Menkat alkoi oon 12v, miten kerron Àitille
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Nyt muistat sitten jatkossa kÀyttÀÀ aina kondomia, jotta ei tule epÀtoivottuja raskauksia!
No tÀytyy sitÀ kÀyttÀÀ ennen menkkojen alkuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro Àidillesi, ettÀ kuukautisesi alkoivat ja ettÀ tarvitset apua sopivien suojien löytÀmiseen (siteet, tamponit, kuukuppi). PyydÀ myös, ettÀ Àitisi kertoo kÀytÀnnön seikoista, mitÀ menkoista on hyvÀ tietÀÀ.
12 v on ihan yleinen ikÀ kuukautisille alkaa.
Ja vielÀ: onneksi olkoon, olet saavuttanut yhden tyttöjen ja naisten virstanpylvÀÀn!Ap, ÀlÀ mieti nyt mitÀÀn tamponeja tai kuukuppia. SiteistÀ on hyvÀ aloittaa, jotkut kÀyttÀvÀt koko elÀmÀnsÀ pelkkiÀ siteitÀ.
Ăöö, mun menkat alkoi, kun olin 14 v. Siteet tuntui musta tosi epĂ€miellyttĂ€ville, aloin kĂ€yttÀÀ tamponeja puolen vuoden pÀÀstĂ€ menkkojen alusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro Àidillesi, ettÀ kuukautisesi alkoivat ja ettÀ tarvitset apua sopivien suojien löytÀmiseen (siteet, tamponit, kuukuppi). PyydÀ myös, ettÀ Àitisi kertoo kÀytÀnnön seikoista, mitÀ menkoista on hyvÀ tietÀÀ.
12 v on ihan yleinen ikÀ kuukautisille alkaa.
Ja vielÀ: onneksi olkoon, olet saavuttanut yhden tyttöjen ja naisten virstanpylvÀÀn!Ap, ÀlÀ mieti nyt mitÀÀn tamponeja tai kuukuppia. SiteistÀ on hyvÀ aloittaa, jotkut kÀyttÀvÀt koko elÀmÀnsÀ pelkkiÀ siteitÀ.
Ja toiset tamponeja tai kuukuppeja? Kai noita eri vaihtoehtoja voi miettiÀ ja kokeilla?
Ensin kannattaa aloittaa siitÀ, ettÀ ilmoitat asian luokan pojille. Voit tehdÀ aiheesta vaikka Snapchatin tai laittaa Whatsapissa joukkoviestin kaikille.
Sanot sille ettÀ menkat alkoi ja sanot ettÀ ostaa siteitÀ.
Itse kerroin siten, ettÀ tein Àidin tyynyliinaan menkkaverellÀni naisten sortoa kÀsittelevÀn maalauksen. TÀmÀ konsti toimi tosi hyvin. Voit myös ilmaista asian nykytanssin keinoin.
Vierailija kirjoitti:
Sanot sille ettÀ menkat alkoi ja sanot ettÀ ostaa siteitÀ.
TÀmÀ on kyllÀ huono idea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei, sehÀn on hieno juttu!
KyllÀ Àitisi ymmÀrtÀÀ mutta jos et tahdo tehdÀ sen suurempaa numeroa niin pyydÀ ettÀ ostaa sulle kuukautissuojia kaupasta.
Omat kuukautiseni ovat jo loppuneet, ja tyttÀrieni kuukautiset alkaneet, enkÀ vielÀkÀÀn tiedÀ, mitÀ hienoa niissÀ on.
Ilman kuukautisia sinulla ei olisi tytÀrtÀsi.
Baarissa 12-vuotiaana?