Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihdutus RAIVO. Mikä avuksi? Lapset ja puoliso kärsii.

Vierailija
07.06.2022 |

Pakko laihtua, näytän oksettavalta.
Nyt olen 4 päivää laskenut kalorit, 1800kcal päivässä, olen vihainen, kiukuinen ja itkuinen.

Sain lapset taas itkemään ihan tyhjästä ja mies ei enää puhu mitään, sekin hermostui mun käytökseen.

Kuinka saan nopeasti 35kg pois? Ei tällaista perhe - elämää voi kestää kukaan vuoden päivät.
N 98kiloa ja 162cm

Kommentit (161)

Vierailija
121/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti se voi olla vuosien projekti. Noin 1 kg kuukaudessa.

Eli tällaista raivoh*lvettiä pitäisi kestää vuosia? Ap

Vaikka pystyisit tiputtamaan jatkuvasti 3 kg kuukaudessa (moni ei pysty), niin se on silti vuoden projekti. Laihdutus on vaikeaa ikävä kyllä.

Pöh. Laihduttaminen on helppoa.

Se, mikä on vaikeaa, on laihdutetun painon poissa pitäminen.

Moni lihava ihminen on elämänsä aikana laihduttanut enemmän kuin sinun painosi verran. Ja aina on tullut takaisin se, mikä on lahdutettu.

Vierailija
122/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon saman pituinen kun ap, ja ollu n 3 viikkoa 1100- 1200 kcal dieetillä. Kerran kaks lipsunu, ja takas aloituusruudussa. Urheillu jonkun verran. Ei toimi.

No eihän kolmessa viikossa nyt mitään tuloksia näe, hyvän tähden. Johan pelkkä liikunnan nollasta aloittaminen lisää turvotusta kudoksiin. Kato 3 kk päästä uudestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kysytään että kuinka nopeasti saa tietyn ja yleensä aika ison kilomäärän pois niin lähtökohdat ovat väärät. Saahan sen aika äkkiäkin mutta tuskin on pysyvää.

Vierailija
124/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset leppyy herkuilla ja mies pysyy tyytyväisenä suihinotoilla.

Vierailija
125/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä raivoat? Se on sinun oma valinta.

Ei ole mun valinta, vaan ulkonäköpaineet.

Jos eläisin autiolla saarella, niin en miettisi laihduttamista, vaikka satakilonen olenkin.

Kesä ahdistaa. Tulisipa sateinen kesä.

Ap

Se raivoaminen on täysin sinun oma valinta. Samoin se, että olet lihonnut ja se, että nyt päätät laihduttaa. Älä pura raivoa perheeseen, mene terapiaan.

En ole PÄÄTTÄNYT lihota, ne kilot vaan tuli!!

En päätä raivota, ne tunteet vaan tulee kun on nälkä ja huono olo! Ap

Nyt nainen vastuuta omasta elämästä ja valinnoista! Ne tunteet tulee sieltä sinun päästä ja sinä päätät miten niihin suhtaudut. Heitätkö miestä kaukosäätimellä ja haukut lasta tyhmäksi. Vai sanotko "nyt alkaa olla niin nälkä että kiukuttaa. Haenpa jääkaapista porkkanoita naposteltavaksi".

Useimmat meistä huomaavat sen nälän ja huonon olon jo aika paljon ennen sitä raivoa ja osaavat ottaa vaikka rahkaa, raejuustoa, porkkanoita tai mitä vaan terveellistä syötävää, sen sijaan että kiusaavat kanssaihmisiä.

Rahka, raejuusto tai porkkana ei tuo hyvää oloa, eikä vie raivon tunnetta pois. Toisin kuin esim lämmin riisipiirakka juustolla, jälkkärinä suklaakeksit tai jäätelöä. Ne kun syö, niin olo on autuas.

Ap

Olet koukussa sokeriin. Toitakai se tuo hetkellistä mielihyvää kun verensokerit nousee ja kun ne laskee, vedät lisää piparia ja jäätelöä. Sun pää ei ole siinä kuosissa että olet valmis laihduttamiseen, päinvastoin toi sun stressi ja raivo vaan lisää mielihyväsyömistä ja turpoat entisestään.

Vierailija
126/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon saman pituinen kun ap, ja ollu n 3 viikkoa 1100- 1200 kcal dieetillä. Kerran kaks lipsunu, ja takas aloituusruudussa. Urheillu jonkun verran. Ei toimi.

3 viikkoa on lyhyt aika, vie aikaa että keho tottuu muutoksiin. Unohda se vaaka ainakin 2 kuukaudeksi. Liikuntakin voi nostaa painoa kun lihaksia tulee. Useinhan muutos näkyy ensimmäisenä mittanauhassa, ei vaa'alla.

Vierailija
127/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa lähtee noin 3-4 kiloa/kk raivoamatta näin:

Hiilarit pois!

Itse syön

Aamulla: 2 keitettyä kananmunaa, kahvia kermalla tai maidolla

Lounaaksi rajattomasti kalaa, kanaa tai lihaa salaatin kanssa. Salaatissa saa olla esim kurkkua, tomaattia, paprikaa. Lisäksi voit syödä parsakaalia, parsaa tai muita vihreitä vihanneksia.

Päivällinen: Sama kuin lounas. Salaatissa voi olla oliiveja tai muutama juustokuutio.

Illallinen: Munakas jossa tomaattia tai pekonia tai juustoa, teetä. Munakkaan tilalla voi myös esim paistettua kesäkurpitsaa ja juustoa, tai kokolihamakkara vihersalaatilla.

Ajan kanssa voit lisätä tähän mansikoita, muita marjoja, pähkinöitä, bulgarian jugurttia. Jos lihan tilalla syöt makkaraa niin varmista että se on kokolihamakkaraa (hiilareita alle 5g 100 g kohti

Liikunnaksi riittää noin 45 minuutin kävelylenkki 4 krt viikossa, mutta mitä enemmän liikut sitä enemmän painoa tiputat. Eikä tarvii lakskea niitä kaloreita, mutta hiilareissa täytyy olla tositiukka. Ei leivänmurustakaan, ei riisiä, pastaa, perunaa eikä yhtään makeaa. Toimii!

Vierailija
128/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilarit pois!

Itse syön

Lounaaksi rajattomasti kalaa, kanaa tai lihaa salaatin kanssa. Salaatissa saa olla esim kurkkua, tomaattia, paprikaa. Lisäksi voit syödä parsakaalia, parsaa tai muita vihreitä vihanneksia.

Päivällinen: Sama kuin lounas. Salaatissa voi olla oliiveja tai muutama juustokuutio.

Illallinen: Munakas jossa tomaattia tai pekonia tai juustoa, teetä. Munakkaan tilalla voi myös esim paistettua kesäkurpitsaa ja juustoa, tai kokolihamakkara vihersalaatilla.

Ajan kanssa voit lisätä tähän mansikoita, muita marjoja, pähkinöitä, bulgarian jugurttia. Jos lihan tilalla syöt makkaraa niin varmista että se on kokolihamakkaraa (hiilareita alle 5g 100 g kohti

Liikunnaksi riittää noin 45 minuutin kävelylenkki 4 krt viikossa, mutta mitä enemmän liikut sitä enemmän painoa tiputat. Eikä tarvii lakskea niitä kaloreita, mutta hiilareissa täytyy olla tositiukka. Ei leivänmurustakaan, ei riisiä, pastaa, perunaa eikä yhtään makeaa. Toimii!

Kellä toimii, kellä ei. Minulla ei onnistunut. Lihanhimoni ilmeisesti on liian rajaton.

Vierailija
129/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile oletko hiilari-ihminen vai lihansyöjä eli proteiinit=keto toimisi parhaiten.

Vaiko näiden yhdistelmä kuitenkin.

Ja kyllä, jos aiot pysyä laihdutetussa painossa, niin elämäntapamuutos on lopullinen eli et voi enää joka päivä vetää övereitä.

Silloin tällöin sallittu herkkuhetki: pala tummaa suklaata, yksi pieni jäde, tavallista pullaa palanen.

Mieti, miten paljon säästät rahaa, kun et enää syö hillittömästi!!

Ja jos oikein kiukuttaa, niin liiku paha olo pois.

Vierailija
130/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voi vaan ajatella järjellä TUNTEEN sijaan?

Hyvälaatuinen ruoka ravitsee kehoasi ja pysyt terveenä.

"Mutku ranskalaiset on niin hyviä ja pizzaa pakko saada" Tällainen ajattelu on kehittymätöntä tunneajattelua.

Ei ruoan tarvitse ole mikään suuri elämysten antaja. Jotain on vinossa mielenterveyden suhteen jos ruoka on ainut lohdun tuoja ja miksi aikuisen ihmisen täytyy edes lohdutella itseään??

Koska elämä on 95% pelkkää epämukavuutta. Ruoka pehmentää elämää, tuo mukavuutta, sen loput 5%

Nyt siitäkin pitää luopua, että näyttäisi muiden ihmisten mielestä normaalilta eikä kukaan haukkuisi tai nauraisi.

Eli elämä on laihduttaessa 100% epämukavaa p*skaa

Ja tätä pitäisi vuosi kestää? Ap

Tarvitset tyystin eri asenteen, jos mielit muuttaa syömistäsi tai elämääsi. Negatiivisuus vie hautaan. Onko sinulla tosiaan ainut pointti tässä se, mitä ihmiset ajattelevat ulkonäöstäsi? Se ei riitä. Tarvitset todellisen halun näyttää paremmalta _omasta mielestäsi_, voida paremmin, elää pidempään ja elää hyvää, mukavaa ja iloista elämää. Toki voit valita päättää 95 prosenttisesti epämukavan elämäsi mahdollisimman nopeasti. Nykyiset ruokailutottumuksesi edesauttavat sitä tehokkaasti.

Nautin elämästä, kun saan perheen kanssa istua takapihalla, grillata kaikkea hyvää, juoda muutaman oluen. Kaikesta hyvästä pitää luopua, että laihtuu. En grillaa mitää kasviksia, jos muut syö vieressä hampurilaisia.. Ap

Grillaa itelles HK hamppari, 250 kcal

Vierailija
131/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuinka paljon oot syöny päivittäin näinä vuosina kun paino pysynyt samana? Voi olla että 1800 iso pudotus aijempaan verrattuna. Vaikka jotkut sanoo että se on liikaa laihdutukseen, niin suosittelen syömään aluksi n 2000 kcal ja vähentää pikkuhiljaa.

Vierailija
132/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liian lyhyt aika sanoa toimivuudesta mitään. Hedelmällisessä iässä olevalla naisella voi jo kuukautiskierron vaiheen mukaan paino vaihdella useita kiloja, eli vasta parin kuukauden päästä tietää toimiiko.

Olen nuori nainen ja olin 3 kuukautta vähäkalorisella dieetillä, en laihtunut yhtään, aliravitsemuksen oireita tosin oli. Aineenvaihdunta taisi hidastua. Ei siis toimi

Vierailija
133/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No oot lähteny tohon laihduttamiseen ihan väärin liikkeelle. Aikuinen ihminen tarvitsee joka tapauksessa yli 2000 kilokaloria päivässä, tärkeätä on että ne tulevat suurin osa hitaista hiilihydraateista ja proteiineista ja pieni osa rasvasta. Eli ruokavalion sisältö ennemmin kuntoon kuin kalorien määrä. Ja sitten sen sijaa että vähennät kaloreita, lisäät liikuntaa että pääset miinukselle energiassa.

162 senttinen nainen ei todellakaan tarvitse 2000 kaloria päivässä hyvä jos ton kokoinen mieskään tarvitsisi...

Olen tuon mittainen ja moneen kertaan varmistettu kulutukseni on n. 2000 kcal. Toimistotyö, pientä lenkkeilyä, lihaksia jonkin verran vanhan saliharrastuksen jäljiltä. Söisin kyllä alle 1800 kcal jos laihduttaisin ilman liikuntaa. 

Vierailija
134/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihduttamalla ei laihdu. Tulee muuttaa elämä aktiivisemmaksi ja oikea asenne. Kilot tippuvat kuin itsestään. Ikävä tosiasia on se, että hiilihydraatit lihottaa vaikkei niitä edes kovin paljoa söisi. Kannattaa syödä ihan normaalisti, ei paljoa leipää yms. Ap:n kannattaa syödä ihan normaalisti, kaloreita ei pidä laskemalla laskea, se stressaa.

Vierailija
135/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiilarit pois!

Itse syön

Kuka h*vetti tälläistä jaksaa lopun elämäänsä? Kyllähän ketolla laihtuu mutta miten elää sen painonpudotuksen jälkeen, jos perusasiat on noin retuperällä kuin ap`llä? No, ne kilot tulee takaisin. Terveellisempää ja kaikinpuolin on järkevämpää muuttaa elintavat ja koko asenne.

Vierailija
136/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tule raivoa, kun paino utoaa riittävän hitaasti, ja terveellisellä, monipuolisella ruokavaliolla ja riittävällä unella, mukaan luettuna sopiva määrä mielekästä liikuntaa.

Jos sokeriset ja rasvaiset herkut ovat ainut asia, mikä tuottaa sinulle mielihyvää, sinulla ei ole mitään mahdollisuuksia onnistua laihduttamisessa.

Eli hanki itsellesi harrastus, josta nautit ihan itse, ihan oikeasti. Silloin saat mielihyvää ilman kaloreita. ja harrastus vie myös aikaa ja ajatuksia pois syömisestä.

Jos kovasti ahdistaa, hankkiudu terapeutille, joka on perehtynyt syömishäiriöihin.

Vierailija
137/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt lukenut koko ketjua, joten anteeksi mahdollisesta toistosta, mutta käypä mittaamassa verensokerit ennen kuin jatkat tota touhua. Sulla voi olla kakkostyypin diabetes, ei tollainen raivoaminen ole normaalia, mutta voisi selittyä, jos verensokeri mitä sattuu.

Paastoarvo on koholla, ei muuta. Ei siihen vielä saa lääkitystä, pitää olla kunnon diabetes, että saa lääkkeet. Ap

Se, että sinulla on paastoarvo kohollaan, viittaa siihen, että sinulla on ruokavaliossasi ja ehkä muissakin elintavoissasi jokin oikeasti pielessä. Mutta tilanne ei ole vielä niin vakava, että tarvitsisit lääkitystä, vaan tuon voi hoitaa ruokavaliolla ja elämäntapoja muuttamalla kuntoon.

Painon pudotus ei tuossa tilanteessa ole se juttu, vaan kokonaisvaltainen elämäntaparemontti, johon tietenkin sisältyy myös ruokailutottumusten muuttaminen terveellisiksi. Ei siitä tietenkään haittaa ole, jos siinä painosikin putoaa samalla.

Vierailija
138/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön päivässä 1500 kaloria  ja oon sillä laihtunut hyvin nyt kahdessa vuodessa. Syön 6 kertaa päivässä ja todellakaan ei ole nälkä ikinä päivän aikana. Personal trainer suunnitteli mulle ruokavalion, josta välillä joustan. Liian tiukka dieetti ei ole pidemmän päälle kenellekkään hyvä, vaan tärkeää on juuri silloin tällöin pitää joustavia syömispäiviä, niin repsahtamisia ei silloin juurikaan tule.

Nyt sovitin uusia bikineitä ja ensimmäistä kertaa olin nuoruuden jälkeen, että wau - Nythän mulla on jo treenattu vartalo. Niin siisitiä kun vanhasta röllykkämahasta näkyy nyt treenatut vatsalihkaset.

Vierailija
139/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt Jodelissa? Helsingissä on alle100-kanava, jossa saa parempia vinkkejä kuin vauvapalstalla ja keskustelu on armollisempaa. Laita kotikaupungiksesi tai käytä gps-sovellusta, jos et täällä jo asu. Myös seikkailutilassa pääsee lukemaan postauksia. Mä laihduin 45 kiloa niillä ohjeilla, sitä ennen oli yhtä taistelua.

Vierailija
140/161 |
07.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No oot lähteny tohon laihduttamiseen ihan väärin liikkeelle. Aikuinen ihminen tarvitsee joka tapauksessa yli 2000 kilokaloria päivässä, tärkeätä on että ne tulevat suurin osa hitaista hiilihydraateista ja proteiineista ja pieni osa rasvasta. Eli ruokavalion sisältö ennemmin kuntoon kuin kalorien määrä. Ja sitten sen sijaa että vähennät kaloreita, lisäät liikuntaa että pääset miinukselle energiassa.

Mulla on istumatyö, 163cm ja 61kg. Mun päiväkulutus on 1650-1850 kaloria. Vain vapaapäivinä, jolloin ehdin liikkua enemmän, voi yllä.yli 2000. Jos sun neuvoja noudattaisin niin miltäköhän mahtaisin näyttää...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi