Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin
Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.
Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html
🤯
Kommentit (1271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa milleniaaleissa on jotain pahasti vialla. Ei pahalla, mutta tuntuu että 70-luvulla syntyi viimiset tervejärkiset ihmiset. Sen jälkeisten taso laskenut kuin lehmän häntä.
Mikähän vika niissä muuten niin täydellisissä ihmisissä on, että saivat niin epäkelpoa jälkikasvua?
Vapaa kasvatus. Kun ei ole rajoja eikä kielletä, niin voi käyttäytyä miten tahansa missä tahansa. Kunnes sitten jonakin päivänä tulee vastaan se ihminen joka on fyysisempi tekemisissään ja pieksää narsistin sairaalaan.
Niin puhutko nyt tuosta 50-vuotiaasta naisesta, joka toimii rajattomasti ja puuttuu asioihin jotka ei hänelle kuulu?
Ei vaan bloggaajaämmästää, jolla ei ole mitään käytöstapoja.
Minä talutin pyörää kun renkaaseeni törmäsivät kirjaimellisesti puskasta (kahden pensaan välistä) tulevat vaunut, niitä työnsi kännykkää toljottava nainen joka minun silmissäni oli vasta 16 mutta luultavasti parikymppinen. Näytti pelästyneeltä ja hölmistyneeltä ja ihan siltä että "Missä v"ussa mä olen" ja sähähti sitten minulle että katsoisin eteeni, vastasin käskemällä katsoa tietä eikä puhelintaan.
Pelottavia nuo älypuhelin-zombit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisin juttua ja en huomannut Julian ymmärtäneen, mistä oli kyse. Oli kyse vauvan turvallisuudesta. Vaunua kuuluu työntää ja pitää kiinni molemmilla käsillä, koska jos tulee äkillinen tuulenpuuska ja pitää kiinni vain yhdellä kädellä, vaunut kaatuvat.
Tuo on nykyään yleistä etenkin pääkaupunkiseudulla, että vanhemmalla on koko ajan puhelin toisessa kädessä. Se kertoo hyvin arvoista. Ei oo mun syy, jos tuuli kaataa vaunut ja vauvaan sattuu, koska onhan mulla oikeus pitää puhelinta kädessä. Helsingissä on usein puuskittaista tuulta meren läheisyyden vuoksi. Mutta puhelin on tärkeämpi kuin terve vauva.
Aika huterat pilipalivaunut, jos tuuli pystyy kaatamaan. Jossei tässä nyt jostain tornadosta puhuta.
Tuulen sijaan vaunuihin voi osua skuuttaja tai pyöräilijä. Tai koira hihnoineen. Kyllähän tuo aika hasardia on kulkea liikenteessä katse kännykässä ja tällaisen armoilla on vielä vauva.
Vauva kun pikkasen kasvaa niin se voi silmänräpäyksessä itse pudottautua päälleen vaunusta jos äidin huomio on muualla.
Oletko huomannut asuvasi maassa jossa yleinen tapa on jättää vauva yksin vaunuihin nukkumaan? Ihan hirveästi ei silti tule uutisia vastaan päälleen pudonneista vammautuneista vauvoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa milleniaaleissa on jotain pahasti vialla. Ei pahalla, mutta tuntuu että 70-luvulla syntyi viimiset tervejärkiset ihmiset. Sen jälkeisten taso laskenut kuin lehmän häntä.
Mikähän vika niissä muuten niin täydellisissä ihmisissä on, että saivat niin epäkelpoa jälkikasvua?
Vapaa kasvatus. Kun ei ole rajoja eikä kielletä, niin voi käyttäytyä miten tahansa missä tahansa. Kunnes sitten jonakin päivänä tulee vastaan se ihminen joka on fyysisempi tekemisissään ja pieksää narsistin sairaalaan.
Niin puhutko nyt tuosta 50-vuotiaasta naisesta, joka toimii rajattomasti ja puuttuu asioihin jotka ei hänelle kuulu?
Eihän se hän ollut joka käyttäytyi tuossa rajattomasti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo tietty ikäluokka on aikamoista. Mulle on valitettu siitä että
- lapsi muisti mitä oltiin kaupasta hakemassa (annan lapsen päättää kuulemma)- bussipysäkillä tarkastin aikataulua puhelimelta (sometan vaan 24/7)
- ostanut karkkia (liian tiukka)
-lapsi sai valita haluaako x vai y-pussin herkkupäivänä(liian lepsu)
-olen nuori ja kouluttamaton (Joo olen nuori 3 lapsen äidiksi, mutta olen maisteri silti)
Ei tiettyä ikäluokkaa voi miellyttää. Ja sori vaan mutta en myöskään jaksa vastata nätisti tuollaisille toisten asioihin puuttujille. En nyt haistattelekaan kyllä. Nykyisin mulla on luurit korvassa jos nukutan vauvaa. Siinähän koittavat natista. En kuule.
Jos pari tyyppiä sanoo jotakin, niin edustaa sitten koko ikäluokkaa. Ne pari tyyppiä saattaa myös kuittailla myös oman ikäluokan väärästä käyttäytymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisin juttua ja en huomannut Julian ymmärtäneen, mistä oli kyse. Oli kyse vauvan turvallisuudesta. Vaunua kuuluu työntää ja pitää kiinni molemmilla käsillä, koska jos tulee äkillinen tuulenpuuska ja pitää kiinni vain yhdellä kädellä, vaunut kaatuvat.
Tuo on nykyään yleistä etenkin pääkaupunkiseudulla, että vanhemmalla on koko ajan puhelin toisessa kädessä. Se kertoo hyvin arvoista. Ei oo mun syy, jos tuuli kaataa vaunut ja vauvaan sattuu, koska onhan mulla oikeus pitää puhelinta kädessä. Helsingissä on usein puuskittaista tuulta meren läheisyyden vuoksi. Mutta puhelin on tärkeämpi kuin terve vauva.
Aika huterat pilipalivaunut, jos tuuli pystyy kaatamaan. Jossei tässä nyt jostain tornadosta puhuta.
Tuulen sijaan vaunuihin voi osua skuuttaja tai pyöräilijä. Tai koira hihnoineen. Kyllähän tuo aika hasardia on kulkea liikenteessä katse kännykässä ja tällaisen armoilla on vielä vauva.
Vauva kun pikkasen kasvaa niin se voi silmänräpäyksessä itse pudottautua päälleen vaunusta jos äidin huomio on muualla.
Ei sen ikäiset saa enää vaunukopassa olla, jos osaavat sieltä nousta ja tipahtaa. Ovat rattaissa ja valjaat päällä.
Vierailija kirjoitti:
Se "koira" älähtää mihin kalikka kalahtaa.
Tässä ketjussa onkin kyllä älähdellyt melko moni toisten asioihin puuttuva kyylä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se toinen osapuoli oli kaikin puolin sivistynyt mennessään nalkuttamaan ja puuttuessaan asioihin pyytämättä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan miehen näkönen. Ei ihme jos ihmiset huolissaan.
Jepjep, kyllähän ulkopuolisten täytyy saada sanoa myös miltä äiti/nainen näyttää.
En ikinä kehtais mennä kellekään säksättämään, että älä kuule käytä sitä sun puhelinta. Ja vielä seurata kauppaan! Mikä ihmisiä riivaa, kun äitejä pitää arvostella normaaleista asioista?
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin vaunulenkillä maksanut laskun puhelimella, vastannut viesteihin, tarkistanut seuraavan päivän sään suunnitelmia varten, selannut ostoslistaa puhelimesta kaupassa vaunuja työnnellen ym. Moni luullut varmaan minun somettavani ja siksi ihan hävetti äiti-ihmisenä edes ottaa puhelinta käteen ettei tule heti tuomitsevia katseita ja tulihan niitä.
silloin kun ollaan vauvan kanssa liikkeellä keskitytään vauvaan ja muuhun liikenteeseen. Sinun tekosyysi ei ole validi. on aivan sama katsotko hömppää vai maksatko laskujasi, huomiosi onmuualla. voit tehdä ne kotonasi eikä liikenteessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo tietty ikäluokka on aikamoista. Mulle on valitettu siitä että
- lapsi muisti mitä oltiin kaupasta hakemassa (annan lapsen päättää kuulemma)- bussipysäkillä tarkastin aikataulua puhelimelta (sometan vaan 24/7)
- ostanut karkkia (liian tiukka)
-lapsi sai valita haluaako x vai y-pussin herkkupäivänä(liian lepsu)
-olen nuori ja kouluttamaton (Joo olen nuori 3 lapsen äidiksi, mutta olen maisteri silti)
Ei tiettyä ikäluokkaa voi miellyttää. Ja sori vaan mutta en myöskään jaksa vastata nätisti tuollaisille toisten asioihin puuttujille. En nyt haistattelekaan kyllä. Nykyisin mulla on luurit korvassa jos nukutan vauvaa. Siinähän koittavat natista. En kuule.
Jos pari tyyppiä sanoo jotakin, niin edustaa sitten koko ikäluokkaa. Ne pari tyyppiä saattaa myös kuittailla myös oman ikäluokan väärästä käyttäytymisestä.
Jos pari äitiä katsoo kännykkää niin se koskee koko ikäluokkaa? Tähän toki vastaat että olet nähnyt enemmän kuin pari. Johon vastaan että mullekin on tullut kommentoimaan aika paljon enemmän kuin pari.
Huhhuh mikä lehmä tämä thuren. Nevö hööd.
Miksi tämmöisistä heikon aineksen taviksista väännetään juttuja edes? Onko toimittaja tän bestis mammakerhosta?
Vierailija kirjoitti:
En ikinä kehtais mennä kellekään säksättämään, että älä kuule käytä sitä sun puhelinta. Ja vielä seurata kauppaan! Mikä ihmisiä riivaa, kun äitejä pitää arvostella normaaleista asioista?
Jatkuva kännykän töllääminen liikenteessä ei ole normaali asia täysipäisille ihmisille. Ainoastaan nämä someriippuvaiset itsekeskeiset bimbot tekee niin. Toivonpa tosiaan ,että tällekin käy vielä onnettomuus niin siitähän oppii.
Vierailija kirjoitti:
Jos kulkee suoraa kävelytietä nukkuvan vauvan kanssa ja samalla selaa kännykkää, niin aiheetonta tulla kettuilemaan. Mummo oli vielä seurannut kauppaan. Olisin kuiskannut sille, että sulla on sekunti aikaa kadota mun silmistäni tai lataan turpaan sitten kun kohdataan syrjemmällä. :)
Terveisin nelikymppinen aikuinen, jolla nollatoleranssi päänaukojille.
kävelin kerran suoraa kävelytietä nukkuvan vauvan kanssa ja nautin kivasta ja lämpimästä kevätpäivästä, kunnes täysin yllättäen nilkkani petti alta ja kaaduin tien pintaan. Kaikenlaista voi sattua. En olisi voinut suojata vaunuja kaatumiselta, jos ei olisi ollut molemmat kädet käytössä, eli kiinni niissä vaunuissa.
Lukematta juttua, arvasin hei, että Julia purkaa kiukkuaan jotain keski-ikäistä naista kohtaan.
Kun tämä pyhä äiti menee lapsensa ensimmäiseen vanhempainiltaan 42-vuotiaana, näkee hän ympärillään äitejä joiden ikä alkaa kakkosella. Julia -parka on silloin äitiryhmän mummo, ja voisi ikänsä puolestakin olla mummo (tunnen monta nelikymppistä isoäitiä).
Oliko hänen vastauksensa naiselle siis "haista vitt u" vai "älä puutu muiden tekemisiin"? Aika iso ero noiden välillä!
Vierailija kirjoitti:
Huhhuh mikä lehmä tämä thuren. Nevö hööd.
Miksi tämmöisistä heikon aineksen taviksista väännetään juttuja edes? Onko toimittaja tän bestis mammakerhosta?
Ämmä itse on toimittaja. Tehnyt juttuja Ylelle esim netin vihapuheesta. Tästä saa varmasti kivasti lisää matskua. Toki kannattaisi ensin itse olla haukumatta muita ihmisiä.
Se "koira" älähtää mihin kalikka kalahtaa.