Yök mikä eväiden löyhkä taas junavaunussa! Ottakaa mukaan joku pähkinäpussi tms, on kumma jos ei aikuinen ihminen muutamaa tuntia pärjää...
Jo Kouvolan kohdalla idän radalla pitää aina kaivaa ne meetwurstibanaani hunajamarinaadit esiin.
Kommentit (500)
Mä olen hajuherkkä, mutta ei siihen nyt mikään metukka lukeudu!
Pesuaineet, hajuvedet, dödöt - silmät voi vuotaa ja alkaa päänsärky.
Mutta voi luoja kun ei se meetvursti voi niin paha olla, eihän?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ruuan haju häiritsee nirppanokkia pelkästään junassa, ei esimerkiksi kotona ruokaa laittaessa tai ravintolassa? Eivät kai he syömättäkään elä?
Kuinka yksinkertainen pitää olla jos ei ymmärrä kodin, ravintolan ja junan eroa??
Ajatelkaa: tällaisetkin tapaukset saavat äänestää, vaikka tuskin tietää hallituksen ja eduskunnan eroakaan....Kerro sitten miksi ruuan haju haittaa junassa mutta ei ravintolassa tai kotona. Junassa on yleensä parempi ilmastointikin.
Toivottavasti vain esität yksinkertaista, mutta tavutetaan nyt vielä.
Ravintolassa ja kotona on ihan muutama neliö enemmän kuin junavaunussa. Kotona saa ikkunan auki jos haju käy liian voimakkaaksi, ja ravintolastakin pääsee pois tai vaihtamaan pöytää jos jostain syystä juuri naapuri on tilannut sitä menun haisevinta. Ja toki ravintoloissa harvemmin tarjoillaan niitä muna-metvursti-tonnikalavoileipiä. Junavaunusta on paha hypätä ulos haukkaamaan happea.
Loppujen lopuksi kyse on huomaavaisuudesta kanssaihmisiä kohtaan.
Iva täällä taas kukoistaa. Ihmettelen myös, miksi täysin asialliset vastaukset saavat alapeukutuksia, eivätkö jotkut lukijat kestä saada tietoja luulojen sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koskas näille uniikeille lumihiutaleille saataisiin omat vuorot. Tuplahintaan toki. Rahvaan seura kun ei näille sovi.
Sehän olisi kun ravintolavaunun sijaan olisi kokonainen ravintolajuna näille läskeille.
Ja nimitteleminen on mielestäsi asiallista, koska?
Vierailija kirjoitti:
Mä olen hajuherkkä, mutta ei siihen nyt mikään metukka lukeudu!
Pesuaineet, hajuvedet, dödöt - silmät voi vuotaa ja alkaa päänsärky.
Mutta voi luoja kun ei se meetvursti voi niin paha olla, eihän?
Samoin. Olen niin hajuherkkä, että olen työpaikallanikin joutunut vaihtamaan työhuonetta huonekaverin tuoksujen takia, mutta ennen tätä keskustelua en koskaan tullut ajatelleeksikaan, että meetwurstin haju voisi häiritä jotakuta. En tosin itse laita eväsleipiin meetwurstia, koska se janottaa liikaa.
Kommunistijunissa on kivaa. Sieltä sitten suoraan kolhoosiin.
Nämä junasyöpöt ovat varmaan niitä samoja tyyppejä, jotka mässyttävät ruokaa uimahallien pukuhuoneissa.
Lisäksi syöttävät jälkikasvuaan siellä pukuhuoneissa ja jälkikasvu sitten sotkee kaikki paikat banaanilla, pillimehulla tai muulla yhtä ihanalla asialla.
Minä olen allerginen banaanille (ristiallergia luonnonkumille) ja voin uimahallin pukuhuoneessa todella huonosti, kun äiti ja 4 lasta mäiskyttivät banaaneitaan siinä pukukaappinini vieressä.
Oma vaatteiden vaihto tapahtui käytävän toisella puolella, koska perheen ruokahetken vuoksi penskat istuivat kaappini edessä.
Kauheaa oli myös kokemus onnibussilla matkustaessa kesä kuumalla, kun vieressä istuva henkilö söi reilun tunnin matkan aika pussillisen verran baanaaneja.
Kuoret sitten jätettiin bussissa olevan tuolin roskikseen haisemaan. Tuskin oli diabeetikko, koska tuon matkan aikana söi ainakin 20 banaania.
Yhdessä banaanissa on 20g/HH ja jos söi 20kpl niitä hedelmiä, niin tuosta määrästä kyllä sai 400g/HH.
Vierailija kirjoitti:
Siitä vaan perustamaan omaa kilpailijaa VR:lle, kunhan monopoliasemasta päästään. Erityisraskaiden henkilöiden eetos, ERHE Oy.
Joku voisi ottaa tämän yritysideaksi seuraavaan Diiliin. Henkilökuljetus ilman munaleivän ahdistusta, HIMA.
Kaikissa junissa ei ole ravintolavaunua ja jos onkin, niin tarjonta on aika rajallista, vain hinta on "kohdillaan" eli tuhottoman kallis. Kaikissa junissa ei ole edes sitä kahvikärryä, josta voisi ostaa jotain juotavaa ja täytettä suolenmutkaan, kalliilla hinnalla tosin.
Kulkekaa nirppanokat ja karmapeput omin kyyteinenne, älkääkä tulko meidän rahvaan joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Minä inhoan appelsiinin ja mandariinin löyhkää junassa.
Aikuisen ihmisen, joka valittaa sitrushedelmien tuoksusta, kannattaa lopettaa kuolleiden ruhojen syönti niin rupeaa hedelmätkin tuoksumaan paremmilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljin aikanaan suht usein Oulu-Tampere-Oulu-väliä ja ihmettelin tätä samaa. Porukka asettui paikalleen ja ennen kuin juna ehti edes nytkähtää liikkeelle, kaivettiin repusta leivät, salaatit, hedelmät, hyvä ettei kannetavaa mikroa ja aamupuurot höysteineen.
Kyseinen junamatka on kuitenkin noin 4 tuntia, joten kukaan aikuinen ihminen ei siinä välissä nälkään kuole. Pienen lapsen eväshetken ymmärrän.
Ja miten ne eväät olivatkin aina juuri metvurstia, tonnikalaa ja kaikkea muuta, joiden haju jäi junavaunuun leijumaan loppumatkaksi. Mutta ihmiset eivät oikein enää osaa ajatella muita, mielessä on vaan minäminäminä.
Metwursti on kätevä, koska siinä on ne rasvat jo mukana. Ei tarvitse voita tai margariinia laittaa siihen leipään.
Eihän ravintolassa ja baarissa juoda janoon, vaan ihan vaan koska se on kivaa monen mielestä.
Kuten ei moni syö junassa nälkään, vaan ajanviettoon tai herkutteluun.
Ja jokainen ottaa tietenkin mieleiset eväät ja toisille se on tonnikalaleipä.Julkiset tilat ja matkustusvälineet, eivät ole yliherkille tai edes herkille. Niissä on melua, hajua, ahtautta ja asioita, joita ei halua nähdä. Meitä on joka junaan.
Itse en kestä koirien hajua, mutta jos oksenna sen takia niin sitten oksennan. En kiellä sen takia koiran kanssa matkustavia matkustamasta.Julkiset tilat ovat kaikille, joten myös yliherkät saavat niitä käyttää.
Kyllä, mutta sitten on kohtalaisen turha valittaa.
-eri
kaikki tulisi ottaa huomioon. on pelkkää kiusaamista olla välittämättä toisista ihmisistä. Jos siis menet julkiseen tilaan, niin otat muut huomioon: et ole kaatanut pullollista hajuvettä niskaasi tai ala availemaan hapansilakkapurkkeja jne.
Vierailija kirjoitti:
Iva täällä taas kukoistaa. Ihmettelen myös, miksi täysin asialliset vastaukset saavat alapeukutuksia, eivätkö jotkut lukijat kestä saada tietoja luulojen sijaan?
Tätä minäkin mietin, vähän lapsellista touhua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko noin hajuherkät kuin ap hommata itselleen auton ja matkustaa sille turpa mutrussa yksinään?
Sinua ei sitten varmastikaan haittaa, jos haisen vanhalle viinalle ja tuhnuttelen kananmunapieruja vieressäsi koko matkan Helsingistä Rovaniemelle?
No hyvä.
Tuota ei voi verrata voileivän tuoksuun tai hedelmän tuoksuun, dorka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helppohan se on valittaa, että joku alkaa syödä heti junaan tullessaan, jos itse tulee suoraan ruokapöydästä. Toistetaan taas että menee perille: onko käynyt mielessä, että ko. tyyppi tulee jostain kokouksesta suoraan junaan, koulusta, töistä jne. Ei kaikisas kokouksissa ole tarjoilua ja monissa on esim. vain juomista. Sekä se edessä oleva matka voi olla pitkä. Tampereelta voi olla matka Rovaniemelle tai Ouluun, mistä vielä jatketaan bussilla tai vaihtojunalla jonnekin Kontiomäelle. Se, että jää junasta pois, ei vielä kerro, että matka päättyisi siihen.
suomalainen ihminen ei kuole nälkään, vaikka olisi koko päivän syömättä! Meillä jopa normaalipainoisilla on elimistössä vararasvaa.
Miksi pitäisi olla syömättä?
jos ei osaa syödä muut huomioon ottaen, niin sitten ei syö ollenkaan. Minä en syö matkoilla mitään allergisoivaa, koska lähipiirissä on allerginen ja tiedän miten kurja olo hänelle voi tulla siitä, jos jou syö samassa tilassa jotain allergisoivaa. Mielestäni se ei ole minulle mitenkään suuri uhraus, että syön allergisoivat ruoat sitten jossain muualla kuin julkisessa tai julkiseksi mielletyssä tilassa, jossa voi olla myös allergisia. Kun kävelen kaupungilla ja näen vastaantulevan näkövammaisen henkilön valkoisen kepin kanssa, minä ajattelen, että minä väistyn ajoissa tai annan hänelle enemmän tilaa kuinheile, joilla näköaisti näyttää olevan käytössä. Tämä on ihan peruskohteliaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti ruuan haju häiritsee nirppanokkia pelkästään junassa, ei esimerkiksi kotona ruokaa laittaessa tai ravintolassa? Eivät kai he syömättäkään elä?
Kuinka yksinkertainen pitää olla jos ei ymmärrä kodin, ravintolan ja junan eroa??
Ajatelkaa: tällaisetkin tapaukset saavat äänestää, vaikka tuskin tietää hallituksen ja eduskunnan eroakaan....Kerro sitten miksi ruuan haju haittaa junassa mutta ei ravintolassa tai kotona. Junassa on yleensä parempi ilmastointikin.
Toivottavasti vain esität yksinkertaista, mutta tavutetaan nyt vielä.
Ravintolassa ja kotona on ihan muutama neliö enemmän kuin junavaunussa. Kotona saa ikkunan auki jos haju käy liian voimakkaaksi, ja ravintolastakin pääsee pois tai vaihtamaan pöytää jos jostain syystä juuri naapuri on tilannut sitä menun haisevinta. Ja toki ravintoloissa harvemmin tarjoillaan niitä muna-metvursti-tonnikalavoileipiä. Junavaunusta on paha hypätä ulos haukkaamaan happea.
Loppujen lopuksi kyse on huomaavaisuudesta kanssaihmisiä kohtaan.
Huomaavaisuus on sitä, että kun tiedät että vieruskaverisi voi pahoin tietystä hajusta niin pyrit välttämään sitä ja valitset jotain mitä hän sietää paremmin. Huomaavaisuus ei ole sitä, että ollaan itse nälässä ja voidaan huonosti koska joku tuntematon kanssamatkustaja ehkä kenties saattaa istua samassa vaunussa ja saada pahoinvointia mistä tahansa hajusta, jota et ole osannut tai pystynyt ennakoimaan. Joku vihaa metwurstin hajua, toinen ananaksen, kolmas tonnikalan. Joku ei siedä edes tavallista deodoranttia tai tietyllä pesuaineella pestyjen vaatteiden hajua ja toinen meinaa oksentaa syliin jos vieruskaveri on hikinen. Kaikkea vaan ei voi ennakoida ja oma matkustaminen ei voi muuttua sen vuoksi sietämättömäksi ja kohtuuttoman vaikeaksi. Mä olen työskennellyt oikeasti hajuherkkien kanssa ja vaikka kuinka tein kaikkeni, niin silti oli kerta jolloin haisin liian voimakkaasti käsidesiltä ja ihminen oksensi päälleni (tämä sairaalassa syöpäosastolla).
Kun nousee junaan aamuyöstä on pakko syödä jossain vaiheessa matkaa. Meetvurstileipiä ei kyllä oo mukana, mutta muuta evästä on. Sori siitä!
Vierailija kirjoitti:
Nämä junasyöpöt ovat varmaan niitä samoja tyyppejä, jotka mässyttävät ruokaa uimahallien pukuhuoneissa.
Lisäksi syöttävät jälkikasvuaan siellä pukuhuoneissa ja jälkikasvu sitten sotkee kaikki paikat banaanilla, pillimehulla tai muulla yhtä ihanalla asialla.
Minä olen allerginen banaanille (ristiallergia luonnonkumille) ja voin uimahallin pukuhuoneessa todella huonosti, kun äiti ja 4 lasta mäiskyttivät banaaneitaan siinä pukukaappinini vieressä.
Oma vaatteiden vaihto tapahtui käytävän toisella puolella, koska perheen ruokahetken vuoksi penskat istuivat kaappini edessä.Kauheaa oli myös kokemus onnibussilla matkustaessa kesä kuumalla, kun vieressä istuva henkilö söi reilun tunnin matkan aika pussillisen verran baanaaneja.
Kuoret sitten jätettiin bussissa olevan tuolin roskikseen haisemaan. Tuskin oli diabeetikko, koska tuon matkan aikana söi ainakin 20 banaania.
Yhdessä banaanissa on 20g/HH ja jos söi 20kpl niitä hedelmiä, niin tuosta määrästä kyllä sai 400g/HH.
Minäkin olen allerginen banaanille ja kumille. Mulle ei tee pahaa toisten syömiset. Mies syö banaania kotona. Ei tee pahaa.
Minulla on aina eväät bussissa ja junassa, jos en ole ehtinyt juuri syödä. En kuitenkaan ota mukaan mitään tuoksuvia ruokia, paitsi ehkä kylmän kahvin. Hedelmiä valmiiksi pilkottuna pussissa. Ehkä jugurtti.
Valkosipulimeetvurstileipää nam nam