Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lupasin lapselle Korvakorut kun täyttää 10v. Ex mieheni sanoi EI

Vierailija
06.06.2022 |

Lupasin tytölle että saa korvakorut, siis reiät korviin kun täyttää 10. Ex-mieheni, lapsen isä siis, sanoo että ei käy. Saa kuulemma itse päättää ja hoitaa asian jos vielä 15 vuotiaana niin haluaa. Perusteeksi hän sanoo että on täysin tarpeetonta ottaa riskiä mistään mahdollisista komplikaatioista. 15-vuotiaana on tarpeeksi vanha päättämään ja arvioimaan asiaa ja ottamaan siitä itse vastuun.

Mitä mieltä muut?

Kommentit (221)

Vierailija
101/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo minut kasvatettiin noin. Vastuuton isä, eroperhe. Ja tätä "kompensoitiin" tarpeettomalla kontrollilla. 

Eli tavallaan lapsi itse on vastuussa isän aiheuttamista traumoista ja epävakaudesta. Tähän bonuksena, ettei lapsi tästä saa mitään, kun  isä niinkään ei välitä. Ainoastaan isä saa sen, että kokee näin olevansa "vastuullinen" ja "hyvä vanhempi" kieltämällä iloiset asiat.

Vierailija
102/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän tytär puhui nelivuotiaasta asti korviksista, mutta ei uskaltanut ottaa. 8-vuotislahjaksi toivoi, sai ja nyt kaksi vuotta myöhemmin on edelleen ihan innoissaan ja käyttää viikkorahansa korviksiin. Pienellä asialla saa paljon iloa esiteinille.

Kiva, mutta kun teidän perheen tilanteella ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa! Ja se asia on:

miten toimitaan erotilanteessa toisen vanhemman kanssa niin, että sopu säilyy eikä lapsi joudu kiistakapulaksi? Asia ei ole korvakorut tai niiden ikäraja tai se, onko.jollain prinsessalla korvikset tms.

Miten se sopu säilyy sillä, että isä kieltää korvikset? Ei munkaan tytär menisi varmasti isälleen, jos hänen halunsa olisi isälleen noin yhdentekeviä. Todennäköisesti tekisi sit 14-vuotiaana itse reiät vain isäänsä ärsyttääkseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän tytär puhui nelivuotiaasta asti korviksista, mutta ei uskaltanut ottaa. 8-vuotislahjaksi toivoi, sai ja nyt kaksi vuotta myöhemmin on edelleen ihan innoissaan ja käyttää viikkorahansa korviksiin. Pienellä asialla saa paljon iloa esiteinille.

Satisfyerillä saisi enemmän iloa ilman että pitää rikkoa omaa kehoa

Sairas pitää olla jos edes vitsillään ehdottaa lapselle seksilelua.

Vierailija
104/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästäkin ketjusta huomaa, että korvakoruista ollaan montaa mieltä. Minkä tietysti huomaa jo arkielämässä. Joillain vauvoilla on, toiset ottavat teninä, monet ei koskaan. Minusta kaikki ovat ok valintoja.

No ok, vauvoja vähän nikottelen. Muitten lasten osalta näkisin, että 10 v on ok raja, jos molemmat vanhemmat ovat sitä mieltä. Tai 15 v, jos molemmat vanhemmat ovat sitä mieltä. Eri perheissä on eri säännöt muissakin asioissa.

Vierailija
105/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettet vaan nyt koita äitinä ostaa kivan mutsin asemaa lupailemalla tollasta. Keksikää yhdessä jotain muuta tekemistä, hömpötykset unohtuu.

Miksi äiti ei saisi olla kiva ja luvata koruja? Miksi isä haluaa olla ilkeä?

Itselläni on aina ollut periaate, että rakkaille ei sanota ei. Täytyy olla perustelut miksi kieltää joku asia ja pahoittaa toisen mieli. Itse olen ei-sanan kuullut niin monesti ja paha mieli ollut monet kerrat. Itse en sitä sano.

Vierailija
106/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi menit lupaamaan? Kyllä molemmilla huoltajilla on tässä sanottavansa, olisit keskustellut isän kanssaan ennen kuin lupasit. 

Kuka ajattelee, että toinen huoltaja kieltää tollasen asian? Pitääkö huoltajalta saada lupa napapaitaan ja meikkeihinkin? Voi luoja

Kyllä pitää, jos toinen huoltaja on kieltänyt.

Lähivanhempi päättää yksin tällaisista arkeen kuuluvista asioista.

Vierailija
107/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ex miehesi on oikeassa.

15 vuotiaana voi päättää itse paremmin haluaako reiät vai ei.

Itse olin jo 19 vuotta kun laitatutin. Harmittaa. Toinen reikä väärässä paikassa ja liian iso. Näkyy rumasti.

Minulle äiti halusi laittaa reiät korviin, joskus 3v iässä ja nyt aikuisena, en voi käyttää lainkaan korvakoruja, kun reiät aivan väärässä paikassa, kun korvanlehdet on kasvanut ja muoto muuttunut.

En antaisi omalle lapselle laittaa kuin 15v.

Vierailija
108/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva, mutta kun teidän perheen tilanteella ei ole mitään tekemistä tämän asian kanssa! Ja se asia on:

miten toimitaan erotilanteessa toisen vanhemman kanssa niin, että sopu säilyy eikä lapsi joudu kiistakapulaksi? Asia ei ole korvakorut tai niiden ikäraja tai se, onko.jollain prinsessalla korvikset tms.

Miten se sopu säilyy sillä, että isä kieltää korvikset? Ei munkaan tytär menisi varmasti isälleen, jos hänen halunsa olisi isälleen noin yhdentekeviä. Todennäköisesti tekisi sit 14-vuotiaana itse reiät vain isäänsä ärsyttääkseen.

Nythän meistä kukaan ap:ta lukuunottamatta ei tiedä tarpeeksi perheestä. Millaiset välit isällä ja tytöllä muuten on? Tai vanhemmilla? Onko mahdoton ajatus, että kaikki kolme juttelevat asiasta saman pöydän ääressä ja jokainen saa sanoa, mitä ajattelee asiasta?

Vierailija
109/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitettiin toiselle tytölle 6-vuotiaana, toiselle 7-vuotiaana. Itse toivoivat ja halusivat, ovat tykänneet eikä ongelmia ole ollut.

Vierailija
110/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettet vaan nyt koita äitinä ostaa kivan mutsin asemaa lupailemalla tollasta. Keksikää yhdessä jotain muuta tekemistä, hömpötykset unohtuu.

Miksi äiti ei saisi olla kiva ja luvata koruja? Miksi isä haluaa olla ilkeä?

Itselläni on aina ollut periaate, että rakkaille ei sanota ei. Täytyy olla perustelut miksi kieltää joku asia ja pahoittaa toisen mieli. Itse olen ei-sanan kuullut niin monesti ja paha mieli ollut monet kerrat. Itse en sitä sano.

Rakkaille joutuu ja pitää joskus sanoa ei. Toki se pitää riittävän vanhalle perustella. Jos taapero on yksin menossa uima- altaaseen, niin ei on ei. Vaikka tulee itku ja paha mieli. 7- vuotias haluaa hypätä kympistä? Ei, koska se vaatii taitoa, jota ei vielä ole ja voi loukkaantua. Vaikka tulee paha mieli.

Vierailija
111/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ex miehesi on oikeassa.

15 vuotiaana voi päättää itse paremmin haluaako reiät vai ei.

Itse olin jo 19 vuotta kun laitatutin. Harmittaa. Toinen reikä väärässä paikassa ja liian iso. Näkyy rumasti.

Minulle äiti halusi laittaa reiät korviin, joskus 3v iässä ja nyt aikuisena, en voi käyttää lainkaan korvakoruja, kun reiät aivan väärässä paikassa, kun korvanlehdet on kasvanut ja muoto muuttunut.

En antaisi omalle lapselle laittaa kuin 15v.

Nykyään osataan reikä laittaa huomioiden korvan kasvu. Mä sain 7-vuotiaana reiät ja näin keski-ikäisenä ne on joo ehkä vähän ylempänä kuin ne olisi aikuisena laitettaessa, mutta korvat muuttuu iän karttuessa joka tapauksessa, ei ne ole sen kummallisemmin varmoja reiitettäviä 15-vuotiaanakaan.

Vierailija
112/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kas kun et lapsellesi räkä renkasta lupaile

Vierailija
113/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi menit lupaamaan? Kyllä molemmilla huoltajilla on tässä sanottavansa, olisit keskustellut isän kanssaan ennen kuin lupasit. 

Samaa mieltä. Isän mielipidettäkin kunnioitettava eikä tuossa nyt mitään mahdotonta vaadita - muutaman vuoden odotusta vain.

Itse sain 12v pitkän kitinän jälkeen ja näin jälkikäteen ajattelin ihan liian nuorena.

Vierailija
114/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

talutus renkas kirjoitti:

kas kun et lapsellesi räkä renkasta lupaile

Sä olet varmaan tosi hyvä vanhempi. Kun tyttäresi täysikäisenä hankkii lävistyksiä, onko hän enää tervetullut kotiin?

Vierailija
115/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin varmaan todellinen syy miksi narsisti äiti pakottaa lapselle korviksia on joku haave jostain instapostauksesta ja tykkäyksistä

Vierailija
116/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Isän mielipidettäkin kunnioitettava eikä tuossa nyt mitään mahdotonta vaadita - muutaman vuoden odotusta vain.

Itse sain 12v pitkän kitinän jälkeen ja näin jälkikäteen ajattelin ihan liian nuorena.

Miten se sun elämässä näkyy, että liian nuorena?

Vierailija
117/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aikamiespojat näyttävät aktivoituneen 🙄

Onko sun mielestä naimattomat miehet jotenkin huonompia ihmisiä kuin muut? Halveksitko muutenkin erilaisia ihmisryhmiä, mites homot, vammaiset, tummaihoiset?

Vierailija
118/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjun aikamiespojat näyttävät aktivoituneen 🙄

Onko sun mielestä naimattomat miehet jotenkin huonompia ihmisiä kuin muut? Halveksitko muutenkin erilaisia ihmisryhmiä, mites homot, vammaiset, tummaihoiset?

Kunhan heillä ei ole korviksia 😅

Vierailija
119/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin varmaan todellinen syy miksi narsisti äiti pakottaa lapselle korviksia on joku haave jostain instapostauksesta ja tykkäyksistä

No huh huh. Lapsen korviksilla kyllä vielä somesisältöä tehdä. Oletko vähän yksinkertainen?

Vierailija
120/221 |
06.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap substantiivit kuuluu kirjoittaa pienellä alkukirjaimella Ei tämä kieli mitään saksaa ole.