö he käymään kaupassa kun lööpeissä välillä tissejä aikalailla on?

En muista että lööpeissä olisi ikinä ollut paljaita tissejä.

Vierailija
24/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi nännien pitää saada rusketusta? Ihan puhtaasti itsensä esittelemistä tuo on, sanokoon mitä lystäävät. Ja olen itsekin nainen. En kuuna päivänä olisi ryntäät paljaana uimarannalla.

Mitä se sitten miehillä on, kun ylipainoiset miehet on rannalla paljaine kaljamahoineen ja manboobseineen?

Esittelyä?

Vierailija
25/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai mitä jos annetaan ihmisten päättää itse mitå näyttelee ja toisten päättää itse mitä katselee?

Haluat siis törmätä karvaiseen mieheen kaupassa ja sillä on pelkät narustringit jalassa?

Vierailija
26/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden yksien tissiflashmob-feministien pitäisi mennä Helsingin kaupungille kouluttamaan, että tuollainen suositus on törkeän esineellistävää ja naisia rajoittavaa. Että ennemmin pitää kieltää miesten pääsy yleisille rannoille.

Vierailija
27/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se sitten miehillä on, kun ylipainoiset miehet on rannalla paljaine kaljamahoineen ja manboobseineen?

Esittelyä?

Sinua ei siis haittaisi jos hoikka 16-vuotias tyttö kävelee kaupungissa ilman paitaa tai rintsikoita, ja 45-vuotias mies katselee ?

Koska eihän siinä ole mitään.

Vierailija
28/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisivat ottaa aurinkoa minun puolesta myös alaosattomana.

Vierailija
29/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miesten pitää peittää paljaat yläosat? Vai pelkästään naisten vai miten se meni.

Vierailija
30/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuonti tumputtajat onnessaan

Aika hyvin sinäkin heihin näyt samaistuvan. Tuontitumputtaja on muuten yhdyssana, va-jak-ki-per-su. Jutussa haastatellut yläosattomuutta vastustavat olivat vitivalkoisia nulikoita made in Finland.

Vierailija
31/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvät lukijat, tässä näemmä käytännön esimerkin yrityksestä seksualisoida naisten rinnat.

Sitten sillä vielä yritetään perustella epätasa-arvoinen kohtelu sukupuolen mukaan.

Newsflash: evoluutio seksualisoi naisten rinnat 200000-300000 vuotta sitten.

Vierailija
32/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläosan käyttäminen on mukavuuskysymys. 

Vaikka naisella olisi täydelliset rinnat, hän tuskin haluaa olla yläosaton. On myös paljon miehiä, jotka välttelevät uimarantoja, koska mies ei voi luontevasti käyttää rintaliivejä eikä sitten kehtaa tulla rannalle ollenkaan. Rintojen liikakasvu on hyvin yleinen vaiva miehillä, josta puhutaan vähän. 

Olen mies, jolta rinta on leikattu kahdesti ja urheilullisuudesta huolimatta häpeän rintaani. Jos olisin nainen, voisin käyttää rintaliivejä, mutta näin miehenä minun pitää käyttää paitaa tai olla tulematta rannalle ollenkaan. 

Vierailija
33/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on pienemmät rinnat kuin monilla miehillä. Miksi siis kaupunki ei suosittele näitä miehiä peittämään rintojaan?

Saatko silti seksiä? Mietin vaan, kun itse pienikokoisena miehenä en ole koskaan saanut, että onko tässä tasa-arvoa vai ei.

Etkö ole koskaan tajunnut, että naisten pitää vain antaa sitä eikä koskaan saada. 

Ei seksi ole tasa-arvokysymys vaan seurausta siitä, että kykenee elämään jonkun kanssa tasa-arvoisessa, kumpaakin tyydyttävässä ihmissuhteessa.

Sinä et ole kyennyt ja syitä en viitsi alkaa arvailla.

Vierailija
34/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenteissa huomattavaa on se, että eräät setämiehet luulevat yläosattomuutta itsensä esittelemiseksi. Senkö takia läskit miehet on ulkona ilman paitaa, esiintymässä?

Ei kyllä toimi minuun.

Muutenkin aivan typerä tuo Helsingin kaupungin suositus. Media ystävällisesti jätti selvittämättä, kuka, miksi ja milloin on tuon suosituksen tehnyt, yksikö ainut setämies vain jossain toimistossa, häiriintyneenä siitä ettei hänelle jaella naisellisia suloja vaikka hän on niin KILTTI, perkele.

Missä on läskejä miehiä paidatta?

Te palstanrtut puhutte niistä joka vuosi, mutta 44-vuotiaana edelleen odotan ensimmäisen paidattoman miehen näkemistä uimarannan ulkopuolella.

Olen eri mutta 35-vuotiaana olen nähnyt useitakin miehiä ilman paitaa kesällä mm. ruokakaupassa ja rakennus- tai pihatöissä. Uimarantaa ei lähimainkaan. Toisaalta, eikö artikkelissa ollut kyse rannasta naistenkin osalta?

Kannatan samoja sääntöjä kaikille. Nykyaikana muu vain ei tule kyseeseen. Itse tosin pidän yläosan päällä jatkossakin ja niin tekee oletettavasti moni muukin.

Vierailija
35/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset pahoittavat mielensä toisten naisten rinnoista. Naiset eivät halua nähdä toisten naisten paljaita rintoja ja etenkään eivät halua miestensä näkevän niitä.

Miehille naisten yläosattomuus on ok. En tiedä ketään miestä, jota häiritsisi naisten paljaat rinnat. Miehiä ei haittaa myöskään miesten paidattomuus.

Kulkekoot siis molemmat sukupuolet rannoilla ja puistoissa halutessaan ilman paitaa :)

Vierailija
36/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei yhtään haittaa jos ja tytöt ja naiset alkaisivat kulkemaan ilman yläosaa.

Harrastan kaupunkivalokuvausta ja tuo olisi oikein piristävä asia.

Vierailija
37/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esittelyä?

Sinua ei siis haittaisi jos hoikka 16-vuotias tyttö kävelee kaupungissa ilman paitaa tai rintsikoita, ja 45-vuotias mies katselee ?

Nyt taisi olla kyllä kyse rannoista ja vastaavista.

Mutta mitäpä se minua haittaisi, oma asiansahan se on, missä ja miten kävelee.

Vierailija
38/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kommenteissa huomattavaa on se, että eräät setämiehet luulevat yläosattomuutta itsensä esittelemiseksi. Senkö takia läskit miehet on ulkona ilman paitaa, esiintymässä?

Ei kyllä toimi minuun.

Muutenkin aivan typerä tuo Helsingin kaupungin suositus. Media ystävällisesti jätti selvittämättä, kuka, miksi ja milloin on tuon suosituksen tehnyt, yksikö ainut setämies vain jossain toimistossa, häiriintyneenä siitä ettei hänelle jaella naisellisia suloja vaikka hän on niin KILTTI, perkele.

Missä on läskejä miehiä paidatta?

Te palstanrtut puhutte niistä joka vuosi, mutta 44-vuotiaana edelleen odotan ensimmäisen paidattoman miehen näkemistä uimarannan ulkopuolella.

Olen eri mutta 35-vuotiaana olen nähnyt useitakin miehiä ilman paitaa kesällä mm. ruokakaupassa ja rakennus- tai pihatöissä. Uimarantaa ei lähimainkaan. Toisaalta, eikö artikkelissa ollut kyse rannasta naistenkin osalta?

Kannatan samoja sääntöjä kaikille. Nykyaikana muu vain ei tule kyseeseen. Itse tosin pidän yläosan päällä jatkossakin ja niin tekee oletettavasti moni muukin.

Pihatöissä... niin siis omalla pihallaan? 

Kaupassa? En koskaan.

Vierailija
39/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esittelyä?

Nyt taisi olla kyllä kyse rannoista ja vastaavista.

Mutta mitäpä se minua haittaisi, oma asiansahan se on, missä ja miten kävelee.

Mitä sillä on väliä, kun ne eivät ole seksuaaliset mitenkään niin eihän se voi haitata ollaanko kaupungilla vai rannalla.

Vierailija
40/1810 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet saavat esitellä itseään rannalla ja jopa baarien terasseilla?

Kuule, mielestäni tuo väite "esittelystä" on ihmisen esineellistämistä ja väärin.  Ja naisten pukeutumisen rajoittaminen toisin kuin miesten on samaa syrjivää ja sortavaa esineellistämistä.

Helteessä on inhottavaa olla hiostavat vaatteet päällä, saunassa samoin ja uiminen on ihan parasta alasti. Harmi ettei moni tajua tätä. Ehkä uimarantojen pitäisi olla nakurantoja.