Juoksen joka viikko 15-25 km ja olen silti lihava
Painan noin 70 kiloa ja olen 165 senttiä pitkä. Syön ihan normaalisti neljä kertaa päivässä. Joskus syön karkkia, suklaata, jätskiä tms.
Miksiköhän mun paino ei putoa?
Kommentit (26)
50-70 km viikossa kertoo kyllä jo addiktiosta.
Ap:n juoksumäärä on ihan sopiva.
4-5 kertaa viikossa urheilua on jo paljon, jos menee sen yli on jo liikaa.
Tämä sohvaperuna muuten harrastaa läskiensä kanssa taekwondoa, pilatesta, juoksemista säännöllisesti. Ja välillä punttista ja sulkapalloa.
Eli jos saat itsesi raahattua noinkin monta kertaa viikossa ulos, niin juokse pidempiä lenkkejä ja johan lähtee sentit.
Itse juoksin aikoinaan sen 20km lenkin sunnuntaisin, ja sitten viikolla 10-12 km lenkkejä, ja sai jo syödä ihan työkseen että jaksoi, silti vaatteet (koko 38) valahtivat päältä. Sen sijaan vaa' assa se ei niinkään näkynyt, paino ei mennyt millään alle 60kg. Pituutta on 169.
Tuo ei vie montaa tuntia viikossa. Pisin on sunnuntain pitkä lenkki, mikä on välttämätön harjoitus siksi, että elimistö oppii käyttämään rasvaa kun hiilarit loppuu n. 30 kilometrin paikkeilla maralla.
Mutta ymmärrän kyllä, että ihmiset pelkäävät asioita, mitä eivät itse ole kokeilleet ja tuomitsevat ne addiktioksi tms.
Itse koen olevani keskitasoinen kuntoilija vielä näillä määrillä. Addiktio meinaa sitä, että ajatus pyörii vain tämä' n yhden asian ympärillä, eikä pysty olemaan ilman. Minä pystyn pitämään joka kolmas viikko kevennysviikon ihan rauhassa. Tällä hetkellä on menossa syksyn ylimenokausi ennen uutta pk-kautta. Enkä koe mitään pakkomielteen omaista halua lähteä lenkille.
Rasvaa polttaa rauhallinen pitkäkestoinen liikunta esim. reipas kävely tai hölkkä. Puolen tunnin lenkillä ei ehdi rasva alkaa palaan. Parempi harrastaa liikuntaa kerrallaan vähintään tunti.
Itselläni tulee 8-10 km päivässä, 6-7 päivää viikossa pelkästä hyötyliikunnasta. En laihduta, ja olen normaalipainoinen, joten se riittääkin hyvin, eikä tarvitse käydä enää lenkillä erikseen.
Mutta jos laihduttaisin, hölkkäisin tai kävelisin rasvanpolttosykkeellä tunnin kerrallaan 4-5 kertaa viikossa, josta kertyy n. (4-5 kertaa 8km) 32-40 km viikossa.
Lisäksi tietenkin syömisiin pitäisi kiinnittää huomiota.
Suomalainen, läski sohvaperuna keksii vaikka mitä tekosyitä, ettei tarvitsisi liikkua;D. Tämä oli kyllä paras.