Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko joskus tunnistanut itsesi jonkun muun kommenteista tai ollut ketjun kohteena

Vierailija
11.06.2022 |

Onko sinusta käyty tietysti sentään anonyymisti keskustelua täällä sivukaupalla. Oletko oppinut jotain siitä tai onko keskustelussa ollut myös vääriä väitteitä. Kuvaile lyhyesti :)

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran sokkotreffeillä Jodelin kautta ja treffien jälkeen en enää vastannut naisen 2.treffipyyntöön.

Huomasin sen jälkeen että nainen vuodatti asiaa Jodelissa.

Kohteliasta olisi ollut vastata ei kiitos siihen toiseen treffipyyntöön eikä ghostata.

Vierailija
22/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti viherpunikkihouratsut minusta kirjoittelee täällä

-ErtZsi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse kirjoitan tänne jostakin mieltäni askarruttaneesta tilanteesta, niin muutan kyllä aika paljon yksityiskohtia, mutta kuitenkin siten, että itse tilanne pysyy samana kuin tosielämässä. Kontekstista riippuen sisko saattaa muuttua veljeksi, ravintola kahvilaksi, eläintarha huvipuistoksi, sukulainen ystäväksi, sisäliikuntapaikka urheilukentäksi jne. Saatan myös epämääräisesti puhua tutusta tai läheisestä erittelemättä sen kummemmin kenestä on kyse. Uskon, että moni tekee samaa, joten todellisuudessa en usko kovinkaan monen tunnistavan itseään, vaikka siltä tuntuukin. Lisäksi ihmiset ovat aika lailla samanlaisia samanlaisissa elämäntilanteissa, joten se, minkä luulee kertovan itsestä kertoo samalla ainakin kymmenistä muista.

Vierailija
24/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen useiden kaipaama henkilö, saan paljon terveisiä.

Vierailija
25/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä ollut onneksi. Silti ihmettelen miten ihmiset kirjoittavat tänne hyvin tunnistettavasti vaikka tämä on Suomen suosituin keskustelupalsta. Lähes kaikkihan täällä käy kuitenkin. 

Aika harva täällä silti viettää tuntikausia päivittäin niin että bongaisi kaikki ketjut joissa avaudutaan jostain tyypistä.

Jos on suosittu aloitus, niin pysyy suosituimmat osiossa pitkäänkin. Minä päiviystän täällä aika paljonkin työaikaan, jos ei ole kiirettä sillä hetkellä. 

Vierailija
26/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kerran sokkotreffeillä Jodelin kautta ja treffien jälkeen en enää vastannut naisen 2.treffipyyntöön.

Huomasin sen jälkeen että nainen vuodatti asiaa Jodelissa.

Miksi et vastannut kiitos ei? 

Vierailija
27/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos itse kirjoitan tänne jostakin mieltäni askarruttaneesta tilanteesta, niin muutan kyllä aika paljon yksityiskohtia, mutta kuitenkin siten, että itse tilanne pysyy samana kuin tosielämässä. Kontekstista riippuen sisko saattaa muuttua veljeksi, ravintola kahvilaksi, eläintarha huvipuistoksi, sukulainen ystäväksi, sisäliikuntapaikka urheilukentäksi jne. Saatan myös epämääräisesti puhua tutusta tai läheisestä erittelemättä sen kummemmin kenestä on kyse. Uskon, että moni tekee samaa, joten todellisuudessa en usko kovinkaan monen tunnistavan itseään, vaikka siltä tuntuukin. Lisäksi ihmiset ovat aika lailla samanlaisia samanlaisissa elämäntilanteissa, joten se, minkä luulee kertovan itsestä kertoo samalla ainakin kymmenistä muista.

Minä kerron aina siskosta vaikka kyseessä onkin veli ja lapsiakin on vain kaksi vaikka onkin kolme. 

Vierailija
28/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

bruuttus kirjoitti:

Epäilen että yksi keskustelu oli minusta, koska en ole tavannut toista henkilöä jolla olisi samankaltaista taustaa. Mutta se ei toki tarkoita etteikö jollakin voisi olla samankaltainen tausta.

Se kyllä sattui, kun asiat ovat sellaisia joihin en ole voinut itse vaikuttaa ja koen niistä muutenkin suurta epävarmuutta.

Tiedän myös kuka aloituksen on minusta tehnyt, jos aloitus nyt edes on minusta. Hän on alkoholistikaverini jolle avauduin joskus ennen kuin hän päätti ryhtyä aljoholistiksi.

Itse olen tehnyt aloituksen alkoholisitikaveristani, minulle lapsiaan hoitoon kiikuttavasta kaveristani ja ahmintahäiriötä sairastavasta kaveristani.

Tosi terveiltä ja fiksuilta kuulostatte kaikki. 🤦🏻

Vainoharhaisuuskin huipussaan.

Vierailija
29/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka ainoa päivähän jokainen/muutama sata tuhatta lukijaa täältä muka juuri itsensä tunnistaa. Että kuka kehveli kehtaa avautua JUURI MINUSTA  ja minun tapauksestani aaveella...

Vaikka suurin osa jutuista on legendaa tai värikynällä roimasti kärjistettyä juttua että herättää reaktioita. 

Osa kirjoituksista on toki vakavia, yhteiskunnallaisia  aiheita , mistä keskutellaan, esim juurikin tuoa varhaiskasvatus- , hoito-ja opetusalan ahdinko sekä työttömyysturva jne, mutta ne tunnistaa heti asiallisiksi topiceiksi joista ihmisillä suuri tarve jutella.

Miksi ajattelet, että täällä muutama satatuhatta lukijaa? Hieman liioiteltu arvio.

Vierailija
30/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tuntuu, että eräs vanha tuttava käy täällä bongaamassa mun kommentteja ja kirjoittaa niihin v*ttuiluja. Samaa tuo.

Vierailija
31/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka ainoa päivähän jokainen/muutama sata tuhatta lukijaa täältä muka juuri itsensä tunnistaa. Että kuka kehveli kehtaa avautua JUURI MINUSTA  ja minun tapauksestani aaveella...

Vaikka suurin osa jutuista on legendaa tai värikynällä roimasti kärjistettyä juttua että herättää reaktioita. 

Osa kirjoituksista on toki vakavia, yhteiskunnallaisia  aiheita , mistä keskutellaan, esim juurikin tuoa varhaiskasvatus- , hoito-ja opetusalan ahdinko sekä työttömyysturva jne, mutta ne tunnistaa heti asiallisiksi topiceiksi joista ihmisillä suuri tarve jutella.

Miksi ajattelet, että täällä muutama satatuhatta lukijaa? Hieman liioiteltu arvio.

Oikea luku taitaa olla miljoona.

Vierailija
32/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole vielä ollut onneksi. Silti ihmettelen miten ihmiset kirjoittavat tänne hyvin tunnistettavasti vaikka tämä on Suomen suosituin keskustelupalsta. Lähes kaikkihan täällä käy kuitenkin. 

Aika harva täällä silti viettää tuntikausia päivittäin niin että bongaisi kaikki ketjut joissa avaudutaan jostain tyypistä.

Todennäköisesti aika moni toimistotyöntekijä käy täällä myös työaikana. 

Vierailija
33/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin, ja jos lukijalla on vielä yhtään taipumusta uhriutumiseen, vainoharhaisuuteen tai muita lieviä tai vakavia mt-ongelmia, tunnistaa itsensä joka toisesta ketjusta. Minua seurataan, valvotaan tai tarkkaillaan on hyvin tyypillinen oire mielenterveyden järkkymisestä.

Olen löytänyt tänne vasta hiljattain ja usein mietin, että jotkut keskustelut ovat mielenkiintoisia ja tarjoavat vertaistukea, mutta paljon täällä näkyvät mielenterveyden epätasapainot, joiden uskon osalla täällä vain vahvistuvan yllämainituista syistä.

Vierailija
34/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea luku taitaa olla miljoona.

Aivan varmasti 😂

Vierailija
35/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vainoharhainen on yhdyssana

palstanillittäjä myäs.

Vierailija
36/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen tätä myös. Jos kirjoitan tänne tutuistani, käytän muunneltua totuutta jotta ko. henkilöä ei voi annettujen tietojen perusteella yhdistää tapaukseen.

Vierailija
37/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on ollut ketjun kohteena ja lukenut ketjun tietoisena että se koskee häntä. Mutta ei siis itse bongannut itse ketjua, vaan kerroin itse.

Vierailija
38/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri. kirjoitti:

Naapuri puhuu pienille lapsille kuin aikuisille- ketjussa minä olen kohde.

Itä-Suomi?

Vierailija
39/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on kohta 20 vuotta aikaa kun osallistuin johonkin keskusteluun, jossa kerroin 3-vuotiaalla lapsellani olevan käytössä unirätti. Jostain syystä joku pillastui siitä ja aloitti ketjun jossa arvosteli minua äitinä kun niin iso lapsi käyttää unirättiä. Mut haukuttiin ihan pystyyn. Kyseinen henkilö ei kauhistellut saman ikäisiä tutin tai tuttipullon käyttäjiä. Veikkaan, että unirätti on noista kolmesta kuitenkin pienin paha.

Unirätistä solvaamista oli sivu kaupalla. Oli ihan mielenkiintoista lukea kuinka ihmiset pimahtaa toisten, täysin merkityksettömistä asioista.

Vierailija
40/43 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anonyymeissä ketjuissa en tietenkään kuvittele tunnistavani. Suomessa on 6 milj asukasta, pitäisi olla superspesifi tilanne jotta luulisin moista!

Parikin tuttua on sen sijaan ihan nimellä joutuneet ketjuihin, karua miten ikäviä kommentit on. Ei tee itse mieli julkiseen ammattiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi viisi