Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulla epäillään keliakiaa, nyt haluan kokemuksia

Vierailija
11.06.2022 |

uudesta syömisestä. En tarvitse leipiä tai muutakaan jauhojuttuja, joten korvikkeiden ehdotukset on mulle turhia.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa keliaakikoista vinkuu sairautensa varjolla. Puhuvat jopa ruokavalionsa olevan kallista. Gluteeniton ruoka on kuitenkin kaikille ihan saman hintaista. Erikoistuotteet tietty maksaa maltaita, jos niitä haluaa syödä. Niinhän se on kaikissa ruokavalioissa.

Kyllä keliaakikon tavallinen leipä ja makaroonitkin maksavat enemmän kuin tavalliset. Eivät ole mitään erikoisruokaa vaan monipuoliseen ruokavalioon kuulivat.

Ne on juurikin niitä "erikoisruokaa" Keliaakikot luulevat, että ne kuuluvat terveeseen ruokavalioon.

Keliaakikon ruokavalioon ei kuulu pastat ja leivät. Hehän sairastuvat viljoista.

Oletko siis itse keliaakikko?

Ja olit tai et, mutta etkö syö koskaan leipää, puuroa? Tai satunnaisesti pastaa, mysliä, piirakoita, pullaa, keksejä, kakkua?

Puuron voi tehdä tattarista, puhdaskaurasta tai riisistä. Kakkujen leipominen ei ole mikään ongelma, perunajauho-kaakao toimii vehnäjauhojen sijaan ja on ihan jauhottomiakin kakkuohjeita.

Puhdas kaura on kallista, mutta on kylĺä totta, että se maksaa kaikille saman. Riisin syöminen ei ole raskasmetallikuormituksen vuoksi hyvä vaihtoehto.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi