Is: bloggaaja Julia, 35, oli rauhassa vaunulenkillä, kunnes kuuli tuntemattoman naisen suusta erikoisen kommentin
Joku 50-vuotias nainen tuli ja sanoi, että sinä olet jo toinen äiti jonka näen tänään, joka katsoo puhelintansa samalla, kun kärrää lastansa. Että sinulla on kuule aika kallis lasti siinä.
Sanoin hänelle suoraan, että haista kuule v****, älä puutu mun asioihin. Ja hän tulee vielä sit samaan kauppaan mihin mä oon menossa ja jatkaa sitä käpättämistä, tilittää Thurén.
https://www.is.fi/viihde/art-2000008874169.html
🤯
Kommentit (1271)
Vierailija kirjoitti:
Eli vaikka lapsi nukkuu vaunuissa tulee äidin tuijottaa häntä herkeämättä ? En kyllä halua että tällaisesta tuntemattomille ihmisille valittamisesta tulee mikään normi.
Vaunuissa nukkuvaa lasta ei tarvi tuijottaa herkeämättä sen kummemmin kuin sitä kännykkää. Pointti on siinä, että jos kävelet, havainnoi ympäristöäsi. Oli sulla sitten vaunut ja nukkuva tai hereillä oleva lapsi mukana tai ei. Sitä kännykkää voi pysähtyä räveltämään vaikka johonkin puiston penkille istahtaen. Nukkuu se vauva samalla tavalla niissä vaunuissa silloinkin. Sun oma perseesi on kuitenkin kiinni penkissä ja vaunut ei liiku, joten et aiheuta vaaratilanteita jälkikasvullesi, itsellesi tai muillekaan liikenteessä oleville.
Vierailija kirjoitti:
no ei ole juliaa kauneudella pilattu
Mut kauheudella on 👍
Useampi lapsi, kotona varmasti kädet täynnä niin miksi ei saisi vaunulenkillä puhelinta katsoa? Ei siinä kuitenkaan missään moottoriajoneuvon ratissa olla.
Vanhat käppyrät voisivat lakata puuttumasta toisten asioihin, ellei ole oikeasti terveydestä, turvallisuudesta tai muusta vakavasta kyse.
Vierailija kirjoitti:
"Jotenkin nää kansalaiskasvattajat ottaa aina tällaisia nuorehkoja naisia uhreikseen. Mä en tiedä mistä se johtuu, ja se harmittaa mua syvästi." 35 tosi nuori. :D
Et sitten ymmärrä sanaa NUOREHKO
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli hölmöä tuolta viiskymppiseltä naiselta mennä kommentoimaan, mutta enemmän myötähäpeää herättää 35-vuotiaan Thurenin käytös eli haistattelu ja toisen naisen haukkuminen mm. kantturaksi somessa. Ja kuinka yllättävää, kyseessä on Ylen toimittaja, joka tehnyt dokkarisarjan verkkovihasta 😂. Ei taida itsellään olla ihan netiketti kunnossa.
Eikun verkkovihaa on vain se palaute, mikä kohdistuu Ylen toimittajiin ja muuhun hyvemmistöön, kun taas heillä on mielestään oikeus solvata, haukkua, maalittaa ja uhkailla muita miten haluavat.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
35 vuotiaana itsekin huvitti tuo kuinka NUOREHKOA äitiä pyritään näin ojentamaan. En todellakaan koe itseäni nuoreksi äidiksi, päin vastoin! Kun omaa äitiyttä on nyt jo 15 v takana niin pakko sanoa että tänä aikana äidit todella ovat muuttuneet. Kun sain esikoiseni, harvat äidit viihtyivät puhelimella enemmän kuin lapsensa kanssa, tänä päivänä äidit eivät huomaa vaikka oma muksu häipyisi leikkipuistosta kun siellä puhelimella on jotain tärkeämpää seurattavaa. Aika selkeästi myös yhdistyy lapsen kielellinen kehitys siihen paljonko vanhemmat viettävät aikaa somessa.
15 vuotta sitten ei ollu älypuhelimia
Kyllä muistan itsekin, miten ärsyynnyin monesti nuorena äitinä siitä, että toiset puuttuivat asioihini. Kaikki vauvani ovat olleet koliikkivauvoja, jotka viihtyivät vain sylissä ja muistan elävästi, kun sitä oli joskus pakko mennä kauppaan tai matkustaa metrolla tms. Ja sitä syyttelyä aina, ja kommentteja "voi kun toisella on nälkä", "sun pitäisi antaa ruokaa lapsellesi", "ei saisi nälkäistä lasta noin huudattaa".Kun sen oli kuullut kymmenennen kerran, niin teki tosiaan mieli huutaa että haistakaa jo p.
En ymmärrä, mikä tarve ihmisillä on muutenkin puuttua aina toisten asioihin ja tehdä omia päätelmiä asioista, joista ei tiedä mitään.
Vierailija kirjoitti:
"Siinä hän nukkuu ja minä dataan, in your face valittaja kanttura!" Fiksu bloggaaja. :D
Tämä oli HUUMORIA. Seuraajansa kyllä onneksi ymmärtävät.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kuka tämä Julia on, mutta ilmeisesti tärkeä yhteiskunnallinen vaikuttaja kommenttien määrästä päätellen.
Kyllä 35- vuotiaalla tulisi olla jo sen verran itsehillintää, -sensuuria ja ennen kaikkea käytöstapoja, ettei kaiken maailman turhiin huuteluihin tuhlaa aikaa. Melkoisen nolo ulostulo tämä kiivastuminen - vaikka itsekin suosittelisin kyllä keskittymään siihen lapseen.
Taitavat nämä someihmiset elää jossain minä-kuplassa.
Huonoa käytöstä ei pidä palkita sillä että hillitsee itsensä sanomasta typerykselle takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo Juliahan ois itse osoittanut parempaa mallia reagoimalla toisella ihan tavalla tohon mummelin säksättämiseen. Tais vaan ärsyttää, kun ihan aiheesta sanottiin.
OT, mutta viiskymppinen ei ole mummeli.
Vierailija kirjoitti:
Se joku 50-vuotias nainen saattaa lastensuojelun työntekijä.
Siksi onkin arveluttavaa pyytää sitä nuuskuttelemaan ja nuolemaan vittua puistossa. Tulee helposti lasu.
Kovasti riippuvainen somesta ja datailusta, sitähän se yrittää puolustella.
Vierailija kirjoitti:
Vilkaisin juttua ja en huomannut Julian ymmärtäneen, mistä oli kyse. Oli kyse vauvan turvallisuudesta. Vaunua kuuluu työntää ja pitää kiinni molemmilla käsillä, koska jos tulee äkillinen tuulenpuuska ja pitää kiinni vain yhdellä kädellä, vaunut kaatuvat.
Tuo on nykyään yleistä etenkin pääkaupunkiseudulla, että vanhemmalla on koko ajan puhelin toisessa kädessä. Se kertoo hyvin arvoista. Ei oo mun syy, jos tuuli kaataa vaunut ja vauvaan sattuu, koska onhan mulla oikeus pitää puhelinta kädessä. Helsingissä on usein puuskittaista tuulta meren läheisyyden vuoksi. Mutta puhelin on tärkeämpi kuin terve vauva.
Aika huterat pilipalivaunut, jos tuuli pystyy kaatamaan. Jossei tässä nyt jostain tornadosta puhuta.
Erikoinen näkökulma, jos viisikymppistä naista pitää kantturana. Siinä on samassa paketissa ikävihaa ja naisvihaa?
Ei ole mitenkään kohteliasta mennä valittamaan kenenkään puhelimen käytöstä mutta myös tuo vastareaktio ei ollut mitenkään rakentava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen iältäni Julian kantturaksi nimittämää porukkaa. Kun itse kuljin vauvan tai taaperon kanssa, tuli yhtä hyviä neuvoja ja sivalluksia kanssaihmisiltä. Onneksi ei ole somea, johon olisi voinut avautua. Kyllä nyt nolottaisi.
No tämähän se onkin, kun nykyään ei enää ole tapana, että mennään sanomaan kaikenlaista ja kertomaan muille ihmisille, edes niille nuoremmille, kuinka heidän tulee omasta mielestä olla ja elää. Ei pidetä asiallisena avautumisia siitä, saako se tuntematon syödä jäätelöä, lukea lehteä, katsoa kännykkää, pitää sitä tai tuota vaatetta, ja niin edespäin. Oiisiko mukavaa, jos nuoremmat avautuisivat sydämensä kyllyydestä? Jaa että rouva, kyllä sinä nyt olet solminut kengännauhasi väärin, tuollaiset kengät eivät ole kyllä ergonomiset sinun ikäisellesi, tuollainen sateenvarjo on kyllä aika kemppi et sitten parempaa löytänyt, takissasi on tahra, sinun pitäisi kävellä enemmän jotta tasapainosi kohenisi, mahtaako lääkityksesi olla kohdallaan, et söisi tuota jäätelöä kun sinulla on tuossa kohti makkara muutenkin . . . Niin, olisiko tällainen käytös asiallista, mukavaa, toivottavaa?
Pointti ei ollut siinä, että sanottiin jotakin. Yritin ilmaista, että tuoreita äitejä on aina moitittu ja moittia saa katsoa itseään peilistä. Huomaatko muuten, että oletat viisikymppisen ihmisen olevan tasapainottaa heikko, ylipainoinen ja lääkkeiden käyttäjä. Eli teit juuri sellaisen avautumisen, jonka väitit olevan mennyttä maailmaa.
Olen minäkin vaunulenkillä maksanut laskun puhelimella, vastannut viesteihin, tarkistanut seuraavan päivän sään suunnitelmia varten, selannut ostoslistaa puhelimesta kaupassa vaunuja työnnellen ym. Moni luullut varmaan minun somettavani ja siksi ihan hävetti äiti-ihmisenä edes ottaa puhelinta käteen ettei tule heti tuomitsevia katseita ja tulihan niitä.
Ja kaikki blogikaverit pahoittivat mielensä. Nyt Thuren on jo selvinnyt säikähdyksestään. Haukkui kaikki meidät 50 - 60-vuotiaat samaan nippuun.
Vierailija kirjoitti:
Ihan imbesilli, ei voi kävellä ulkona ilman että tuijottaa puhelimesta jotain instaa, säälittävä tapaus ja kehtaa vielä olla pahoillaan, nyyh, nyyh.
Jospa noita älypuhelimentuijottajia päätyy auton konepellille. Itse en onneksi autoile, mutta polkupyöräillessäkin saa olla erittäin tarkkana kun noita lähes sokeita ja kuuroja puhelimineen hortoilee vastaan.
Kyllä jotain vikaa täytyy olla jos monta kertaa joku huomautellut miten huono äiti on, ja vielä haistattelee veetä päälle.
Oikein kunnon weeteemeininkiä.
Näyttää ihan mieheltä kuvassa, onko tääkin joku leikkinainen? Sopis hyvin kuvaan.
Ja tämäkö on ihan joku asiantuntija?? Todella vakuuttavaa käytöstä. Luulee olevansa nuori vaikka ihan yhtä kantturahan tuo on jo itsekin.