Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vähävaraisilla on tarve hommata lapsilleen harrastuksia

Vierailija
08.06.2022 |

Jos rahat on vähissä niin vika juttu mihin rahaa pistää. Harrastukset ei ole pakollisia eikä edellytys elämiselle

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät halua että lapsi syrjäytyy kuten itse aikoinaan. Ymmärrän tämän ajattelun köyhänä syrjäytyneenä lapsena joka ei päässyt niihin harrastuksiin.

Vierailija
2/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harrastuksen tarvitse maksaa maltaita. Tulee halvemmaksi kuin lapsenvahti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi se on kuin päihteet, tatuoinnit tai uhkapelit

Vierailija
4/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempi on itse aikoinaan jäänyt paitsi niin haluaa antaa omille lapselleen sen mahdollisuuden.

Vierailija
5/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks hyvätuloisilla on tarve ottaa lapsilisät

Vierailija
6/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät halua että lapsi syrjäytyy kuten itse aikoinaan. Ymmärrän tämän ajattelun köyhänä syrjäytyneenä lapsena joka ei päässyt niihin harrastuksiin.

Miksi syrjäytynyt lisääntyy?

Minä syrjäydyin vasta kun lapset olivat syntyneet. Sairastuin, koetettiin kuntouttaa eikä tullut enää työkykyistä. Oliko muita yhtä älykkäitä kysymyksiä, rakas ihmissuhteista syrjäytynyt pikku palstapeeveli?

Vierailija
7/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harrastukset pakollisia ole, mutta antavat todella paljon. Itse olen yh-äidin lapsi ja veljeni kanssa saatiin aina harrastaa. Taitoluistelua, ringetteä ja koripalloa, eli ei ihan halvimmasta päästä.

Jo vaarini oli sitä mieltä, että kaikesta muusta voi säästää paiti lasten harrastuksista. Hän olikin se, joka - myös melko vähävaraisena - hommasi rullaluistimet, pyörät ja muut harrastusvälineet meille.

Vierailija
8/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se virkistää kun lapsen ei tarvitse olla kokoaikaa kerrostaloasunnon sisällä, kun ulkona on päihdeongelmaiset porukat ringissä lämmittelemässä lusikassa rännitettävää tai ryyppäävät. Katselevat pihassa pyöriä että mitä voi vohkia.

Ei sellaiseen pihaan voi lapsia päästää ilman vahtia.

Yksi harrastus tai kaksi viikossa piristää kummasti lasta, kun ei tarvitse tuijottaa neukkukuution seiniä koko pitkän ja kuuman kesän ajan virikkeettömässä tilassa.

Vierailija
9/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä syrjäydyin vasta kun lapset olivat syntyneet. Sairastuin, koetettiin kuntouttaa eikä tullut enää työkykyistä. Oliko muita yhtä älykkäitä kysymyksiä, rakas ihmissuhteista syrjäytynyt pikku palstapeeveli?

Harrastukset ei ehkäise sairastumista

Vierailija
10/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoehtona on räpkultuuri kaduilla ja parkkipaikoilla päihteineen ja väkivaltoineen.

Onko se parempi vaihtoehto lapselle?

Vierailija
11/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sinä aloittaja luulisit? Miksi sinulla on harrastuksia? Voisiko olla, että ne antavat ihmiselle jotain? Kuten iloa? Itsensä toteuttamista? Onnistumisen kokemuksia? Tyydyttävät jotakin suurta kiinnostuksenkohdetta?

Luuletko, että vähävarainen ei kaipaa mitään tällaista? Useimmat meistä ihmisistä kun haluavat vähän muutakin elämältään kuin pelkkää hengissäpysymistä.

Vierailija
12/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No että niillä lapsilla edes olisi jotain toivoa paremmasta.

Vierailija
13/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei niistä tulisi samanalaisia itsekkäitä k-päitä kuin aloittajasta.

Vierailija
14/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi käy harrastuksessa, mutta kotoa alkaa loppua ruoka. Eikö tässä tilanteessa kannattaisi loopua harrastuksesta?

Ei. Koska koulussa saa syödä ja lapset on nykyään muutenkin lihavia. Ei yksi päivä ruuatta tee ihmiselle pahaa.

Vierailija
15/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole varaa niin silloin ei harrasteta maksullisia lajeja. Minusta ihan selvä asia. Ja ihan hömppää tuo syrjäytymisasia, itse en harrastanut yhtäkään maksullista lajia muksuna, mutta silti pihapiiristä ja koulusta löytyi ystäviä todella paljon. Ihmiset ruikuttaa ihan kaikesta.

Vierailija
16/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi käy harrastuksessa, mutta kotoa alkaa loppua ruoka. Eikö tässä tilanteessa kannattaisi loopua harrastuksesta?

Jos luopuu jo maksetusta harrastuksesta, niin miten se ruoka sitten tulee kun ei käy maksetussa harrastuksessa. Ei siitä rahoja saa enää takas, kun on maksettu jo.

Vierailija
17/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole varaa niin silloin ei harrasteta maksullisia lajeja. Minusta ihan selvä asia. Ja ihan hömppää tuo syrjäytymisasia, itse en harrastanut yhtäkään maksullista lajia muksuna, mutta silti pihapiiristä ja koulusta löytyi ystäviä todella paljon. Ihmiset ruikuttaa ihan kaikesta.

Sun aikana Suomi oli vasemmalla reilusti ja ei EU:ssa.

Nykyään ollaan oikealla ja EU:n kautta virtaa huumeita. On myös yksilönvapaudet ja lapset luulee että kaikkea saa tehdä. Vanhemmat saa sitten maksella sakkoja, kun tulli ja poliisit ei ole tehneet töitä, siis muita töitä kun sakottaneet nuoria.

Alkuperäinen tarkoitus oli suojella nuoria myrkyiltä, eikä sakottaa käyttäjiä.

Eli aiheuttaa vanhemmilli lisäkustannuksia. Ja sitten saa tapella lasuistakin.

Kyllä sun aikana oli helppoa olla lapsi, kun oli arvot vasemmalla.

Vierailija
18/46 |
08.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastukset ei ehkäise sairastumista

Viimeksi eilen oli Hesarissa iso juttu, että lapset ei liiku riittävästi. Ihan varmasti liikuntaharrastukset ehkäisee mm. diabetestä. Mielenterveydenkin kannalta on parempi, että on jotain mielekästä tekemistä vapaa-ajalla.

Vierailija
19/46 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti kela tukee vähävaraisia mitä tule lapsen harrastuksiin/harrastukseen.

Vierailija
20/46 |
09.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi osa harrastuksista on edullisia. Soittotunnit voi saada ilmaiseksi ja soittimen lainaan jos soittaa nuoriso-orkesterissa. Kaikenlaisia edullisia juttuja löytyy kun vähän katselee.

Liikunnan ei tarvitse olla ohjattua ja maksullista, voi harrastaa vaikka geokätköilyä.