Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin
Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.
Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html
🤯
Kommentit (1271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin vaunulenkillä maksanut laskun puhelimella, vastannut viesteihin, tarkistanut seuraavan päivän sään suunnitelmia varten, selannut ostoslistaa puhelimesta kaupassa vaunuja työnnellen ym. Moni luullut varmaan minun somettavani ja siksi ihan hävetti äiti-ihmisenä edes ottaa puhelinta käteen ettei tule heti tuomitsevia katseita ja tulihan niitä.
silloin kun ollaan vauvan kanssa liikkeellä keskitytään vauvaan ja muuhun liikenteeseen. Sinun tekosyysi ei ole validi. on aivan sama katsotko hömppää vai maksatko laskujasi, huomiosi onmuualla. voit tehdä ne kotonasi eikä liikenteessä.
Pienessä kaupungissa ei paljon muuta liikennettä ole... Ja jos vauva on vaunuissa selkä minuun päin tai nukkumassa, niin eikö juuri silloin ole parempi katsella puhelinta kuin kotona vauvan ollessa hereillä? Kaikilla vauvat eivät nuku vartin pidempiä päiväunia katsos.
En oo mikään nightwish-fani, mutta tämä surullinen video kertoo näistä nykyajan julioista ja aikamme mielipuolisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Lukematta juttua, arvasin hei, että Julia purkaa kiukkuaan jotain keski-ikäistä naista kohtaan.
Kun tämä pyhä äiti menee lapsensa ensimmäiseen vanhempainiltaan 42-vuotiaana, näkee hän ympärillään äitejä joiden ikä alkaa kakkosella. Julia -parka on silloin äitiryhmän mummo, ja voisi ikänsä puolestakin olla mummo (tunnen monta nelikymppistä isoäitiä).
Suomessa saadaan ensimmäinen lapsi keskimäärin 29 vuotiaana. Jos itse elät jollain lahkoseudulla, josta siirrytään koulusta suoraan synnärille, niin älä oleta että se on muuallakin niin.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuo tietty ikäluokka on aikamoista. Mulle on valitettu siitä että
- lapsi muisti mitä oltiin kaupasta hakemassa (annan lapsen päättää kuulemma)- bussipysäkillä tarkastin aikataulua puhelimelta (sometan vaan 24/7)
- ostanut karkkia (liian tiukka)
-lapsi sai valita haluaako x vai y-pussin herkkupäivänä(liian lepsu)
-olen nuori ja kouluttamaton (Joo olen nuori 3 lapsen äidiksi, mutta olen maisteri silti)
Ei tiettyä ikäluokkaa voi miellyttää. Ja sori vaan mutta en myöskään jaksa vastata nätisti tuollaisille toisten asioihin puuttujille. En nyt haistattelekaan kyllä. Nykyisin mulla on luurit korvassa jos nukutan vauvaa. Siinähän koittavat natista. En kuule.
Joo, ja eikö lapsella ole aurinkolaseja, eikö lapsi jo syö normaalia ruokaa yms. Antaa höpöttää Yrittävät vain ankeuttaa meidän muiden elämää, kun omansa on ankeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kulkee suoraa kävelytietä nukkuvan vauvan kanssa ja samalla selaa kännykkää, niin aiheetonta tulla kettuilemaan. Mummo oli vielä seurannut kauppaan. Olisin kuiskannut sille, että sulla on sekunti aikaa kadota mun silmistäni tai lataan turpaan sitten kun kohdataan syrjemmällä. :)
Terveisin nelikymppinen aikuinen, jolla nollatoleranssi päänaukojille.
kävelin kerran suoraa kävelytietä nukkuvan vauvan kanssa ja nautin kivasta ja lämpimästä kevätpäivästä, kunnes täysin yllättäen nilkkani petti alta ja kaaduin tien pintaan. Kaikenlaista voi sattua. En olisi voinut suojata vaunuja kaatumiselta, jos ei olisi ollut molemmat kädet käytössä, eli kiinni niissä vaunuissa.
Mä pidin talvella molemmilla käsillä kiinni kun äkkiä liukastuin. Vaunut kaatui mukana myös.
Vierailija kirjoitti:
Lukematta juttua, arvasin hei, että Julia purkaa kiukkuaan jotain keski-ikäistä naista kohtaan.
Kun tämä pyhä äiti menee lapsensa ensimmäiseen vanhempainiltaan 42-vuotiaana, näkee hän ympärillään äitejä joiden ikä alkaa kakkosella. Julia -parka on silloin äitiryhmän mummo, ja voisi ikänsä puolestakin olla mummo (tunnen monta nelikymppistä isoäitiä).
Ehkäpä Julia kyseisen kolmannen lapsensa vanhempainillassa ei hirveästi kyylää, millä numerolla jonkun satunnaisen äidin ikä alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin joskus vilkaisen kännykkää tai jopa vastaan johonkin viestiin samalla kun työnnän vaunuja, missä lapsi nukkuu. Lähinnä teen tätä kävellessäni puistoissa, sisäpihalla tai hiljaisilla kaduilla ja silloin, kun vauhtini on hyvin rauhallinen. En siis tuijota puhelinta missään Mannerheimintietä ylittäessäni. Ja siis puhelinta katsoessakin katson sitä niin, että näen sivusilmällä tai välillä vilkaisten sinne suuntaan, mihin olen matkalla.
Tuntuisi erikoiselta, jos joku huomauttaisi minulle asiasta.
Samma här. Käsittääköhän nämä puhelimenkatsomisesta kauhistujat tai huomauttelijat lainkaan, miten kiinni äiti on siinä lapsessa? Kun vauva nukkuu vaunuissa niin se voi olla suunnilleen ainoa hetki päivän aikana, milloin äiti voi hetken huokaista ja ajatella jopa jotain omaa. Vaikka sitten katsoa puhelimesta vaikka ne viestit.
No jos puhelimen käytöstä huomattelevat on lähinnä vanhempia naisia, niin eiköhän nuo käsitä miten kiinni lapsissa on. Vapaaehtoinen lapsettomuus on kuitenkin aika uusi ilmiö, joten kaikki nuo ikävät mummelit, jotka nuoria äippäraukkoja kritisoi, on itse tehneet liudan mukeloita ja heillä on lapsenlapsiakin, joita hoitavat hyvinkin paljon. Nuo mummot vaan muistaa ajan ennen nettiä ja somea, joten heillä on vähän enempi perspektiiviä elämään lasten kanssa, kuin nykyajan äippäliineillä.
Höpöhöpö. 50-luvulla oli ihan ok jättää ne kahdeksan alle 5v. lasta keskenään pirttiin pyörimään pariksi tunniksi kun itse kävi lypsämässä omat ja naapurin lehmät. Oli myös ok, että 4v. isosisko hoitaa 2kk vauvaa.
Tietysti muistettiin mainita, että "purskahdin itkuun"... MIKÄ siinä itkemisessä on, että naisten pitää aina sillä leveillä. Kyllä miehetkin itkee, mutta ei sitä tarvi joka välissä mainostaa. Ei itkemisessä OLE MITÄÄN IHMEELLISTÄ. Tajutkaa jo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kulkee suoraa kävelytietä nukkuvan vauvan kanssa ja samalla selaa kännykkää, niin aiheetonta tulla kettuilemaan. Mummo oli vielä seurannut kauppaan. Olisin kuiskannut sille, että sulla on sekunti aikaa kadota mun silmistäni tai lataan turpaan sitten kun kohdataan syrjemmällä. :)
Terveisin nelikymppinen aikuinen, jolla nollatoleranssi päänaukojille.
kävelin kerran suoraa kävelytietä nukkuvan vauvan kanssa ja nautin kivasta ja lämpimästä kevätpäivästä, kunnes täysin yllättäen nilkkani petti alta ja kaaduin tien pintaan. Kaikenlaista voi sattua. En olisi voinut suojata vaunuja kaatumiselta, jos ei olisi ollut molemmat kädet käytössä, eli kiinni niissä vaunuissa.
Mulla taas selkä ja hartiat ei kestänyt työntää vaunuja kahdella kädellä. Siksi työnsin aina yhdellä kädellä, kun vaan oli mahdollista. Hengissä selvisimme tästäkin huonosta äitiydestäni huolimatta.
Ei tarvitse ihmetellä, kun jopa pienet lapset haistattelee. Tulevat vanhempiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisin juttua ja en huomannut Julian ymmärtäneen, mistä oli kyse. Oli kyse vauvan turvallisuudesta. Vaunua kuuluu työntää ja pitää kiinni molemmilla käsillä, koska jos tulee äkillinen tuulenpuuska ja pitää kiinni vain yhdellä kädellä, vaunut kaatuvat.
Tuo on nykyään yleistä etenkin pääkaupunkiseudulla, että vanhemmalla on koko ajan puhelin toisessa kädessä. Se kertoo hyvin arvoista. Ei oo mun syy, jos tuuli kaataa vaunut ja vauvaan sattuu, koska onhan mulla oikeus pitää puhelinta kädessä. Helsingissä on usein puuskittaista tuulta meren läheisyyden vuoksi. Mutta puhelin on tärkeämpi kuin terve vauva.
Aika huterat pilipalivaunut, jos tuuli pystyy kaatamaan. Jossei tässä nyt jostain tornadosta puhuta.
Tuulen sijaan vaunuihin voi osua skuuttaja tai pyöräilijä. Tai koira hihnoineen. Kyllähän tuo aika hasardia on kulkea liikenteessä katse kännykässä ja tällaisen armoilla on vielä vauva.
Vauva kun pikkasen kasvaa niin se voi silmänräpäyksessä itse pudottautua päälleen vaunusta jos äidin huomio on muualla.
Oletko huomannut asuvasi maassa jossa yleinen tapa on jättää vauva yksin vaunuihin nukkumaan? Ihan hirveästi ei silti tule uutisia vastaan päälleen pudonneista vammautuneista vauvoista.
Luuletko sinä , että kaikista onnettomuuksista uutisoidaan. Ei uutisoida uhrien ja omaisten suojelemiseksi.
Mitähän hysteerinen bloggari tekisi, jos joku ottaisi kännykän pois.
Sekopää addikti.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitse ihmetellä, kun jopa pienet lapset haistattelee. Tulevat vanhempiinsa.
Kirosanoille on paikkansa. Sopivat hyvin esimerkiksi juuri tuollaisiin verbaalisiin itsepuolustustilanteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin joskus vilkaisen kännykkää tai jopa vastaan johonkin viestiin samalla kun työnnän vaunuja, missä lapsi nukkuu. Lähinnä teen tätä kävellessäni puistoissa, sisäpihalla tai hiljaisilla kaduilla ja silloin, kun vauhtini on hyvin rauhallinen. En siis tuijota puhelinta missään Mannerheimintietä ylittäessäni. Ja siis puhelinta katsoessakin katson sitä niin, että näen sivusilmällä tai välillä vilkaisten sinne suuntaan, mihin olen matkalla.
Tuntuisi erikoiselta, jos joku huomauttaisi minulle asiasta.
Samma här. Käsittääköhän nämä puhelimenkatsomisesta kauhistujat tai huomauttelijat lainkaan, miten kiinni äiti on siinä lapsessa? Kun vauva nukkuu vaunuissa niin se voi olla suunnilleen ainoa hetki päivän aikana, milloin äiti voi hetken huokaista ja ajatella jopa jotain omaa. Vaikka sitten katsoa puhelimesta vaikka ne viestit.
No jos puhelimen käytöstä huomattelevat on lähinnä vanhempia naisia, niin eiköhän nuo käsitä miten kiinni lapsissa on. Vapaaehtoinen lapsettomuus on kuitenkin aika uusi ilmiö, joten kaikki nuo ikävät mummelit, jotka nuoria äippäraukkoja kritisoi, on itse tehneet liudan mukeloita ja heillä on lapsenlapsiakin, joita hoitavat hyvinkin paljon. Nuo mummot vaan muistaa ajan ennen nettiä ja somea, joten heillä on vähän enempi perspektiiviä elämään lasten kanssa, kuin nykyajan äippäliineillä.
Höpöhöpö. 50-luvulla oli ihan ok jättää ne kahdeksan alle 5v. lasta keskenään pirttiin pyörimään pariksi tunniksi kun itse kävi lypsämässä omat ja naapurin lehmät. Oli myös ok, että 4v. isosisko hoitaa 2kk vauvaa.
Eikä ennen ollut niin tarkkaa, jos pari lasta kuoli hukkumalla johonkin eläinten juottokaukaloon, tehtiin vaan tuplamäärä uusia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen minäkin vaunulenkillä maksanut laskun puhelimella, vastannut viesteihin, tarkistanut seuraavan päivän sään suunnitelmia varten, selannut ostoslistaa puhelimesta kaupassa vaunuja työnnellen ym. Moni luullut varmaan minun somettavani ja siksi ihan hävetti äiti-ihmisenä edes ottaa puhelinta käteen ettei tule heti tuomitsevia katseita ja tulihan niitä.
silloin kun ollaan vauvan kanssa liikkeellä keskitytään vauvaan ja muuhun liikenteeseen. Sinun tekosyysi ei ole validi. on aivan sama katsotko hömppää vai maksatko laskujasi, huomiosi onmuualla. voit tehdä ne kotonasi eikä liikenteessä.
Pienessä kaupungissa ei paljon muuta liikennettä ole... Ja jos vauva on vaunuissa selkä minuun päin tai nukkumassa, niin eikö juuri silloin ole parempi katsella puhelinta kuin kotona vauvan ollessa hereillä? Kaikilla vauvat eivät nuku vartin pidempiä päiväunia katsos.
Yleensä koti on turvallisempi paikka kuin katu. Mutta selittele sinä vaan. surkea kännykkäriipouvainen, joka ei pysty keskittymään edes lapsenhoitamiseen ja hyvinvointiin.
Ihanan kunnioittavaa puhetta bloggarista niiltä, joihin kalikka kalahti. Ämmä ja lehmä. Sitten vaaditaan kaikilta itseä nuoremmilta ehdotonta kunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa milleniaaleissa on jotain pahasti vialla. Ei pahalla, mutta tuntuu että 70-luvulla syntyi viimiset tervejärkiset ihmiset. Sen jälkeisten taso laskenut kuin lehmän häntä.
Mikähän vika niissä muuten niin täydellisissä ihmisissä on, että saivat niin epäkelpoa jälkikasvua?
Vapaa kasvatus. Kun ei ole rajoja eikä kielletä, niin voi käyttäytyä miten tahansa missä tahansa. Kunnes sitten jonakin päivänä tulee vastaan se ihminen joka on fyysisempi tekemisissään ja pieksää narsistin sairaalaan.
Niin puhutko nyt tuosta 50-vuotiaasta naisesta, joka toimii rajattomasti ja puuttuu asioihin jotka ei hänelle kuulu?
Miten niin ei kuulu, kyllä lasten hyvinvointi kuuluu kaikille. Jos tuolla ihmisten ilmoilla näkee holtittomalla ihmisellä pieniä lapsia, on asiaan velvollisuus puuttua.
Hyvänen aika mitä vatipäitä sitä onkin. Ei ihme että tapahtuu kauheita, asioita lapsille ihan ihmisten nokan alla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirosanoille on paikkansa. Sopivat hyvin esimerkiksi juuri tuollaisiin verbaalisiin itsepuolustustilanteisiin.
Haistattelu on merkki lähinnä siitä, että kuuluu wt-porukkaan, oli koulutus ja ammatti mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissa milleniaaleissa on jotain pahasti vialla. Ei pahalla, mutta tuntuu että 70-luvulla syntyi viimiset tervejärkiset ihmiset. Sen jälkeisten taso laskenut kuin lehmän häntä.
Mikähän vika niissä muuten niin täydellisissä ihmisissä on, että saivat niin epäkelpoa jälkikasvua?
Vapaa kasvatus. Kun ei ole rajoja eikä kielletä, niin voi käyttäytyä miten tahansa missä tahansa. Kunnes sitten jonakin päivänä tulee vastaan se ihminen joka on fyysisempi tekemisissään ja pieksää narsistin sairaalaan.
Niin puhutko nyt tuosta 50-vuotiaasta naisesta, joka toimii rajattomasti ja puuttuu asioihin jotka ei hänelle kuulu?
Miten niin ei kuulu, kyllä lasten hyvinvointi kuuluu kaikille. Jos tuolla ihmisten ilmoilla näkee holtittomalla ihmisellä pieniä lapsia, on asiaan velvollisuus puuttua.
Hyvänen aika mitä vatipäitä sitä onkin. Ei ihme että tapahtuu kauheita, asioita lapsille ihan ihmisten nokan alla.
Kyllä. Soitankin poliisit, Supon ja sossut seuraavan bussiaikataulua tarkistavan äidin perään. Samoin kaikkien niiden äitien joiden lapsilla ei ole aurinkolaseja, niiden jotka eivät osta karkkia kun lapsi pyytää. Toki myös niiden perään jotka ostaa.
Oikeastaan kaikkien nykyäitien lapset heti huostaan, koska ovat kaikilla tavoilla täysin kelvottomia.
Varsinkin ihmetyttää että tuomitaan sen minuutin perusteella. Mistäs se katsoja tietää tuliko sieltä siinä hetkessä oleellinen viesti? Tai tarkistetaanko siinä bussiaikataulua tms. Ei tässä tosiaan ole kyse muusta kuin siitä että itseään nuorempia on pakko päästä höykyttämään. Joku päivä toki kohdalle osuu se nuori äiti joka saattaa sanoa ilkeästi vastaan. Sitä on sitten turha itkeä palstoilla, kun on itse aloittanut.