Onko kukaan käynyt Calabriassa? Millaisia kokemuksia rikollisuudesta?
Onko normaalilla tasolla, vai vaikuttaako mafia turistien elämään?
Kommentit (39)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uskallatko Suomessa käydä paikkakunnilla, joissa on %-mopoilijoiden kerhotiloja?
En matkusta Suomessa.
Etpä tietenkään, liian rahvaanomaista.
Ei, vaan liian huonoa ruokaa ja liian kylmää.
Koronakesänä matkustin ja tuli mitta täyteen epäviihtyisiä ravintoloita ja burger-pizza-leike - menuita.
Taidat olla se eräs toimittelija Laura.
En ole. Hyvä, jos kirjoittaisi tästä. Vaikea saada turismi nousemaan, kun ei tarjota laatua.
Kauniita paikkoja, sitten 70-luvun räkälä, joiden ruskeiden aitojen takaa ei edes näkynyt maisemia. Ja ruokahuoh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla luulet rikollisuuden vaikuttavan sinuun turistina? Ehkä persujen kannattaa pysytellä suomessa.
Siten, että matkatavaramme häipyvät auton takakontista.
No se onkin hyvä syy jäädä kylille, lisääntymään serkun kanssa.
No, Otan tietty amex platinum mukaan. Siinä on hyvä vakuutus. Mutta ei se silti ole kiva, jos kaikki viedään.
Paska kortti. Visa, master kombo on paljon parempi jos vähänkään reissaat enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pelko persiissä kirjoitti:
Jos ihan tosissasi kysyt, kannattaa pysyä kotona. Tosin jotkut uskaltavat lomailla jopa Sisilian Palermossa.
Miksi ei saisi kysyä?
Saa toki, se on vain vähän hassua. Oletatko siis että mafiaan kuuluvat ovat turistien kimpussa siellä, taskuvarkaina tai ryöstäjinä tms? Tuskin on erityisesti heidän alaansa.
Olen kuullut hirjia juttuja vain kahdesta paikasta Euroopassa: toinen on Marseille, toinen Calabria. Siksi kysyn kokemuksia.
Millaisia juttuja ja kuinka monelta henkilöltä? Kannattaisiko googlata ennemmin kuin kysellä täällä, missä Calabrian kävijöiden määrä on varmaan aika rajallinen...
Varkauksista lähinnä. Kuinka auton takakontitkin tyhjennetään. Monilta ihmisiltä, henkilökohtaisia kokemuksia ja sitten heidän kertomaa siitä, mitä paikalliset puhuvat.
Voin toki googlailla, mutta miksi en saisi av:lla kysyä, jos joku on käynyt siellä?
Sinun monille tuttavillesi on tainnut osua huonoa tuuria sitten, kun yleisesti ottaen aluetta pidetään turvallisena.
Kaikkiallahan rikoksen kohteeksi joutuminen on mahdollista, mutta eipä tuollainen takakontin tyhjennyskään mafiaan varmaan liity millään tavalla.
Ok, kiitos tiedosta.
Tuo mafia oli vain retorinen keino saada ketju elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla luulet rikollisuuden vaikuttavan sinuun turistina? Ehkä persujen kannattaa pysytellä suomessa.
No, Otan tietty amex platinum mukaan. Siinä on hyvä vakuutus. Mutta ei se silti ole kiva, jos kaikki viedään.
Paska kortti. Visa, master kombo on paljon parempi jos vähänkään reissaat enemmän.
Itse asiassa olen samaa mieltä. Mutta vakuutukset ovat paremmat kuin masterissa ja visassa, mutta ne ovatkin karvalakkikortteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan tosissasi kysyt, kannattaa pysyä kotona. Tosin jotkut uskaltavat lomailla jopa Sisilian Palermossa.
Miksi ei saisi kysyä?
Saa toki, se on vain vähän hassua. Oletatko siis että mafiaan kuuluvat ovat turistien kimpussa siellä, taskuvarkaina tai ryöstäjinä tms? Tuskin on erityisesti heidän alaansa.
Olen kuullut hirjia juttuja vain kahdesta paikasta Euroopassa: toinen on Marseille, toinen Calabria. Siksi kysyn kokemuksia.
Marseillessa olen käynyt useamminkin ja Calabriassakin kerran ; hengissä olen edelleen.
Kenenkään yksittäisen ihmisen kommenttien mukaan ei pidä matkustaa, ei edes sinun. Toimittajia on jatkuvasti sotaa käyvissä maissa ja palaavat hengissä kotimaihinsa. Se ei silti tarkoita, että niihin maihin pitää mennä. Toisaalta Marseillessa ja Calabriassa on varmasti joskus kuollut myös turisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa olen samaa mieltä. Mutta vakuutukset ovat paremmat kuin masterissa ja visassa, mutta ne ovatkin karvalakkikortteja.
Ota Visa Gold ja Master Platinum jos mielestäsi niistä jotain lisäarvoa saa. Pelkällä Amexilla ei pärjää missään, ehkä tekee vaikutuksen jossain junttibaarissa johonkin jämäjulkkikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi kysyä?
Millaisia juttuja ja kuinka monelta henkilöltä? Kannattaisiko googlata ennemmin kuin kysellä täällä, missä Calabrian kävijöiden määrä on varmaan aika rajallinen...
Varkauksista lähinnä. Kuinka auton takakontitkin tyhjennetään. Monilta ihmisiltä, henkilökohtaisia kokemuksia ja sitten heidän kertomaa siitä, mitä paikalliset puhuvat.
Voin toki googlailla, mutta miksi en saisi av:lla kysyä, jos joku on käynyt siellä?
Sinun monille tuttavillesi on tainnut osua huonoa tuuria sitten, kun yleisesti ottaen aluetta pidetään turvallisena.
Kaikkiallahan rikoksen kohteeksi joutuminen on mahdollista, mutta eipä tuollainen takakontin tyhjennyskään mafiaan varmaan liity millään tavalla.Ok, kiitos tiedosta.
Tuo mafia oli vain retorinen keino saada ketju elämään.
Luonnollisesti oli ;)
Turisteihin kohdistuva väkivalta on hyvin harvinaista - turisteihin kohdistuvat taskuvarkaudet taas isommissa kaupungeissa hyvin tavallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota Visa Gold ja Master Platinum jos mielestäsi niistä jotain lisäarvoa saa. Pelkällä Amexilla ei pärjää missään, ehkä tekee vaikutuksen jossain junttibaarissa johonkin jämäjulkkikseen.
Platinumin lisäarvo meille on auton vakuutukset ja lounget. Kun näitä kuluttaa tarpeeksi, niin ne kattavat kulut. Voisi tietty verrata, onko onko visa goldissa ja master platinumissa samat edut.
Ei junttibaareissa amex kelpaa. Kuten aina muutenkaan.
Muutama vuosi sitten ajeltiin Barcelonasta omalla autolla Marseillehen...Mukava retki hyvien ystävien kanssa...
Vierailija kirjoitti:
Muutama vuosi sitten ajeltiin Barcelonasta omalla autolla Marseillehen...Mukava retki hyvien ystävien kanssa...
Tää on kiva reitti, mekin ollaan ajeltu näissä maisemissa. Molemmat kaupungit lähialueineen ovat upeita.
Ei Italian mafia mitään turistien lompakkovarkauksia harrasta... Niillä on parempiakin tulonlähteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei saisi kysyä?
Olen lomaillut Marseillessa muutaman kerran ja vaikka se onkin vähän nuhruinen (mutta muuten upea) paikka itseasiassa siellä on vähemmän turisteihin kohdistuvaa rikollisuutta kuin Nizzassa. Eikä Nizzaa pelkää kukaan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tähänkin pätee muutama perussääntö:
- lukitse auton ovet
- älä jätä mitään arvokasta autoon
- älä jätä mitään arvokasta näkyville autossa
- säilytä matkatavaroita autossa vain siirtymien ajan, muuten majoituspaikassa
- jos takakontti on jostain syystä auki/tavarat näkösällä peitä ne vaikka pyyhkeellä
32 vuotta Italiassa reissannut, nyt jo omassa talossa siellä asuva jolta ei koskaa ole varastettu mitään vaikka välillä on auton ovetkin olleet auki.
Kolmas Marseillessa matkaillut ilmoittautuu! Kieltämättä joidenkin katujen habituksesta tuli epämukava fiilis tällaiselle järjestykseen ja siisteyteen tottuneelle suomipulliaiselle, mutta en kyllä kokenut paikkaa vaaralliseksi. Noudatan perus varovaisuutta aina matkaillessa eli lompakko ei roiku puoliksi ulkona takataskusta. Marokossa hotellin pesulatyöntekijä varasti minulta vaatteita, en huomannut ennen kuin palasin Suomeen. Muualla ei ole sattunut mitään. Napolissa olen ollut kahdesti, sitäkin kai jotkut pitävät yhä vaarallisena vaikka meno on muuttunut valtavasti sitten hurjan 80-luvun. Luulisi Calabriassakin pärjäävän maalaisjärjellä.
Minun ystävätär asui Palermossa pienen poikansa kanssa aikoinaan. Vaalea kaunotar, ei siihen aikaan mitään hätää. Nyt on ajat muuttuneet. Uhka on jo omissa maissamme.
Olen käynyt Sisiliassa lukemattomia kertoja ja kiertänyt saarta.
Mafia ei ole turisteista kiinnostunut. Turismihan tuo heille rahaa.
Ihana Sisilia!
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt Sisiliassa lukemattomia kertoja ja kiertänyt saarta.
Mafia ei ole turisteista kiinnostunut. Turismihan tuo heille rahaa.
Ihana Sisilia!
Ihana Sisilia, kuten koko Italia.
Ainoa mikä v 1989 muistutti mafian ja rikollisuuden olemassaolosta (mafian julkista "kulta-aikaa") oli vartija aseen kanssa pankin ulkopuolella sekä poliisi joka asetteli käsilaukkuni olalle oikeaan kohtaan ja sanoi ettei kannata antaa lasten juoksennella vapaana kadulla kaappausten pelossa.
Tuon jälkeen käynyt monta kertaa ja meno on paljon rauhallisempaa nykyään.
Kaikkiallahan rikoksen kohteeksi joutuminen on mahdollista, mutta eipä tuollainen takakontin tyhjennyskään mafiaan varmaan liity millään tavalla.