Menkat alkoi oon 12v, miten kerron äitille
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Nyt muistat sitten jatkossa käyttää aina kondomia, jotta ei tule epätoivottuja raskauksia!
No täytyy sitä käyttää ennen menkkojen alkuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro äidillesi, että kuukautisesi alkoivat ja että tarvitset apua sopivien suojien löytämiseen (siteet, tamponit, kuukuppi). Pyydä myös, että äitisi kertoo käytännön seikoista, mitä menkoista on hyvä tietää.
12 v on ihan yleinen ikä kuukautisille alkaa.
Ja vielä: onneksi olkoon, olet saavuttanut yhden tyttöjen ja naisten virstanpylvään!Ap, älä mieti nyt mitään tamponeja tai kuukuppia. Siteistä on hyvä aloittaa, jotkut käyttävät koko elämänsä pelkkiä siteitä.
Ööö, mun menkat alkoi, kun olin 14 v. Siteet tuntui musta tosi epämiellyttäville, aloin käyttää tamponeja puolen vuoden päästä menkkojen alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro äidillesi, että kuukautisesi alkoivat ja että tarvitset apua sopivien suojien löytämiseen (siteet, tamponit, kuukuppi). Pyydä myös, että äitisi kertoo käytännön seikoista, mitä menkoista on hyvä tietää.
12 v on ihan yleinen ikä kuukautisille alkaa.
Ja vielä: onneksi olkoon, olet saavuttanut yhden tyttöjen ja naisten virstanpylvään!Ap, älä mieti nyt mitään tamponeja tai kuukuppia. Siteistä on hyvä aloittaa, jotkut käyttävät koko elämänsä pelkkiä siteitä.
Ja toiset tamponeja tai kuukuppeja? Kai noita eri vaihtoehtoja voi miettiä ja kokeilla?
Ensin kannattaa aloittaa siitä, että ilmoitat asian luokan pojille. Voit tehdä aiheesta vaikka Snapchatin tai laittaa Whatsapissa joukkoviestin kaikille.
Sanot sille että menkat alkoi ja sanot että ostaa siteitä.
Itse kerroin siten, että tein äidin tyynyliinaan menkkaverelläni naisten sortoa käsittelevän maalauksen. Tämä konsti toimi tosi hyvin. Voit myös ilmaista asian nykytanssin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Sanot sille että menkat alkoi ja sanot että ostaa siteitä.
Tämä on kyllä huono idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, sehän on hieno juttu!
Kyllä äitisi ymmärtää mutta jos et tahdo tehdä sen suurempaa numeroa niin pyydä että ostaa sulle kuukautissuojia kaupasta.
Omat kuukautiseni ovat jo loppuneet, ja tyttärieni kuukautiset alkaneet, enkä vieläkään tiedä, mitä hienoa niissä on.
Ilman kuukautisia sinulla ei olisi tytärtäsi.
Baarissa 12-vuotiaana?