Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin
Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.
Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html
🤯
Kommentit (1271)
Lily ei enään taida mainostaa blogeja entiseen malliin, ei ihme että kiehuu kuppi yli ja pitää hakea sääliä oikein jukisesti.
Teinipissikset haistattelee vttua. Tämä on jo keski- ikäinen. Kasvaisi jo aikuiseksi. Sitten vielä kerjää sympatioita somessa, kun on itse toiminut väärin. Pyytäisi anteeksi että haistatteli. Itse en kyllä tuotteitani enkä firmani tuommoisen influensserin kautta mainostaisi, koska en haluaisi, että firmani yhdistetään haistatteluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä reagointia aina itse ihmettelen suomalaisilla, miten voi tulla ekana mieleen haistatella?
Itse olisin sanonut naiselle ihan hymyillen että Mitä tarkoitat?
Lapseni on ihan tyytyväisenä tässä ja meillä on kaikki hyvin. Kiitos huolenpidosta ja hyvää päivänjatkoa.
Hävettää tämän alkuperäisen tyypin puolesta. Itse koen tilanteet, joissa minua tullaan provosoimaan ja saan olla sen kaiken yläpuolella todella koukuttavina. Oikein nautin kun pääsen ystävällisesti vastaamaan johonkin kauheaan avautumiseen. Ihan parasta.
Kun synnytyksestä on alle 6 viikkoa ja kotona on kaksi muutakin lasta (ja mies ollut poissa työmatkalla hiljattain) ja kyseinen nainen jatkoi kaupassa läpättämis, niin on täysin normaalia ja inhimillistä sanoa myös vähän kovemmin.
Se nyt vaan on fakta, että ei me kaikki käyttäydytä aina täydellisen asiallisesti.
Mua ihan oikeesti kummastuttaa, että eikö täällä paheksujat ikinä kymmenien vuosien aikana ole olleet epäasiallisia ikinä ja kuppi ei ole mennyt nurin?!
TOI LAPSIKORTTI ON JO AIKA KÄYTETTY!
Yhtä herttainen kuin kauniskin ;)
Onko kuvia, joissa pyytää vanhempaa rouvaa nuuskuttelemaan ja nuolemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä reagointia aina itse ihmettelen suomalaisilla, miten voi tulla ekana mieleen haistatella?
Lapseni on ihan tyytyväisenä tässä ja meillä on kaikki hyvin. Kiitos huolenpidosta ja hyvää päivänjatkoa.
Hävettää tämän alkuperäisen tyypin puolesta. Itse koen tilanteet, joissa minua tullaan provosoimaan ja saan olla sen kaiken yläpuolella todella koukuttavina. Oikein nautin kun pääsen ystävällisesti vastaamaan johonkin kauheaan avautumiseen. Ihan parasta.
Kun synnytyksestä on alle 6 viikkoa ja kotona on kaksi muutakin lasta (ja mies ollut poissa työmatkalla hiljattain) ja kyseinen nainen jatkoi kaupassa läpättämis, niin on täysin normaalia ja inhimillistä sanoa myös vähän kovemmin.
Se nyt vaan on fakta, että ei me kaikki käyttäydytä aina täydellisen asiallisesti.
Mua ihan oikeesti kummastuttaa, että eikö täällä paheksujat ikinä kymmenien vuosien aikana ole olleet epäasiallisia ikinä ja kuppi ei ole mennyt nurin?!
Kuppi voi mennä nurin, mutta sivistyneet ihmiset eivät haistata vttua tuntemattomalle ihmiselle ja hauku tätä kantturaksi.
Ai sekö se on maailman kamalin asia? V**un sanominen ja kant—tura sana? Siis se on pahempaa kuin tuntemattoman ihmisen vainoaminen kadulla ja kaupassa? Kummaa sivistyneisyyttä, toinen toiminta on lähellä lain rikkomista, toinen ei. Ja voin vakuuttaa sinulle, että sivistyksestäsi huolimatta riittävän paineistetussa tilanteessa, kun tuntematon vainoaa ja ahdistelee, niin sinäkin kykenet käyttäytymään varsin epäsivistyneesti. Ei ole olemassa ihmistä joka hallitsisi itsensä ja olisi sivistynyt tilanteessa kuin tilanteessa. Kyllä ne liskoaivot sinultakin löytyy ja luultavasti tiedät tämän itsekin. Kunhan haluat asettaa itsesi muiden yläpuolelle.
Kannattaisko nyt oikeesti hakea jo ulkopuolista apua? Olet ihan kujalla lain rikkomisien, vainoamisien ja ahdisteluidesi kanssa. Olen nyt riehunut täällä kymmeniä sivuja ventovieraiden ihmisten kohtaamisesta ja toisen osapuolen väritetystä kertomuksesta. Vai oletko itse asianosainen??? Sitä huonompi juttu.
Korjaus: OLET riehunut... 😉
Noista pimpsukan haisteluehdotuksista kannattaisi ilmoittaa poliisille. Selvää seksuaalista häirintää.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää kun on juliaa kutsuttu kantturaksi vaikka ei hän mikään missi olekaan, kyllä suomessa on jokaisella lupa olla äiti ja vaikuttaja vaikka on hieman ikää jo päällä ja ulkonäön puolesta olisi toivomisen varaa paljokin.
Jos joku on käyttänyt tässä keskustelussa kanttura-sanaa niin Julia itse käyttää tuota sanaa. Yleensä hänen mielestään joku on "saastainen kanttura".
Miksei Juulia etsi ikäistään seksiseuraa ja hankille vauvalle hoitajaa siksi aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuppi voi mennä nurin, mutta sivistyneet ihmiset eivät haistata vttua tuntemattomalle ihmiselle ja hauku tätä kantturaksi.
Ai sekö se on maailman kamalin asia? V**un sanominen ja kant—tura sana? Siis se on pahempaa kuin tuntemattoman ihmisen vainoaminen kadulla ja kaupassa? Kummaa sivistyneisyyttä, toinen toiminta on lähellä lain rikkomista, toinen ei. Ja voin vakuuttaa sinulle, että sivistyksestäsi huolimatta riittävän paineistetussa tilanteessa, kun tuntematon vainoaa ja ahdistelee, niin sinäkin kykenet käyttäytymään varsin epäsivistyneesti. Ei ole olemassa ihmistä joka hallitsisi itsensä ja olisi sivistynyt tilanteessa kuin tilanteessa. Kyllä ne liskoaivot sinultakin löytyy ja luultavasti tiedät tämän itsekin. Kunhan haluat asettaa itsesi muiden yläpuolelle.
Ei tuossa ahdistelua tapahtunut. Taisi vaan osua ja upota kritiikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse olisi ollut vain hetkellisestä maltin menetyksestä jolloin suusta voi päästä sammakoita, olisi kyseinen henkilö itsekin tajunnut asian hetken kuluttua rauhoituttuaan. Sen sijaan bloggaaja katsoi aiheelliseksi jakaa tämän jutun julkisesti myös instagramissa. Se on vähän eri asia.
On minullakin jäänyt tunnetila ja järkytys vielä joksikin aikaa päälle, vaikka tilanne olisi ohi. Esimerkiksi taskustani tippui avaimet kadulle työmatkalla, avaimet oli löytänyt eläkeläinen joka alkoi kiristämään rahaa siinä vaiheessa, kun oli avaimia luovuttamassa minulle. Kyllä tilanne ahdisti ja järkytti pitkään ja mieli myllersi, olin opiskelija ja ylimääräistä rahaa ei ollut tuhlattavaksi asti. Siksi teinkin opiskelujen ohessa töitä, että sain mm. lääkekulut kustannettua. Kauhean positiivisia sanoja en kiristäjästä keksinyt ja kyse oli kuitenkin avaimista, ei niinkin henkilökohtaisesta ja arasta aiheesta kuin vanhemmuus ja äitiys.
Jos tilanne oikeasti järkyttää, ei ekana tule kyllä mieleen jakaa sitä julkisella intagram-tilillä.
Kyllä minä jaoin oman tarinani somessa. Sitä se järkytys nimenomaan monille teettää, tulee tarve jakaa tarina ja saada tukea. Ei kaikkien kohdalla tietenkään. Shokissakin ihmiset toimivat hyvin erilaisilla tavoilla, eikä esimerkiksi jäätyminen ole yhtään sen erikoisempi reagointitapa, mitä tunnekylmä rationaalinen toimintakaan. Ihan perus psykologiaa.
Joo, sama juttu. Olen jakanut vähintään ystäville, joskus someenkin, joitakin tilanteita, jotka ovat järkyttäneet. Kerran todistin juuri tällaista epävakaan tädin sanallista hyökkäystä kaupan myyjää kohtaan, ja jaoin sen somessa, koska se oli jotain niin absurdia ja omituista.
Vieraan naisen kommentti ei ollut asiallinen, mutta 35 vuotias ei ole mikään nuori äiti, vaikka käytöstavat on kuin murkulla.
Vierailija kirjoitti:
Miksei Juulia etsi ikäistään seksiseuraa ja hankille vauvalle hoitajaa siksi aikaa?
Siksi, että Julia on parisuhteessa ja kolmen lapsen äiti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti aikuinen ja kypsä ihminen olisi ehkä todennut että, "tiedätkö, voit muuten olla oikeassa. Kiitos ja hyvää päivänjatkoa"?
Ja miten niin useasti hänelle tullaan kommentoimaan äitiydestä? Olisiko itsereflektointi paikallaan?
Miksi äitiyttä ja vanhemmuutta pitäisi olla oikeus kenen tahansa tulla kommentoimaan ja arvostelemaan milloin tahansa millä tahansa kriteereillä? Jos ollaan oikeasti huolissaan siitä, miksi ihmiset väsyvät vanhemmuuteen ja nuorempi sukupolvi ei halua enää lisääntyä, niin olisiko syynä tällaiset asenteet, että vanhempana olet vapaata riistaa sille, että milloin vain tuntematon voi tulla solvaamaan ja näpäyttämään sinua milloin mistäkin?
Oikeaan kaltoinkohteluun, lasten pahoinpitelyyn ja vastaavaan tuleekin puuttua, mutta minkä ihmeen takia vanhempiin suhtaudutaan niin negatiivisesti ja kaikki kytätään oikein mahdollisimman negatiivisten lasien läpi? Riittävän hyvä vanhempi voi olla monella tapaa, vaikka ei kaikkia asioita tekisikään täsmälleen samalla tavalla kuin joku Pirjo 60 vee on tehnyt. Oisko miten radikaali ajatus, että suhtauduttais vanhempiin ja äitiyteen ennemmin tukevasti ja positiivisesti eikä silleen, että kumpa vaan pääsee tölväisemään toisen vanhemmuudesta mahdollisimman piikikkäästi julkisesti? Tuettais niitä vanhempia ennemmin kuin lytätään maahan?
Kyllä nää toisia ympäriinsä seurailevat ja itsekseen kovaan ääneen pälättävät seniorit ovat ihan vain mielenterveys- tai muistiongelmaisia ja HEISTÄ pitäisi tehdä huoli-ilmoitus. Lääkitys voisi auttaa.
Kyllä 35 vuotias on jo keski-ikäinen. En kyllä haukkuisi 50 vuotiasta vielä senioriksi. Onko sulla lääkitys kunnossa?
T. 36v.Mä olen nähnyt tällaisia tätejä, joista ei kukaan välitä. He ovat heitteillä ja purkavat pahaa mieltään täysin tuntemattomiin. Usein on muitakin ongelmia.
Niin minäkin. Kun ei ole tullut häröiltyä liikenteessä, se tätien negatiivinen huomio on painottunut vahvasti sinne asiattomuuksiin. Kimppuuni on käyty yllättäen ja provosoimatta jopa fyysisesti, kun istuin ratikassa taapero sylissä ja välitin omista asioista. Tämäkin vanhempi nainen uskoi toimittavansa jotain moraalisen paremmuuden asiaa, toki vaikutti muuten sekavalta. En tiedä, onko tällainen käytös muistisairautta vai lääkityksen epäonnistumista, mutta puistattavaa tuommoinen äkillinen iholle tunkeminen, teki sen kuka hyvänsä. Onhan se myöskin kamala ajatus, että ihminen voisi muuttua tuollaiseksi rajattomaksi ja aggressiiviseksi vanhemmiten, johtui se mistä hyvänsä.
Lopeta jo jankkaaminen. Mä oon asunu ikäni Stadissa, eikä koskaan kukaan ole hyökännyt kimppuun tai haukkunut. Ja olen ollut myös lapsen kanssa liikkeellä.
Hyvä, jos sinä et ole kohdannut tällaista. Esim. muistisairaudet ja diagnosoimattomat mielenterveyden häiriöt voivat ilmetä rajattomuutena.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta jo jankkaaminen. Mä oon asunu ikäni Stadissa, eikä koskaan kukaan ole hyökännyt kimppuun tai haukkunut. Ja olen ollut myös lapsen kanssa liikkeellä.
.
sokoksen S-marketissa asioi turbaania käyttävä mummo. Jos haluat kuulla asiattomia kommentteja tai räkytystä, mene kauppaan samaan aikaan sen kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimarannoilla näkee tuollaisia juulioita, jotka istuvat nenä kännykässä kiinni ja taaperot pulikouvat oman onnensa nojassa vedessä.
Etkö osaa lukea?
Kuusiviikkoinen vauva NUKKUI ja olivat kadulla.
Ei tämä tarkoita, että antaa rannalla lasten hukkua, haloo. Päätä saa käyttää.
Nukkuiko se vauva enää , kun valistunut äiti alkoi huutaa vttua tuntemattomalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimarannoilla näkee tuollaisia juulioita, jotka istuvat nenä kännykässä kiinni ja taaperot pulikouvat oman onnensa nojassa vedessä.
Etkö osaa lukea?
Kuusiviikkoinen vauva NUKKUI ja olivat kadulla.
Ei tämä tarkoita, että antaa rannalla lasten hukkua, haloo. Päätä saa käyttää.
Nukkuiko se vauva enää , kun valistunut äiti alkoi huutaa vttua tuntemattomalle?
Tarina ei kerro, mutta tässä keskustelussa on menty metsään. Storeissa Julia kertoi osuneensa myöhemmin samaan kauppaan häntä ojentaneen naisihmisen kanssa. Nainen ei seurannut eikä vainonnut bloggaajaa.
Vierailija kirjoitti:
Ikävää kun on juliaa kutsuttu kantturaksi vaikka ei hän mikään missi olekaan, kyllä suomessa on jokaisella lupa olla äiti ja vaikuttaja vaikka on hieman ikää jo päällä ja ulkonäön puolesta olisi toivomisen varaa paljokin.
Se johtuu varmaankin siitä, kun hän blogissaan kerran hehkutteli intiimistä koti-illasta, hän julisti seuraajilleen tilanneensa "astunnan".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että Julia on parisuhteessa ja kolmen lapsen äiti.
Voi lapsiparat!