Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

****LOKAKUISTEN SUNNUNTAI****

15.10.2006 |

Mitä? ei vielä pinoa tähän aikaan? ovatko kaikki jo vauvanhakumatkalla..

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännekään ei mitään uutta.. Päivittäin tulee jonkin näköisiä suppareita, mutta joukossa on korkeintaan 1-2 sellaista kivuliaampaa, joilla voisi jo saada jotain aikaiseksikin. Ja oliko Iris kun kyseli, missä asennossa supistukset tuntuu, niin mulla on ainakin ihan sama juttu, että ne tuntuu parhaiten makuulla tai istualtaan, seisaaltaan ei niinkään. Juuri alkuillasta ne hyvin tuntuvat, kun tulee sohvalla löhöiltyä ja telkkaria katseltua, ja " oltua" vaan!

Olen tässä tehnyt parina päivänä oikein reippaita kävelylenkkejäkin houkutellakseni suppareita esiin, mutta eipä vielä ole mitään tapahtunut.. Hyvää kävely raittiissa syysilmassa on kyllä muuten tehnyt, tämän kärsimättömän olotilan keskellä.

Jotenkin on tosi vetämätön olo, ei tahdo mikään innostaa eikä kiinnostaa, ja pinna on kireällä.. Täällä on ens viikolla syyslomakin, joten hiljaista kaikkien kerhojen ym. saralla, joissa voisi muuten esikoisen kanssa käydä.

Muutamia soittoja/tekstareita on tullut " JOKO?" - tyyliin, mutta ei onneks kovin paljoa.. Se hyvä puoli, että esikoinenkin meni hiukan la:n yli, niin tutut tuudittautuu siihen, että tulokas syntyy esikoisen kans juuri samassa aikataulussa! Tosin esikoisesta ei näitä harjoitussuppareita tähän tahtiin tullut, siis tuli tuskin mitään supisteluja ennen kuin olikin jo tosi kyseessä. Jotenkin paljon " armeliaampaa" kuin tämä joka päivä varuillaan olo, hetken innostuminen ja sitten taas joutuu pettymään..

No, enää ei montaa viikkoa ole edessä meillä KELLÄÄN!! Ja tosiaan tuntuu, että se " lokavauvojen putki" on nyt toden teolla auennut, kun vauvauutisia satelee!

Onnea kaikille jo nyyttinsä saaneille ja nyyttiänsä näillä hetkillä hakemaan lähteville!!

toukonen 39+2

Vierailija
22/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on eka päivä, että on tuntunut että TÄNÄÄN VOIS TULLA LÄHTÖ. Oli tuossa aiemmin maha _niin_ kipeänä, ei siis supistellut vaan särki ihan hirveästi joka puolelle. Kävin suihkussa ja lämmin vesi teki todella terää. Sen jälkeen on ihan hiljakseen ruvennut tulemaan suppareita, ei kovin kipeitä eikä säännöllisiä mutta tuleepahan kuitenkin jotain.

Ajattelin lähteä kävelylenkille tossa myöhemmin testaamaan, että lähtiskö tapahtumaan. Jos ei niin ei, eipä tuo nyt niin vakavaa ole... :) Mutta tänään tosiaan tuntuu tältä. Kassellaan.

Jos kukaan muu siis kerran ei ole lähdössä?! Voin vielä antaa vuoron hyvin teille joilla on jo LA takana... :D

Coe rv 39+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sitten kävelyllä. Ihan hyvää teki saada raikasta ilmaa, mutta siihenpä se hyöty sitten jäikin. Eli tämän päivän saldo; aamuseksi, lattioiden raivaaminen, imurointi, tiskikoneen tyhjennys ja täyttö ja n. 3km:n kävelylenkki = kaksi supistusta ja jonkinmoiset " sukkapuikot" kohdunsuulla.

Hienoa!

No, onneksi sentään COELLA on paremmat fiilikset :) Onnea matkaan, mikäli homma etenee!

Mies on vieläkin lasten kans reissussa. Otin tuossa siis vielä 30min päivätirsatkin, aivan luksusta mulle! Nyt voiskin alkaa sitten ruuan laittoon, kun kuulostivat kohta lähtevän kotiin päin.

Lopuksi vielä yks GALLUP, jota aattelin jo monta päivää sitten: Mihin vuorokauden aikaan toivoisit vauvasi syntyvän?

Asiaanhan ei todellakaan voi itse vaikuttaa, mutta itse jostain syystä toivoisin, että vauva syntyis aamulla. Kuopus syntyi klo 9.08 ja oli ihanaa, kun sukulaiset pääsi jo samana päivänä katsomaan pikkuista.

Keskimmäinen syntyi yöllä ja oli tuskaisaa odottaa, että tulis aamu ja pääsis soittelemaan vauvauutisia :D Esikoinen syntyi illalla ja eka yö meni sitten vaan kääröä ihmetellessä.

Vierailija
24/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan ensin oikein isot onnittelut vauvautuneille! teitä olikin jo iso joukko ilmaantunut yhtäkkiä!!!

itellä oma olo ihan hirmu kurja, itkuttaa vaan ja kaikki tuntuu ihan turhalta, ihan kuin tämä vauva oikein odottaisi että menee mahd pitkälle ja joudutaan käynnistelemään..

en jaksa yhtään kyselyjä että eikö vieläkään ja eikö tunnu missään mitään merkkiä synnytyksestä ja oikein tarkoituksellako pidättelet sitä vauvaa siellä mahassa...hitsi vie, minähän se tässä tuskaisena odotan!!!

nyt loppui huumori!

eli ei siis mitään merkkiä mihinkään suuntaan!

ei auta lenkit saunomiset siivoukset tai muutkaaan, jopa ottaa lasillisen lonkeroa kun joku sanoi synnytyksen käynnistyneen sillä, no en edes juo koskaan alkoholia yök, ja päähän siitä vaan kipeäksi tuli eikä muuta, ja rupesi närästämään!!

olo on niin turhautunut ja kurja. kukaan ei oikein tunnu ymmärtävän. sanoo vaan että kyllä se sieltä tulee, no joo,kauanhan sitä vielä joutuu tässä odotella?!!! esikoinen on tässä vaiheessa jo ollut viikon ikäinen, ja nyt ei merkkiäkään että saataisiin vauva lähiaikoina. ya-kontrolli vasta ens viikon lauantaina!!!

anteeksi taas surkuttelut!

niin ja oon ihan vapaaehtoinen ottamaan sen vuoron ja lähtemään sinne sairaalaan kärsimään supistuskipujen kanssa!!! vauva vaan ei ole samaa mieltä!

voimia kaikille odottelijoille ja onnea matkaan lähtijöille!

niin ja miannin gallupiin vielä..mä jotenkin toivoisin lähtöä illalla,tai en oikein osaa aatella muuta vuorokaudenaikaa kun se on ainoastaan koettu! en tiiä onko sillä sitten oikeastaan väliä itselle...lapsi saisi ainakin yhden yön nukkua omassa sängyssä ennenkuin tarttisi lähteä vieraaseen hoitopaikkaan, tai siis ei vieraaseen mutta muualle kuin kotiin..

fiikuna ja mytty rv 40+4

Vierailija
25/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VAUVAN SYNTYMÄAJASTA: Mulla ei taida olla toivomuksia, mutta toivoisin että synnytys käynnistyisi päivällä. En haluaisi soittaa lapsenvahtia yöllä, vaikka oma äiti onkin niin hän sairastaa reumaa ja hänelle nouseminen on tosi vaikeaa ja uni huonoa. Muutenkin jotenkin yölähtö tuntuu kurjalta, en tiedä miksi... tuntuu ikävältä että joutuisin yksin kärvistelemään kun mies ja lapsi nukkuu.

En päässyt vielä kävelylenkille kun mies rupesi tekemään kotihommia (en todellakaan kieltänyt!! :) ja mun pitää esikoista vahtia. Lähden sitten kun saa huoneen seinän maalatuksi vielä.

Coe

Vierailija
26/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan koko päivä oltu menossa ja aamusta saakka supparit tullut välillä tosi säännöllisesti ja välillä vähemmän säännöllisesti.

Akupisteitäkin paineltiin ja äsken lenkkeiltiin...Vielä saunaan illalla ja sitten luovutan :D

Tulee sitten kun tulee, kellonajalla ei niin väliä. Poika vaan jatkoi mummolan reissuaan, ne raukat kun oottelee että synnytys käynnistyisi piakkoin...Ei mitään paineita ;o)

Meillä isovanhemmat (minun vanhemmat) hoitaa poikaa silloin tällöin, mutta ovat molemmat vielä vahvasti työelämässä kiinni. Viimeksi ollut muksu yöhoidossa varmaan viime vuoden puolella =OEli ei todellakaan ole hoidossa usein.

Miehen vanhemmat ei ole hoitanut poikaa kuin kerran hetken ja sekin tuntui liian vaikealta. Kerran kun kysyttiin hoitamaan pelin ajaksi niin anoppi sanoi että " kun lapsia on tehnyt niin itse ne myös pitää hoitaa" !...Eli eipä olla toista kertaa pyydettykään...

Lizzien muistan nimimerkkisi kyllä. Onnea sinulle uudesta raskaudesta ja jaksamista sinne loppuun asti! Kiva kun kävit kertomassa kulumisiasi! :)

Mutta minä siis olen ihan valmis lähtemään synnärille, vaikka heti.

Nyt sänkyyn hetkeksi ennen saunaa :)

Vierailija
27/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli perjantaina mulla oli se ya kontrolli klo 9 aamulla tuli supistuksia. Menin jorviin ottivat sydänkäyrää ´lopulta supistukset koveni ja laittoivat mut suoraa synnärille.

Kävin siel suihkussa ja odottelin et mies vie tytöt hoitoon. Klo 11 ekan kerran katsoivat kohdunsuun tilanteen oli 8cm auki klo 12.28 syntyi pikku mies kokoa 52cm ja 3840g eli kauaa ei tuo synnytys kestänyt :D puudutteita en kerennyt saamaan yhden mikälie aqua-rakkulan laittoivat alavatsalle ja alaselkään. Ilman tikkejä ym selvisin TAAS! Nyt ollaan kotona :)

kirjoittelen paremmin myöhemmin

hexu ja poju 2vrk

Vierailija
28/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..mulla on tosi kipeitä kohtia jalkapohjissa, oikein kipeetä tekee kun mies välillä hieroo jalkapohjia. (hmm...kehtaisko sitä tänäänkin pyytää.:).

Mianni hyvin selitit pisteet :) ei oo niin helppoa koittaa havainnollistaa näin koneella.. Nyt on vain haasteellista yrittää löytää näistä norsujaloista jotain luita turvotuksen alta. Mut pitäähän sitä koittaa kaikkea. Eli painelen telkkaria kattellessani akupisteitä, jos vaan saan jalat taipumaan tän mahan kanssa.

Mäkin alan kohta pelkäämään raskausmyrkytystä, kun nää turvotukset sen kun lisääntyy. Päätäkin on särkenyt nyt joka päivä viikonloppuna. Tähän asti oon laittanu sen flunssan piikkiin. Noh, keskiviikkona on taas neuvola ni sit saa tietää proteiinitilanteen

Tänään leivoin taas lisää vierasvaraksi pakkaseen..tällä kertaa gluteenittomia(glut.siks et lähipiiristä aika monella on toi keliakia) kardemumma-omenamuffinseja. tuli ihan hyviä. Pakkasesta löytyy jo korvapuusteja sekä suklaamuffareita(nam, oikein sellasia kaloripommeja voilla ja taloussuklaalla leivottuja :O)..

Ruokaa en muuten oo tehny pakkaseen, syödään sitten eineksiä jos ei ehitä tehä ruokaa. Aika nopsasti sitä saa ruokaa puolivalmisteista.

Käteviä on esim. Pirkan Aurinkoinen riisipata-aines ja muut vastaavat systeemit..ei tartte ku lisätä liha. Työläämpää on ruveta leipomispuuhiin, joten siks satsaan niihin..ja tietty siks että itellekkin noi herkut maistuu :) Ihme, ettei painoa oo tullu enempää ku 14 kiloa, koska esim. Fazerin sinistä on uponnut ties kuinka monta levyä tässä raskauden loppupuolella. no onhan tossakin jo ihan riittävästi lisäpainoa.

Amyn lailla alko...pitää mennä sitä vahtaamaan.

Iltoja kaikille ja supistusrikasta yötä !

Julianna rv 39+3

Vierailija
29/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulihan se vauva viimein teillekkin. Ja mukavalta kuulosti synnyttyskin..

Täällä edellenkeen lähes " oireettomana" . Kiska reissun jälkeen tosin tuntu että nyt valuu jotain housuihin. Vessassa vedin housut pois ja haarojen välissä roikkui semmoinen n. 20 cm pitkä lima liuska. YÖKS...

Nyt on välillä supistellu ja nyt itse asiassa supistaa aika pirusti... JAAAUTSS!!!! mutta varmasti nää tästä lauhtuu. Taas...

Huh helpotti.

Meillähän molemmat tytöt syntyneet rv 40+1. Joten toiveet ens yötä kohtaan ovat korkealla!

Tuosta vauvan toivotusta syntymä ajasta. Esikoinen syntyi illalla ja nuorimmainen aamulla. Kyllä tuo aamu oli mielestäni ihanempi aika synnyttää. Mutta aivan sama milloin syntyy. Kunhan vaan nyt syntyisi.

Supistelu rikasta yötä kaikille ja toivottavasti madollisimman moni lähtee nyytin haku reissulle!

Mamseli ja edelleen 40+0

Vierailija
30/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis mä toivoisin kanssa (kuten Mianni?), että vauva syntyisi aamulla tai aamuyöllä. Pääsis vanhemmat samana päivänä sitten katsomaan. Miehen vanhemmat asuvat parin-kolmen ajotunnin päässä, joten ehtisivät rauhassa ajella helsinkiin tiedon saatuaan. Mutta syntymäajallahan ei niin väliä, kunhan vauvalla olisi kaikki hyvin, se on pääasia.

Vierailija
31/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille syntyi TYTTÖ perjantaina klo 16:02. Painoa tytöllä 3750 g ja pituutta 53 cm eli ei mikään ihan pikkutyttö. Kyllä on nyt koko veljeskatras ihmeissään tytöstä ja kyllä meiltä vanhemmilta pääsi synnytyssalissa suuri ilon itku tästä ihanasta lahjasta.

Mulla oli torstaina neuvolalääkäri, koska verenpaineeni oli alkanut taas uhkaavasti kohota ja oli jatkuvaa päänsärkyä ja raskas olo. Proteiinitkin oli pissassa plussalla. Lääkäri passitti minut samantien äitiyspkl:lle. Ja siellä tehtiin päätös, että samantien käynnistellään, raskausviikkoja oli 40+2. Heti ekalla cytotecilla alkoi tulla supistuksia, viisi tuntia jaksoi supistella, mutta sitten supistukset harvenivat ja uutta lääkeannosta ei päätetty ennen yötä antaa. Nämä supistukset eivät saaneet vielä juuri mitään aikaiseksi kohdunsuulla. Yöllä supisteli vielä harvakseltaan, sain jopa vähän nukuttua.

Perjantaina aamulla verenpaineeni oli edelleen kohonnut ja proteiinit jo kahdella plussalla. Sitten päätettiin panna hommaan todella vauhtia: lähtö synnytyssaliin, siellä kalvot puhki ja siihen melko pian päälle vielä oksitosiinitippa. Johan alkoi supistella tosi kipeästi. Supistuksia tuli muutaman minuutin välein ja teki tosi kipeää. Ilokaasusta ei ollut apua ja sain spinaalin, mutta yllättäen sekään ei auttanut yhtään!!! Avautumisvaihe oli siis todella kivulias, luulin että siitä en enää hengissä selviä. Siinä vaiheessa päätettiin vielä kokeilla kohdunkaulanpuudutusta. Yllätys oli melkoinen, kun lääkäri sanoi, että tämähän on melkein auki (9cm). Puudutus ehdittiin juuri ja juuri laittaa ja se auttoi; mikä taivaallinen helpotus kun sai vähän kerättyä voimia ponnistamiseen kolmen tunnin kovien kipujen jälkeen. Siinäpä sitten hetken kuluttua alkoikin ponnistuttamaan, ponnistusvaihe kesti 7 min ja oli todella hallittu ja helppo. Pieniä nirhaumia ja yksi pieni repeämä alapäähän tuli, vähän jouduttiin tikkaamaan. Synnytyksen kesto oli noin viisi tuntia, eli nopeasti se sitten meni.

Nyt ollaan jo kotona, eli todella nopeasti pääsin kotiin vaikken sitä itse mitenkään erityisesti kysellyt. Hoitaja vaan aamulla ehdotti että haluaisinko kotiin kun ollaan niin hyvävointisia. Onnellista oli päästä kotiin nukkumaan ja lepäämään ja ihanaa tyttöä hoivaamaan koko perheen kanssa.

En nyt ehdi lukea viime päivien kuulumisia lokakuisista. Varmaan moni on vauvan saanut, onnittelut kaikille vauvan saaneille ja tsemppiä teille jotka vielä synnärille lähtöä odotatte.

Vauvaterveisin Severon

Vierailija
32/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lizzielle voimia suruun ja OIKEIN paljon onnea uuden pienen odotukseen, mikään ei korvaa menetystä, mutta uusi raskaus ja vauva tuovat kaivattua rakkautta! meillä myös kaksi pientä enkeliä, eikä kaipuu ja muistot häviä koskaan,mutta ajan myötä suruun tottuu..

nopeammin kuin huomaatkaan on maaliskuu ja sinullakin pieni tuhiseva ihanuus sylissä!!

onnea hexulle pojasta ja severonille tytöstä!!!

minä myös haluan jo ilmoitella vauvakuulumisia;)

..mutta vielä tuo pikkuinen riehuu masunahan alla..

supistelee hirmuan mutta eipä näillä mitään vielä synnytetä,parin minsan välein nyt muutaman viikon tullut suppareita muttei tarpeeksi kipeitä..pah.

nyt iltapuuhille!

otetaampas ensiviikosta oikein vauvaisa viikko tytöt!!

hyviä öitä toivotellen

fiikuna ja mytty rv 40+4

Vierailija
33/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina yhtä kivaa lukea näitä vauvauutisia. Ja kyllä tuntuu nyt lokamasuilla olevan nopeita synnytyksiä!

Tuo Tikrun synnytys kyllä kuulosti tosi hurjalta, onneksi kaikki kuitenkin päättyi hyvin!

Mulla on ollu jostain neljästä asti alaselkä kuin tulessa, semmoista menkkajomotusta x 10. Missään aiemmassa synnytyksessä mulla ei oo oikeestaan tuntunu supistukset paljookaan selässä, joten en nytkään osaa mieltää tuota synnytykseen liittyväksi. Muutama tosi tuju oikeakin supistus tuli, mutta heti kun mies kerkes innostua asiasta (ja minä tietty salaa mielessäni myös!) niin ne loppu. Nyt on vaan semmonen menkkamainen olo. Noh, huomenna alkaa uus viikko ja JOSPA se vauva tulis sitten meillekin.

Toivottelen nyt leppoisaa yötä kaikille, yritetään kaikki nukkua oikein hyvin ja lähdetään huomenna porukalla vauvojen hakuun, eikös?!

Mianni, edelleenki 39+1

Vierailija
34/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on supistellut koko illan, nyt tunnin ajan väliä on ollut 10 minuuttia. Supistukset on ollut vielä ihan kestettäviä, saa nyt nähdä tuleeko vielä tänään lähtö vai lopahtaako nämä tähän.

Onnittelut taas vauvan saaneille, nyt en nimimerkkejä muista.

Nyt täytyy lähteä nukuttamaan kuopusta.

Iris73 (40+2)

Vierailija
35/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli minähän perjantain vastaisen yön sekä perjantaipäivän valvoin kipeiden supistusten kanssa. Välillä tuli säännöllisesti mutta sitten aina laantuivat välillä. Makuulla ei voinut olla eikä nukkumisesta siis tullut mitään. Pari kertaa torkahdin ja aina supistuksiin heräsin...Illalla sitten nukahdin lopulta ja nukuinkin kuin tukki lauantain vastaisen yön ja sen jälkeen ei mitään mainittavaa olekaan tapahtunut. Supistelee kyllä, nytkin illalla jatkuvasti mutta eivätpä ole kipeitä, tuntuvia kylläkin. Tosi epämukava olo... Tulis jo vaavi pihalle.

Gallupiin: Toivoisin että synnytys käynnistyisi illalla, mikäli käynnistyy supistuksilla. Näin mies olisi tod. näk. kotona eikä tarvisi yksin kellotella noita supistuksia... Jos sitten vedet menee niin ei hirveesti ole väliä, onhan tuo mies hälymatkan päässä aina. Mukavaa olis jostain syystä jos vauva syntyis aamulla. En tiiä miks. No syntyis nyt edes...

Tulipa omaa napaa. Onnea kaikille vaavin saaneille, oli mukava lukea synnytyskertomuksia!

Vierailija
36/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän paremmalla fiiliksellä kuin aamulla, mutta perusvire on kyllä tällä hetkellä aika...sieltä. Taas yksi viesti " eikö vieläkään" samalta ihmiseltä joka viime viikolla kysyi " koskas synnytät" . Kukas se sanoikaan että mehän tässä kärvistellään, täytyykö muiden vielä lisätä piinaa?!?!? No, kukaanhan ei pahalla kysele, mutta luuleeko läheiset ihmiset tosissaan, etten ilmoita kun jotain tapahtuu? Ilmeisesti.

Vauva on ollut tänään(kin) aivan huippuvireä, jos ja kun mua sattuu vatsaan ja/tai alapäähän, niin syynä yleensä vauvan mahdoton myllääminen. Alkuillasta keksi vielä kääntää selkänsä poikkeuksellisesti oikealle puolelle ja mun sisuskalut ei ole siihen asentoon tottuneet (koko ajan vauvan selkä on ollut vasemmalla puolella pieniä hetkiä lukuunottamatta) ja voi tsiisus että otti kipeetä:( En meinannut pystyä olemaan mitenkään päin. Ja aina seistessä ja kävellessä -ja usein istuessakin- vatsa on kuin sementtimöhkäle, kova kuin kivi, mutta ei " oikealla tavalla" . Ihan kuin olisi jatkuva supistus päällä, jonka kipeyttä vauvan tai oma liikkuminen vielä lisää. Mutta ei siis mitään elämää suurempa kipua, aaltomaista tai säännöllistä supistelua vaan ihan ehtaa RUPUsellaista=)

Siis voi elämä, kauan tää vielä kestää?!?

Katsotaan, josko huomenna olisi meikäläisellä vähän parempi päivä...Toivottelen kaikille hyvää, sikeäunista ja katkeamatonta yötä ja IRIKSELLE hyvää matkaa, jos sairaalaan asti pääset!!! Etköhän.

Vierailija
37/37 |
15.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohtui G: suoraan sanottuna tällä hetkellä ei mitään väliä mihin vuorokauden aikaa vauva syntyy kunhan SYNTYY JA PIAN!!!

Järkevämpi minä sanoisi varmaan, että aamupäivä olisi aika kiva ajankohta, jäisi vielä koko päivä aikaa ihmetellä uutta ihmistä ja levätä. Ja silloinhan supistelu/vedenmeno tm alkaisi edellisenä yönä...toivon mukaan ensi yönä:p Vieraita en toivo muita kuin miehen ja tytön (ja mahdollisesti omat vanhempani) ensimmäisenä päivänä. Muut saavat tulla sitten myöhemmin, jos on pakko. Viimeksi meillä kävi suoraan sanottuna liikaa porukkaa vauvaa katsomassa, mutta eihän sitä ketään voi kieltääkään tulemasta. Toisaalta en tiedä missä kunnossa olen tämän synnytyksen jälkeen, viime kerralla sektion jälkeinen päivä oli kamalin ja silloin juuri oli pahin ruuhka:/

Mutta nyt lukemaan=nukkumaan.