Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS:n juttu puiden shamaanirummutuksesta ja maininta karjalaistenkin erityisalttiudesta syrjinnälle?

Vierailija
10.06.2022 |

https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/89f898fd-3a97-4132-a5b4-52590c…

Kysymykseni kuuluu, jutussa viitattiin myös twiittiin jossa mainitaan että saamelaisilla sekä karjalaisilla seksuaalivähemmistöillä on ilman rumpusessioitakin korkea alttius joutua syrjinnän kohteeksi. Miten niin karjalaisilla? Olen Joensuusta pohjois-Karjalasta ja suvullani evakkohistoriaa, mutta en vain mitenkään käsitä miksi karjalaisilla olisi isompi riski syrjintään kuin vaikka Hämäläisillä :D me täällä Joensuussa ollaan sitä paitsi aika tunnettuja juuri siitä syrjivän asemassa olosta toisinkuin syrjittynä :D

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hölmönä en huomannut otsikon tarkastamista, ei puiden vaan PRIDEN. Voitte syrjiä vaikka kirjoitustaidottomuudesta. AP

Vierailija
2/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret idioottiwoket joiden pitää keksiä kaikkia syrjittyjä erityisvähemmistöjä, yrittävät nyt leipoa karjalaisista jotain ei-suomalaista syrjittyä maamuja. Hulluja ovat eivätkä vaivaudu edes suomalaisten juurista ottamaan selvää, sapettaa tommoset sekopäät evakkojen jälkeläisenä.

Karjalaiset on yksi Suomen pääheimoista, mutta eihän tollaset wokettajat tiedä edes omaa sukupuoltaan, niin ei voi kauhalla vaatia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja hölmönä en huomannut otsikon tarkastamista, ei puiden vaan PRIDEN. Voitte syrjiä vaikka kirjoitustaidottomuudesta. AP

Mä jo mietin, että puiden shamaanirummutus kuulostaa tosi kiinnostavalta ja en ole ennen siitä kuullutkaan. :D

Vierailija
4/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso on sekaisin wokesta. Hullut lisääntyy.

Vierailija
5/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, ehkä olemme matkalla takaisin heimosota-ajoille jolloin identifioiduttiin vahvimmiten oman heimon mukaan. Ja kaikki tietenkin syrjivät toisiaan.

Vierailija
6/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo väite että new age olisi "kopioinut" rummutuksen ja shamanismin. Osa ei ole shamaaneja todellakaan. Rummutusta voi olla monenlaista eri kulttuureissa. Mutta miten asia liittyy prideen, ei tietoa.

Vierailija
7/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä ne syrjityt karjalaiset enää edes on? Karjalanevakot alkaa olla yhdeksänkymppisiä, joten ne ei ehkä enää juhli Pridella. Mun molemmat mummon on karjalaisia, joten olenko mä nyt potentiaalinen syrjittävä karjajalainen, vaikka mulla ei ole mitään sidettä sinne?

Vierailija
8/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksimällä keksitään mistä voisi loukkaantua. Shamanismi on maailman laajuinen ilmiö ja harrastus. On esimerkiksi hawaijilaista shamanismia ja kirjallisuutta löytyy vaikka mistä muistakin alan suuntauksesta ja on kaikenlaisia neutraaleja rumpupiirejä ja ryhmiä. En ymmärrä ollenkaan että jonkun saamelaisen tai vastaavan tulee nimenomaisesti loukkaantua taas.

Vierailija
9/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hölmön hommaa.

Vierailija
10/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmiset haluavat viettää jonkun meditatiivisen rummutushetken tai vastaavan niin mitä sitten? Pitäisi olla ihan ok kaikille.

Vierailija
11/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä :0

Vierailija
12/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas pahoitellaan, pyydetään anteeksi ja perutaan ohjelma, kuten kuvioihin kuuluu. Joskus pitäisi osata antaa takaisin loukkaantujille, perustella ja säilyttää sovitut ohjelmanumerot.

Vierailija
13/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah hah, se on aina hauskaa kun vähemmistöt karkeloivat keskenään. Sitä puolestaloukkaantumisen määrää!

Vierailija
14/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä ne syrjityt karjalaiset enää edes on? Karjalanevakot alkaa olla yhdeksänkymppisiä, joten ne ei ehkä enää juhli Pridella. Mun molemmat mummon on karjalaisia, joten olenko mä nyt potentiaalinen syrjittävä karjajalainen, vaikka mulla ei ole mitään sidettä sinne?

Jos karjalaiset, niin me savolaisetkin ollaan syrjittyjä. Aion ryhtyä rummuttamaan tätä.

Vierailija
15/16 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret idioottiwoket joiden pitää keksiä kaikkia syrjittyjä erityisvähemmistöjä, yrittävät nyt leipoa karjalaisista jotain ei-suomalaista syrjittyä maamuja. Hulluja ovat eivätkä vaivaudu edes suomalaisten juurista ottamaan selvää, sapettaa tommoset sekopäät evakkojen jälkeläisenä.

Karjalaiset on yksi Suomen pääheimoista, mutta eihän tollaset wokettajat tiedä edes omaa sukupuoltaan, niin ei voi kauhalla vaatia.

Sit nää on sitä mieltä että Kalevala ei kuulu muille ja itämeren mytologia on myös kulttuurista omimista.

Vierailija
16/16 |
11.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rummuttamisesta pitää loukkaantua niin voitaisiinko järjestää jokin rentoutus tiibetiläisillä äänimaljoilla ja kristallikulhoilla. Nekin on olleet suosittuja.