Miten saada rahaa palkan lisäksi? Palkka ei riitä.
Menot on karsittu todella alhaisiksi.
Miten tuloja saisi lisää?
Kommentit (971)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat osakkeita ja saat osinkoja.
Jöööööööööööö. Otetaan esimerkiksi Cibus joka maksaa hyvää osinkoa joka kuukausi. Osinko on sen 6 centtiä lappu/kk eli jotta saisit edes 50/kk ja kun lappu maksaa sen ~21, niin tarttet 834 osaketta mikä tekee 16680 eli 100/kk tekee sitten 33360 ja jos ongelmana, että rahat ei riitä, niin sillä mitään osakkeita ostella ja 16k sijoittamiseen menee vuosia muutenkin, jos ei periydy.
Aloittajan (tai kenen tahansa samassa tilanteessa elävän) pitää ensin käyttää muita ketjussa mainittuja keinoja jotta talouteen syntyy pelivaraa eli säästämisaste nousee plussan puolelle.
Sijoittamalla jos tahtoo maksimoida (aluksi) kassavirtaa kannattaa katsoa etuoikeutettujen osakkeiden (preferensaktier, preference stocks) valikoimaa. Koska tavoitteena ei ole niinkään kurssinousu. Etuoikeutettujen osakkeiden markkina-arvot ovat melko vakaita, mutta niille maksetaan nimensämukaisesti yrityksen vapaasta pääomasta etuoikeutetusti osinkoja ja osinkotuottoprosentit lähestyvät usein 10 %.
Täytä mielipidekyselyitä. Niistä saa pientä korvausta, ja kerääntyy niistä muutamia kymppejä ylimääräistä jos ahkerasti täyttää. Suomitutka, Yougov, Crowster, mitä kaikkia näitä nyt on.
Onko mahdollista tehdä jotain lisätyötä, puhelinmyyntiä tai jonkun firman aspa-hommia, mitä voi tehdä kotoa.
En lukenut koko ketjua, joten lienee jo ehdotettukin: myykää itsellenne turhat tavarat pois torissa ja fbn erilaisilla kirppiksillä. Tämän saman neuvon annoin vähävaraiselle toisessa ketjussa. Tämä ei ole pysyväisratkaisu mutta mahdollisuus tienata itselleen turhilla tavaroilla rahaa. Samalla tulee kotiin tilaa kun tavaraa poistuu tilaa viemästä.
Vierailija kirjoitti:
En lukenut koko ketjua, joten lienee jo ehdotettukin: myykää itsellenne turhat tavarat pois torissa ja fbn erilaisilla kirppiksillä. Tämän saman neuvon annoin vähävaraiselle toisessa ketjussa. Tämä ei ole pysyväisratkaisu mutta mahdollisuus tienata itselleen turhilla tavaroilla rahaa. Samalla tulee kotiin tilaa kun tavaraa poistuu tilaa viemästä.
Tälläisen neuvon antaminen on melko turhaa näissä ketjuissa, varsinkin kun ei viitsi lukea mitä kirjoitettu.
Joka toinen kehottaa tätä.
Oikeasti ihminen joka pitempään elänyt pienillä varoilla ei pysty todennäköisesti myymään tavaraa kovinkaan paljon mistä olisi hyötyä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pienet tulot.
Kaikki säästökeinot on jo käytössä:En lottoa (enkä pelaa muitakaan rahapelejä)
En juo kahvia
En osta mitään mikä ei ole välttämätöntä
Käyn leipäjonossa
Ostan torista ja myyn kalliimmalla
Mä taas ostan kaupan alennusmyynneistä niin samalla tulee kerättyä bonuksia/plussaa. Tai merkkiliikkeiden alennusmyynneistä. Esim Iittala on hyvä sijoituskohde, kerran ostin Aalto maljakon kuparinvärisenä 100e Iittalan poistomyynnistä ja myin sen pois 200 eurolla (silloin lopetettu väri). Kun ostaa kaupasta, ei käytä, niin saa paremman katteen - tosin sijoitus on myös isompi mutta itse kestän sen koska tiedän saavani rahani takaisin. Tosin tässä pitää olla vähän 'nenää' että tietää mistä tuotteista saa rahansa + katetta takaisin. Samoin olen ostanut Mariskooleja poistomyynneistä ja myynyt kalliimmalla eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipidekyselyitä täyttämällä, pitkäjänteisesti ja harrastusluontoisesti osallistumalla,
voi ansaita Paypal-tilille tai vaihtoehtoisesti lahjakortteina, useampiakin kymppejä.
Rekisteröitymällä useampiin esim. Triaba paneeli, Triaba naiset- paneeli, Nordic paneeli, Suomitutka jne.
Internetistä tutkailemalla voit löytää itsellesi sopivia paneeleja.
Itse olen kohdannut vain myönteisiä kokemuksia.
Kerryttämällä saldoa, ja valitsemalla itselleen sopivan ajankohdan nostoon, mielipidekyselytkin ovat yksi
mahdollisuus pienille lisäansioille.
Hah. Noilla ei kyllä pääse tuntiliksoille. Ansiot jäävät jopa alle sen mitä todella pienellä sijoitussummalla saa osinkoja. Sijoittamalla ei tarvitse edes käyttää aikaa, mutta noiden kyselyiden täyttö on työlästä, ja summat jää todella naurettaviksi.
Oon eri mieltä maksetuista kyselyistä. Itse oon tänä vuonna eli noin puolen vuoden aikana saanu 150 euroa. Ei niissä mikään iso homma ole. Sijoituksista oon osinkona saanu 252 euroa, tästä vielä verot pois. Sijoitussalkun koko noin 8000 euroa, yksi pieni (40 e) osinko vielä tänä vuonna tulossa. Mutta siis mulle tuo 8000 euron salkku ei ole mikään todella pieni sijoitussumma ja tosiaan maksetuista kyselyistä saa vuositasolla nettona enemmän, ja ne on vielä täysin riskittömiä.
Vierailija kirjoitti:
Itse asun maalla. Olen myös matalapalkka-alalla (töissä huoltoasemalla).
Vuokrani on täällä maalla 350e/kk.
Ruokaan ja muihin kauppaostoksiin menee n.300e/kk
Muihin laskuihin n.100e/kk.
Eli rahaa kuluu yhteensä noin 750e/kk.
Mutta ymmärrän kyllä täysin että kaupungissa näin pienellä rahalla eläminen ei ole mahdollista.Tsemppiä kaikille raha-ongelmien kanssa kamppaileville.
Ajattelin itsekin tulla mainostamaan maalla elämisen halpuutta. Kirkonkylässä vuokrayksiö 318 EUR. Peruspalvelut kävelymatkan päässä. Lisää palveluita 20 km päässä olevassa kaupungissa, missä vuokrataso suunnilleen sama kuin täällä maalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä lähtisin yhä karsimaan menoja. Alkoholin juonti loppuu kokonaan, tupakointi on tietysti jo aikaa sitten lopetettu, ei syödä tai kahvitella ulkona. Yle Areena on vallan hyvä suoratoistopalvelu.
En pysty enää karsimaan menoja.
En juo alkoholia, en polta tupakkaa, en juo kahvia.
Onneksi ei ole ketään ketä pitäisi elättää.Ap
Mihin rahasi sitten kuluvat???? Itsellä pienemmät tulot, enkä koe edes joutuvani kituuttamaan. Kysyn tätä oikeasti, en veetuillakseni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostat osakkeita ja saat osinkoja.
Niitä pitäisi olla sadoillatuhansilla euroilla, että olisi mainittavaa hyötyä.
Jos ap elää pienillä tuloilla, niin mainittava hyöty olisi jo esim. 50e/kk. Eli ennen veroja 800e vuodessa. Tähän tarvitaan tällä hetkellä 15000-20000 euron salkku, ei satoja tuhansia. Toki tuon parin kympinkin kasaan saaminen on pienillä tuloilla iso homma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielipidekyselyitä täyttämällä, pitkäjänteisesti ja harrastusluontoisesti osallistumalla,
voi ansaita Paypal-tilille tai vaihtoehtoisesti lahjakortteina, useampiakin kymppejä.
Rekisteröitymällä useampiin esim. Triaba paneeli, Triaba naiset- paneeli, Nordic paneeli, Suomitutka jne.
Internetistä tutkailemalla voit löytää itsellesi sopivia paneeleja.
Itse olen kohdannut vain myönteisiä kokemuksia.
Kerryttämällä saldoa, ja valitsemalla itselleen sopivan ajankohdan nostoon, mielipidekyselytkin ovat yksi
mahdollisuus pienille lisäansioille.
Hah. Noilla ei kyllä pääse tuntiliksoille. Ansiot jäävät jopa alle sen mitä todella pienellä sijoitussummalla saa osinkoja. Sijoittamalla ei tarvitse edes käyttää aikaa, mutta noiden kyselyiden täyttö on työlästä, ja summat jää todella naurettaviksi.
Oon eri mieltä maksetuista kyselyistä. Itse oon tänä vuonna eli noin puolen vuoden aikana saanu 150 euroa. Ei niissä mikään iso homma ole. Sijoituksista oon osinkona saanu 252 euroa, tästä vielä verot pois. Sijoitussalkun koko noin 8000 euroa, yksi pieni (40 e) osinko vielä tänä vuonna tulossa. Mutta siis mulle tuo 8000 euron salkku ei ole mikään todella pieni sijoitussumma ja tosiaan maksetuista kyselyistä saa vuositasolla nettona enemmän, ja ne on vielä täysin riskittömiä.
Yritin joskus haalia kyselyjä. Niissä oli alkuun kysymyksiä, joiden mukaan en ollut kohderyhmää tai sitten vastaajia oli jo tarpeeksi.
Minulla on eläkkeen lisäksi vuokratuloja kahdesta asunnosta ja lisäksi autan sairasta sukulaistani arjen asioissa. Saan näin lisää 1650 e kuukaudessa. Vuokratuloja jo ollut 20 vuotta. Ehkä ostan taas jonkun asunnon. Se pitäisi olla niin lähellä että sinne olisi helppo ajaa käymään. Etsinnässä kyllä on. Yksiöitä en halua, niissä asuu vaihtuvia hössöttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on eläkkeen lisäksi vuokratuloja kahdesta asunnosta ja lisäksi autan sairasta sukulaistani arjen asioissa. Saan näin lisää 1650 e kuukaudessa. Vuokratuloja jo ollut 20 vuotta. Ehkä ostan taas jonkun asunnon. Se pitäisi olla niin lähellä että sinne olisi helppo ajaa käymään. Etsinnässä kyllä on. Yksiöitä en halua, niissä asuu vaihtuvia hössöttäjiä.
Aika kaukaa haettua liibalaabaa lisätuloja kaipaaville hössöttäjille.
Mulla myös surkea palkka ja itse olen nollasopparilla myös henk. kohtaisen avustajan keikkapiirissä, siivouskeikkoja tulee ja ehkä alan tässä vielä hoitaan elukoitakin :D Noita henk.koht. avustajan hommia huonosti kun menee aina duunin aikojen kanssa päällekkäin..
Aika monta tiedän, jotka ovat perehtyneet esim. keräilyastioihin, lasitavaraan ym. ym. ja alkaneet tehdä löytöjä kirpputoreilta ja huutokaupoista. Jo parilla kympillä voi tienätä muutaman kympin lisää, jos tietää mikä tavara on arvokasta. Sitten kun näitä löytöjä on muutama saa kuukaudessa jo jonkinlaisen pienen lisän.
Runokirjan tai e-kirjan voi julkaista ilmaiseksi Books on Demandissa, keksiä vetävä aihe ja antaa palaa. Odotella tiliä ja mainostaa ympäriinsä, itse olen julkaissut sitä kautta 3 kirjaa ja tulos on 12 € kuudessa vuodessa ilman mainontaa.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelisin Suomesta pois muuttoa!
Haluaisin kyllä kuulla vähän konkreettisemmin että mihin maahan ja mitä siellä sitten tekis työkseen että elintaso merkittävästi paranisi.
Oikeastaan kaikkialla Euroopassa Pohjoismaita lukuunottamatta on suuremmat tuloerot kuin Suomessa. Pienituloinen saa todella pientä palkkaa hyvätuloisiin verrattuna, vuokrat ovat samaa tasoa kuin Suomessa paitsi että mitään asumistukea ei ole.
Pitkällä tähtäimellä lisää rahaa:
Ala sijoittamaan 10% bruttopalkastasi. Suhteutat muut menot siihen, kuka tahansa pystyy 10% trimmailemaan jos oikeasti haluaa. Usein ei esim. lasketa että ryyppäsinpä baarissa 150e, heh heh hieno ilta, kun sama raha saattaa olla 5-10% omista nettotuloista ja sijoitettuna toisi valoisampaa tulevaisuutta darran sijaan.
Ota ensimmäiseksi haasteeksi säästää tonni tilille. Onnistuu työttömältäkin jos ei ryyppää rahojaan.
Laita tämä tonni indeksi- tai osakerahastoihin, mieluiten ameriikan markkinoille, vaikka 50% 50% indeksi ja kasvuosakerahastoihin. Tuotto on varsin vuoristorataa, mutta kuitenkin historiaa katsoen 10-20% vuodessa, hyvänä vuotena voipi olla 40%.
Oletetaan tässä nyt kohtuualhaista palkkaa, eli 10% tuloista olisi 150e, tämä säästetään.
Oletetaan että rahastojen tuotto on 15%, eli varovaisen realistinen tuotto.
Alkutonnin rahastosijoituksen jälkeen, 150e kuussa säästäen, sinulla on kahden vuoden (24kk!) päästä rahaa noin 5500 euroa.
Ei tämä toki mikään megaiso raha ole jolla alkaisi ylevää elämäntapaa pitämään, mutta pelkästään tällä saa aivan huiman talouden vapauden ja liikkuvuuden, bufferia elämän tapahtumiin. Ei harmita niin jos pesukone hajoaa, tai jos joskus haluaa repäistä 200e harrastuskurssin vaikka sukelluksesta.
Tuotto onkin siitä eteenpäin korkoa korolle, tuosta kymppitonniin on jo paljon helpompi päästä, alle kahdessa vuodessa.
Viiden vuoden päästä voikin pitää vaikka kymppitonnin sijoitusbufferia, ja tuotosta on kasvanut jo varsin mukavasti "extraa" jonka voisi käyttää vaikka hienoon ulkomaanmatkaan, auton käsirahaksi tai asuntosäästöihin. Ja jatkaa tästä sitten ylöspäin vaikka 15 000e bufferiin seuraavaksi....
Sijoiturakkautta <3
Vierailija kirjoitti:
Runokirjan tai e-kirjan voi julkaista ilmaiseksi Books on Demandissa, keksiä vetävä aihe ja antaa palaa. Odotella tiliä ja mainostaa ympäriinsä, itse olen julkaissut sitä kautta 3 kirjaa ja tulos on 12 € kuudessa vuodessa ilman mainontaa.
Aivan loistava idea! Kiitos.
12e kuudessa vuodessa = 2 e / vuosi.
Vain kolme kirjaa naputtelemalla kaikki tuo raha.
Alan heti pohtia aihetta kirjaan.
Käy leipäjonossa ja hae tukia palkan päälle. Asumistukea ainakin saisit.