Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.
Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?
Kommentit (971)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin haluaisin muuttaa suomesta mutta ei riitä kielitaito:(
Kuule nyt. Rohkaise itseäsi ja lähde!! Mitään ei saa jos ei tee. Lähdin itse täysin kohdemaan kieltä osaamattomana, jonkin verran englantia osasin (jota ei sitten taas kohdemaassa juuri puhuttu). Kun pääsee paikan päälle niin PAKOSTA oppii maan kieltä ja jos vähän paneutuu siihen itseopiskelulla niin aika nopeaa oppii. Alussa vähän kangertelee arkeen asettuminen mutta kyllä asiat helpottuu muutaman kuukauden päästä. Suomalainen sisu on oikeasti jotain jolla pääsee eteenpäin!
Oliko kohdemaasi EU-maa?
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pienituloinen olen nyt kesälomallani ansainnut satasia kun olen pessyt sukulaisten ja tuttujen ikkunoita kun eivät itse viitsi tai ehdi. Keksi joku tällainen palvelu?
Waude. Hyvä idea.
Tiedän työttömän naisen joka on pessyt naapureiden ikkunoita jo 20 vuotta sitten, maksu käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä pienituloinen olen nyt kesälomallani ansainnut satasia kun olen pessyt sukulaisten ja tuttujen ikkunoita kun eivät itse viitsi tai ehdi. Keksi joku tällainen palvelu?
Waude. Hyvä idea.
Tiedän työttömän naisen joka on pessyt naapureiden ikkunoita jo 20 vuotta sitten, maksu käteisellä.
Sinkku nainen pystyy tienaamaan myös sillä yhdellä tavalla. Päättäjät leikkaavat koko ajan työttömyystukia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2875 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Waude. Hyvä idea.
Sinkku nainen pystyy tienaamaan myös sillä yhdellä tavalla. Päättäjät leikkaavat koko ajan työttömyystukia.
Jos tulisi ero niin tuo olisi yksi keino tienata lisärahaa. Voisi löytyä esim. jotain lyhyitä miehiä joilla vaikea löytää kumppania niin voisivat maksaa jotain.
vinkvink;) kirjoitti:
Naiset istuu lompakon päällä.
Viesteissä oli siitä jo. Valtio leikkaa työttömyystukia niin naisten on pakko saada jostain ruokarahaa.
Vähennä menoja:
-Turhat maksukavat pois
-Nk. tappokytkinten käyttö laitteissa joista ei saa muuten valmiustiloja pois (vievät vuodessa yllättävän paljon sähköä)
- Järkeä ruokaostoksiin (suunnittele, hae eri kaupoista, tee isoja annoksia, pakasta)
- Ulkona syöminen minimiin
Kyllä näitä on kun alat tuumaamaan.
Opiskele parempi ammatti itsellesi, sinä itse vastaat omasta taloudellisesta asemastasi. Kannattaa opiskella vähintään AMK:ssa sellaiseen ammattiin mikä itseä kiinnostaa ajatuksella oma toimeentulon turvaaminen tulevaisuudessa jos ero tulee, kenenkään lompakon varaan ei kannata "nojata" se varallisuus on silmälumetta ja häviää kuin tuhka tuulen kun mies päättää lähteä. Omaisuutta kannattaa alkaa kerätä jo varhain vaikkapa sijoitus asunnoin. Naimisissa oleville vinkkinä ehdoton aviehto jos on vähääkään omaisuutta tai tulossa perintö tms..kenenkään varallisuutta ei kannata kasvattaa erossa.
Lopetin työt ja autolla ajelun. Palkka oli aika pieni, ei ollut enää varaa ajaa autolla töihin 80 km päivässä. Nyt jää rahaa enemmän käteen työttömänä ja olen säästänyt rahaa yli 3500 euroa koska en ole ajanut autoa juurikaan viime syyskuusta lähtien. Bensakulut oli ennen 300 euroa kk. Nyt ne on 30 euroa kk. Kuljen fillarilla nykyään. Lisäksi kalastan ja myyn kalaa. Ahventa tulee varmaan paljon ja kesäkuun loppupuolella aheventa alkaa tulla toden teolla paljon. Jos saan 85 kg joka ahventa viikossa niin myyn niitä ja tienaan rahaa.
Ei ne suuret tulot kirjoitti:
Vähennä menoja:
-Turhat maksukavat pois
-Nk. tappokytkinten käyttö laitteissa joista ei saa muuten valmiustiloja pois (vievät vuodessa yllättävän paljon sähköä)
- Järkeä ruokaostoksiin (suunnittele, hae eri kaupoista, tee isoja annoksia, pakasta)
Kaupan alalla ja palvelualalla tulee paljon irtisanomisia. Ihmisten on pakko vähentää ravintoloista, kahviloista, vaateostoksista ja remonteista sekä partureista.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne suuret tulot kirjoitti:
Vähennä menoja:
-Turhat maksukavat pois
Kaupan alalla ja palvelualalla tulee paljon irtisanomisia. Ihmisten on pakko vähentää ravintoloista, kahviloista, vaateostoksista ja remonteista sekä partureista.
Toivotaan, että ei ole ihmisillä asuntolainaa.
Lainat kun ei ole laskuja toimeentulotuessa eikä saa olla kesämökkiä.
Mistä voit vielä vöhentää kuluja? Itse olen tehnyt mm. seuraavat:
Lopetin kaikki lehtitilaukset, luen netistä ilmaisjutut ja joskus kirjastossa livenä
En käy kampaajalla/ parturissa, leikkaan itse hiukset
En käy kosmetologilla, kynsihoidossa ym.
En harrasta mitään maksavaa liikuntaa, liikun ulkoillen luonnossa
En osta uusia vaatteita, tuunaan entisiä tai kirpparilta halvalla ostettuja
Syön kasvisruokaa, edullista ja terveellistä
En juo alkoholia, limppareita, mehuja jne.
En polta tupakkaa tai käytä nuus kaa
Käyn ilmaistapahtumissa, en elokuvissa, teatterissa, konserteissa ym.
En matkustele ulkomaille, enkä juuri kotimaassa
Kilpailutin sähkösopimuksen halvemmaksi
Ja vielä:
Muuta edullisempaan asuntoon
Myy auto, jos on ja kulje pyörällä, kävellen, bussilla jne.
Vierailija kirjoitti:
Lopetin kaikki lehtitilaukset, luen netistä ilmaisjutut ja joskus kirjastossa livenä
Ja vielä:
Myy auto, jos on ja kulje pyörällä, kävellen, bussilla jne.
Etkö oikeasti välitä itsestäsi? Ymmärrän jos ei ole varaa käydä kampaajalla jatkuvasti, mutta se ettet sijoita itseesi käymällä ammattilaisella hoitamassa ja leikkaamassa hiuksiasi, niin on todella huono päätös. Itseleikatut hiukset huomaa heti ja ovat järkyttävät. Enkä ole kampaaja.
Muuttakaa takaisin asumaan vanhemmillenne. Säästätte paljon. Toinen vinkki myykää talonne ja hankkiutukaa eroon lainoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä:
Myy auto, jos on ja kulje pyörällä, kävellen, bussilla jne.Etkö oikeasti välitä itsestäsi? Ymmärrän jos ei ole varaa käydä kampaajalla jatkuvasti, mutta se ettet sijoita itseesi käymällä ammattilaisella hoitamassa ja leikkaamassa hiuksiasi, niin on todella huono päätös. Itseleikatut hiukset huomaa heti ja ovat järkyttävät. Enkä ole kampaaja.
No mitä väliä huomaako joku onko itse leikannut hiukset??
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä:
Myy auto, jos on ja kulje pyörällä, kävellen, bussilla jne.Etkö oikeasti välitä itsestäsi? Ymmärrän jos ei ole varaa käydä kampaajalla jatkuvasti, mutta se ettet sijoita itseesi käymällä ammattilaisella hoitamassa ja leikkaamassa hiuksiasi, niin on todella huono päätös. Itseleikatut hiukset huomaa heti ja ovat järkyttävät. Enkä ole kampaaja.
Hiukset voi laittaa kiinni. Partureita varmaan harmittaa, kun asiakkaat vähenevät. Monella taitaa olla asuntovelkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja vielä:
On sillä väliä. En palkkaa yhtäkään huolimatonta ja asiatonta ihmistä yritykseeni. On väärä ajatusmalli ajatella, että pitäisi luopua jostain.
Säästyy rahaa, kun ei käy ulkona syömässä ja jättää kahviloiden kahvit ostamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos palkkasi on pieni, kannattaa toivoa potkuja ja alkaa elämään samansuuruisilla tuilla.
Itselle ei työsopimusta onneksi jatkettu.
Nettopalkkani oli 1200e/kk
Nyt saan tukia 1000e/kk.
Ei ole mitään järkeä olla töissä jos ero on noin pieni. Lisäksi työmatkoihin kului lähes toi 200e.Täällä Helsingissä suurin osa saa pelkkää vuokraan tuon tonnin, sitten pitää maksaa ruoat, vaattet, sähköt, puhelimet ynnä muut ja toimeentulotuki "estitteessä" lukee, että kaiken tämän jälkeen pitää jäädä muutama satku käyttörahaa?
Itsellä brutto 1400e, käteen noin 1150e, sekä naapurin työtön, että ex työkaveri (pitkäaikaistyötön) omaavat huomattavasti suuremmat vuositulot, näin se menee.
Kuulostaa todella pieneltä palkalta. Saako kysyä onko kokoaikstyö ja mikä on ala?
Toivottavasti saat jotain tukia palkan päälle...
Waude. Hyvä idea.