Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ muuttuu matkatyöksi. Voiko työnantaja pakottaa, kun minulla on pieni lapsi?

Vierailija
09.06.2022 |

Päiväkoti-ikäinen lapsi, päiväkoti auki tietenkin vain päivisin eikä tukiverkostoja ole. Työnantaja on päättänyt muuttaa työtä sellaiseksi, että kaikkien pitäisi tehdä jonkun verran työmatkoja. Ei minulla ole mitään paikkaa lapselle eikä palkka ole niin suuri, että siitä voisi jotain lastenhoitajia palkata kotiin (teen 80 % työaikaa). Voidaanko minut pakottaa matkalle vai onko minun pakko irtisanoutua?

Kommentit (153)

Vierailija
101/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa opiskella uusi ala, kerta oma ala ei työllistä ja työehdot muuttuu mahdottomiksi yksinhuoltajille.

Vierailija
102/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä ap, että sinulla ei oikein ole hyviä vaihtoehtoja. Jos työ lähtee alta, kumpi on pienempi paha? Olet joko työtön (tai opiskelet uuden alan) nykyisellä paikkakunnalla, tai muutat kauemmaksi lapsen kanssa, vaikka se heikentäisikin lapsen isäsuhdetta? 

Totta, ei tässä ole hyviä vaihtoehtoja. Yritän pähkäillä mikä olisi huonoista vähiten huono. Olen jo 40, akateeminen tutkinto on jo, joten joku uusi ala, en oikein tiedä, opinnot pitäisi jotenkin rahoittaa, pyrkiä opiskelemaan (pääsisikö), saisiko vastavalmistuneena melkein nelivitosena helposti töitä jne. Paljon miettimistä näissä. Ap

Tuossa ylempänä joku jo laittoi sinulle laskelmaan, ettei hoitajan palkkaaminen kauhean hintaista ole. Laita ilmoitus mol.fi, niin näät josko löytyisi joku hyvä hoitaja tai pari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä ap, että sinulla ei oikein ole hyviä vaihtoehtoja. Jos työ lähtee alta, kumpi on pienempi paha? Olet joko työtön (tai opiskelet uuden alan) nykyisellä paikkakunnalla, tai muutat kauemmaksi lapsen kanssa, vaikka se heikentäisikin lapsen isäsuhdetta? 

Totta, ei tässä ole hyviä vaihtoehtoja. Yritän pähkäillä mikä olisi huonoista vähiten huono. Olen jo 40, akateeminen tutkinto on jo, joten joku uusi ala, en oikein tiedä, opinnot pitäisi jotenkin rahoittaa, pyrkiä opiskelemaan (pääsisikö), saisiko vastavalmistuneena melkein nelivitosena helposti töitä jne. Paljon miettimistä näissä. Ap

Voisiko se toimia, että jos muutatte, niin pidätte kuitenkin aktiivisesti yhteyttä lapsen isään? Lomalla aina vanhalle paikkakunnalle tms. jotta lapsen ja isän välit eivät katkeaisi ja sen lisäksi videopuhelut käyttöön? Vai pelkäätkö, että miehen asennoituminen lapseen on jo nyt niin nihkeää, että mies käyttäisi muuttoa syynä katkaista välit kokonaan? 

Vierailija
104/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit vaan hakemaan uutta työpaikkaa. työsopimukseen tarttee sekä pomon että työntekijän allekirjoituksen jotta se on voimassa..

Joo mutta meillä kaikkien sopimusta muutetaan työajan osalta ilman, että siihen voi itse vaikuttaa. Ap

AINA voit vaikuttaa itse. Ei huonoa sopimusta ole pakko allekirjoittaa, sen kuin vain vaihdat parempiin hommiin.

Vierailija
105/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki työsuhteet perustuvat vapaaehtoisuuteen. Onneksi Suomi on vapaa maa ja täällä vallitsee sopimusvapaus. Joskus täälläkin on voitu tuomita pakkotyöhön esim. johonkin kehruuhuoneelle. Syyksi on riittänyt vaikka irtolaisuus.

Vierailija
106/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko se toimia, että jos muutatte, niin pidätte kuitenkin aktiivisesti yhteyttä lapsen isään? Lomalla aina vanhalle paikkakunnalle tms. jotta lapsen ja isän välit eivät katkeaisi ja sen lisäksi videopuhelut käyttöön? Vai pelkäätkö, että miehen asennoituminen lapseen on jo nyt niin nihkeää, että mies käyttäisi muuttoa syynä katkaista välit kokonaan? 

Pelkään. Lapsen isäsuhde on paljon sen varassa että minä vaadin niitä tapaamisia ja vaadin heille yhdessäoloaikaa, koska isä on lapselle tärkeä. Ap

Vierailija
107/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi-kortti pelattu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sit vaan hakemaan uutta työpaikkaa. työsopimukseen tarttee sekä pomon että työntekijän allekirjoituksen jotta se on voimassa..

Joo mutta meillä kaikkien sopimusta muutetaan työajan osalta ilman, että siihen voi itse vaikuttaa. Ap

AINA voit vaikuttaa itse. Ei huonoa sopimusta ole pakko allekirjoittaa, sen kuin vain vaihdat parempiin hommiin.

Mielelläni vaihdan parempiin hommiin. Osaisitko vielä neuvoa miten. Ap

Vierailija
108/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkään. Lapsen isäsuhde on paljon sen varassa että minä vaadin niitä tapaamisia ja vaadin heille yhdessäoloaikaa, koska isä on lapselle tärkeä. Ap

Tuo on ihailtavaa, mutta jos mies ei ole vilpittömästi kiinnostunut lapsestaan, niin kyllä se lapsi sen ennen pitkää huomaa joka tapauksessa, ja homma tyrehtyy viimeistään siinä vaiheessa. Et pysty luomaan heille hyvää vanhempi-lapsi -suhdetta pakottamalla. Älä siis tuhoa perheenne taloudellista tulevaisuutta vain siinä toivossa, että ehkä heille joskus muodostuu lämpimät välit. On hyvin todennäköistä että niin ei käy.

Vierailija
109/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun piti kerran mennä palaveriin vapaa-ajalla, ns. käsky kävi. Lapset tuli mukaan. Ei ollu muuta vaihtoehtoa annettu.

Kertoo esimiehelle vain sinun elämänhallinnan puutteesta.

Elämänhallinnan puute jos ei ole lapsille hoitajaa?

Vierailija
110/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapsi-kortti pelattu kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni vaihdan parempiin hommiin. Osaisitko vielä neuvoa miten. Ap

Jos et itse tajua, ei sille voi mitään.

Vierailija
111/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi muuttaa, jos et itse siihen suostu. Liittoon yhteys.

Soitin juristille ja tämä sanoi että noin voi työnantaja kyllä tehdä. Ap

Johan se alkaa provo puhumaan itseään pussiin. Tottakai voi työnantaja tehdä mitä vaan. Jos työntekijä ei pysty muutoksiin, tulee laiton lopputili. En vain suosittele tuota juristia hoitamaan asioitasi.

Ap on moneen kertaa kertonut, että heillä on yt:t.

Sitä suuremmalla syyllä viettäisin aikaa etsimällä uutta työtä, enkä lorvisi täällä sanoen moneen kertaan samaa asiaa, kun erityislapsi on kenties hoidossa, vai jo kotona ja ap töissä kirjoittelee. Ellei ole lomalla, olisi aikaa etsiä työtä.

En lorvi. Olen flunssassa kotona. Siksi aikaa hoitaa tätä asiaa tänään.

Ja tiedän hyvin meidän alan työmahdollisuudet ja potentiaaliset työnantajat ja niiden työtilanteet ja markkinatilanteet. Alalla on aika pienet piirit. Soitin jo pariin hyvikseni, kun tunnen väkeä sieltä (esimiesasemassa olevia) ja ei ole tällä hetkellä tarvetta uudelle henkilölle. Ap

Kerro koulutuksesi ja paikkakunta.

Miksi AP:n pitäisi tuollaisia sinulle kertoa?

Voisin katsoa hänelle töitä.

Vierailija
112/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on noin kpää työnantaja, niin hae saikkua työuupumukseen. Saikun aikana hae parempaa työtä.

Vierailija
113/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä voi muuttaa, jos et itse siihen suostu. Liittoon yhteys.

Soitin juristille ja tämä sanoi että noin voi työnantaja kyllä tehdä. Ap

Johan se alkaa provo puhumaan itseään pussiin. Tottakai voi työnantaja tehdä mitä vaan. Jos työntekijä ei pysty muutoksiin, tulee laiton lopputili. En vain suosittele tuota juristia hoitamaan asioitasi.

Ap on moneen kertaa kertonut, että heillä on yt:t.

Sitä suuremmalla syyllä viettäisin aikaa etsimällä uutta työtä, enkä lorvisi täällä sanoen moneen kertaan samaa asiaa, kun erityislapsi on kenties hoidossa, vai jo kotona ja ap töissä kirjoittelee. Ellei ole lomalla, olisi aikaa etsiä työtä.

En lorvi. Olen flunssassa kotona. Siksi aikaa hoitaa tätä asiaa tänään.

Ja tiedän hyvin meidän alan työmahdollisuudet ja potentiaaliset työnantajat ja niiden työtilanteet ja markkinatilanteet. Alalla on aika pienet piirit. Soitin jo pariin hyvikseni, kun tunnen väkeä sieltä (esimiesasemassa olevia) ja ei ole tällä hetkellä tarvetta uudelle henkilölle. Ap

Kerro koulutuksesi ja paikkakunta.

Miksi AP:n pitäisi tuollaisia sinulle kertoa?

Voisin katsoa hänelle töitä.

Jos AP vaikka vastaisi, että meteorologi ja Suomussalmi, niin miten ihmeessä sinä, joka lähes varmasti olet eri alalla, hänelle yhtäkkiä sieltä työn löytäisit.

Vierailija
114/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut kahlata ihan jokaista viestiä, mutta lapsihan ei ole este matkustamiselle, varhaiskasvatuslain mukaan kunnan tulee hoitopaikka järjestää myös epätyypillisinä työaikoina. Joten hakemus vuoropäiväkotiin ja asia on sillä selvä.

Vierailija
115/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun piti kerran mennä palaveriin vapaa-ajalla, ns. käsky kävi. Lapset tuli mukaan. Ei ollu muuta vaihtoehtoa annettu.

Kertoo esimiehelle vain sinun elämänhallinnan puutteesta.

VAPAA-AJALLA. Oisin tehnyt täsmälleen samoin, olettaen tietysti että ylipäätään olisin edes lähtenyt vapaalta mihinkään kokoukseen.

Jos jollain tässä on realiteetit hukassa, niin esimiehellä.

Vierailija
116/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksanut kahlata ihan jokaista viestiä, mutta lapsihan ei ole este matkustamiselle, varhaiskasvatuslain mukaan kunnan tulee hoitopaikka järjestää myös epätyypillisinä työaikoina. Joten hakemus vuoropäiväkotiin ja asia on sillä selvä.

Ei se lapsi voi olla vuoropäiväkodissa useita vuorokausia putkeen, ja ne ap:n työmatkat käytännössä vaatisivat.

Vierailija
117/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

jos on noin kpää työnantaja, niin hae saikkua työuupumukseen. Saikun aikana hae parempaa työtä.

Palkaton saikku on työnantajalle hyvä asia.

Vierailija
118/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossa ylempänä joku jo laittoi sinulle laskelmaan, ettei hoitajan palkkaaminen kauhean hintaista ole. Laita ilmoitus mol.fi, niin näät josko löytyisi joku hyvä hoitaja tai pari.

Suostuuko joku oikeasti tekemään noin pitkän työvuoron tuolla palkalla?

Vierailija
119/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuntaan ilmoitus että hoitoajantarve muuttuu, heillä on velvoite järjestää paikka vuoropäiväkodista.

Tai sitten käytät nuo päivärahat siihen, että palkkaan hoitajan joka hakee päiväkodista ja on lapsen kanssa lopun aikaa.

Ja olisko sulla kutenkin lapsen ikäkin kuvioissa? . Voisitko tehdä työmatkat silloin kun lapsi on isällään?

Itse myös yhna tein matkatöitä, vaikka alkuun luulin ettei se miten onnistuisi.

Niin kauan kun lapsi on pieni, se sujuu mutta koululaisen kanssa ei sitten enää onnistukkaan niin helposti.

Vierailija
120/153 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeastiko lapsi voi olla siellä kaksikin vuorokautta putkeen? Se ratkaisee kyllä monen lastenhoito-ongelmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kuusi