Miksi ihmiset ei käy poistattamassa kasvoista luomia?
Minulle ilmestyi otsaan pieni luomi, ihonvärinen ja tosiaan pieni, mutta silti se häiritsi. Vuoden ajan sitä katselin ja sitten marssin ihotautilääkärille. Hän sanoi että ihan helposti on laserilla poistettavissa. Seuraavalla viikolla kävin operaatiossa, maksoi 200 ja hoito oli nopea, samoin paraneminen. Lääkäri myös sanoi ettei luomet ilmesty takaisin, joten lopputuloskin lopullinen. Kaikki oli helppoa ja mielesstäni myös halpaa, joten miksi ihmiset ei poista luomia kasvoistaan (tai mistä vaan), etenkin kun jollain on aika isoja ja rumia. En halua olla ilkeä mutta hämmästelen aidosti asiaa...
Kommentit (66)
Koska ne ei haittaa minua pätkääkään, enkä mene mihinkään toimenpiteeseen vain miellyttääkseni muiden silmää. Eihän ne luomet edes kaikkia haittaa, kova oli vienti nuorempana vaikka 3 luomea naamassa...
Ei minua luomet häiritse yhtään. Enkä niitä poistata muiden ihmisten takia.
Ruotsissa otatin pois 12 uomea.Hinta 5000 sek .Miten Suomessa noin kallista.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua luomet häiritse yhtään. Enkä niitä poistata muiden ihmisten takia.
Itseni takia poistatin. Miten ajattelet. Että otatamme luomet muiden takia ????
Ai miksi ihmiset eivät poista. Hinta, joka paikkakunnalla ei maksa 200e vaan varmasti enemmän ja kasvoista vielä enemmän. Pienituloisten pitää säästää pitkään, koska on muita kuluja esim. asuminen, hammaslääkäri, vaate, muutto yms. Osalla kasvoissa on jatkuvia pieniä muutoksia tai usea kohta. Arvenleviämistaipumus on todellinen geeneistä riippuen ja lisäksi joillakin jää valkoinen jälki tai kohouma /kuoppa tilalle. On myös muita ihokohtia joista olisi kiireellisempää poistaa ja kunta ei hoida asioita, pitää yksityisen kautta. On lääkäreitä jotka sanovat etteivät uskalla poistaa kasvoista ja ihmisiä ei ole ohjattu eri paikkaan kuitenkaan. Onko kunnassa siihen pätevää ihmistä. On paljon muitakin iho-ongelmia ihmisillä joihin pitäisi olla rahaa, jota ei ehkä ole.
Mulla on n. 20-25 luomea kasvoissa. Ei niitä voi poistaa. Mulle ei jäisi ihoa ollenkaan. Ei ne luomet häiritse mun elämää.
Mul on semmosii varrellisii luomii pienempiä niskassa ja dekolteella ja yks alkoi vuotaa verta kävin terkkarilla se otti kuvan ja kävi näyttää sitä, vastaus oli kaulaketju pois.
Jos ei luomissa epäillä pahanlaatuisuutta, en turhaan ota riskiä keloidista.
Pakko sanoa että hörähdin hieman ääneen tälle aloitukselle. Mulle ilmestyy lisää luomia ties kuinka monta vuodessa, vaikka onneksi kasvojen luomet ovat melko haaleita. Luomia kehossa arviota n. 100 tai enemmän. Jo iäkkäällä isälläni on niin paljon luomia, ettei niitä edes pysty laskemaan, ja kai se luomiherkkyys on perinnöllistä.
Multa on poistettu julkisella puolella uhkaavan näköisiä luomia, poistoja jo yhteensä 5 vaikka olen vasta kolmekymppinen. Kolmesta poistosta jäänyt tosi leveä ja erottuva arpi, ihoni on kuulemma herkästi arpeutuva (jes). Dysplastisia eli riskiluomia ollut kaksi, ja yks lääkäri ihan stressasi, kun sanoi että näkee vaikka kuinka monta luomea, jotka haluaisi poistaa, muttei pysty, kun eivät voi julkisella poistaa niin montaa. Sitä voi miettiä, että voinko mennä yksityiselle, kun olen parhaillaan sairauspäivärahalla ja sitäkin ennen ollut työttömyyttä, korkeakoulutuksesta huolimatta.
Musta on hauska miettiä, että jollekin yksi luomi voi olla noin iso asia. Eipä sillä, jokainen voi murehtia ulkonäössään mitä tahansa ja on ihan oma asia, jos vaivaavalle jutulle haluaa jotain tehdä, se on täysin ok. Se on sitten toinen juttu, että toteaa muille että "hyi, mikset korjaa tuota". Huvittaa myös, että jollekin tällainen asia on iso kosmeettinen huoli. Itselläni on korkea melanooman riski, mutta kai pitää hyväksyä vielä sekin, että hyh olen rumakin.
Luomet ovat persoonallisia, ei niitä kannata turhaan poistaa. Kauneuspilkut olivat joskus ihan muotia ja niitä korostettiin kasvoissa.
Minulta on poistettu 14 luomea kasvoista ja ainakin viisi isoa on jäljellä, mutta en jaksa enää poistatella. Oletko tullut ajatelleeksi, että ehkä näinkin voi olla? Kaikilla ei ole kyse yhdestä, vaan jopa kymmenistä. Sitten joku ihmettelee itsekseen, miksi toisella on luomi naamassa, hohhoijaa... (Kropastani on poistettu yli 50 luomea koska syöpäriski.)
No jopas on mielenkiintoisia vastauksia. Tuli vähän sellainen fiilis että ne keitä ei luomet naamassaan haittaa, eivät ehkä muutenkaan ole niitä ihmisiä ketkä kauheasti huolehtisivat ulkonäöstään muutenkaan. :) Itse ainakin koin tämän oman luomeni finninä joka ei lähde pois, joka päivä se on siinä kun peiliin katsoo, olen todella onnellinen että nyt se on poissa vihdoin. :D Ja 200 mitätön summa tästä. Ja ei jäänyt kyllä pienen pienintäkään jälkeä tästä operaatiosta ja lääkärin mukaan kuulemma hyvin harvinaista että jäisikään..
Ja joo, joku täällä mainitsikin ne silmäluomissa olevat luomet, ne on kyllä rumia.. Mutta tietenkin ymmärtää joidenkin pelon siitä että jos jotain meneekin pieleen ja lopputulos on jopa pahempi kuin aluksi. Muuta syytä en kyllä edelleenkään tajua...
Ap
minulla on kymmeniä luomia kasvoissa. olen poistattanut niistä 2 ja hintaa tuli tuolloin 300€.
jos poistattaisin kaikki niin maksaisi 3000-5000€.
mistä 1400€/kk eläketuloilla revin kyseiset rahat? ja kun olis rahan tarvetta kiireellisempääkin hankintoihin.
Mun luomet on kauneuspilkkuja enkä kasvoista poista yhtäkään.
Vartalolta on jo lapsena viety kolme vai neljä isoa muhkua ja niiden arvet levisivät.
Minulla myös varmaan satoja luomia. Pari poistettu vartalon alueelta ja tilaa on rumat patit arpikudosta. Ihitautilääkäri sanoi saman toistuvan jos poistetaan lisää. Mieluummin vaaraton tavallisen näköinen luomi kuin rumia arpikudospatteja ympäri kasvoja. 434
Mulla on sellainen 30+ luomea per käsi. Muualla samaan tahtiin. Pikkaisen tulisi kalliiksi kaikki poistaa. Kasvoissa on 1 näkyvä, Marilyn Monroe-tyyliin, ei ole häirinnyt.
Pitäähän sitä nyt muutama kauneuspilkku olla!
Aikoinaan ne, joilla ei niitä ollut, maalasivat keinotekoisen.
Yhdellä miehellä näin ison syylän tai luomen nenässä. Minusta se olisi pitänyt poistaa aikoinaan pienenä.