Menkat alkoi oon 12v, miten kerron äitille
Kommentit (30)
Hei, sehän on hieno juttu!
Kyllä äitisi ymmärtää mutta jos et tahdo tehdä sen suurempaa numeroa niin pyydä että ostaa sulle kuukautissuojia kaupasta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä äitisi ymmärtää mutta jos et tahdo tehdä sen suurempaa numeroa niin pyydä että ostaa sulle kuukautissuojia kaupasta.
Jos se on niin hieno juttu niin miksi tällä palstalla aina valitetaan kuukautisista?
Kerro äidillesi, että kuukautisesi alkoivat ja että tarvitset apua sopivien suojien löytämiseen (siteet, tamponit, kuukuppi). Pyydä myös, että äitisi kertoo käytännön seikoista, mitä menkoista on hyvä tietää.
12 v on ihan yleinen ikä kuukautisille alkaa.
Ja vielä: onneksi olkoon, olet saavuttanut yhden tyttöjen ja naisten virstanpylvään!
Kirjoita vaikka lappu jos et kehtaa ääneen sanoa. Tai lähetä viesti että äiti, mä tarviin siteitä.
Äiti ymmärtää kyllä
Sanot vaan äidille että kuukautiset alkoi. Näin mun tyttäreni kertoi 13-vuotiaana.
Kysy häneltä: "Onko sulla siteitä? Kun mulla alkoi menkat."
Hänkin on ollut nuori ja samassa tilanteessa. Kerrot vain, että kuukautiset alkoivat. Hän antaa sinulle siteitä ja neuvoo. Kyllä se hyvin menee!
Suosittelen, että salamenkkailet ainakin 15-vuotiaaksi, jotta äitisi ja perheesi ei joudu häpeään. Menkkarättejä saat siksi aikaa tehtyä itse vaikka vanhoista lakanoista tai tiskiräteistä.
kysy äidiltäsi miten sun pitää kertoa se hänelle
Katso sellainen rauhallinen tilanne, että voit äidille kahden kesken kertoa. Sanot vaan, että mulla alkoi kuukautiset ja tarvitsisin siteitä. Mikäli äitisi on ymmärtäväinen ihminen niin hän kyllä auttaa sitten siteiden valinnassa ym. asioissa. Myös kouluterveydenhoitajalta voi pyytää neuvoja. Vaikka nyt sinusta varmaan tuntuu hämmentävältä, niin uskon, että kaikki menee hyvin. Tsemppiä😊
Vierailija kirjoitti:
Kerro äidillesi, että kuukautisesi alkoivat ja että tarvitset apua sopivien suojien löytämiseen (siteet, tamponit, kuukuppi). Pyydä myös, että äitisi kertoo käytännön seikoista, mitä menkoista on hyvä tietää.
12 v on ihan yleinen ikä kuukautisille alkaa.
Ja vielä: onneksi olkoon, olet saavuttanut yhden tyttöjen ja naisten virstanpylvään!
Ap, älä mieti nyt mitään tamponeja tai kuukuppia. Siteistä on hyvä aloittaa, jotkut käyttävät koko elämänsä pelkkiä siteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos se on niin hieno juttu niin miksi tällä palstalla aina valitetaan kuukautisista?
En ole koskaan nähnyt palstalla valitettavan kuukautisista.
Tsemppiä. Susta alkaa tulla nainen. Vaude. Toiset juhlii tätä baarissa, herkku jäde yms
Kiitos vastauksista tosi paljon 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä aivojasi
Vierailija kirjoitti:
Omat kuukautiseni ovat jo loppuneet, ja tyttärieni kuukautiset alkaneet, enkä vieläkään tiedä, mitä hienoa niissä on.
Vierailija kirjoitti:
Katso sellainen rauhallinen tilanne, että voit äidille kahden kesken kertoa. Sanot vaan, että mulla alkoi kuukautiset ja tarvitsisin siteitä. Mikäli äitisi on ymmärtäväinen ihminen niin hän kyllä auttaa sitten siteiden valinnassa ym. asioissa. Myös kouluterveydenhoitajalta voi pyytää neuvoja. Vaikka nyt sinusta varmaan tuntuu hämmentävältä, niin uskon, että kaikki menee hyvin. Tsemppiä😊
Miksi kahdenkesken? Ja mitä tsemppiä?
Nyt muistat sitten jatkossa käyttää aina kondomia, jotta ei tule epätoivottuja raskauksia!
Sanot että tarvit nyt siteitä.