IS:n juttu puiden shamaanirummutuksesta ja maininta karjalaistenkin erityisalttiudesta syrjinnälle?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/89f898fd-3a97-4132-a5b4-52590c…
Kysymykseni kuuluu, jutussa viitattiin myös twiittiin jossa mainitaan että saamelaisilla sekä karjalaisilla seksuaalivähemmistöillä on ilman rumpusessioitakin korkea alttius joutua syrjinnän kohteeksi. Miten niin karjalaisilla? Olen Joensuusta pohjois-Karjalasta ja suvullani evakkohistoriaa, mutta en vain mitenkään käsitä miksi karjalaisilla olisi isompi riski syrjintään kuin vaikka Hämäläisillä :D me täällä Joensuussa ollaan sitä paitsi aika tunnettuja juuri siitä syrjivän asemassa olosta toisinkuin syrjittynä :D
Kommentit (16)
Nuoret idioottiwoket joiden pitää keksiä kaikkia syrjittyjä erityisvähemmistöjä, yrittävät nyt leipoa karjalaisista jotain ei-suomalaista syrjittyä maamuja. Hulluja ovat eivätkä vaivaudu edes suomalaisten juurista ottamaan selvää, sapettaa tommoset sekopäät evakkojen jälkeläisenä.
Karjalaiset on yksi Suomen pääheimoista, mutta eihän tollaset wokettajat tiedä edes omaa sukupuoltaan, niin ei voi kauhalla vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Ja hölmönä en huomannut otsikon tarkastamista, ei puiden vaan PRIDEN. Voitte syrjiä vaikka kirjoitustaidottomuudesta. AP
Mä jo mietin, että puiden shamaanirummutus kuulostaa tosi kiinnostavalta ja en ole ennen siitä kuullutkaan. :D
Jännä, ehkä olemme matkalla takaisin heimosota-ajoille jolloin identifioiduttiin vahvimmiten oman heimon mukaan. Ja kaikki tietenkin syrjivät toisiaan.
Outo väite että new age olisi "kopioinut" rummutuksen ja shamanismin. Osa ei ole shamaaneja todellakaan. Rummutusta voi olla monenlaista eri kulttuureissa. Mutta miten asia liittyy prideen, ei tietoa.
Keitä ne syrjityt karjalaiset enää edes on? Karjalanevakot alkaa olla yhdeksänkymppisiä, joten ne ei ehkä enää juhli Pridella. Mun molemmat mummon on karjalaisia, joten olenko mä nyt potentiaalinen syrjittävä karjajalainen, vaikka mulla ei ole mitään sidettä sinne?
Keksimällä keksitään mistä voisi loukkaantua. Shamanismi on maailman laajuinen ilmiö ja harrastus. On esimerkiksi hawaijilaista shamanismia ja kirjallisuutta löytyy vaikka mistä muistakin alan suuntauksesta ja on kaikenlaisia neutraaleja rumpupiirejä ja ryhmiä. En ymmärrä ollenkaan että jonkun saamelaisen tai vastaavan tulee nimenomaisesti loukkaantua taas.
Jos ihmiset haluavat viettää jonkun meditatiivisen rummutushetken tai vastaavan niin mitä sitten? Pitäisi olla ihan ok kaikille.
Taas pahoitellaan, pyydetään anteeksi ja perutaan ohjelma, kuten kuvioihin kuuluu. Joskus pitäisi osata antaa takaisin loukkaantujille, perustella ja säilyttää sovitut ohjelmanumerot.
Hah hah, se on aina hauskaa kun vähemmistöt karkeloivat keskenään. Sitä puolestaloukkaantumisen määrää!
Vierailija kirjoitti:
Keitä ne syrjityt karjalaiset enää edes on? Karjalanevakot alkaa olla yhdeksänkymppisiä, joten ne ei ehkä enää juhli Pridella. Mun molemmat mummon on karjalaisia, joten olenko mä nyt potentiaalinen syrjittävä karjajalainen, vaikka mulla ei ole mitään sidettä sinne?
Jos karjalaiset, niin me savolaisetkin ollaan syrjittyjä. Aion ryhtyä rummuttamaan tätä.
Vierailija kirjoitti:
Nuoret idioottiwoket joiden pitää keksiä kaikkia syrjittyjä erityisvähemmistöjä, yrittävät nyt leipoa karjalaisista jotain ei-suomalaista syrjittyä maamuja. Hulluja ovat eivätkä vaivaudu edes suomalaisten juurista ottamaan selvää, sapettaa tommoset sekopäät evakkojen jälkeläisenä.
Karjalaiset on yksi Suomen pääheimoista, mutta eihän tollaset wokettajat tiedä edes omaa sukupuoltaan, niin ei voi kauhalla vaatia.
Sit nää on sitä mieltä että Kalevala ei kuulu muille ja itämeren mytologia on myös kulttuurista omimista.
Jos rummuttamisesta pitää loukkaantua niin voitaisiinko järjestää jokin rentoutus tiibetiläisillä äänimaljoilla ja kristallikulhoilla. Nekin on olleet suosittuja.
Ja hölmönä en huomannut otsikon tarkastamista, ei puiden vaan PRIDEN. Voitte syrjiä vaikka kirjoitustaidottomuudesta. AP