Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat alkoi oon 12v, miten kerron äitille

Vierailija
06.06.2022 |

PLIIS auttakaa 🥹

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot että tarvit nyt siteitä.

Vierailija
2/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastatkaa jooko! 🦋

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sehän on hieno juttu!

Kyllä äitisi ymmärtää mutta jos et tahdo tehdä sen suurempaa numeroa niin pyydä että ostaa sulle kuukautissuojia kaupasta.

Vierailija
4/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä äitisi ymmärtää mutta jos et tahdo tehdä sen suurempaa numeroa niin pyydä että ostaa sulle kuukautissuojia kaupasta.

Jos se on niin hieno juttu niin miksi tällä palstalla aina valitetaan kuukautisista?

Vierailija
5/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro äidillesi, että kuukautisesi alkoivat ja että tarvitset apua sopivien suojien löytämiseen (siteet, tamponit, kuukuppi). Pyydä myös, että äitisi kertoo käytännön seikoista, mitä menkoista on hyvä tietää.

12 v on ihan yleinen ikä kuukautisille alkaa.

Ja vielä: onneksi olkoon, olet saavuttanut yhden tyttöjen ja naisten virstanpylvään!

Vierailija
6/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita vaikka lappu jos et kehtaa ääneen sanoa. Tai lähetä viesti että äiti, mä tarviin siteitä.

Äiti ymmärtää kyllä

Vierailija
7/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot vaan äidille että kuukautiset alkoi. Näin mun tyttäreni kertoi 13-vuotiaana.

Vierailija
8/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy häneltä: "Onko sulla siteitä? Kun mulla alkoi menkat."

Vierailija
9/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänkin on ollut nuori ja samassa tilanteessa. Kerrot vain, että kuukautiset alkoivat. Hän antaa sinulle siteitä ja neuvoo. Kyllä se hyvin menee!

Vierailija
10/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että salamenkkailet ainakin 15-vuotiaaksi, jotta äitisi ja perheesi ei joudu häpeään. Menkkarättejä saat siksi aikaa tehtyä itse vaikka vanhoista lakanoista tai tiskiräteistä. 

Vierailija
11/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysy äidiltäsi miten sun pitää kertoa se hänelle

Vierailija
12/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso sellainen rauhallinen tilanne, että voit äidille kahden kesken kertoa. Sanot vaan, että mulla alkoi kuukautiset ja tarvitsisin siteitä. Mikäli äitisi on ymmärtäväinen ihminen niin hän kyllä auttaa sitten siteiden valinnassa ym. asioissa. Myös kouluterveydenhoitajalta voi pyytää neuvoja. Vaikka nyt sinusta varmaan tuntuu hämmentävältä, niin uskon, että kaikki menee hyvin. Tsemppiä😊

Vierailija
13/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro äidillesi, että kuukautisesi alkoivat ja että tarvitset apua sopivien suojien löytämiseen (siteet, tamponit, kuukuppi). Pyydä myös, että äitisi kertoo käytännön seikoista, mitä menkoista on hyvä tietää.

12 v on ihan yleinen ikä kuukautisille alkaa.

Ja vielä: onneksi olkoon, olet saavuttanut yhden tyttöjen ja naisten virstanpylvään!

Ap, älä mieti nyt  mitään tamponeja tai kuukuppia. Siteistä on hyvä aloittaa, jotkut käyttävät koko elämänsä pelkkiä siteitä.

Vierailija
14/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos se on niin hieno juttu niin miksi tällä palstalla aina valitetaan kuukautisista?

En ole koskaan nähnyt palstalla valitettavan kuukautisista.

Vierailija
15/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä. Susta alkaa tulla nainen. Vaude. Toiset juhlii tätä baarissa, herkku jäde yms

Vierailija
16/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista tosi paljon 😊

Vierailija
17/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä aivojasi

Vierailija
18/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omat kuukautiseni ovat jo loppuneet, ja tyttärieni kuukautiset alkaneet, enkä vieläkään tiedä, mitä hienoa niissä on.

Vierailija
19/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso sellainen rauhallinen tilanne, että voit äidille kahden kesken kertoa. Sanot vaan, että mulla alkoi kuukautiset ja tarvitsisin siteitä. Mikäli äitisi on ymmärtäväinen ihminen niin hän kyllä auttaa sitten siteiden valinnassa ym. asioissa. Myös kouluterveydenhoitajalta voi pyytää neuvoja. Vaikka nyt sinusta varmaan tuntuu hämmentävältä, niin uskon, että kaikki menee hyvin. Tsemppiä😊

Miksi kahdenkesken? Ja mitä tsemppiä?

Vierailija
20/30 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt muistat sitten jatkossa käyttää aina kondomia, jotta ei tule epätoivottuja raskauksia!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi seitsemän