Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 viikon kuntoprojekti

Vierailija
11.06.2022 |

Nyt aloitan projektin, jonka tavoitteena on kolmessa viikossa eli 21 päivän aikana hoikistua ja pudottaa hieman painoa. Kolme viikkoa siksi, että tavoite saavutetaan lomaan mennessä, jolloin haluan mahtua vanhaan kesämekkoon, joka oli tänä aamuna hieman kireä.

Taustatiedot: Olen 36-vuotias nainen, 155 cm, 59 kg. Olen perusterve ja käyn säännöllisessä päivätyössä. Minulla on mies, mutta meillä ei ainakaan vielä ole lapsia. Olen lapsuudessa harrastanut aktiivisesti voimistelua, taitoluistelua ja balettia. Teini-ikäisenä nämä jäivät, ja aikuisena (viimeisen 16 vuoden aikana) olen säännöllisen epäsäännöllisesti käynyt salilla, pilateksessa, tanssitunneilla, juoksemassa ja venytellyt. Syön nykyään vähän liian paljon herkkuja. Salmiakkia ja suklaata on kotona usein. Samoin sokerittomia limuja ja varsinkin nyt kesällä jäätelöä. Jääkiekon MM-kisojen aikaan meni sipsiäkin.

Nyt siis ryhtiliike. Vyötäröä kapeammaksi, ehkä pari kiloa pois ja yleisesti parempi olo.

Aion saavuttaa tavoitteen nukkumalla hyvin, liikkumalla säännöllisesti ja syömällä terveellisesti. Terveellisellä ruoalla tarkoitan kasvispainotteista ruokaa, johon ei kuulu rasvaisia, suolaisia, sokerisia herkkuja. Vältän punaista lihaa, valkoisia jauhoja ja alkoholia. Sen sijaan keskityn vihanneksiin, hedelmiin, marjoihin, pehmeisiin kasvirasvoihin, kalaan, mahdollisesti kanaan ja kasviperäisiin proteiineihin ja kuitupitoisiin täysjyväviljoihin. Pyrin ateriarytmin (aamupala, lounas, välipala, päivällinen, mahd. iltapala), liikunnan ja unen säännöllisyyteen.

Jos mahdollista, päivitän tähän ketjuun, miten projekti etenee, ja vastaan mielelläni kysymyksiin jos sellaisia on.

Tämä on siis projektin päivä 1
Paino 59 kg
Vyötärön ympärys 89 cm

Katsotaan, miten tämä lähtee etenemään.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä mielenkiintoinen ketju ja toistaa kaikkia av:n sääntöjä. Kiitos ap siitä että olet pitänyt tätä yllä aktiivisesti. Kaikkea hyvää kuntokuurillesi! Toivottavasti paranet pian ja pääset jatkamaan hyvin edennyttä kesäprojektia.

Näistä av:n erikoisuuksista. On hauskaa millaisia asioita ihmiset alapeukuttavat. Esimerkiksi näitä listoja syömisistä, jotka ap:lla vielä ovat aika monipuolisia. Veikkaan että harva tavan av-mamma saisi samanlaista ruokaviikkoa kasaan. Samoin tämän proteiiniasian tunteisiin meneminen on huvittavaa seurattavaa. Joktain on mennyt tyystin ohi se että voi saada hyvin proteiinia niinkin että sitä saa päivän mittaan eri lähteistä monipuolisesti. Se ei silti tarkoita sitä että joku väittäisi että puurossa on saman verran proteiinia kuin pihvissä ;) Av:lla on ah niin tyypillistä pillastua toise elämästä ja mitättömistä asioista. Myös nämä treenivinkit ovat hykerryttäviä. Ap on monesti kertonut mihin tähtää ja miten. Silti tulee ihmettelyjä miksei ap muuta ohjelmaansa ja tee sitä ja tätä. Sen sijaan että tsemppaisi ja iloitsisi hyvästä suunnasta.

Minusta projektin toteutus ja kuvaus on varsin onnistunut. Tässä näkyy selvästi minen laihduttajan tai elämäntapamuutoksen tekijän sudenkuopat - yllättävät tilaisuudet ja venyvät työpäivät, joina täytyy muuttaa suunnitelmaa olosuhteiden pakosta. Ja että miten ne jokaisen omat tavat ovat lopulta aika vaikeita muuttaa vaikka juuri ne saattaisivat vaikuttaa lopputuloksen onnistumiseen - ap:lla pistää silmään sekä vähäinen unimäärä että hyvin myöhäinen ruokarytmi ja pitkät ateriavälit. Nämä ovat yksilöllisiä juttuja jotka kehittyvät ajan saatossa ja niihin on vaikeaa tehdä pienessä ajassa muutos. Kiitos vielä ap, sait miettimään omia elämäntapoja. Koetan muistaa käydä täällä kannustamassa.

Vierailija
62/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukut useimpina öinä aika vähän. Tämä vaikuttaa hormonitoimintaan ja sitä kautta haittaa kuntokuurisi tavoitteita. Pystyisitkö mitenkään parantamaan tätä puolta? Auttaisiko se, jos menisit aikaisemmin nukkumaan?

Tiedän tämän olevan suurin heikkouteni tässä koko jutussa. Se on ollut heikkouteni teini-iästä saakka. Tiedostan tämän ja olen tehnyt töitä asian eteen. Nyt nukun pidempiä unia ja säännöllisemmin kuin 10-15 vuotta sitten. Parantamisen varaa siinä on kuitenkin vielä paljon.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kooste projektin 11. päivästä, ti 21.6. 

Heräsin klo 6.00, unta 5 h 20 min

en käynyt puntarilla enkä mitannut vyötäröä

klo 7.00-13.45 työpäivä

klo 7.30 aamupala: tuorepuuro (banaani, mustikka, vadelma, kaurahiutale, maitorahka, kauramaito)

klo 11.00 lounas: katkarapusalaatti (katkarapuja, avokadoa, basilikaa, korianteria, chiliä, limemehua, ruisleipää), vettä

klo 14.20 välipala: banaani

klo 18.15 illallinen: Chicken Butter Masala kotiinkuljetuksella läheisestä nepalilaisesta (kanaa, sipulia, tomaattia, cashewpähkinöitä, manteleita, kookos-masalakastike, riisiä, valkosipuli-naanleipä), kivennäisvesi

Tunsin jo herätessä pieniä flunssan oireita. Iltapäivällä olin tuhottoman väsynyt. En katsonut järkeväksi tehdä sairaana mitään liikunnallista. Menin nukkumaan jo ennen iltayhdeksää. 

Onhan se ihan ymmärrettävää, että noin ravinnottomalla ruualla, mitä ap syö, niin sairastuu.

Vierailija
64/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7.00-13.45 työpäivä

klo 7.30 aamupala: tuorepuuro (banaani, mustikka, vadelma, kaurahiutale, maitorahka, kauramaito)

klo 11.00 lounas: katkarapusalaatti (katkarapuja, avokadoa, basilikaa, korianteria, chiliä, limemehua, ruisleipää), vettä

klo 18.15 illallinen: Chicken Butter Masala kotiinkuljetuksella läheisestä nepalilaisesta (kanaa, sipulia, tomaattia, cashewpähkinöitä, manteleita, kookos-masalakastike, riisiä, valkosipuli-naanleipä), kivennäisvesi

Tunsin jo herätessä pieniä flunssan oireita. Iltapäivällä olin tuhottoman väsynyt. En katsonut järkeväksi tehdä sairaana mitään liikunnallista. Menin nukkumaan jo ennen iltayhdeksää. 

Onhan se ihan ymmärrettävää, että noin ravinnottomalla ruualla, mitä ap syö, niin sairastuu.

Mikä on se olennainen ravintoaine, joka ap:n lainatun päivän syömisistä puuttuu?

Vierailija
65/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis* kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7.00-13.45 työpäivä

Mikä on se olennainen ravintoaine, joka ap:n lainatun päivän syömisistä puuttuu?

Nääthän ap:n ruokalistan, lue se.

Vierailija
66/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis* kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7.00-13.45 työpäivä

Niin minä luinkin enkä huomannut siinä mitään erityisiä puutteita. Siksi minua kiinnostaa tietää, mikä siinä on joidenkin kommentoijien mielestä vikana.

Vierailija
67/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7. päivän eli perjantain 17.6. kooste

Heräsin klo 6.45, unta 5 h 30 min 

En käynyt puntarilla

vyötärön ympärys 87,5

Klo 7.45 kehoa herättelevä ja avaava jooga 5 min

Klo 8.10 aamupala: tuorepuuro (banaani, mustikka, vadelma, kaurahiutale, maitorahka, kauramaito)

Klo 8.15-16.00 työpäivä

Klo 11.00 lounas: vuohenjuustosalaatti (chevre, rucola, vadelma, saksanpähkinä ja kastike, jossa oliiviöljy, balsamico, mustapippuri, hunaja)

Klo 13.45 välipala: pieni annos tuorepuuroa (banaani, mustikka, vadelma, kaurahiutale, maitorahka, kauramaito)

Klo 17.20 balettiharjoitus, 30 min

Klo 17.55 lihaskuntotreeni pakara- ja vatsalihaksille sekä yläkropalle, 40 min

Klo 20.00 illallinen: tomaatti-pähkinäpasta (täysjyväspagetti, tomaattimurska, basilika, saksanpähkinä, suolainen keitinvesi, ravintohiivahiutaleet)

Klo 23.00 venyttely, 35 min

Klo 23.45 iltapala: banaani

Nyt! erinomaiselta päivältä näyttää. Peukku!

No hei liian vähän unta.

Mitä ap muuten teet aamulla tuon tunnin verran heräämisen ja aamujoogan välillä? Olisko siinä jotain, mitä voit skipata/tehdä nopeammin että saisit vähän pidemmät yöunet?

Vierailija
68/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis* kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis* kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7.00-13.45 työpäivä

Niin minä luinkin enkä huomannut siinä mitään erityisiä puutteita. Siksi minua kiinnostaa tietää, mikä siinä on joidenkin kommentoijien mielestä vikana.

Kaikki ei vain tajuu.

Vierailija
69/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12. päivän eli keskiviikon 22.6. kooste 

Heräsin klo 6.30, unta 9h 30min 

Kurkussa tuntui herätessä infernaalinen kipu, joka jatkui koko päivän. Otin siihen päivän mittaan 5 Bafucinia.

paino 57,8 kg

vyötärön ympärys 86,2 cm

klo 8.00 aamupala: tuorepuuro (banaani, mustikka, vadelma, kaurahiutale, maitorahka, kauramaito)

klo 8.15-16.00 etätyöpäivä

klo 11.15 lounas: Mozzarellasalaatti (puhvelinmaitomozzarella, kirsikkatomaatti, basilika, ruisleipä), vesi

klo 14.45 välipala: tuorepuuro (banaani, mustikka, vadelma, kaurahiutale, maitorahka, kauramaito) 

klo 17.10 välipala: banaani

klo 19.30 illallinen: dan dan -nuudelit (vehnänuudelit, seesamöljy, chiliöljy, suolapähkinät, tempeh, basilika, kastike: soijakastike, seesamtahnaa, inkivääri, valkosipuli, sichuanpippuri)

Mittasin päivän aikana lämpöä korkeimmillaan 37,2. Pientä lämpöä siis. Kävin illalla virallisessa koronatestissä, josta tuli seuraavan yön aikana negatiivinen tulos. Nukkumaan mennessä otin tujakan särkylääkkeen oloa helpottamaan. En voinut kuvitellakaan harrastavani liikuntaa koko päivänä. 

Vierailija
70/104 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohis* kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ohis* kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

klo 7.00-13.45 työpäivä

Kaikki ei vain tajuu.

Eli mitä itse lisäisit?

Vierailija
71/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projektin 13. päivän, torstain 23.6. kooste

Heräsin klo 6.15, unta 6h (kello olisi soinut klo 7.30, mutta heräsin yskimään kuuden jälkeen enkä enää saanut unta)

Kahden liikkumattoman päivän jälkeen kroppa huusi liikuntaa. Lämpöä ei enää ollut. Olo oli hieman tukkoinen, mutta muuten hyvä. Joten

klo 8.00 lempeä, avaava jooga 15 min

klo 8.30 aamupala: mustaherukkasmoothie (mustaherukka, banaani, minttu, kauralese, luonnonjogurtti, cashewpähkinät), vettä

Juhannusjuhlinnan ensimmäinen päivä. Klo 13.00 lähdimme puolisoni kanssa ajamaan kohti juhannuksen viettopaikkaa.

Klo 14.30 lounas (matkan varrella): graavilohisalaatti (lohta, rucolaa, pehtoorinsalaattia, kurkkua, punasipulia), pala valkoista leipää, Pepsi Max

klo 20.00 illallinen: 3 bliniä, täytteinä mätiä, smetanaa, punasipulia, graavilohta, moussakaa, hummusta, ankkaa ja kantarelleja. Juomana sokeripitoinen karviaislimu, vettä ja kivennäisvettä

Vierailija
72/104 |
24.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Projektin 13. päivän, torstain 23.6. kooste

Heräsin klo 6.15, unta 6h (kello olisi soinut klo 7.30, mutta heräsin yskimään kuuden jälkeen enkä enää saanut unta)

Kahden liikkumattoman päivän jälkeen kroppa huusi liikuntaa. Lämpöä ei enää ollut. Olo oli hieman tukkoinen, mutta muuten hyvä. Joten

klo 8.00 lempeä, avaava jooga 15 min

klo 8.30 aamupala: mustaherukkasmoothie (mustaherukka, banaani, minttu, kauralese, luonnonjogurtti, cashewpähkinät), vettä

Juhannusjuhlinnan ensimmäinen päivä. Klo 13.00 lähdimme puolisoni kanssa ajamaan kohti juhannuksen viettopaikkaa.

Klo 14.30 lounas (matkan varrella): graavilohisalaatti (lohta, rucolaa, pehtoorinsalaattia, kurkkua, punasipulia), pala valkoista leipää, Pepsi Max

klo 20.00 illallinen: 3 bliniä, täytteinä mätiä, smetanaa, punasipulia, graavilohta, moussakaa, hummusta, ankkaa ja kantarelleja. Juomana sokeripitoinen karviaislimu, vettä ja kivennäisvettä

Tästä unohtui torstaiaamun paino ja vyötärön ympärys.

Paino oli 57,7 kg

Vyötärön ympärys 86 cm

Vierailija
73/104 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas ap juhannustauon jälkeen. Tässä juhannusaaton eli perjantain 24.6. kooste, projektin 14. päivä.

Heräsin klo 6.21, unta 6h 6min 

Olo oli hieman flunssainen, ennen kaikkea tukkoinen, joten rankkaa treeniä ei voinut ajatellakaan. 

klo 7.55 venyttely 15 min

klo 8.20 aamupala: viipale vehnäleipää (päällä suolaista kylmäsavulohta, jääsalaattia, tomaattia), lasillinen ananasmehua, vettä

klo 12.30 välipala: viipale vehnäleipää (päällä savuankkaa), vadelmia, kuppi teetä

klo 14.45 lounas: keskikesän lohiateria (grillattua lohta, uusia perunoita, nokare voita, tsatsiki, jossa kreikkalainen jogurtti, kurkku ja valkosipuli, salaatti, jossa jääsalaatti, tomaatti, kurkku, kevätsipuli), juomana sokerinen karviaislimu

klo 16-20.30 välillä sokerinen raparperilimu, kivennäisvettä

klo 21.00 illallinen: pasta pilpil (chili-valkosipuliöljy, persilja-valkoviiniliemi, jättirapuja, korianteria, limemehua, tagliatellea), vehnäleipää, oliiviöljyä ja balsamicoa

juomana Cola Zero

Vierailija
74/104 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projektin 15. päivän eli juhannuspäivän la 25.6. kooste, joka kuvaa juhannuksen vieton 3. päivää ystäväporukassa. 

heräsin klo 7.30, unta 7h

Minulla ei ollut juhannuksen vietossa mukana puntaria eikä mittanauhaa, joten en punninnut tai mitannut mitään lukemia. 

Olo oli taas melko röhäinen. Lisäksi menkat alkoivat, mikä aiheutti lieviä vatsakipuja. 

klo 8.55 venyttely 17 min

klo 9.30 aamupala: mysli, luonnonjogurtti, viinirypäleitä, 2 kuppia teetä

klo 12.45 mimosa (4 cl skumppaa, appelsiinimehua)

klo 15.45 mocktail (ananasmehua, inkivääriä, limemehua, sokeria, jäitä)

klo 16.15 lounas: 2 hodaria (itse tehndyt vehnäiset hodarisämpylät, nyhtökana- ja härkistäytteet, salaatti kesäkaalista, porkkanasta ja korianterista, etikkakurkut), juomana 8 cl valkoviiniä

klo 17.30 pieni pala raparperipiirakkaa ja kermajäätelöä, drinkki (4 cl väkeviä, greippiä, sokeria)

Illan mittaan kivennäisvettä ja yksi sokerinen raparperilimu

Klo 22.45 illallinen: pizza (pohja valkoisesta vehnästä, tomaattikastike, vuohenjuusto, rucola, mansikka, pinjansiemenet), Cola Zero

klo 23.45 sokerinen karviaislimu

Vierailija
75/104 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta mulla pistää silmään ap:n ihmeelliset syömisajat, raskaita illallisia tyyliin klo 22 ja päivällä taas monen tunnin taukoja ilman mitään.

Vierailija
76/104 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lukenut koko ketjua, mutta mulla pistää silmään ap:n ihmeelliset syömisajat, raskaita illallisia tyyliin klo 22 ja päivällä taas monen tunnin taukoja ilman mitään.

Mitäs ihmeellistä siinä on?

Vierailija
77/104 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos luit vain juhannuksen ajan päiväkoosteet, joita on vielä 1 tulossa, saattaahan se näyttää ihmeelliseltä. Olen ollut juhannuksen vietossa mieheni ja ystäväpariskuntiemme kanssa. Juhannuksen rytmi on ollut sellainen. Ei tietenkään ideaali eikä suositeltava. Mutta on hyvä tiedostaa, että juhannus ja siihen liittyvä sosiaalinen yhdessäolo kestää aikansa. Sen jälkeen on palattu kotiin ja arkeen. Siitäkin on koostetta tulossa tulevina päivinä. 

ap

Vierailija
78/104 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mitä itse lisäisit?

Huomaa vastaavasi trollille, joka vain haluaa rekatiota antamatta mitää oikeaa keskusteluun. Nuo onelinerit linjalla "tosi huono", "kyllä sä tiedät miksi huono" tai "et vain tajua miksi huono" ovat klassista trollausta. 

Vierailija
79/104 |
27.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntain 26.6. ja projektin 16. päivän kooste. Juhannusjuhlinnan viimeinen päivä.

Heräsin klo 8.40, unta 7h 30min

Olo oli herätessä hyvin tukkoinen ja röhäinen. 

klo 9.45 (pitkä ja hitaasti nautittu) aamupala: mysli ja jogurtti, päärynää ja kirsikoita, 1 lasillinen ananasmehua, 2 kupillista teetä

klo 11.00 kevyt kävelylenkki merenrannoilla ystäväpariskunnan kanssa. 1h 8 min, n. 2-3 km. En mitannut matkaa tarkemmin eikä se tässä ollut niin oleellista. 

klo 14.00 lounas: pasta vongole (simpukoita, valkoviinikastiketta, tagliatellea, chiliä, valkosipulia, persiljaa), 10 cl samppanjaa, 1 lasillinen vettä

klo 15.20 välipala/jälkiruoka: pala vegaanista suklaakakkua, appelsiini-colajuoma

klo 15.45 automatka juhannuksen vietosta kotiin, matkan aikana 1l kivennäisvettä

klo 20.00 illallinen: katkarapusalaattia (roomansalaattia, avokadoa, kirsikkatomaattia, kurkkua, ruohosipulia, katkarapuja), gluteenitonta vuokaleipää

klo 23.00 iltapala: kupillinen teetä ja 30 g tummaa suklaata

Iltapala oli oikeasti tyhmä valinta väsyneenä. Miehelleni nousi illalla hyvin korkea kuume, jonka vuoksi joutui lähtemään päivystykseen, enkä osannut mennä nukkumaan, kun mietin, mitä tuloksia labroista tulee ja mikä kuumeen aiheutti. En olisi oikeastaan edes halunnut suklaata, mutta tarvitsin sokeria pysyäkseni hereillä. Menin lopulta nukkumaan vasta pitkälti puolenyön jälkeen, kun mieheni palasi kotiin. Omakin olo oli nukkumaan mennessä sairas. Väsymys, viluisuus ja lihassärky sekä huomattavasti aamusta pahentunut tukkoisuus tekivät olosta kurjan. 

Vierailija
80/104 |
28.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Projektin 17. päivän eli maanantain 27.6. kooste

Heräsin klo 7.05 tunnustelemaan oloa. Se oli kuumeinen, tukkoinen ja tokkurainen, joten soitin esihenkilölleni ja kerroin olevani sairas ja jääväni pois töistä. Menin takaisin nukkumaan ja heräsin klo 10.40. Unta yhteensä 8h 10min

Paino 58,7 kg

Vyötärön ympärys 86 cm

klo 11.30 aamupala: päärynäsmoothie (päärynä, banaani, kauralese, cashewpähkinä, maitorahka, kauramaito), vettä

klo 15.40 lounas: höyrytetty bao (valkoinen leipä, jonka sisällä tofua, teriyakikastiketta, soijamarinoituja siitakesieniä, salaattia, kurkkua) ja edamamepapuja, kivennäisvettä

Olin ajatellut tekeväni lounasta itse, mutta olin siihen liian huonossa kunnossa. Lämpöä oli iltapäivällä varsin reippaasti. Siksi lounas tuli kotiinkuljetuksella läheisestä japanilaisesta ravintolasta. 

klo 17.30 Pala tummaa suklaata

klo 20.10 illallinen: leipä kanatäytteellä (kana, salaatti, punakaali, tomaatti, kurkku, punasipuli, persilja, sitruuna, aioli) ja sokerista raparperilimua

Illalla mietin, miten tyhmää on edes ja varsinkaan sairaana syödä suklaata ja juoda sokerisia limuja. En pystynyt koko päivänä tekemään minkäänlaista treeniä, eikä sairaana tietysti kannatakaan, joten ylimääräistä energiaa ei edes kulu. Lisäksi, jos tauti on bakteerin aiheuttama, bakteerit saavat erityistä tukea sokerista. Tässä nyt sitten olen saattanut sponssata taudinaiheuttajaa, vaikka samaan aikaan mietin tuskaisena, että haluaisin olla terve ja päästä liikkumaan. Olo oli kuitenkin sellainen, että tiesin olevani vielä ainakin seuraavan päivän pois töistä. 

Samalla stressiä lisää se, että loman pitäisi alkaa perjantaina, mutta töissä on rästejä, jotka on saatava tehtyä ennen loman aloitusta. Mitä pidempään sairastan, sitä pidempiä työpäiviä minulle kertyy loppuviikosta. Yksi vaihtoehto tosin on, että lykkään loman aloitusta vielä muutamalla päivällä tai korkeintaan yhdellä viikolla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän