Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin

Vierailija
09.06.2022 |

Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.

Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.

https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html

🤯

Kommentit (1271)

Vierailija
281/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vilkaisin juttua ja en huomannut Julian ymmärtäneen, mistä oli kyse. Oli kyse vauvan turvallisuudesta. Vaunua kuuluu työntää ja pitää kiinni molemmilla käsillä, koska jos tulee äkillinen tuulenpuuska ja pitää kiinni vain yhdellä kädellä, vaunut kaatuvat.

Tuo on nykyään yleistä etenkin pääkaupunkiseudulla, että vanhemmalla on koko ajan puhelin toisessa kädessä. Se kertoo hyvin arvoista. Ei oo mun syy, jos tuuli kaataa vaunut ja vauvaan sattuu, koska onhan mulla oikeus pitää puhelinta kädessä. Helsingissä on usein puuskittaista tuulta meren läheisyyden vuoksi. Mutta puhelin on tärkeämpi kuin terve vauva.

Aika huterat pilipalivaunut, jos tuuli pystyy kaatamaan. Jossei tässä nyt jostain tornadosta puhuta.

Joo vaunujen kaatuminen tuulen takia ei nyt oikein käy syyksi.

Vierailija
282/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin joskus vilkaisen kännykkää tai jopa vastaan johonkin viestiin samalla kun työnnän vaunuja, missä lapsi nukkuu. Lähinnä teen tätä kävellessäni puistoissa, sisäpihalla tai hiljaisilla kaduilla ja silloin, kun vauhtini on hyvin rauhallinen. En siis tuijota puhelinta missään Mannerheimintietä ylittäessäni. Ja siis puhelinta katsoessakin katson sitä niin, että näen sivusilmällä tai välillä vilkaisten sinne suuntaan, mihin olen matkalla.

Tuntuisi erikoiselta, jos joku huomauttaisi minulle asiasta.

Samma här. Käsittääköhän nämä puhelimenkatsomisesta kauhistujat tai huomauttelijat lainkaan, miten kiinni äiti on siinä lapsessa? Kun vauva nukkuu vaunuissa niin se voi olla suunnilleen ainoa hetki päivän aikana, milloin äiti voi hetken huokaista ja ajatella jopa jotain omaa. Vaikka sitten katsoa puhelimesta vaikka ne viestit.

No jos puhelimen käytöstä huomattelevat on lähinnä vanhempia naisia, niin eiköhän nuo käsitä miten kiinni lapsissa on. Vapaaehtoinen lapsettomuus on kuitenkin aika uusi ilmiö, joten kaikki nuo ikävät mummelit, jotka nuoria äippäraukkoja kritisoi, on itse tehneet liudan mukeloita ja heillä on lapsenlapsiakin, joita hoitavat hyvinkin paljon. Nuo mummot vaan muistaa ajan ennen nettiä ja somea, joten heillä on vähän enempi perspektiiviä elämään lasten kanssa, kuin nykyajan äippäliineillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuo tietty ikäluokka on aikamoista. Mulle on valitettu siitä että

- lapsi muisti mitä oltiin kaupasta hakemassa (annan lapsen päättää kuulemma)

- bussipysäkillä tarkastin aikataulua puhelimelta (sometan vaan 24/7)

- ostanut karkkia (liian tiukka)

-lapsi sai valita haluaako x vai y-pussin herkkupäivänä(liian lepsu)

-olen nuori ja kouluttamaton (Joo olen nuori 3 lapsen äidiksi, mutta olen maisteri silti)

Ei tiettyä ikäluokkaa voi miellyttää. Ja sori vaan mutta en myöskään jaksa vastata nätisti tuollaisille toisten asioihin puuttujille. En nyt haistattelekaan kyllä. Nykyisin mulla on luurit korvassa jos nukutan vauvaa. Siinähän koittavat natista. En kuule.

Vierailija
284/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa milleniaaleissa on jotain pahasti vialla. Ei pahalla, mutta tuntuu että 70-luvulla syntyi viimiset tervejärkiset ihmiset. Sen jälkeisten taso laskenut kuin lehmän häntä.

Vierailija
285/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin Thurenia sivistyneeksi. Ei tee mieli koskea hänen kirjoihinsa tai muihin julkaisuihinsa, jos kohtelee muita noin epäkunnioittavasti. Vastaantulija oli huolissaan läsnäolosta lapsen seurassa, olisi voinut nätisti vastata siihen huoleen.

Vierailija
286/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodatti oikeen kyyneleitä. Voi että häntä on kohdeltu pahoin. Helsingissä on pahasuisia vanhoja naisia, jotka kiusivat Thurenia.

Vierailija
287/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa tuo lehtikirjoitus oli vaan läppä. Sellainen kevennys, jota vanhempi polvi ei ymmärrä.

Tämä onkin se hauskin osa, 35 ja 50 välillä on vain 15vuotta. Nainen olisi hädin tuskin voinut olla Julian äiti, jos iän arvioi oikein. Puhutaan, kuin ihmisten välillä olisi joku teollisen vallankumouksen kokoinen kuilu. 35 on jo keski-iän hujakoilla, miksi on tarve esittää että kuuluu siihen tiktok-sukupolveen.

Näinpä juuri, ja kun Julia ja kaltaisensa 35 -v varmastikin kokevat jotain hengenheimolaisuutta nippa nappa 20 -vuotiaisiin, joihin heillä on täsmälleen sama ikäero kuin viisikymppisiin. Luultavasti Juliakin olisi tosi pöyristynyt, jos joku 20 -v tyttö nimittelisi häntä vanhaksi kantturaksi. 

Mulle tulee myös mieleen, että mitäpä jos tuo viiskymppinen "mummeli" havannoi jotain, esim. vaaratilanteen, jonka Julia mukeloineen juuri ja juuri onnistui välttämään, mistä Julialla itsellään ei ole mitään käsitystä, koska nokka oli kiinni kännykässä. 

Et taida asua Helsingissä? Täällä on tosi paljon kiukkuisia vanhuksia ja miksei keski-ikäisiäkin, jotka tulevat avautumaan jostain. Vaikka ei olisi edes sitä vauvaa.

Asun Helsingissä, ja yksikään keski-ikäinen tai vanhus ei ole ikinä tullut avautumaan yhtään mistään. Johtuu ehkä siitä, että osaa käyttäytyä asiallisesti ja normaalisti julkisilla paikoilla.

Vierailija
288/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin joskus vilkaisen kännykkää tai jopa vastaan johonkin viestiin samalla kun työnnän vaunuja, missä lapsi nukkuu. Lähinnä teen tätä kävellessäni puistoissa, sisäpihalla tai hiljaisilla kaduilla ja silloin, kun vauhtini on hyvin rauhallinen. En siis tuijota puhelinta missään Mannerheimintietä ylittäessäni. Ja siis puhelinta katsoessakin katson sitä niin, että näen sivusilmällä tai välillä vilkaisten sinne suuntaan, mihin olen matkalla.

Samma här. Käsittääköhän nämä puhelimenkatsomisesta kauhistujat tai huomauttelijat lainkaan, miten kiinni äiti on siinä lapsessa? Kun vauva nukkuu vaunuissa niin se voi olla suunnilleen ainoa hetki päivän aikana, milloin äiti voi hetken huokaista ja ajatella jopa jotain omaa. Vaikka sitten katsoa puhelimesta vaikka ne viestit.

No jos puhelimen käytöstä huomattelevat on lähinnä vanhempia naisia, niin eiköhän nuo käsitä miten kiinni lapsissa on. Vapaaehtoinen lapsettomuus on kuitenkin aika uusi ilmiö, joten kaikki nuo ikävät mummelit, jotka nuoria äippäraukkoja kritisoi, on itse tehneet liudan mukeloita ja heillä on lapsenlapsiakin, joita hoitavat hyvinkin paljon. Nuo mummot vaan muistaa ajan ennen nettiä ja somea, joten heillä on vähän enempi perspektiiviä elämään lasten kanssa, kuin nykyajan äippäliineillä. 

Ainakin 20 vuotta takaperin vanhemmat sisarukset hoiti pikkusisarukset ja lapset sai olla keskenään pihalla, uimarannalla jne. Ei silloin oltu näin kiinni lapsissa todellakaan. Ja kaikilla ei ole isovanhempia lapsenvahtina koskaan.

Vierailija
289/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaanko siis edelleen siitä ikäluokasta, joka tuuppasi milleniaalilapsensa joka vaiheessa mummolaan hoitoon ja jotka "on omat hommansa hoitanut" ja siksi ei auta lastenlasten kanssa missään tilanteessa?

Vierailija
290/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tuollaisesta sanoisi yhtään mitään, koska paha vetää johtopäätöksiä lyhyen tilanteen perusteella, joten arvostelu ei ole perusteltua. Voihan äiti varmistella, että tulokohteessa ollaan paikalla, ruoka valmiina tai jotain muuta tärkeää.

Olen kuitenkin nähnyt paljon tilanteita paikallisbussissa, jossa pieni lapsi on rauhaton tai yrittää saada äidin huomiota ja äiti räplää koko matkan sitä älykännykkäänsä. Voisihan äiti aika ajoin huomioida lastakin, mutta asiaan puuttumalla tuskin olisi positiivisia vaikutuksia.  Todennäköisesti äiti kihisi pitkää raivosta ja käyttäisi ekstra-aikaa sosiaalisilla foorumeilla purkautumiseen, jolloin vaikutukset lapseen olisi pelkästään negatiiviset.

Vierailija
291/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi Julialta itseltään karata Capslocit...

Vierailija
292/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätevä tapa mainostaa itseään. Ennen tätä avautumista en tiennyt tämän henkilön olemassaolosta ja tämän ulostulon jälkeen ei kyllä edes kiinnostakaan. Pitäköön tunk...eikun datansa.

Vierailija
293/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noissa milleniaaleissa on jotain pahasti vialla. Ei pahalla, mutta tuntuu että 70-luvulla syntyi viimiset tervejärkiset ihmiset. Sen jälkeisten taso laskenut kuin lehmän häntä.

Mikähän vika niissä muuten niin täydellisissä ihmisissä on, että saivat niin epäkelpoa jälkikasvua?

Vierailija
294/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole kallis lasti. ihan itte tein

Vierailija
295/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko toi tr a ns u?

Kyllä kasvattaakin varmaan tosi hyviä lapsia meidän kaikkien iloksi tähän yhteiskuntaan, vaikuttaa niin fiksulta kaikinpuolin tämä julia thyreeeen. Ai että.

Vierailija
296/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikähän vika niissä muuten niin täydellisissä ihmisissä on, että saivat niin epäkelpoa jälkikasvua?

He olivat ensimmäiset jotka saivat MPR rokotteen.

Vierailija
297/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julia on tainnut upota liian syvälle aiheeseensa vihapuhetta tutkiessaan. Areenassa sarja.

Julia Thurén vihan valtatiellä

Katso

6 jaksoa

Mikä saa meidät fiksut ihmiset muuttumaan verkossa hirviöiksi? Toimittaja ja tietokirjailija Julia Thurén tekee tutkimusmatkan ihmismielen syövereihin. Millaiset mekanismit meitä ohjaavat? Miksi virheen myöntäminen on niin vaikeaa? Mitä yhteiskunnallisia seurauksia ikävällä verkkokeskustelulla voi olla?

https://areena.yle.fi/1-61006959

Koska verkossa voi sanoa ihan mitä tahansa ihan kenelle tahansa. Livenä ei voi, koska joku vetää turpaan.

Vierailija
298/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks sillä miestä? Jos on, niin joutuu kaiken nalkutuksen kuuntelemaan seuraavat kaksi viikkoa.

Vierailija
299/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihreään suuntaukseen kallistuva fil.maisteri , otaksun?

Vierailija
300/1271 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottahan se on että noista "äly"laitteista ei ole kuin harmia. Otat puhelimen pois nykyajan ihmiseltä ja se menee 5 minuutissa psykoosiin, ellei pääse taas puhelinta toljottamaan. Laite on ilmiselvä mark of the beast, vaikken uskovainen olekaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi