Nuorten kesäloma on vanhempien h*lvetti
Jos joku teini ikäisten nuorten vanhempi väittää, että heidän lomansa on ihanaa ja mukavaa, hän 99% varmuudella valehtelee. Ei tee huonoa vanhempaa, kun puhuu rehellisesti tuntemuksistaan. Teinien kanssa lomailu on kaikkea muuta kuin mukavaa ja ihanaa. Minulla on luonnollisesti töitä kesän aikana samaan aikaan, kun teineillä on kesälomaa. Kotona on helv*ttiä, mökillä on helv*ttiä, jne mutta täytyyhän nuorten saada lomalla tehdä jotain. Jos joku pikku lapsen vanhempi sanoo loman olevan h*lvettiä, odotappa teini ikää.
Tämä kirjoitus tekisi mieli purkaa täyteen tätä samaa p*skaa, mutta helpottaa saada purkaa edes johonkin. Itse sain lapset todella nuorena alle 20v, joten läheisteni lapset ovat noi 10vuotta nuorempia. He eivät vielä tiedä mikä heitä odottaa, joten eivät ymmärrä minua. Loukkaantuvat, kun puhun suoraan.
Jos hankit lapsia, edessäsi on vähintään 18vuotta sitoutumista ja oman elämäsi menettämistä. Sen lisäksi uhma ikä, ja teini ikä on aika pitkälti aivan kauheata kuraa. Mitään muuta en odota tällä hetkellä yhtä paljoa kuin sitä, että lapset muuttaa omilleen. Ymmärrän teitä, jotka ette lapsia halua koskaan.
Kommentit (82)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva tietää vähän tarkemmin, mikä teinien lomailussa on niin hlvettiä. Ihan konkreettinen esimerkki.
Mua häiritsee teinin unirytmin siirtyminen kun itse vielä töissä. Minä tarvitsen sen hiljaisen ajan illalla itsekseni, koulupäivinä se alkaa klo 22 ja sitä itsekin nukahtaa 24 mennessä. Teinin lomaillessa ja nukkuessa aamut, mä en saa olla iltaa rauhassa ja sitten ei tule uni, mutta aamulla pitää mennä töihin. Kun oma loma alkaa, niin nukut itsekin aamulla pitkään.
Mutta ei tää mitään helvettiä ole.
Vähän se minuakin häiritsee, kun kolistelevat keittiössä, kun itse yrittää nukkua. Oman rauhallisen ajan ennen nukkumaan menoa voi kyllä ottaa omassa makkarissa/saunassa/suihkussa/terassilla/parvekkeella.
No mä otan aikani olkkarissa töllöä katsellen äänettömällä, nukahdan siihen. Makkariin en voi mennä kun mies nukkuu. Ja omassa kotonani en lähde evakkoon mihinkään saunaan tai terassille. Teini joko katsoo myös töllöä (kaikkein ärsyttävintä, muttei niin ärsyttävää että sille oman töllön ostaisin) tai lukee huoneessaan, ei se onneksi (vielä) ole keksinyt kokata tai rampata ulkona tuohon aikaan.
Turha oli alapeukuttaa, kysyttiin esimerkkejä mikä ärsyttää ja mua ärsyttää tämä.
Niin, että sinä terrorisoit koko olohuoneen ja sitten kiukuttelet, jos teini haluaisi katsoa töllöä. Kyllä tässä nyt vika on jossain muualla kuin siinä teinissä.
Kuka muka jaksaa kuunnella teinin kaikkitietävää narinaa joka asiasta? Jos edes se tv:n katseluhetki olisi rauhallinen, ilman mitään riidanhaastamista.
Onneksi olkoon, Vuoden ankein äiti -palkinto on myönnetty sinulle. Etkö tajua, että jo se, että se teini suostuu tulemaan sohvalle viereesi ja katsomaan jotain, mitä ei ole itse saanut valita, on merkki siitä, että hän kaipaa huomiotasi ja haluaa olla lähellä. Mutta sinä näet sen vain rasitteena, narinana ja riidanhaastamisena. Entä jos se onkin teinin kömpelö yritys saada jonkinlaista kontaktia sinuun? Huh huh, käy kyllä sääli lastasi.
Yöhoivapalvelut oli alle 3-vuotiaalle. Kyllä teinin pitää osata hakea huomionsa ennen iltapala-aikaa.
Huono provo.
Mä kuuntelin vielä yhdeltä yöllä 17v.n höpötyksiä ja hauskaa olikin :D
Yöhoivapalvelut oli alle 3-vuotiaalle. Kyllä teinin pitää osata hakea huomionsa ennen iltapala-aikaa.