Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.
Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?
Kommentit (971)
Vierailija kirjoitti:
Raha on niin vanha keksintö, että sen hankkiminen ei pitäisi olla niin vaikeata kuin se nyt on ainakin köyhille.
Yhteiskuntasysteemin nimenomaan EI PITÄNYT mennä sellaiseksi, että raha kasautuu vain harvojen käsiin, mutta juuri niin on käynyt! Vääränlaiset henkilöt ovat juonineet itsensä päättäviin asemiin ja käyttävät sitten valtaansa härskisti väärin, sitten itse aiheuttamansa tilanteen syyn kuitenkin kaatavat köyhien niskoille!!
Kyllä on niin väärin kuin olla ja voi!!!
Näin tämä nyt kuitenkin aina tuntuu menevän, sykli toisensa jälkeen.
Olisi erityisesti tavallisen kansan kyettävä vastustamaan tilannetta sen verran, että rahat palautetaan huipulta (passiivista tuottoa tekevät sijoitukset, joka maksatetaan tavallisten kansalaisten elinkustannuksilla) takaisin oikeita työpaikkoja tekemään ja oikeita palkkoja maksamaan.
Tuloerojen kaventaminen oikaisee taloustilanteen, mutta lähestulkoon kaikki vallankäyttäjät isoine palkkoineen tietenkin vastustaa sitä koska heidän oma etu on tärkeämpi.
Asia kuuluu mitä suurimmassa määrin etenkin maan hallituksen vastuisiin ja talouden ohjaamisen velvollisuuksiin. Valtion johto ei voi sallia sellaista tilannetta että maan kansa jaetaan tällä tavoin täysin järjestelmällisesti kahtia, hyväosaisiin ja huono-osaisiin, sen lopputulos tulee olemaan täysi passiivisuus kaikkialla ja sehän ei maan asioita eteenpäin vie.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat torista jotain halvalla, tuunaat tarpeen mukaan ja myyt voitolla.
Postikuluineen menee niin kalliiksi, että ei kukaan osta semmoisella hinnalla, että jäisi jotain voittoa vielä oman työn ja tarvikkeiden hintojen päälle.
Olen eri henkilö kuin aloittaja, mutta huutonetin kokemuksen perusteella suomalaisten ostokyky on täysin romahtanut tässä korona-aikana, ei mene enää mikään kaupaksi, eikä kovin hääviä ollut ennenkään.
Normaaleissa maissa kyllä, esim. Briteissä pystyy tulemaan toimeen ostamalla halvalla esim. car boot saleista tavaraa ja myymällä niitä voitolla eteenpäin, mutta ei Suomessa. Suomessa ei kannata enää yhtään mikään, ei ole ostovoimaa mihinkään kun pelkkä peruseläminen, asuminen, ruoka, liikkuminen, sähkö, vesi, jne. vie aivan kaikki rahat, eikä riitäkään enää näillä hinnankorotuksilla. Tämä ei ole normaali maa, ei missään järkevässä maassa valtio tahallaan aiheuta tällaista taloudellista väkivaltaa omaa kansaansa vastaan!!
Käytetyn tavaran jobbaamisella itsensä elättäminen tuskin monellekaan on vaihtoehto, kun kansan ostovoimaa nipistetään vuosi toisensa jälkeen pienemmäksi. Pelkästään ay-liikkeen palkankorotuksilla ei ajeta koko maan etuja, vaan ostovoimaa on oltava muillakin.
Kaikenlaiset kulut nousee koko ajan, ne kulut syö nopeasti sen osan rahasta, joka oli tarkoitus jäädä oman itsensä elättämiseen.
Varmasti tulee jotakin kaupankäyntitilaisuuksia taas joskus, mutta se vaatii ensin jonkinlaista ravistelua koko systeemiin, jotta saadaan liian hyväosaisia liian helpolla rahansa saavia takaisin maanpinnalle tekemään oikeita töitä. Kun näin tapahtuu, sitten tulee huono-osaisemmillekin jälleen mahdollisuus saada jalansijansa markkinoilta.
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkasi on pieni, kannattaa toivoa potkuja ja alkaa elämään samansuuruisilla tuilla.
Itselle ei työsopimusta onneksi jatkettu.
Nettopalkkani oli 1200e/kk
Nyt saan tukia 1000e/kk.
Ei ole mitään järkeä olla töissä jos ero on noin pieni. Lisäksi työmatkoihin kului lähes toi 200e.
Öö... Kävin laskurilla laskemassa ja verojen jälkeen jäisi tukia alle 700e (ensin toki ansiosidonnaisen). Saako mistään kokopäivätöistä noin vähän? Tässä on vielä lapsikorotukset mukana. Nykyinen palkka nettona 1600e. Onhan tämä paljon parempi. Tekisin pienemmälläkin, sekin on isompi kuin työmarkkinatuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä voit vielä vöhentää kuluja? Itse olen tehnyt mm. seuraavat:
Lopetin kaikki lehtitilaukset, luen netistä ilmaisjutut ja joskus kirjastossa livenä
En käy kampaajalla/ parturissa, leikkaan itse hiukset
En käy kosmetologilla, kynsihoidossa ym.
En harrasta mitään maksavaa liikuntaa, liikun ulkoillen luonnossa
En osta uusia vaatteita, tuunaan entisiä tai kirpparilta halvalla ostettuja
Syön kasvisruokaa, edullista ja terveellistä
En juo alkoholia, limppareita, mehuja jne.
En polta tupakkaa tai käytä nuus kaa
Käyn ilmaistapahtumissa, en elokuvissa, teatterissa, konserteissa ym.
En matkustele ulkomaille, enkä juuri kotimaassa
Kilpailutin sähkösopimuksen halvemmaksi
Ja vielä:
Muuta edullisempaan asuntoon
Myy auto, jos on ja kulje pyörällä, kävellen, bussilla jne.Etkö oikeasti välitä itsestäsi? Ymmärrän jos ei ole varaa käydä kampaajalla jatkuvasti, mutta se ettet sijoita itseesi käymällä ammattilaisella hoitamassa ja leikkaamassa hiuksiasi, niin on todella huono päätös. Itseleikatut hiukset huomaa heti ja ovat järkyttävät. Enkä ole kampaaja.
No mitä väliä huomaako joku onko itse leikannut hiukset??
On sillä väliä. En palkkaa yhtäkään huolimatonta ja asiatonta ihmistä yritykseeni. On väärä ajatusmalli ajatella, että pitäisi luopua jostain.
No, et varmaan kun olet parturi. Miten olet ajatellut hoitaa asuntolainasi, kun yrityksesi loppuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku ehdotti kirpparia. Löysin viikonloppuna kirpparilta Oiva Toikan lasilinnun, virheetön. Maksoin 37 euroa (myyjä ei tainnut ymmärtää mitä möi, en valistanut häntä siitä, myönnän) ja nyt listauksen mukaan arvo on 210-260 euroa. Eli voittoa noin 223 euroa. Kantsii etsiä.
Joo. Listaukset on tosiaan melleviä. Mutta joko möit? Joko sait 223 voittoa?
Tämä! Uskon sitten kun tuo 223e on hyppysissä, muuten ovat vaan listauksia.
´Olen eri henkilö kuin aloittaja, mutta huutonetin kokemuksen perusteella suomalaisten ostokyky on täysin romahtanut tässä korona-aikana, ei mene enää mikään kaupaksi, eikä kovin hääviä ollut ennenkään.´
Postikulut ovat nykyään niin kovat ettei pikkutavaran jobbaaminen kannata ostajalle eikä myyjälle. .
Ennen kun myi leffan tai cdn femmalla niin postit olivat 1-1,50€ ja samasta tuotteesta olin itse maksanut euron.,
Itse sainkin Huudosta hieman tiliäkin omalta erikoisalaltani takavuosinani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Postikuluineen menee niin kalliiksi, että ei kukaan osta semmoisella hinnalla, että jäisi jotain voittoa vielä oman työn ja tarvikkeiden hintojen päälle.
Olen eri henkilö kuin aloittaja, mutta huutonetin kokemuksen perusteella suomalaisten ostokyky on täysin romahtanut tässä korona-aikana, ei mene enää mikään kaupaksi, eikä kovin hääviä ollut ennenkään.
Normaaleissa maissa kyllä, esim. Briteissä pystyy tulemaan toimeen ostamalla halvalla esim. car boot saleista tavaraa ja myymällä niitä voitolla eteenpäin, mutta ei Suomessa. Suomessa ei kannata enää yhtään mikään, ei ole ostovoimaa mihinkään kun pelkkä peruseläminen, asuminen, ruoka, liikkuminen, sähkö, vesi, jne. vie aivan kaikki rahat, eikä riitäkään enää näillä hinnankorotuksilla. Tämä ei ole normaali maa, ei missään järkevässä maassa valtio tahallaan aiheuta tällaista taloudellista väkivaltaa omaa kansaansa vastaan!!
Käytetyn tavaran jobbaamisella itsensä elättäminen tuskin monellekaan on vaihtoehto, kun kansan ostovoimaa nipistetään vuosi toisensa jälkeen pienemmäksi. Pelkästään ay-liikkeen palkankorotuksilla ei ajeta koko maan etuja, vaan ostovoimaa on oltava muillakin.
Kaikenlaiset kulut nousee koko ajan, ne kulut syö nopeasti sen osan rahasta, joka oli tarkoitus jäädä oman itsensä elättämiseen.
Varmasti tulee jotakin kaupankäyntitilaisuuksia taas joskus, mutta se vaatii ensin jonkinlaista ravistelua koko systeemiin, jotta saadaan liian hyväosaisia liian helpolla rahansa saavia takaisin maanpinnalle tekemään oikeita töitä. Kun näin tapahtuu, sitten tulee huono-osaisemmillekin jälleen mahdollisuus saada jalansijansa markkinoilta.
Tarkoitatko siis että työttömille, eläkeläisille ja muille pitäisi maksaa enemmän tukia? Totta kai se on mahdollista, mutta raha sitä varten voidaan saada vain kahdella tavalla: ottamalla lisä velkaa tai verottamalla.
Velanottoa en edes kommentoi. Lisäverotus vaikuttaa tietenkin kulutukseen ja omalla tavallaan edistää taantumaa.
Valkokaulusväkeä kohtaan ei kannata olla katkera, kyllä sekin oikeaa työtä on.
Tavaran jobbaamisen voi verottaja tulkita myös elinkeinotoiminnaksi jos toiminta on kovin ammattimaista.
Vierailija kirjoitti:
´Olen eri henkilö kuin aloittaja, mutta huutonetin kokemuksen perusteella suomalaisten ostokyky on täysin romahtanut tässä korona-aikana, ei mene enää mikään kaupaksi, eikä kovin hääviä ollut ennenkään.´
Postikulut ovat nykyään niin kovat ettei pikkutavaran jobbaaminen kannata ostajalle eikä myyjälle. .
Ennen kun myi leffan tai cdn femmalla niin postit olivat 1-1,50€ ja samasta tuotteesta olin itse maksanut euron.,
Itse sainkin Huudosta hieman tiliäkin omalta erikoisalaltani takavuosinani.
Sorry mutta toi kuulosti että myit piraattikamaa. Eikä kukaan enää jaksa mitään levyjä ostaa Torista ellei ole joku vinyyliharrastaja. Nykyään on Netflix ja Spotify maailma muuttui eskoseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitatko siis että työttömille, eläkeläisille ja muille pitäisi maksaa enemmän tukia? Totta kai se on mahdollista, mutta raha sitä varten voidaan saada vain kahdella tavalla: ottamalla lisä velkaa tai verottamalla.
Velanottoa en edes kommentoi. Lisäverotus vaikuttaa tietenkin kulutukseen ja omalla tavallaan edistää taantumaa.
Valkokaulusväkeä kohtaan ei kannata olla katkera, kyllä sekin oikeaa työtä on.
Tavaran jobbaamisen voi verottaja tulkita myös elinkeinotoiminnaksi jos toiminta on kovin ammattimaista.
Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, kun työttömyystukia vain 4,9 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Mielipidekyselyitä täyttämällä, pitkäjänteisesti ja harrastusluontoisesti osallistumalla,
voi ansaita Paypal-tilille tai vaihtoehtoisesti lahjakortteina, useampiakin kymppejä.
Rekisteröitymällä useampiin esim. Triaba paneeli, Triaba naiset- paneeli, Nordic paneeli, Suomitutka jne.
Internetistä tutkailemalla voit löytää itsellesi sopivia paneeleja.
Itse olen kohdannut vain myönteisiä kokemuksia.
Kerryttämällä saldoa, ja valitsemalla itselleen sopivan ajankohdan nostoon, mielipidekyselytkin ovat yksi
mahdollisuus pienille lisäansioille.
Paljonko näistä oikeasti tienaa? Voisitko antaa esimerkkejä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kaikki lehtitilaukset, luen netistä ilmaisjutut ja joskus kirjastossa livenä
Ja vielä:
Myy auto, jos on ja kulje pyörällä, kävellen, bussilla jne.Etkö oikeasti välitä itsestäsi? Ymmärrän jos ei ole varaa käydä kampaajalla jatkuvasti, mutta se ettet sijoita itseesi käymällä ammattilaisella hoitamassa ja leikkaamassa hiuksiasi, niin on todella huono päätös. Itseleikatut hiukset huomaa heti ja ovat järkyttävät. Enkä ole kampaaja.
On sillä väliä. En palkkaa yhtäkään huolimatonta ja asiatonta ihmistä yritykseeni. On väärä ajatusmalli ajatella, että pitäisi luopua jostain.
No, et varmaan kun olet parturi. Miten olet ajatellut hoitaa asuntolainasi, kun yrityksesi loppuu?
En ole kampaaja eikä ole asuntolainaa. Puhut palturia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä:
En hakisi sun firmaan töihin vaikka kävisinkin kampaajalla.
Vierailija kirjoitti:
vinkvink;) kirjoitti:
Naiset istuu lompakon päällä.
Viesteissä oli siitä jo. Valtio leikkaa työttömyystukia niin naisten on pakko saada jostain ruokarahaa.
Miksi naiset istuu lompakon päällä, miehet eivät? Luulisi sen miehen reijänkin menevän kaupaksi.
Pitäis saada toimeentulotukea jos ei jää tietyn verran käteen vuokran jälkeen. Oletko tarkistuttanut asumistuen ? Ruokajonot on myös..vaikket sitä kysynyt. Tuolla palkalla voi miettiä onko edes järkevää olla töissä... tietenkin lapsista saa rahaa erikseen mutta en tiedä onko sinulla.. muuta ei tule mieleen, ellet halua kello ympäri olla töissä ja väsyttää itseäsi.... tietenkin olemassa kaikki laittomat keinot mutta kukapa niihin haluaa lähteä.... Tai laita ilmoitus toriin tms ,että hoidat lapsia tms muuta pientä puuhaa maksua vastaan
Vierailija kirjoitti:
Robin Hoodin malli, otetaan rikkailta ja jaetaan köyhille!
Suomessa menee niin, että otetaan köyhiltä ja jaetaan rikkaille.
Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä:
En hakisi sun firmaan töihin vaikka kävisinkin kampaajalla.
Ok. En palkkaisikaan kaltaistasi moukkaa, joka kohtelisi asiakkaita huonosti.
Minä teen kolmea työtä. Tosin siinä auttaa että lapsi on jo aikuinen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä:
Voivoi jos on väärä ajatus, mutta jos leikkaus maksaa sen 50 niin aika loven se tekee lompakkoon muiden laskujen ohella, jos lisätuloja ei ole heti tiedossa. Jos se ei ole pois parturista, on se pois ruuasta. Bensasta tai bussilipuista..jne.
Jos itse lyhentää latvoja niin sen saa tehtyä ihan siististi, netissä on hyviä videoita ja ohjeita että ei ole pakko sokkona saksia. Ja hankkii parturisakset eikä käytä mitään kynsi-tai keittiösaksia, niin ihan hyvä tulee.
T. Eri
Miten saada rahaa lisää?
Jos palkka ei nouse, vaihda työpaikkaa sellaiseen jossa palkka nousee.
Jos haluat muuta rahaa palkan lisäksi, sitten olisi osattava sijoittaa, ja olisi löydyttävä palkasta sen verran säästövaraa että sijoittamiseen jää.
Rahasta pääsee melko helposti eroon, mutta useimmille rahan hankkiminen on paljon vaikeampaa kuin sen kuluttaminen.
Myös elinkustannusten minimointi voi auttaa jotain, mutta monet vastaavassa tilanteessa olevat ovat jo tinkineet kaikesta mistä voi, eli mitään ei voi enää vähentää mistään.