Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon oikein pitää juoda, että näkyy maksa-arvoissa? Suurkuluttaja-miehen maksa-arvot hyvät

Vierailija
10.06.2022 |

Olisin voinut lyödä vetoa, että maksa-arvot olisivat koholla. Mutta ei. Tyyppi juo suurkulutuksen puolella: 5-6 päivänä viikossa vähintään sen 25 annosta.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ole koskaan näkynyt maksa-arvoissa silloin kun on testattu, pahimpina aikoina join juuri tuon saman 5-6 annosta päivässä, ja senkin jälkeen pitkään 4 annosta päivässä.

Vierailija
22/52 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi se haima tai munuaisetkin poksua, isäkin oli toista kymmentä vuotta kännissä, määrät ei aivan älyttömiä mutta pienessä kokoajan, kyllä se katkokävely ja hauta tuli lopulta ja alkoholilla.

Otettiin paljonntestejä, myös munuaiset, sokerit yms. Missään ei vikaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tää asia nyt koskettaa sua?

Eikö keskustelupalstalla voi kysyä toisten kokemuksia asioista? Kyllä mua ainakin koskettaisi aviomieheni terveydentila, jos sellainen olisi.

Vierailija
24/52 |
10.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun normiannos per päivä on 0,7l viinaa + pari lonkeroa. Viikonloppuna enemmän. Vetänyt jo yli kymmenen vuotta tätä tahtia. Sitä ennen meni varmaan 15 vuotta lähes joka päivä juoden, mutta vähemmän. Kävin just verikokeessa ja mikään arvo ei ylittänyt viitearvoja. Isäni 81v ollut ikänsä alkoholisti ja vieläkin porskuttaa menemään, harrastaa ja kulkee ulkomailla. Väitän, että geeneillä on osansa.

N48

Vierailija
25/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, kun kävin verikokeissa ja se labrahoitaja desinfioi kätensä, kysyin että eikö tuo vääristä sitä BEth-arvon tulosta, johon hän totesi että ei kun ehtii kuivua. No ei ehtinyt vaan samantien niillä kosteilla, desinfioiduilla sormillaan paineli suoniani! Sitten otti vanulapun, jonka huuhteli kraanaveden alla ja sillä pyyhkäisi ensin pistoskohdan. Jos arvo on todella poikkeava, niin voinko vaatia uusintatestiä? Kyseessä työterveydestä määrätty koe, myös maksa-arvot ja perusverenkuva otettiin. 

Miten paha tuo BEth-arvo on teillä ollut? Kauanko joitte ennen sitä ja kauanko olitte olleet raittiina? 

Vierailija
26/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se kaikilla. Äiti tupakoi 2 askia päivässä yli 60 vuotta. Tuli nopea lähtö sillä keuhkosyöpä ei viivyttele.

Vierailija
27/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen, kun kävin verikokeissa ja se labrahoitaja desinfioi kätensä, kysyin että eikö tuo vääristä sitä BEth-arvon tulosta, johon hän totesi että ei kun ehtii kuivua. No ei ehtinyt vaan samantien niillä kosteilla, desinfioiduilla sormillaan paineli suoniani! Sitten otti vanulapun, jonka huuhteli kraanaveden alla ja sillä pyyhkäisi ensin pistoskohdan. Jos arvo on todella poikkeava, niin voinko vaatia uusintatestiä? Kyseessä työterveydestä määrätty koe, myös maksa-arvot ja perusverenkuva otettiin. 

Miten paha tuo BEth-arvo on teillä ollut? Kauanko joitte ennen sitä ja kauanko olitte olleet raittiina? 

Se on B-PEth. Iholta ei ehdi desinfiointi imeytyä tai soluissa muuntua.

Vierailija
28/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

köhkah kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan noissa laboratorioiden ohjeissakin kyllä lukee, että pistoskohdan puhdistamiseen ei saa käyttää alkoholipitoista ainetta... Kyllä siinä käsidesissä sitä oli. 

Vierailija
29/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaako joku sanoa, voidaanko työterveydestä pakottaa päihdehoitoon, jos tuo B-PEth-arvo on pahasti koholla?

Vierailija
30/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä yhtään. Mun ystäväni on absolutisti, ja maksa-arvot on reippaasti koholla ilmeisesti kolesterolilääkityksen vuoksi.

Vierailija
31/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se maksa kestää kunnes ei enää kestäkään. Kirroosi ei varoittele eikä siihen ole parannuskeinoa.

Jos maksa kestää niin sitten pettää joku näistä: sydän, aivot, haima, munuaiset.

Tuhoa tulee ja se näkyy kyllä jossain vaiheessa.

Vierailija
32/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

köhkah kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan noissa laboratorioiden ohjeissakin kyllä lukee, että pistoskohdan puhdistamiseen ei saa käyttää alkoholipitoista ainetta... Kyllä siinä käsidesissä sitä oli. 

Se ei vaikuta koska satunaiskäyttö ei nosta arvoja. Se on kyllä selitetty.

Vierailija
33/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

köhkah kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

köhkah kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei vaikuta koska satunaiskäyttö ei nosta arvoja. Se on kyllä selitetty.

Taisit nyt sotkea asiat?

Vierailija
34/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun miehellä triglyseridit on jo koholla, vaikka se on reipas työssäkävijä, ei juuri koskaan sairaslomilla ja juo reippaammin vain viikonloppuisin. Kuitenkin lähes joka ilta olutta muutaman. Työterveyslääkäri on jo huomauttanut, mutta mies ei näköjään pysty vähentämään, ennenkuin maksa tai haima tai sydän väsähtää.

Vierailija
35/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko39 kirjoitti:

Mulla oli maksa-arvot koholla vaikka olin ollut toista vuotta kokonaan ilman Alkoa.

Sitten lopetin hermesetaksen ja light limujen käytön, siirryin ehtaan sokeriin kohtuudella, arvot putosi.

Mä en ole vuosiin juonut alkoholia. Maksa-arvot oli koholla Red Bullin juomisesta. Lopetin sen seinään, nyt maksa-arvot puolen vuoden päästä normaalit. En edes tehnyt mitään muutoksia ruokavaliooni tai muuhun.

Vierailija
36/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko39 kirjoitti:

Mulla oli maksa-arvot koholla vaikka olin ollut toista vuotta kokonaan ilman Alkoa.

Sitten lopetin hermesetaksen ja light limujen käytön, siirryin ehtaan sokeriin kohtuudella, arvot putosi.

Mä en ole vuosiin juonut alkoholia. Maksa-arvot oli koholla Red Bullin juomisesta. Lopetin sen seinään, nyt maksa-arvot puolen vuoden päästä normaalit. En edes tehnyt mitään muutoksia ruokavaliooni tai muuhun.

Onneksi tajusin itse heti, mistä johtuu, sillä lääkärit ei suostuneet edes keskustelemaan mun kanssa asiasta. Toinen väitti mun juovan alkoholia, ja toinen käski välttää käristettyjä ruokia (luettuaan ensin ton toisen lääkärin kirjoittamat potilastiedot). En juo, enkä grillaa. Mutta sitähän nää ei malttaneet edes kuunnella.

Vierailija
37/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukko39 kirjoitti:

Onneksi tajusin itse heti, mistä johtuu, sillä lääkärit ei suostuneet edes keskustelemaan mun kanssa asiasta. Toinen väitti mun juovan alkoholia, ja toinen käski välttää käristettyjä ruokia (luettuaan ensin ton toisen lääkärin kirjoittamat potilastiedot). En juo, enkä grillaa. Mutta sitähän nää ei malttaneet edes kuunnella.

Olisin mielelläni myös jutellut purkkivitamiinien syönnistä.

Vierailija
38/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko39 kirjoitti:

Ja Red Bullia join kofeiinin takia, kun en juo kahvia. Nyt sit vedetään ilman.

Vierailija
39/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä yhtään. Mun ystäväni on absolutisti, ja maksa-arvot on reippaasti koholla ilmeisesti kolesterolilääkityksen vuoksi.

Tuli todettua lääkär(e)issä käyntien yhteydessä, että VitaePron käyttö saattaa nostaa maksa-arvoja.

Vierailija
40/52 |
18.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli todettua lääkär(e)issä käyntien yhteydessä, että VitaePron käyttö saattaa nostaa maksa-arvoja.

Näistä pitäisi puhua enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme