Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset ei käy poistattamassa kasvoista luomia?

Vierailija
09.06.2022 |

Minulle ilmestyi otsaan pieni luomi, ihonvärinen ja tosiaan pieni, mutta silti se häiritsi. Vuoden ajan sitä katselin ja sitten marssin ihotautilääkärille. Hän sanoi että ihan helposti on laserilla poistettavissa. Seuraavalla viikolla kävin operaatiossa, maksoi 200 ja hoito oli nopea, samoin paraneminen. Lääkäri myös sanoi ettei luomet ilmesty takaisin, joten lopputuloskin lopullinen. Kaikki oli helppoa ja mielesstäni myös halpaa, joten miksi ihmiset ei poista luomia kasvoistaan (tai mistä vaan), etenkin kun jollain on aika isoja ja rumia. En halua olla ilkeä mutta hämmästelen aidosti asiaa...

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö siis sun mieliksesi muiden poistattaa luomiaan, jotka eivät lainkaan heitä haittaa? Maksatko?

Ihmiset eivät varmasti edes tiedä, miten luomia poistetaan. Monella on arpeutumistaipumusta ja silloin miettii häiritsevänkin luomen kohdalla sitä, jääkö arvesta isompi riesa kuin itse luomesta. Monella ei vain ole varaa heittää 200 euroa eli puolen kuun tai kuun ruokarahat mokomaan.

Vierailija
22/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseenreijänkin voi poistaa, muttei se liiemmin kannata!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minä teen jotain niin muidenkin on pakko tehdä niin. Tämäkö oli aloituksen idea?

Vierailija
24/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on luomia varmaan tuhat ympäri kehoa. En rupea niitä laaseroimaan, koska kerralla voi käsitellä n. 1 cm3 verran ihoa, ja koko keho pitäisi käsitellä. Miksi se vaan naamariin pitäisi jättää, jos kerran aloittaa? Ja tosiaan voi tulla arpia, iho voi kärsiä muuten, mitä vaan ikäviä juttuja voi aiheutua.

Että joudut nyt kärsimään minun luomistani.

Vierailija
25/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luomikasvot kuin kanalinnun p......se.

Vierailija
26/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseenreijänkin voi poistaa, muttei se liiemmin kannata!

No jaa, harvemmilla se naamassa on. Ja poistettu anus ilmestyy aina johonkin, pahimmassa tapauksessa eduskunnan oikeaan laitaan.

Vierailija
27/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huolettaa yksi naamaluomi. Ei ulkonäön vaan sen vuoksi, että se voi olla melanooma. On ollut pari sellaista vuotta, kun lääkäriin ei ole suositeltu pikkuvaivojen takia menemään ja olenkin siksi kasvatellut pattia hiusrajassa kaikessa rauhassa.

Vierailija
28/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen poistattanut yhden kohollaan olleen luomen vartalosta, mikä haittasi minua. Sen poiston kanssa meni suunnilleen kaikki mahdollinen pieleen, tulehtuneesta haavasta jäi iso arpi, jokainen tikin reikäkin näkyy omana valkoisena kohollaan olevana nystynä ovaalin mallisena muodostelmana epämääräisen soikeahkon arpikuvion ympärillä . On aika korkea kynnys lähteä poistamaan luomia kasvoista.

Vierailija
29/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ainakin kaikista (2) poistetuista luomista jäänyt valkea läiskä, vaikka poistosta jo vuosikymmenestä kolmeen. En sellaista halua kasvoihin. Suuresta luomesta lääkäri varoitti, että voi jäädä näkyvä arpikin. Kasvoissa loppupeleissä hyvänlaatuinen luomi vähemmän huomiota herättävä kuin arvet tai läiskät. Kesällä, vanhan kansan "mätäkuu" ei kannata mitään leikkautella. 

Vierailija
30/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella ihmisellä on kasvoissaan vähintään 4 kpl luomia.

Vierailija
31/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä saat kaikenlaista jeesustelua mutta itselleni kyllä muutaman kasvossa olleen luomen poisto oli paras ratkaisu, mitä olen eläessäni tehnyt. Maksoi yhteensä jotain 500 euroa enkä ole sen parempaa käyttöä rahoilleni keksinyt.

Vierailija
32/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki luomet ei ole rumia, mutta juuri sellaiset isohkot ulkonevat jotka oikein pistää silmään. Kyllä ne nyt vaan on rumia ja tosiaan yhden poisto noin 200, luulisi köyhempikin saavan sellaisen summan kasaan.

Ap

Samaa olen ihmetellyt, jos on kovin silmäänpistävä luomi, ja henkilö muuten panostaa ulkonäköönsä. Jotkut taasen poistattavat vaikka luomi ei niin silmiinpistävä olisikaan.

Eräältä läheiseltä naiselta varovasti kysyin miksei poista silmäluomesta pientä luomea, joka pistää silmään aina katsekontaktia ottaessa. Ei kuulemma häiritse itseä. Tiedä sitten, voi kumminkin vaikuttaa yhteen sun toiseen jos antaa vaikutelman ettei panosta itseensä.

Vierailija
33/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollihan tää on, mutta ettei nyt kenellekkään epävarmalle teinille jää huoli tästä: Kasvoista tavallisen näköisiä ja normaaleja luomia ei yleensä lähdetä edes laaserilla poistamaan hyvien lääkärien toimesta, koska arpikudoksesta voi jäädä huomattavasti näkyvämpi jälki. Mutta epäilyttävät luomet kannattaa aina käydä lääkärillä tarkistamassa melanooman varalta.

Vierailija
34/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silmäluomet pois?

Vierailija
35/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää joillain sellaiset roikuvat nyrkkeilysäkkiluomet, itse en voisi vastustaa kiusausta nipsaista itse saksilla pois sillä johan sellaiset ulokkeet häiritsisi muutenkin.

Vierailija
36/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kädet ja jalat seuraavaksi poikki, kun ovat niin rumia.

Vierailija
37/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki luomet ei ole rumia, mutta juuri sellaiset isohkot ulkonevat jotka oikein pistää silmään. Kyllä ne nyt vaan on rumia ja tosiaan yhden poisto noin 200, luulisi köyhempikin saavan sellaisen summan kasaan.

Ap

Samaa olen ihmetellyt, jos on kovin silmäänpistävä luomi, ja henkilö muuten panostaa ulkonäköönsä. Jotkut taasen poistattavat vaikka luomi ei niin silmiinpistävä olisikaan.

Eräältä läheiseltä naiselta varovasti kysyin miksei poista silmäluomesta pientä luomea, joka pistää silmään aina katsekontaktia ottaessa. Ei kuulemma häiritse itseä. Tiedä sitten, voi kumminkin vaikuttaa yhteen sun toiseen jos antaa vaikutelman ettei panosta itseensä.

Todella epäkohteliasta tuollainen kysely. Kyllä normaali aikuinen pystyy häiriintymättä katsekontaktiin ihmisen kanssa jolla olisi isompikin luomi silmän vieressä. Ei ole millään tavalla sinun asiasi eikä liity tämän henkilön "itseensä panostamiseen" mitenkään.

Vierailija
38/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on poskessa kirkkovene, kun vanhempieni  mielestä iso luomi piti ehdottomasti poistaa pikkutyttöä rumentamasta eikä 11v voinut sanoa vastaan. Tk:ssa tehtiin kun  pieni kaupunki ja 90luvun alku. Muistan miten kipeää puudutus teki ja lääkäri moitti itkemisestä. Tikit kiristivät ja kun ne lopulta poistettiin, minulla olikin sitten pi""llu poskessa.  Että kiitti vaan äiti ja isä, kyllä onkin kaunis olo!  

Vierailija
39/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohollaan oleva luomi on myös ihon alla syvyyssuunnassa suuri. Monttu kasvoissa poiston jälkeen tuskin kaunistaa.

Vierailija
40/66 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulla on kasvoissa silmiinpistävä luomi/syntymämerkki. Se on sellaisessa paikassa, että poiston jälkeen ei saa puhua tyyliin pariin viikkoon ja koska hän on opettaja, pitäisi se siis poistaa kesällä. Se ei kuitenkaan häiritse häntä itseään eikä ole halunnuy vielä yhdestäkään kesästä tuhlata aikaa poiston jälkimaininkeihin. Itse en voisi elää sellaisen "poikkeavuuden" kanssa!