Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****LOKAKUISTEN SUNNUNTAI****

15.10.2006 |

Mitä? ei vielä pinoa tähän aikaan? ovatko kaikki jo vauvanhakumatkalla..

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut kaikille vauvaantuneille!! Olen lueskellut päivittäin ja liikuttunut ilouutisista ja samalla haikeana odottaen, koska se päivä koittaa, kun täälläkin jakaudutaan...

Täällä vieläkin yhtenä kappaleena. EI oo taaskaan tullu nukuttua kunnolla. Ihme hiippailua ympäri kämppää aamuyöllä siinä toivossa, että jotain tapahtuisi. Ei millään meinannu saada nukkumisasentoa ja kurkkukin oli kipeä. Harjoitussuppareita tuli nytkin yöllä ihan tasaisin väliajoin, välillä ihan 5 min välein, mutta ne ei oo millään muotoa kipeitä, vatsa vaan piukkenee ja tuntuu sellaselta ahistavalta..

Nää harjoitussupistelut alko mulla todenteolla viime keskiviikkona. Niitä tuli aamulla 2 t ajan viiden minsan välein, aloin kellottaa niitä, kun en tiennyt onks ne jo niitä oikeita vai ei.. Ihmettelin kyllä että olis, kun takaraivossa kuulin moneen kertaan kuullun lauseen:" ...kyllä sä sitten tiedät kun ne on niitä oikeita supistuksia, ei voi erehtyä.." Noh, ei tullu sairaalaan lähtöä, laukkukin oli jo valmiina. Pakko kait se on henkisesti varautua ja sopeutua ajatukseen, että tässä ollaan vielä ainakin se 2,5 viikkoa. LA olis 19.10 eli ens keskiviikkona, mutt....saas nähä. Ihmettelen, kun näitä supistuksia kyllä päivittäin tulee yhä enemmän ja enemmän, mut mitään ei tunnu tapahtuvan tuolla alapäässä.. Eikä mahakaan ole mielestäni laskeutunut mitenkään merkittävästi.

Eilen kokeilin jo paria S.ää..siivosin tehokkaasti, imuroin ja vaihdoin petivaatteet ja pyykkäsin ja silitin ja roikuin parvekkeella puistellen jos jonkinmoista rättiä ison vatsani kanssa..(joka muuten on jokseenkin hankalaa kun ei pääse lähelle kaidetta) noh, selkälihakset vaan vahvistuu..ja kädet. Ja sitten saunassa kävin ottamassa löylyjä. Mutta palkinnoksi sain lisää niitä harjoitussuppareita.. nice. Onks kellään käsitystä,että kypsyttävätkö ne mitenkään tuota kohdunsuuta myös,vai ovatko kerta kaikkiaaan vain lihaksen supistusta?

Toivon muille tulevan niitä oikeita suppareita niitä toivoville!!

Nyt koitan nukkua vielä parin tunnin pätkän, jos sais unta paremmin nhyt kun vatsa täynnä puuroa..

Julianne 39+3

Vierailija
2/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin siis hyvin olen perillä ajankulusta..LA 19.10 on siis toki ensi viikon TORSTAI eikä keskiviikko...noh, mitä voikaan odottaa tällasten valvottujen öiden jälkeen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina vaan tulen tänne yhtenä kappaleena!

Paljon onnea Jeminille =)

Tuli tyttö sitten pitkän poikajonon jälkeen..Meillä kaksi poikaa ja oli ihanaa saada tyttö siihen jatkoksi ja nyt ultra on sitä mieltä että tyttö taas.No sopiihan se.

Mä voin suhteellisen hyvin,katotaan mitä ne sanoo äippäpolilla huomenna.Mun verenpaineet on kuitenki pysyny alle sadassa.Meinaan siis alapainetta joka on yleensä 98.

Tulee kalliiksi vaan,laskin just että on menny jo 200e sairaalakuluihin..

Toivokaamme tytön syntyvän siis ennen huomista :)

Wades & Natika 39+5

Vierailija
4/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas vauva uutisia sadellu!!! Onnea TUITTULI, JE_NI, MILLIAN, ALISA, LEVILA, TIKRU ja JEMIN pienistä nyyteistänne. Ja eilen lueskelin noita ihania kirjoituksia, mitä jeni oli saanut, kyyneleet valuen.*HUOH*

Jaahas. Se olisi sitten laskettupäivä. Kovin suuria odotuksia ei ole... Saas nyt nähä kuinka kauan vielä odotellaan. On tää vaan niin tylsää... perjantaina kävin hulluilla päivillä ja viihdyin siellä peräti viisi tuntia. Yöllä oli sitten ihan julmetut liitoskivut, jotka sitten jatkuivat myös viimeyönäkin. Supisteluja tulee ja menee, mutta ne tosiaan menee aina ohi. Kipeitä ja pitkä kestoisia ovat. Onneksí yöllä ei supistelut vaivaa " ainoastaan" nuo järkyt liitoskivut.

Eipä tässä tän ihmeellisempää... JAKSAMISTA JA VOIMIA KAIKKILLE!!!!

Mukavaa sunnuntaita!

Mamseli rv 40+0!!!!!!!!!!!

Vierailija
5/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna onkin poikkeuksellisen turhautunut olo tähän loppuajan odotteluun. Kyllästyttää, ärsyttää, ketuttaa. Parilla päivällä vasta LA ohitettu, mutta hermohan tässä meinaa mennä. Ja pahimmillaan vielä melkein kaksi viikkoa edessä. Huoh. Ja näillä tuntemuksilla (ja tämänhetkisellä pessimistisellä ajattelutavalla) tasan tarkkaan meneekin sinne viikolle 42. Hemmetti soikoon kun ei voi mitään tehdäkään jotta asia etenisi! Mä en jotenkin jaksa uskoa yhteenkään keinoon edistää synnytyksen käynnistymistä, mutta kypsyttää silti toden teolla ajatus, että vauva syntyy sitten kun on valmis. Siis p***e eikö hän nyt jo ole riittävän kauan tuolla lillunut, äiti olisi enemmän kuin kypsä alkamaan hoitaa pientä sylin puolella!!!

Huominen oli mun veikkaus vauvan syntymäpäiväksi, metsään menee varmaan ja huolella.

Anteeksi vaan aamun aloitus, mutta tämänhetkiset fiilikset ovat nyt nämä. Rehellisyys maan perii;)

Lillis40+3

Vierailija
6/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi haluan lämpimästi onnitella kaikkia vauvansa saaneita ja toivottaa ihanaa vauvantuoksuista arkea!! Ja hyvää loppuodotusta kaikille vielä ison mahan kanssa odottaville!! Pian kaivatut nyytit ovat sylissänne!

Päätin jo kauan aikaa sitten tulla tänään vierailemaan palstallenne. Tänään olisi nimittäin ollut vauvani laskettu aika. Putosin lokakuisista viime huhtikuussa (rv11+6) ja se on todella sattunut. Oma maailma meni ihan murskaksi, en voinut ollenkaan ymmärtää, että niin voisi sattua ja vielä omalle kohdalle... Välillä on kuitenkin ollut pakko käydä lukemassa kuulumisianne, ehdimmehän kuitenkin tuntea jo hyvän aikaa. Palstan lukeminen oli huhti-kesäkuussa mahdotonta ja sen jälkeenkin äärimmäisen tuskallista ja olen ollut jonkin verran ehkä kateellinenkin, että miksi minä en saanut jäädä tähän seuraan? Olisin ollut niin valmis ottamaan vauvan vastaan nyt lokakuussa...

Tällä hetkellä olen kuitenkin onnellisesti uudelleen raskaana ja pienokaisen pitäisi nähdä päivävalo joskus ensi maaliskuun puolella. Koko alkuraskauden olin ihan paniikissa, että mitä jos nytkin kaikki päättyy huonosti. Vasta ensimmäisen ultran jälkeen (12+5) olen osannut alkaa iloita ja nauttia raskaudesta, vähitellen. Viime viikolla olen alkanut tuntea vauvan liikkeitä ja se tuntuu ihanalta!! Siellä se pikkuinen nyt äitiä muistuttaa olemassaolostaan ja lohduttaa vielä jonkin verran surevaa mieltäni. Onhan enkelivauvaa varmaan aina ikävä.

Mieli on tänään siis syystäkin haikea, mutta onneksi uusi pikkuinen on piristämässä mieltäni. Vauvan odotusaika vaan pitenee viidellä kuukaudella. Toivon, että tämä raskaus menisi nyt hyvin loppuun asti. Se jää nähtäväksi. Elämässä kun ei koskaan voi olla varma mistään...

Teille kaikille lokakuisissa odottaville/odottaneille oikein hyvää ja iloista syksyn jatkoa ja kaikkea hyvää elämäänne vauvan kanssa!

Terv. Lizie & pikkuinen 19+0!! :)

P.s. Muistaakohan edes kukaan mun nikkiä? Pakko oli silti tulla käymään...

Vierailija
7/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä edelleen..Meikäläinen ei taida täältä kadota kulumallakaan :O

Joka ikinen ilta tullut toivoa herättäviä supistuksia, mutta aina ne jää sitten pois...Miten hitossa voikin noin kipeä jo olla ja sitten ei mitään tapahdukaan?? Toivottavasti nää edes lyhentäis vähän sitten sitä oikeaa koitosta sitten aikanaan.

Mullakin sama laskettuaika kuin Juliannalla(vai juliaana?) mutta tunnistit varmaan itsesi :) Toivottavasti päästään pian synnyttämään.

Poikakin tulee tänään kotiin mummolasta. Ei lähtenyt sitten syntymään vaikka niin suuniteltiin..Mutta harvoimpa ne silloin tulee kun itse haluaa.

Mutta mikä pahinta, pahimmassa painajaisessa tässä voi vielä mennä yli kaksi viikkoa =O Sitä ei kyllä meikäläisen pää kestä, nytkin jo tekee tiukkaa näitten saakelin kipujen kanssa.

No, mutta eilen oli ihan kiva päivä. Käytiin miehen kanssa shoppailemassa ja illalla kaupungilla syömässä. Nyt olis tarkoitus lähteä käymään torilla syysmarkkinoilla.. Sitten poika jo tuleekin kotiin, onkin ollut tosi kova ikävä!!!

Mutta nyt aamupalalle!

Voikaa hyvin!

Camelot 39+3

Vierailija
8/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekkään ei mitään uutta.

Ajattelin vain tulla piipahtamaan,

pakko joka päivä tulla kattomaan teijän kuulumisia :)

Onnea kaikille nyyttinsä saaneille.

Näin viimeyönä unta, että vauva syntyy torstaina,

mutta minä torstaina ??!!?

Kovaa " sukkapuikko" nipistelyä on kohdun pohjassa, että josko se vaikka olis tämä torstai... katsotaan.

Vaavi olis vähän niinku " tilauksessa" ennen ens perjantaita,

äiti kun tulee perheensä kanssa pohjanmaalta tänne etelään pariksi päiväksi,

niin olis kiva kun nekin pääsis vauvan näkemään ennen kuin lähtee taas takaisin kotiin.

Mutta ootellaan.

Vointeja kaikille :)

Zimppu 39+5

Vierailija
9/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, eli odotellaan odotellaan! Olen pikkuhiljaa sitämieltä, että tämä vauva ei itsestään ulos tule. Joka päivä supistaa vähän, mutta ei näköjään tarpeeksi. No 5 päivän kuluttua on sitten se yliaikaiskontrolli ja toiveet korkealla, että sisätutkimus saisi supistukset aikaan, ne oikeat supistukset:) Alkaa kyllä pinna olla aika kireällä, vaikka eihän tässä nyt montaa päivää enää mene vaikka käynnistämäänkin jouduttaisiin. Odottavan aika on vaan niin pitkä.

RV 40+5, toivon että vauva syntyisi edes 41+ jotain, eikä vasta 42+

Vierailija
10/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi LIZIELLE onnea uudesta raskaudesta ja toivon sydämestäni, että uusi vauva syntyy sitten ajallaan terveenä ja tuo onnen sinulle.

CAMELOT on kyllä kans sinnitellyt ihan täysillä. Ei ne nuo vauvatkaan aina näy äitinsä parasta tajuavan!? Toivotaan, että viimestään ensviikko tuo teillekin nyytin syliin.

(.) Ei MITÄÄN uutta. Siis nukuin yön klo 5 asti tosi hyvin, sitten pari tuntia kiehnäsin sängyssä, käveleksin ympäri taloa jne kun ei enää uni tullut. Mulla ottaa päähän ihan kympillä tämä odottelu jo, vaikka ei oo edes vielä laskettu aika mennyt. Johtunee kai siitä, että olen tottunut hyvälle; kaikki edelliset syntyneet ennen laskettua aikaa. Tänään on muuten juuri ne viikot, joilla esikoinen aikanaan syntyi.. Se eilinen verinen limakin oli vain yhden kerran ihme, sitten muuttui taas kirkkaaksi. Siivoukset, seksit ja saunat vois tunkee mun puolesta vaikka hanuriin, ei niistä oo mitään apua. Eilen huvikseni sitten painelin niitä terveydenhoitajan neuvomia akupisteitä, mutta no joo.. Kyllähän niitä rupusuppareita tuli taas, mutta siihen ne jää.

JOTAIN HYVÄÄKIN; mies ei eilen jaksanut lähteekään muksujen kans mihinkään, vaikka lupasi, mutta nyt otti koko revohkan ja menivät anoppilaan. Aikoivat olla jonnekin yhteen- kolmeen asti päivällä. IHANAA olla välillä ihan rauhassa kotona. Aattelin tässä hieman imuroida, käydä rauhallisen kävelyn ja sitten vaan löhötä.

Huomenna ois sitten klo 12 neuvola ja saapas nähdä, että mitä siellä. Ensviikon täällä on taas se lääkäri, joka mielellään käynnistelee synnytyksiä, jos vähänkään on aihetta. Mulle kyllä on sanottu, että tuon päänsäryn kans ei päästetä yliaikaseksi, mutta en oikeen jaksa uskoa, että alkasivat nyt ensviikolla kuitenkaan käynnistelemään. Enkä edes tiedä haluanko. Tai no, jos tietäs että käynnistyy helposti niin miksei, mutta ei kyllä houkuta taas 3-4 päivää maata tyhjää osastolla jos mitään ei sitten tapahdukaan.

Tulipahan tässä tekstiä. Nyt sinne imurin varteen :)

Supistusrikasta Sunnuntaina Kaikille!

Mianni 39+1

Vierailija
11/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- uusi elämä kasvaa sinussakin. Toivotan sydämestäni onnea tähän raskauteen ja hyvinhän kaikki on tähän asti sujunut !

Täällä alkaa tosiaan yksi jos toinenkin hermostua odotukseen. Se on kyllä niin luonnollista. Itselläkin alkaa olla vaikeaa jo iltaisin, aamut menee vielä ihan hvyin. Yöllä tuli YKSI kunnon supistus, johon heräsin ja heti olin tietty pystyssä kuin tikka ja toivomassa, että voisko tää olla jo merkki jostain. pöhpoh ei tietenkään! Koitin kovasti miettiä, mitä voitais keksiä piristykseksi näin loppumetreille, jotta tsempattaisiin toisiamme kestämään nämä vikat päivät (tai viikot niin kuin luultavasti itselläni vielä on) . Kutsuisin teidät kaikki tänne meille kylään vaikka " valituskerhoon" , mutta kun ollaan niin eri puolilla maata ;-) joku online virtuaaliyhteisö olisi kiva, kunkas monella on skype käytössä, niin otetana kuvayhteyksiä pitkin suomea. SIinä voisi alkaa tulla jo hymyjäkin suupieliin . no joo.

Kirjoittleen tässä nyt niitä näitä, jotta ei menisi vaan synnytyksen pohtimiseksi...

Meillä mies lähti laiturinnostoon landelle ja äitini tuli viemään tytön puistoon. TÄmä on oikeasti EKA kerta, kun äitini vie tyttöä yhtään minnekään, joten olen ymmärrettävästikin aika otettu. Äiti siis asuu lähellä (10min) , mutta on edelleen aivan työnarkomaaniuraihminen stressikuolejman partaalla. Ehkä se tästä sittn alkaa todenteolla vihdoin hänen ja tyttären tyttären suhteen keehittyminen. Miten muuten teillä muilla, joilla lapsia tai te, joilla lokavauva ensimmäinen, mitä luulette >>>>> KUINKA PA<LJON ISOVANHEMMAT OSALLISTUVAT PERHEENNE ELÄMÄÄN? meillä anoppi olisi tulossa tänne aina vaikka minuutin varoitusajalla ja tyttö palvoo häntä. Samoin oma isäni on innokas hoitaja. Meillä tietenkin mieletön etu siitä, että molempien vanhemmat hyvässä kunnossa ja asuvat TOSI lähellä. Sitä on oppinut arvostamaan.

Nyt meen sohvalle lukemaan artikkelia " Varhainen vuorovaikutus kielen kehityksen perusteena" , joka oli uusimmassa lääkärilehdessä.

Jolla (38+4 ja kuukatisten mukaan 40+3, joka nyt on ihan toiveajattelua)

Vierailija
12/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnitteluja kaikille nyytin hakeneille!! - teitä ollut taas muutamia, sori kun en muista nimiä...

Kiva Lizie, että kirjoittelit! Haikeaa varmasti on, mutta todella hienoa, että toinen vauva kasvaa nyt vauhdilla masussasi ja enää viitisen kuukautta, niin saat hänet syliisi :)

Mulla ollut nyt ehkä parina päivänä kivuttomia suppareita ja illalla nukkumaan mennessä kaksi hieman kivuliasta supparia!!? Mitäs, mitäs...no ei varmaan mitään. Täytyy kyllä tänään yrittää viimeistellä tuota sairaalakassia ym. jos lähtö jostakin syystä tuleekin jo pian. Hieman parempi yö oli flunssan kannalta, mutta aika tukkoinen olen edelleen ja vesi juoksee vielä silmistäkin. Tämän päivän jälkeen oon voitolla, uskoisin. Sitt lähdenkin kävelemään - en oo monen moneen viikkoon käynytkään. Jotenkin KUVITTELEN sen saavan aikaa supistuksia yms. mutta voi olla, että tulee vain selkä-ym. kipuja ja se siinä. No, raitis ilma tekee joka tapauksessa hyvää.

Jaahas, jos alkaisi jotakin puuhastelemaan. On niin todella upean näköinen ilma ulkona, että se piristää kummasti. Jos vaikka jo tänään lähtisin kävelemään, vaikka ei hääppöinen olo olekaan.

T: Peggy-75 rv 37+5

Vierailija
13/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan!

Onnea Lizielle uuden odotuksen kanssa, toivottavasti kaikki menee hyvin. Täällä oli myös eilen illalla odottavat tunnelmat, supistuksia sateli pitkin iltaa ja niissä oli jo vähän kipuiluakin mukana. Yön sain nukuttua hyvin, tosin pariin kertaan heräsin ja tunsin supisteluja. Nyt aamulla on lähinnä tuntunut sellaisia harjoitussupistuksia, eli eipä taida vielä johtaa synnytykseen. Onko muilla niin, että supistukset tuntuvat makuulla enemmän kuin seisaaltaan? Itse kun en oikein tunne niitä jos seison tai kävelen, mutta heti kun menen istualteen tai makuulle, niin alkaa jo tuntuakin.

Jolla kyseli isovanhempien osallistumisesta. Meillä omat vanhempani ovat nyt eläkkeellä ja sen myötä käyvät usein kylässä ja osallistuvat mielellään myös leikkeihin. Esikoisemme on monesti ollut heillä yökylässä, kuopuskin ( 1v7kk) varmaan sitten vähän isompana. Kesällä oltiin vanhempieni mökillä useampaan kertaan, ja ihana apu heistä todella on lasten hoidossa. Mieheni äiti taas ei juuri edes käy meillä kylässä, lähinnä nähdään sitten synttäreillä ym. Syynä tähän voi olla,että mieheni on huono pitämään yhteyttä äitiinsä, ja toisaalta luulen, että mieheni äiti ei haluakaan lähempiä kontakteja lastenlapsiin.

Tänään tiedossa paljon ulkoilua ja ehkä sitä siivoustakin pitäisi vähän harrastella.

Iris73 (rv 40+2)

Vierailija
14/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lizielle ensin uudesta raskaudesta.

Ja oikein paljon onnea kaikille vauvansa saaneille!!!!!

Ajeltiinkin jo eilen illalla mummolasta kotiin, kun päivän mittaan tuli niin kipeitä supistuksia. Illalla sitten taas supparit laantuivat, mutta hiukan alkoi valuttamaan veriviiruista limaa. Sama jatkuu edelleen ja vauvakin on kumman rauhallinen. Toivottavasti siellä kaikki hyvin... Jospa sitä pääsisi jo ensiyönä synnärille. Mähän veikkasin vauvan syntymäpäiväksi juuri tuota 16.päivää, saisin synttärilahjan siinä samalla! =) No, katsellaan.

Ikävän harmaa ja tuulinen päivä, mitähän taas keksisi??? Sunnuntaisin pitäisi kyllä aina olla kaupat auki, niin kerkeäisi kierrellä kerrankin kaupoissa rauhassa. Marraskuun alustahan ne sitten taas muistaakseni avaavat ovensa. Taidanpa siirtyä ruoanlaittoon!!!

Mukavaa sunnuntain jatkoa!

neljäs 39+1

Vierailija
15/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teki hyvää saada nukutuksi ees pari tuntia katkonaisen yön jälkeen. Vatsa tuntuu jotenkin herkältä supistelujen jäljiltä. Mulla on megaluokan turvotukset jaloissa ja sormissa, jotka näyttäs vaan pahentuvan, vaikka lepäilen. Pitäis vissiin tehdä kauppareissu ananaksen takia ja tyhjentää puol hyllyllistä ananassäilykkeiltä sieltä tonne meidän kuivamuonakaappiin.. ja vihreetä teetä. Kahvi poistas kaiketi kans hyvin nestettä, mutta sitä nyt ei viitti tai voiskaan pannullista litkiä.

Mianni kerroit saaneesi terveydenhoitajalta neuvoja akupisteiden paineluun?? Mua kiinnostaisi hirveesti, että missä sellaset pisteet (jalkapohjassa kaiketi?) on? Eilen just mietin saunassa istuskellessani, että hitsi kun ei ole ees mitään vyöhyketerapiakirjaa. Jostain luin, että se saattas olla yks keino synnytyksen käynnistykseen.

Jossain nettipalstalla kritisoitiin synnytyksen keinotekoista käynnistämistä ns. " kotikontein" . Saattavat aikaansaada kuulemma kyllä supistuksia, mutta mitään kypsymistä ei kohdun suulla tapahdu, joten ollaan pattitilanteessa. Mitään etenemistä ei tapahdu. Tosin olen lukenut kyllä,että esim. seksissä saattaisi olla vissi perä. Sperman sisältämät proteiinit kypsyttäisivät kohdunsuuta. Noh, joku amerikkalainen tutkimus taas oli todennut, että seksin harrastaminen voisikin aiheuttaa päinvastaisen reaktion- että raskaus menisikin useimmiten heillä yliajalle. Tiedä noista sitten. Tulee sitten kun tulee..Vaikka tää on jo ihan kypsä tähän odotukseen!!

Kääk, nyt sormet puutuu..

rv 39+3

Vierailija
16/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnisttelut uudesta raskaudesta. Nauti raskaudesta vaikkei se varmasti helppoa aina ole. Ja jaksuja menetyksen kanssa kamppailuun, unohdu se ei, mutta sen kanssa on myöhemmin helpompi elää.

rapu ja önnimönniäinen rv 37+5

Vierailija
17/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ISOVANHEMPIEN OSALLISTUMISESTA oli puhetta. Meillä on kyllä käynyt oikein hyvä tuuri mummojan ja pappojen kans. Ihanasti auttavat!

Meillä myös mummit ja papat nuoria ja hyväkuntoisia, mun omat vanhemmat on alle viiskymppisiä ja miehen vanhemmat vähän yli. Tosin työelämässä ovat kaikki tiiviisti, joten se tietty rajoittaa.

Meidän esikoinen on anopille ja appiukolle kuin oma poika ja on ollut heillä ihan pienestä saakka ainakin yhden vkonlopun / kk. Lisäksi on tehnyt mm. kaks ulkomaanmatkaa heidän kanssaa, eka kerran 3-vuotiaana ja toisen kerran melkein 6-vuotiaana. Muutenkin poika on aina tervetullut anoppilaan ja reissaa heidän mukanaan kaikennäköisissä kekkereissä. Nyt ihan viimeaikoina myö isompi tyttö on päässyt anoppilaan yökylään ja monesti on siellä päivisin touhuamassa mummin kanssa. Kuopus ei ole vielä ollut siellä hoidossa, kun hieman ujostelee.

Minun äiti hakee myös silloin tällöin kahta vanhinta heille yökylään ja kesälomalla poika oli siellä pitkiäkin aikoja papan kanssa puuhommissa jms. Asuvat siis maalla ja siellä sitä touhua riittää. Isompi tyttö on ollut myös äitini kanssa mökkeilemässä ja kaikenlaisilla luontoretkillä :) Meidän äiti on oikeestaan ainoa ihminen, jolle myös kuopuksen voi jättää hyvillä mielin, kun on siis ainoa jota ei yhtään vierasta. Onkin ollut siellä muistaakseni 3 kertaa yötä.

Myös hankinnoissa isovanhemmat avustaa tosi paljon. Anoppi ostaa usein vaatteita lapsille ja minun äiti taas on mm. lahjoittanut turvaistuimet lapsille.

Ja tosiaan, jos tarvitsen vaikka lääkärin ajaksi lapsille hoitajaa niin molemmat mummot kyllä mielellään tulee, jos vaan töiltään pääsevät.

AKUPUNKTIOPISTEISTÄ: Mulla siis th neuvoi muutamia pisteitä. Kauhean vaikea kyllä selittää näin kirjoittamalla, mutta yritetään :) Elikäs ensimmäinen on tuossa pikkuvarpaan viereisestä varpaasta kaks sormenleveyttä jalkapöytään päin. Sitä pitäisi hitaasti sormella pyöritellä vastapäivään. Toinen on sitten tuosta nilkassa olevasta " luumöllykästä" 4 sormenleveyttä ylöspäin. Ei kyllä taida löytyä näillä minun selvityksillä :(( En itseasiassa itsekään ole ihan varma, että oonko löytänyt niitä oikeita pisteitä, varminta kai olis käydä ihan ammattilaisella. Mutta ainakin tunnustelemalla löysin pari kohtaa noilta main, joissa selvästi tuntui hieman kipua.

Tosin, minäkin olen aika vakuuttunut siitä, että sitä synnytystä ei voi mitenkään itse jouduttaa vaan vauva päättää itse milloin syntyy. Siihen se vaan on tyytyminen, vaikka mieli olis ainakin täällä jo NIIN malttamaton.

Mutta, nyt sinne kävelylle, jos se vaikka piristäis.

Vierailija
18/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
19/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitihän se taas tulla ilmoittautumaan, että yhdessä kasassa vielä ollaan. (kas kummaa!).

Samoja oireita vaan, kun jo viikkoja on jo ollutkin. Tänään vaan on tuntunut kyykkiessä, että p***e repeää. Jotenkin niin pää painaa sinne. :)

Yöunet on parantuneet. Oon nyt nukkunut jo monta yötä kohtuu hyvin. Vain kyljenkääntämiseen liittyvät kivut herättävät ja välillä lonkat meinaa puutua.

Iltaisin on kaikista tuskaisinta. Meillä on näköjään vauvalla joku iltaspurtti joka ikinen ilta. Se alkaa tuossa klo 20 aikaan ja loppuu 22-23. Ihan mieletöntä liikkumista. Kun pää on tuolla (kai?) kiinnittyneenä ja se raukka yrittää päästä liikkeelle. Potkii ihan hirveän lujaa, koko maha muljuu puolelta toiselle ja alapäässä vihloo tosi kipeää. En tiiä miksi tämä aina tulee iltaisin. Muuten vauva on aika rauhallinen. Pieniä potkuja päivän mittaan tulee, muttei mitään näihin iltaspurtteihin verrattavaa.

Mä oon aika skeptinen noita akupainanta juttuja kohtaan. Oon nimittäin käynyt tässä raskaudessa jo 4 kertaa vyöhyketerapiassa " käynnistelemässä" synnytystä. Tosin kävin jo viikoilla 38-39, joten en tiedä onko siinä syy, ettei vaikuttanut mitään. Tämä hoitaja on ihan " erikoistunut" raskaanaolevien hoitoon ja synnytysten käynnistelemiseen. Toisaalta tekis mieli vielä ensi viikolla kokeilla kerran, kun laskettu aika on ylihuomenna, mutta mietityttää, että meneekö rahaa taas hukkaan. Nähtäväksi jää, että vaikuttaako muuten synnytykseen, kun hoitaja sanoi, että raskausajan hoidon pitäisi vaikuttaa myös synnytykseen lyhentävästi ja helpottavasti. Mulla on ollut pitkät synnytykset.

Mullahan on kaikki raskaudet mennyt vähintään viikon yli ja kaikenlaiset keinot on tullut kokeiltua. Vielä edellisessä raskaudessa jaksoin niitä kokeilla, mutta nyt tuntuu, että ei jaksa enään niihin uskoa. Täytyy vaan odottaa ja odottaa...

Täytyypä lähteä ruuan laittoon, kun kutsuimme veljen perheenkin meille syömään. Lohta ja perunamuusia. Nam! :D

Hyvää sunnuntaita ja jaksamisia!

Pixelina rv 39+5 (ihanaa kun saa ihan kohta laittaa sen nelosen tuohon alkuun.)

20/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea Lizie uudesta raskaudesta ja jaksamista elämässä! Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin.

Eipä oo tänään kukaan kovin vakavasti vissiin lähössä synnyttään? Tai ei ainakaa kukaa oo tänne kirjottamassa että ois lähtö edessä ;)

No, maanantai on ihan kohta, jospa uus viikko sais jotain edistystä aikaseksi! Itelle en vielä toivo lähtöä, mutta vkon päästä kyllä olisin jo valmis lähtemään kun saan hoitajan kotiin :)

Oikeesti, on aika ihmeellistä, että mitä pidemmälle menee raskaus niin sitä vähemmän mulla supistelee :O No, jospa se on vaan elimistön tapa kerätä voimia ja sitte taas ihan yhtäkkiä synnytyssupparit alkaa, niinku viimeks.. Toivon niin. Ei kyllä mitenkää haittaa vaikkei niitä kipeitä suppareita ookkaa. Ainut vaan, että harjotussuparithan kyllä kans edistää tuota alapään tilannetta, että siinä mielessä sais nyt etes muutama suppari tulla päivässä..

Viime yön sain onneks pikkasen paremmin nukuttua päänsäryn ja leukasäryn puolesta, mutta muuten meinas valvottaa ja mietitytti vaan kaikki asiat. On vaan häijy, kun vahingossa nukkuu liian paljon masun päällä, niin maha on ihan kova ja jäykkä ja se tulee kipeeks.

Mua kyllä säikytti vähän tuo Tikrun synnytyskertomus, onneksi sulla kaikki meni kuitenki loppujen lopuksi hyvin! En oo koskaa aatellu että se raskausmyrkytys vois ilmaantua nuin vaan, mutta siskoltaki ku kysyin niin hää meinas että saattaa puoles tunnis iskeä päälle, ilman mitään varotuksia. hui! Mutta eipä sitä auta alkaa pelkäämään. Menee niinku menee. Mutta itelläku on nyt ollu tätä turvotusta ja välillä päänsärkyä, niin kyllä se tulee mieleen että onko tää nyt sitä raskausmyrkytystä vaiko mitä.

Mieski on tänää ollu niin ihana, kun omatoimisesti kävi aamulla pesemässä tytön kakat, syötti puuron yms. Miksei sitä vois tapahtua enempi ku kerran 2kk??? :) Kylläpä sitä aletaan vaativaksi ;)

Mutta ilmeisesti mun jäkätys siivouspäivän jälkeen, kun en saanut mitään apua mihinkää, niin tehos, koska nyt otti ittiään niskasta kiinni.

No, mutta lähen tästä suihkuun ja päikkäreille.

Jääsydän rv 37+5