Kehtaanko kysyä esimieheltä vakinaistamisesta?
Meillä avautuu töissä kohta vakipaikka. Tai no joskus syksyllä aikaisintaan. Työntekijä siirtyy muualle. Olen itse niitä hänen hommia joskus tehnyt. Tällä hetkellä kuitenkin sijaistan pitkää pätkää äitiyslomalaista eli olen siis määräaikainen sijainen ja tavallaan "kiinni" vielä pitkään tässä hommassa. Kehtaanko ottaa puheeksi esimiehen kanssa tuon vakipaikan, sillä kovasti sen haluaisin? Oikeastaan jopa voisin olettaa, että minun se kuuluu saada. Olen kuitenkin tosiaan niitäkin hommia tehnyt ja saanut kiitosta. Pitäisikö minun jopa kysellä siitä ja esittää kiinnostukseni? Mitä te tekisitte? Jos en kysy, onko se hyvä vai huono asia? Sen tiedän, että jos en siihen tulisi jostain syystä valituksi, niin olisin hyvin loukkaantunut.
Kommentit (29)
Älä missään nimessä kysy, ja jos kysyt, älä sanallakaan ota puheeksi palkankorotusta tms.
Kysyt. Saa myös työnantajan varuilleen. Hyvä työntekijä kun voi sitä vakipaikkaa hakea muualtakin.
Titteli on oikeasti esihenkilö.
Terv. palohenkilö
pomo pitää aina saada varpailleen. kyse on työhaastattelusta lähtien valtapelistä. ei saisi koskaan osoittaa työpaikan suhteen epätoivoa. työt kannattaa tehdä hyvin niin saa itselleen arvoa.
Kannattaa kysellä ja kannattaa hakea, mutta ei kannata uskotella itselleen, että olisit siihen vaipaikkaan millään lailla "oikeutettu" tai alkaa loukkaantuilemaan jollei sitä saa. Vaikka olisit kuinka hyvä työntekijä, hakijoiden joukossa voi olla vielä parempia.
Vierailija kirjoitti:
Terv. palohenkilö
missä sanotiin että ap:n pomo on nainen?
Tottakai ja voi myös mainita, että lähdet lätkimään jos näitä määräaikaisia ketjutetaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. palohenkilö
Vaikka pomo olisi mies niin on henkilö, ei ole esinaisia tai esimiehiä. On vain esihenkilöitä ja esinahkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. palohenkilö
En ole puhunut esinaisesta mitään. Lukutaito?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. palohenkilö
Vaikka pomo olisi mies niin on henkilö, ei ole esinaisia tai esimiehiä. On vain esihenkilöitä ja esinahkoja.
jos pomo on mies niin hän on mies eli esimies. miksi se kiukuttaa niin paljon henkilöitä jotka ei ole miehiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. palohenkilö
eli esimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. palohenkilö
eli esimies.
eli sukupuolineutraalisti esihenkilö.
Vierailija kirjoitti:
Terv. palohenkilö
Ei kaikissa puljuissa. Meilläkin se titteli on oikeasti esimies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terv. palohenkilö
eli esimies.
eli sukupuolineutraalisti esihenkilö.
Esi-ihminen.
Vagina-istuminen saattaa auttaa asiassa.
Sehän on imartelevaa että työpaikka kiinnostaa. Itse en aio kysyä ja odotan vain että jätän tämän paikan.
Älä nyt kehtaa. Itse taisin kerjätä/vaatia vakinaistamista noin 6 vuotta. Lopulta byrokraattiset koukerot suoristuivat.
Kysy ihmeessä!