Mielenterveys ongelmat ja epätoivo...
Olen 17-vuotias nuori, jolla on masennus, ahdistus, bed (binge eating disorder), asperger ja mahdollisesti kakkostyypin kaksisuuntainen mielialahäiriö (testit vielä kesken). Asperger tietenkin ollut syntymästä lähtien, mutta jo pienenä lapsena alkoi masennus ja ahdistus, en ole varma koska mutta 8-vuotiaana oli ensimmäinen itsemurhayritys, joten ennen sitä. Koko lapsuuden ja nuoruuden olen siis näistä kärsinyt, syönyt lääkkeitä ja käynyt lasten- ja nuorisopsykiatrialla tutkimuksissa ja nyt tämän vuoden ajan puhumassa psykiatriselle sairaanhoitajalle kerran viikossa tai kahdessa. N. kaksi kuukautta sitten yritin itsemurhaa uudestaan ja jouduin päivystykseen jossa olin yön yli. En päässyt osastolle. Koen että en jaksa enää taistella. En saa terapiaa (ellen toki etsisi yksityistä ja maksaisi itse mutta yksin asuvalla opiskelijalla ei siihen rahaa ole). Sairaanhoitajan käynnit tuntuvat olevan vain sitä varten että katsotaan olenko elossa ja aionko olla seuraavaan käytiin asti. Lääkkeet tasoittavat mielialaa hieman mutta eivät auta erityisemmin. Osastollekkaan en pääse, tuntuu järjettömältä ettei edes itsemurhayrityksen jälkeen päässyt. Psyykkinen kipu on musertavaa ja voimat loppuvat yrittämiseen. En tiedä enää mitä tehdä.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei taida täälläkään ottaa tosissaan minua... En ymmärrä miksi en saa apua eikä kukaan usko tuskaani, olen niin väsynyt taistelemaan. Mulla on kaikki noi psykiatrien diagnoosit taustalla ja kaksi itsemurhayritystä, enkä silti saa apua. Johtuuko se siitä että olen nuori? Vai mistä? Koska en enää pärjää yksin enkä tiedä mitä tehdä
Missäpäin asut? Ainakin täällä Keski-Suomessa läheisen nuoren kohdalla saa apua ja hoitoa Se on eri asia löytyykö sopivaa hoitoa.
ECT-hoito? Onko sinulla läheisiä, perhettä?Tsemppiä ja iso hali
Läheltä seuraan rakkaan läheisen nuoren masennusta ja tiedän, että se on kamala sairaus. En osaa muuten auttaa kuin toivottaa voimia.
Kanta-Hämeessä, täällä en ole saanut apua :(. Ect hoitoa ei myöskään saa. Perhe löytyy mutta ei olla väleissä oikeestaan. Kiitos.
Missäpäin asut? Ainakin täällä Keski-Suomessa läheisen nuoren kohdalla saa apua ja hoitoa Se on eri asia löytyykö sopivaa hoitoa.
ECT-hoito? Onko sinulla läheisiä, perhettä?
Tsemppiä ja iso hali
Läheltä seuraan rakkaan läheisen nuoren masennusta ja tiedän, että se on kamala sairaus. En osaa muuten auttaa kuin toivottaa voimia.