Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nuorten kesäloma on vanhempien h*lvetti

Kerroyksikinpositiivinenpuoli
07.06.2022 |

Jos joku teini ikäisten nuorten vanhempi väittää, että heidän lomansa on ihanaa ja mukavaa, hän 99% varmuudella valehtelee. Ei tee huonoa vanhempaa, kun puhuu rehellisesti tuntemuksistaan. Teinien kanssa lomailu on kaikkea muuta kuin mukavaa ja ihanaa. Minulla on luonnollisesti töitä kesän aikana samaan aikaan, kun teineillä on kesälomaa. Kotona on helv*ttiä, mökillä on helv*ttiä, jne mutta täytyyhän nuorten saada lomalla tehdä jotain. Jos joku pikku lapsen vanhempi sanoo loman olevan h*lvettiä, odotappa teini ikää.
Tämä kirjoitus tekisi mieli purkaa täyteen tätä samaa p*skaa, mutta helpottaa saada purkaa edes johonkin. Itse sain lapset todella nuorena alle 20v, joten läheisteni lapset ovat noi 10vuotta nuorempia. He eivät vielä tiedä mikä heitä odottaa, joten eivät ymmärrä minua. Loukkaantuvat, kun puhun suoraan.
Jos hankit lapsia, edessäsi on vähintään 18vuotta sitoutumista ja oman elämäsi menettämistä. Sen lisäksi uhma ikä, ja teini ikä on aika pitkälti aivan kauheata kuraa. Mitään muuta en odota tällä hetkellä yhtä paljoa kuin sitä, että lapset muuttaa omilleen. Ymmärrän teitä, jotka ette lapsia halua koskaan.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksipä olen päättänyt olla hankkimatta lapsia.

Vierailija
2/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? T: 18-, 16-, ja 14- vuotiaiden äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl meillä oli teiniaika helpointa aikaa kesälomalla. Ei tarvinnu vahtia ja teinit teki ja meni miten lystäs

Vierailija
4/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, vika on ilmiselvästi nyt niissä teineissä, se miks sulle pyöritellään silmiä johtuu jostain muusta kun mistä väität.

Vierailija
5/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä tuollaista muista. Omat lapset on jo parikymppisiä. Kaikenlaista haastetta oli monessa vaiheessa, mutta kyllä kouluaika aina oli vaikeampaa kuin loma-aika.

Vierailija
6/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin ihanaa, kun ei tarvii patistella kouluun ja huolehtia kouluasioista. Kesätöihin menevät ihan mutta mutkitta.

Vierailija
7/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini nukkuu, syö, lukee, pelaa, pyöräilee tai muuten urheilee, on kavereiden kanssa, on muutaman viikon kesätöissä, ajaa nurmikkoa tms. kotitöitä tekee. Noin pääsääntöisesti.

Vierailija
8/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoahan tämä teinin kanssa eläminen on. Eilen hän kävi heittelemässä frisbeetä kaverin kanssa, tuli syömään ja meni illaksi toiselle kaverille. Tänään hän autteli aamulla pyykin kuivamaan laitossa, kohta syö ja varmaan lähtee heittelemään frisbeetä tai jonkun kaverin luokse. Tosi helppoa.

Vierailija
9/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aina odotan kesälomaa, paljon helpompaa kuin kouluaikana yrittää repiä aamuisin sängystä ylös. Nyt saa nukkua.

Vierailija
10/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä helpota heti 18- vuotiaanakaan. Sorry.

Edelleen valvoo liian pitkään. Menohaluja baariin, pojilla myös autoihin. Käyvät kesätöissä, mutta jatkuva väsymys pistää vanhemmankin heräämään aamulla, ettei nuku ohi duunin. Illasta valveilla sitten heidän puuhaillessa.

Helpolla pääsee nuorten kanssa joilla 1-2 ystävää, viihtyvät kotona. Eivät niitä suosittuja joilla monta mukaan pyytävää kaveria (enkä meinaa nyt päihteisiin ym).

Tai vanhempu joka ei välitä. Käy itse nukkumaan ja nuori rymyää yöt missä lienee.

Vierailija
11/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse inhosin teininä pitkää kesälomaa ja olisin mielelläni suorittanut kesälläkin joitakin opintoja niin että lukuvuosi ei sitten olisi ollut niin raskas.

Vierailija
12/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

et vain osaa kasvattaa

Vierailija
13/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, helpointa just teinien kanssa.

Ala-asteikäisille pitää olla aina keksimässä jotain, ja johonkin powerparkkiin tai hoploppiin on päästävä.

Rahaa ja hermot menee.

Teinien kanssa ei tarvitse kun ruokaa olla ja sillon tällöin joku seteli kouraan.

Keksivät itse tekemisensä ja menemisensä.

Tietenkin jos teinejä on väkisin johonkin mökille tai sinne powerparkkiin rahtaamassa, niin ei ihme että örisyttää. 100% oma vikasi.

Vierailija
14/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa kattelin, 20, 17 ja 14 ikäisten äiti. Mulla toi esikoinen on reissussa ulkomailla tällä hetkellä, keskimmäinen on kesätöissä ja nuorin rippileirillä. Täällä mä istun kotona ihan yksinäni, koira tossa jotain vinkuu vieressä, varmaan ihmettelee tyhjää taloa... tuskin maltan oottaa, etät palaavat kotiin niin itelläkin alkaa loma ja reissu on jo sovittuna. Ihan loistavaa!

Vierailija
15/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veitpä sanat suustani. Ei todellakaan ole helvettiä kaikille. Varsinkin, jos on jonkunlainen ote niihin omiin lapsukaisiin. T. 18- ja 15-vuotiaiden äiti

Vierailija
16/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko, ap, mikä erityisesti teillä on niin vaikeaa? Omasta mielestä teinien kanssa kesällä on just parasta.

Vierailija
17/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä niin kauheaa on? Täällä on leppoisaa, teini nukkui pitkään, nyt pelailee, illalla varmaan tapaa kavereita.

Vierailija
18/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rääkyvien kakaroiden naapurien helvettti.

Vierailija
19/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva tietää vähän tarkemmin, mikä teinien lomailussa on niin hlvettiä. Ihan konkreettinen esimerkki.

Vierailija
20/82 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikilla ole vaikeaa teinien kanssa. Ei ole tarvinnut riidellä mistään. Asiat voi sovussa keskustella ja sopia.