Mitä mieltä ihmisestä joka ei käy läheisen haudalla?
Usein kuullut että sitä "ihaillaan" jos joku käy vaikka joka päivä tai viikko läheisensä haudalla. Ja heitä syyllistetään jotka käyvät harvoin tai ei ollenkaan. Mitä sinä ajattelet asiasta, onko haudalla tärkeää käydä?
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei kuulu vainajien palvojiin.
Onko haudoilla käymiselle edes mitään Kristillisiä perusteita? Eikö nimenomaan pitäisi ajatella että jos henkilö on elänyt laupean elämän niin hän on ehkä Taivaassa ja odottaa ja se on iloinen ja hieno asia?
Onko haudoilla käyminen pakanallista jopa?
Ei ole haudoille tarvetta.
Islamissakaan ei esimerkiksi kuulu palvoa kuolleita, Saudien upporikas kuningaskin haudattiin keskelle aavikkoa kaivettuun kuoppaan, näinhän se pitäisi ymmärtääkseni tehdä myös kristinuskossa. Tuota tyyliä ei toki kaikissa muslivaltioissakaan harrasteta.
Minulle ne haudat joihin olen läheiseni kantanut ja haudannut, ne on niitä yhtymäpaikkoja jossa olen parhaiten yhteyksissä näihin menetettyihin läheisiini. Valitettavasti kaikkien luona en pääse käymään joka kuukausi etäisyydestä johtuen. Mutta vähintään kolme kertaa vuodessa yritän käydä kaikkien luona. Lähempänä olevien luona kuukausittain.