Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten voi oma äiti olla kateellinen omalle tyttärelle?

Vierailija
14.10.2006 |

Oma äitini on siis aina vihannut minua. Hän ei ole koskaan tehnyt kanssani mitään, aina arvostellut. Kun minusta kasvoi häntä kauniimpi ja pidempi ja menestyvämpi koulussa hän alkoi jopa ihan kiusaamaan minua.

Sekään ei riittänyt, edes isäni ei saanut luoda suhdetta minuun, hän oli meidänkin suhteesta mustasukkainen.

Esimerkkejä äitini käytöksestä: Sain aina kulkea isoveljeni vaatteissa (menin tosin 13veenä töihin jotta sain ostettua omia tyttömäisempiä vaatteita). Sain mallin töitä (äitini suuttui ja pakotti lopettamaan). Hain muusikkolinjalle ja pääsin (vain muutama otettiin), mutta äitini ei antanut minun muuttaa opiskelemaan toiselle paikkakunnalle kun olin vielä alaikäinen.

Olen aina ollut hyvä kokki ja kun olivat meillä ristiäisissä, suuttui että miksi en ole ostanut kaupasta? " mitä sinä yrität todistaa" ?

Että sellaista, eräiden tapausten jälkeen tulin siihen tulokseen, etten halua enää häntä elämääni ja olen ollut siitä päätöksestä onnellinen, ahdistus on ohi. Miettinyt olen vain sitä miten kukaan voi vihata omaa lastaan noin tai siis olla rakastamatta ja kannustamatta? Olen ollut jo pitkään äiti, enkä vain voi ymmärtää äitiäni? Voisiko joku auttaa ymmärtämään? Miksi ihminen käyttäytyy noin?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletko varma, että hän on biologinen äitisi?

Tosi surullista että joku voi kohdella lastaan noin :' (

Vierailija
2/12 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut asiaa ystäväni kanssa ja samaan lopputulokseen hänkin tuli: ei halua moista ihmistä elämäänsä. Onneksi on paljon muita läheisiä, ei ole tuon yhden ihmisen varassa (vaikka oma äitinsä onkin).

Voimia ap! Ole rohkeasti oma itsesi! Iloitse taidoistasi ja tee elämästäsi oman näköisesi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta biologisuudesta etsin itsekin todisteita murrosiässä ja kyllä olen biologinen lapsi.

Hänen äitinsä oli meidän elämässä tiiviisti ja minusta hän oli ihan ok äiti ja mummo (tosin eivät olleet kovin läheisiäkään). Äitini on ainoa lapsi, isänsä lellimä prinsessa.

En ole puhunut, ei kai ketään voi pakottaa rakastamaan, tosin olen kertonut, että olen kokenut olevani jotenkin lapsi " väärässä perheessä" .

-ap

Vierailija
4/12 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinkin esim. jos lapsi nousee sosio-ekonomisesti. itselläni oli mummi joka oli vihainen siitä että menin yliopistoon ' pelleilemään' . olihan hän sentään kieltänyt tytärtään (äitiäni) menemästä oppikouluun, kun ei kukaan suvussa sellaista ja eihän tytöt koulutusta tarvitse.

Vierailija
5/12 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jonka takia äitisi on joutunut naimisiin vastoin tahtoaan ja jäänyt oma nuoruus elämättä? Sekin voisi selittää.

Vierailija
6/12 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

isäni oli kuulemma iloinen minusta ja siitä että tuli tyttö.

-ap

Vierailija
7/12 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään koulutus ja ammattihaave ei kelvannut joten en ole lukion jälkeen kouluja käynyt. Osittain siksi, että sain lapset ja vihdoinkin annoin itseni romahtaa ja sairastuin masennukseen en ole vielä koulutusta hankkinut.

Äitini ei voinut sietää minua kuin sairaana. Kunnon lääkkeitä hän ei kuitenkaan hankkinut. Hommasi minut psorin takia jollekin yrttitohtorille joka määräsi 10 000mk edestä minulle vitamiineja. Päiväannos 65 vitaamitaplettia. Epilepsiaani en saanut lääkkeitä hankkia lainkaan, koska ne saattaisi tuhota maksani. Joten koulu meni poissaolokohtausten takia penkinalle. Joinakin aamuina nilkutin öisten kouristusten jälkeen kouluun raahaten toista jalkaani ja sattui niin penteleesti. Edes 39 asteen kuumeessa en saanut jäädä kotiin. Oksensin koulumatkoilla limaa ja verta ja sairastin keuhkoputkentulehdustakin parhaimmassa tapauksessa kuukausia. hakkaamista, huutamista jne... onneksi se on ohi paitsi, että äitini on yhä elämässäni. Olen opetellut antamaan anteeksi sille hullulle ämmälle.

Vierailija
8/12 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siskoni ei kelpaa äidilleni, ei missään, ei koskaan. Minä taas olen virheetön ja ihana, mitä tahansa teen. Ei tämäkään helppoa ole, koska syö/söi meidän siskosten välejä tajuttomasti!

Vierailija
9/12 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsisteille on tyypillistä, että ihmissuhteet ovat vain häntä varten, hänen tarpeentyydytyksensä välineitä. Pätee myös omiin lapsiin. Hän hyväksyy vain lapset, jotka ovat kaikessa hänelle alisteisia eivätkä missään asiassa häntä itseään parempia.

Vierailija
10/12 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

-eikä hänkään ole perään soitellut.

-ap

Vierailija
11/12 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan noin paha tilanne kuin ap:llä että välit pitäisi laittaa kokonaan poikki, mutta etäisyyttä olen joutunut välillä ottamaan.

Tuttua on juuri tuo, että en myöskään ole saanut tuntea hyväksyntää ja arvostusta. Huomaan nykyäänkin että yritän tehdä kaiken täydellisesti ja virheettömästi, ja kuitenkin jossain piilotajunnassa kuulen sisäisen äänen, etten ole tehnyt tarpeeksi tai riittävän hyvin.

Nykyisin mulle suuri ongelma on arjen pyörittäminen, kuten siivoaminen. Käyn töissä, nautin siitä ja teen luonnollisesti kaiken parhaani mukaan. Ja mua vaivaa aivan suunnattomasti jos koti on tämän vuoksi sekaisin. Olen jo jonkin verran oppinut armahtamaan itseäni, mutta jos äiti on tulossa kylään, siivoan hullun lailla. Koska en halua hänen huomauttavan taas että " opettelisit korjaamaan jälkesi" .

Yritän olla erilainen äiti lapselleni, mutta välillä huomaan olevani etäinen ja siivoilen ja kokkailen kotiruokaa iltamyöhällä. Miten tästä pääsee yli???

Helpottavaa oli purkaa oma paha oloni, vaikka onkin vähän off topic.

Vierailija
12/12 |
14.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, jonka äiti jatkuvasti mm. povailee minulle kaikkea kurjuutta, siis toivoo mieheni kuolemaa, avioeroa, pettämistä tms. Äitinä olen luuseri, ihan kammottava ja epäonnistunut. Olen aina hänen mielestään ollut epäkelpo kaikkeen. Käyn terapiassa selvittelemässä asioita. Mitä pidemmälle mennään, sen kipeämmiksi muistot muuttuvat ja alan tajuamaan totuutta suhteestamme. Lasten takia on pakko olla äitiini yhteydessä. Muuten olisin muuttanut mieheni kanssa maasta jättämättä jälkiä.