Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.
Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?
Kommentit (971)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toinen duuni
Siinä onkin sitten hieno elämä, ei mitään muuta kuin työtä!
No jos ei yhden työn palkalla elä eikä saa paremmin palkattua työtä, niin taitaa olla kutakuinkin ainoa tapa ansaita enemmän rahaa tekemällä kahta työtä. Aika monen ihmisen elämä on pelkkää työntekoa. Ei auta itku markkinoilla.
Jos nettopalkka on 1300 euroa, on brutto alle 2000 euroa. Jos ap tekee ns. täyttä viikkoa niin ainakaan ylitöitä tuossa ei ole eli ihan hyvin on aikaa toiselle työlle tai sitten jos pystyy tekemään nykyisessä työssään ylitöitä, niin sillähän se palkka kasvaa. Ei ole mitään outoa ja hyvin jää aikaa muullekin elämälle. Teen normaalia toimistotyötä ja siitä maksetaan kk-palkkaa, ei ylitöitä mutta työt on tehtävä. Joskus työaika riittää, useimmiten ei eli kyllä niitä tunteja kertyy helposti yhden sivutyön verran. Tämän lisäksi esimerkiksi opiskelut on hoidettu omalla ajalla työn ohessa. Eli en ihan ymmärrä tätä itkua, että toista työtä ei voi tehdä vaikka sillä saisi nostettua omaa elintasoa. Kouluttautuminen ja sen näkyminen palkassa vie kyllä aikaa ja 1300 euron nettopalkalla on varmasti aika akuutti hätä asian kanssa. Eli osa-aikainen sivutyö toisi nopeasti helpostusta arkeen.
Olen eri kuin lainaamasi, mutta myös itselläni, kuten sinulla, on työ, jossa
on kiinteä palkka, mutta työaika liukuu. Eli välillä on tehtävä pitempiä päiviä tai työviikkoja. Ja sinä olet saanut tähän hyvin sovitettua lisätyön, minkätyyppistä se oli?
Keräämällä marjoja ja myymällä ne suoraan tavallisille ihmisille. Marja- ja sienirahat ovat verotonta tuloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pienipalkkaisena olen tehnyt lisätyönä viikonloppukeikkaa kaupassa. Ihan hyvä lisä kun nettona jää ehkä satanen käteen viikonlopuista.
Minkälaista työtä teet siellä? Vuokrahommina vai suoraan ko. kauppiaan listoilla? Kyselen kun itekin mietin lisätyömahdollisuuksia kokopäivätyön oheen (mutta kun tarviis myös lepoaikaa).
Lepäilet töissä niinkuin muutkin
Jes, minkälaista lisätyötä sä teet, missä voi lepäillä? Vois tosiaan sopia mullekin, kun omassa työssä on aikapainetta.
Maailman vanhimman ammatin työt voi suorittaa sängyssä lepäämällä.
Te, jotka ehdotatte huoraamista- suosittelisitteko työtä myös omalle tyttärellenne? Vaimollenne? Siskollenne? Äidillenne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse pienipalkkaisena olen tehnyt lisätyönä viikonloppukeikkaa kaupassa. Ihan hyvä lisä kun nettona jää ehkä satanen käteen viikonlopuista.
Minkälaista työtä teet siellä? Vuokrahommina vai suoraan ko. kauppiaan listoilla? Kyselen kun itekin mietin lisätyömahdollisuuksia kokopäivätyön oheen (mutta kun tarviis myös lepoaikaa).
Lepäilet töissä niinkuin muutkin
Jes, minkälaista lisätyötä sä teet, missä voi lepäillä? Vois tosiaan sopia mullekin, kun omassa työssä on aikapainetta.
Maailman vanhimman ammatin työt voi suorittaa sängyssä lepäämällä.
Netin ansiosta nekin palvelut sekä rahastuksen voi suorittaa etänä. Ei tarvitse edes asiakkaita kätellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi että... Taas köyhää työläistä kuritetaan.
Jos 1918 sodan lopputulos olisi ollut toinen niin köyhilläkin olisi oikeuksia.Olet väärässä. Ei naapurimaassakaan köyhillä ollut eikä ole oikeuksia vielä tänäkään päivänä. Suomessa sentään on ilman että pitää lahjoa ketään.
Kyllä neuvostojen maassa oli proletariaatilla verraten hyvin. Ilmaiset koulut, takuutyöpaikat jne.
Maa jossa valimotyöntekijästä saattoi tulla maailman toiseksi suurimman kansantalouden päämies. Ei liene edelleenkään mahdollista missään muualla. Se oliko se lopulta hyvä asia vai ei, niin se on kokonaan eri asia sitten - kyllähän valtion johtaminen jo pienemmässäkin mitassa vaatisi hyvää koulutuspohjaa ja älykkyyttä. Mutta mahdollista se oli.
Näkee, ettet tiedä oikeasti asioista. Ilmainen koulutus on ollut suomalaislapsillakin ja opiskeluun saatu tukea jo kauan. Takuutyöpaikat....
no joopa. Arvaas mikä puuttui. Raha. Ja mikä vielä tärkeämpää, vapaus.
Oletko nähnyt niitä asuntoja, joissa ihmiset asui? Juu et.
Ja siitä et itse saanut päättää. Et itse asiassa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkasi on pieni, kannattaa toivoa potkuja ja alkaa elämään samansuuruisilla tuilla.
Itselle ei työsopimusta onneksi jatkettu.
Nettopalkkani oli 1200e/kk
Nyt saan tukia 1000e/kk.
Ei ole mitään järkeä olla töissä jos ero on noin pieni. Lisäksi työmatkoihin kului lähes toi 200e.
Ei kaikilla ole mahdollisuutta tukiin.
Vierailija kirjoitti:
Raha on niin vanha keksintö, että sen hankkiminen ei pitäisi olla niin vaikeata kuin se nyt on ainakin köyhille.
Yhteiskuntasysteemin nimenomaan EI PITÄNYT mennä sellaiseksi, että raha kasautuu vain harvojen käsiin, mutta juuri niin on käynyt! Vääränlaiset henkilöt ovat juonineet itsensä päättäviin asemiin ja käyttävät sitten valtaansa härskisti väärin, sitten itse aiheuttamansa tilanteen syyn kuitenkin kaatavat köyhien niskoille!!
Diktaattori tulisi paljon halvemmaksi kuin nykyiset kommari päättäjät.
Siten voisi verojakin pienentää.
Vierailija kirjoitti:
Onlyfans
Olen perunan mallinen, harvahiuksinen kuunaama.
t. Ap
OnlyFans. Todella helppoa rahaa.
Vierailija kirjoitti:
OnlyFans. Todella helppoa rahaa.
Toistan: olen perunan mallinen, harvahiuksinen kuunaama.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onlyfans
Olen perunan mallinen, harvahiuksinen kuunaama.
t. Ap
Tuolla sivustolla on kaikki pervot katsomassa, varmaan jonkun mielestä juuri se, mitä haki. Itse en itseäni myisi kuitenkaan. Miten olisi sivutyö, onko mitään, jota saisi (esim. lehdenjako)?
Onneksi saan tk-eläkettä nettona n. 1580 €. Kyllä sillä jotenkin elelee pk-seudullakin kun on halpa vuokra-asunto. Eikä myöskään tarvitse lähteä aamuisin mihinkään jos ei mieli tee. Yliopisto-opiskelijana saan myös hyvät opiskelija-alet monesta paikasta sekä halvan opiskelijalounaan.
Minä karsin autolla ajamisesta ja alkoi säästymään 300 euroa kk
Itse olette äänestämällä vaikuttaneet.
Tosi köyhiä ei taida kiinnostaa politiikka.
Hassuinta on se että keskipalkkaiset ovat sahanneet omaa oksaansa: Lähes kaikki välttämättömyydet ovat kallistuneet 2v aikana, miten kannattavaa on käydä töissä?
Pirkka-ketsupin hinta viime vuonna 2.29€, äsken ostettuna 3.79€. Korotusta "maltillisesti" vain 65%. Mistähän tässä vielä pihistäisi kun ei makaronilientä ole varaa enää edes pirkka-ketsupilla piristää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1300e netto
ApMiten paljon sinulla on oikein niitä kuluja, kun et tuolla pärjää?!
Vuokra,sähköt, vesi, ruoka,auto, polttoaineet, lääkärimenot, vaatteet, lapset, lemmikit, harrastukset. Menoihin on niin monta syytä kuin on vastaajiakin. Toinen selviää, toinen ei selviä 1300€:lla. Ei voi kutistaa menoja kokoajan kun kustannukset nousee.
Olin korona-aikana lomautettuna lähes 2 v. Opiskelin 80 op ja myin tarpeetonta vähänkäytetyssä ja fb.ssä.
Etsin uusia töitä ja pääsin liikkumaan oman työnantajan palveluksessa toiseen työhön.
Omaan paikkaan tuli työtarvetta. Teen 3 pv vanhaa ja 3 pv uutta työtä viikossa.