Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.
Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?
Kommentit (971)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä työstä saa tuollaista palkkaa että jää vain 1300 - 1500€/kk käteen? Onko ihan kokoaikaista?
Tässä ammatteja joista täysillä työtunneilla jää kuukaudessa suunnilleen 1300-1500e käteen.
Siivooja
Keittiöapulainen
Elintarviketyöntekijä
Pakkaaja tehtaassa
Pikaruokatyöntekijä
Kaupan työntekijä
Pesulatylöntekijä (tekstiilihuoltaja)
Astiahuoltaja (tiskaaja)
Monipalvelutekijä (siivous ja keittiötyöt)
Lehdenjakaja
Päiväkotiapulainen
Henkilökohtainen avustaja
LeipuriTätä listaa voisi jatkaa loputtomiin...
Olet oikeassa.
Itse olen pakkaajana elintarviketehtaassa.
Työaikani on ma-pe klo 6-14
Olen suorittanut elintarvikealan perustutkinnon.
Tienaan nettona kuussa n. 1250e
Onhan tämä aika kädestä suuhun elämistä, mutta mielummin olen töissä kuin että saisin kotona olemisella lähes saman summan.
Mulla on mukavat työkaverit ja kivaa töissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä työstä saa tuollaista palkkaa että jää vain 1300 - 1500€/kk käteen? Onko ihan kokoaikaista?
Tässä ammatteja joista täysillä työtunneilla jää kuukaudessa suunnilleen 1300-1500e käteen.
Siivooja
Keittiöapulainen
Elintarviketyöntekijä
Pakkaaja tehtaassa
Pikaruokatyöntekijä
Kaupan työntekijä
Astiahuoltaja (tiskaaja)
Lehdenjakaja
Päiväkotiapulainen
Tekstiilihuoltaja allekirjoittaa, onneksi meillä töissä on välillä yövuoroja niin saa pari sataa välillä enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkasi on pieni, kannattaa toivoa potkuja ja alkaa elämään samansuuruisilla tuilla.
Itselle ei työsopimusta onneksi jatkettu.
Nettopalkkani oli 1200e/kk
Nyt saan tukia 1000e/kk.
Ei ole mitään järkeä olla töissä jos ero on noin pieni. Lisäksi työmatkoihin kului lähes toi 200e.
Eli olet valmis työntämään kätesi toisten taskuun ja elämään heidän kustannuksellaan. Missä on moraalisi?
Opiskele itsellesi uusi ammatti, monimuotokoulutuksissa on paljon mahdollisuuksia ja erilaisia aikuiskoulutustukia ja opintolainoja on saatavilla. Emme me muutkaan ole luovuttaneet, vaan olleet vain ahkeria opiskelemaan ja tekemään työtä. Laiskan ei pidä valittaa. Kouluttaudu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkasi on pieni, kannattaa toivoa potkuja ja alkaa elämään samansuuruisilla tuilla.
Itselle ei työsopimusta onneksi jatkettu.
Nettopalkkani oli 1200e/kk
Nyt saan tukia 1000e/kk.
Ei ole mitään järkeä olla töissä jos ero on noin pieni. Lisäksi työmatkoihin kului lähes toi 200e.En kyllä ymmärrä. Jos jäät työttömääksi, saat työttömyyskorvauata n puolet palkastasi, kunnea putoat peruspäivörahalle. Se ei siis missään oloissa kannata (paitsi jos alennut heittämään pimeää keikkaa etkå jää kiinni.
Toki sossulla voi maksattaa vuokrat ja ruoat ja puhelinlaskut mutta se on kyllä sitten sangen vähäinen elanto. Sillä tavoin voit päästä tjohon tonniin ja ehkä enempäänkin jos on lapsia. Mitään kadehdittavaa elämää se ei ole vaan jatkuvaa niukkuutta alimman mahdollisen suojaverkon varassa. Moni täällä puhuu tuille heittäytymisestä muka vaihtoehtona töille, mutta kyllä järkevä ja ahkera ihminen pystyy tienaamaan asiallisen palkan jos ei aivan peräkorvessa asu, ja sillon elämässä on jo vaihtoehtojakin.
Kerroppa mulle että miten voin tienata asiallisen palkan, kun on vaan peruskoulu käytynä?
Nettopalkkani täysillä työtunneilla n. 1300e, hesessä olen töissä Pk-seudulla.
Sulla on työkokemusta varmaan sen verran että joku catering-alan opintokokonaisuus onnistuisi näyttötutkintonakin. Ehkä sen jälkeen löytyisi heseä parempi palkanmaksaja. Mahdollisuus ois ehkä myös sesonkityöhön pohjoisessa.
Vierailija kirjoitti:
1300e netto
Ap
Tuohan tarkoittaa alle 9€ tuntipalkkaa, jos normi kk-tunneilla laskettaisi? Kannattaisiko hankkiutua ihan oikeisiin töihin? Olisiko kannattanut kouluttautua? Olisiko kannattanut keskittyä koulussa muuhunkin kuin röökin vetoon ja perseilyyn?
Henkilöstövuokrausfirman kautta tienaa kauppojen hyllyttäjänäkin pk-seudulla n. 11€/h. Ja siihen ei kysellä koulutusta.
En tajua tuota taulukointia, eikö voi vaan päättää ettei osta mitään turhaa? Ihan ekologisista syistä jo!
Vierailija kirjoitti:
En tajua tuota taulukointia, eikö voi vaan päättää ettei osta mitään turhaa? Ihan ekologisista syistä jo!
Ehkä sitä ei itse tajua, ennenkuin se näkyy esim. moisessa kk-seurannassa? Helpostihan sitä tulee ostettua pullovettä, jäätelö, tuparilahja kaverille, jne....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivooja
Keittiöapulainen
Elintarviketyöntekijä
Pakkaaja tehtaassa
Pikaruokatyöntekijä
Kaupan työntekijä
Astiahuoltaja (tiskaaja)
Lehdenjakaja
Päiväkotiapulainen
Kiitos, en todella ole tajunnut että on tällainen tilanne näin monella. Jotain täytyisi tehdä, eihän tuolla palkalla elä tai jos elää niin säästöjä ei ole.
Noiden lisäksi, jos paikkakunnalla ei kovin paljon ole mitään töitä niin muitakin töitä joutuu tekemään halvemmalla. Itse olen tehnyt esmes sähkösuunnittelua 14 €/h liksalla, siitä ei juuri tuota enempää jäänyt käteen.
Vierailija kirjoitti:
Toinen duuni
Tämä!
Itse teen syksyn ja talven aina toista työtä ja siitä säästän kaikkeen extraan rahaa.
Kesällä on mukavaa lomailla kun on rahaa reissata, käydä vaikka festareilla ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sitä ei itse tajua, ennenkuin se näkyy esim. moisessa kk-seurannassa? Helpostihan sitä tulee ostettua pullovettä, jäätelö, tuparilahja kaverille, jne....
Eikö sitä tajua viimeistään siinä vaiheessa ku maksaa pitää? Ei vaan osta mitään mitä ei ole ihan pakko hengissä pysymiseksi.
Muutto halvempaan asuntoon, on numero yksi. Joskus jopa sijainti vähentää kuluja, jos ei tarvitse käyttää julkisia.
Toinen työ kukka kioskilla viikonloppuna on auttanut minua.
Maailma on muuttumassa todella nopeasti...
Jako rikkaiden ja köyhien välillä on kasvamassa...
Sinun on tehtävä päätös kumpaan haluat kuulua?
Ennen vanhaan yhteiskuntaluokan päätti se, mitä koulua kävit tai mihin perheeseen synnyit.
Netti on muuttanut tämän täysin...
Internetin ansiosta voit olla yhteydessä keheen tahansa.
Köyhät puhuvat köyhille.
Rikkaat puhuvat rikkaille.
Vain ne teistä, jotka olevat tarpeeksi älykkäitä tulevat kuuntelemaan ja selviytymään.
Tuolla pitää elää Jos ei,hyödynnä kauppojen ilta-alennukset,osta säilyviä elintarvikkeita isommissa pakkauksissa,tee ruokaa itse,kaurapuurokin on hyvää sokerin ja maidon kanssa aamulla. Vähennä autoilua,kävele lyhyehköt matkat,lainaa kirjastosta luettavat. Netin voi lopettaa,jos on kirjasto koneineen lähellä. Kilpailuta,mitkä voi kilpailuttaa. Aja " lokit" pihalle= hyväksikäyttäjät. Kirpparilta vaatteet.397
Vierailija kirjoitti:
sijoittamalla. Ei tosin ole hätäsen miehen hommaa.
Vitsiniekka
Klikkaa seuraavaa nettimainosta jossa luvataan helppoa äkkirikastumista. Mm. nigeriassa taitaa olla aika paljon perijäprinssejä jotka tarttee vaan pikkusumman miljoonaomaisuutensa vapauttamiseen ja varmasti palkitsevat tällaiset auttajat ruhtinaallisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minulla auttaa päiväbudjetin teko. Laskut maksan ja katson paljon jää jokaista kuukauden päivää kohden euroja. Sitten elän sillä👍
kerrotko vielä päiväbudjetin teko tuo LISÄTULOJA? kiinnostaa kovasti...
Vierailija kirjoitti:
Toinen duuni
Siinä onkin sitten hieno elämä, ei mitään muuta kuin työtä!
Kiitos, en todella ole tajunnut että on tällainen tilanne näin monella. Jotain täytyisi tehdä, eihän tuolla palkalla elä tai jos elää niin säästöjä ei ole.