Sääliksi käy pienituloisia perheitä, kun kesälomat alkoivat
Tuoreessa muistissa on, kuinka mahdottomasti tuntui koululaisten loma-aikana menevän rahaa ruokakauppaan. Silti jääkaappi näytti aina tyhjältä.
Nyt, kun hinnat ovat vielä nousseet, ei käy kateeksi köyhiä lapsiperheitä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se paha kun on kakaroita joita ei ole varaa ruokkia. Tuli varmaan yllätyksenä että lapset tarvii ruokaa.
Hyi ,kuin voit olla näin ilkeä?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä tunnen myötätuntoa. Ei kai se niiden lasten vika ole, jos vanhemmilla on ongelmia.
Eikä välttämättä vanhempien vika se, että vihreät ovat aiheuttaneet nämä korotukset ruokiin ilmastokriisillä ,kuten he kutsuvat kylmenevää maapalloa.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset vähentävät parturista, vaatekaupoista, kahviloista, ravintoloista ja porukkaa irtisanotaan. Miten he pärjäävät?
Aivan tosi vakavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä ja kun nuo varakkaat appivanhemmatkaan ei edes auta...huoh.
Asia kun ei kuulu appivanhemmille lainkaan. Eivät ne ole syyllisiä sun lapsilukuun.
Meilläkin puoliso ainoa lapsi. Anoppi saa viettää vanhuutensa yksin. Joutuu menemään polkupyörällä mökilleen ja raahata ruoat ja vesikanisterit.
Se on kuitenkin sen ainoan lapsensa kasvattanut.Ilmeisen huonosti jos se lapsi kuvittelee että äidin vielä pitäis täysikäistä paapoa. Miniänsä ei näemmä ole sen fiksumpi, sekään ei ole tajunnu että kannattaa hankkia vaan niin monta kuin on varaa elättää.
Anoppi selkeästi tajusi ja hankki siksi vain yhden lapsen.Juu, eläkeläiset ei saa Suomessa ilmaista siivousapua joten kun he sairastuvat joutuvat ostamaan yksityiseltä siivouspalvelut. Lämmin ruoka tuodaan pakettiautolla, siitä peritään erikseen maksu. Kauppa tuo muut ruoat kun tilaa, ottaa kuljetusmaksut ja kodinhoitajapalvelut maksavat eläkkeen suuruuden mukaan, he antavat lääkkeet ja auttavat pukemisessa.
Ja tästä syystä ei voikaan lahjoittaa säästöjään aikuisille lapsilleen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minusta jotenkin itse tehty ongelma. Puuroa lautaselle vaan niin lapsi kasvaa. Ei kellekkään tarvitse kantaa vanukkaita, mehuja ja välipalaksi 500g jauhelihapakettia. Järki käteen. On ihan hullua, että lapset päättää mitä syödään ja vanhemmat stressaa riittääkö rahat. Vanhemmat päättää, ei lapsi.
1960-luvulla kansakoulussa oli lounaana lähes joka päivä puuroa. Eikä kukaan valittanut, kun söi puuroa. Usein myös kotona oli aamupalaksi ja/tai iltapalaksi puuroa.
Olen itse ollut opiskelija ja puoliso pienituloisessa työssä. Ikinä ei ollut niin, ettei olisi ruokaan rahaan. Välillä piti tietenkin priorisoida, mutta ihania kesiä meillä oli. Eli ei pelkkä pienituloisuus huono asia ole. Silloin raha ei riitä välttämättä ruokaan, jos vanhemmilla on pienituloisuuden lisäksi muita ongelmia.
Hyvät prioriteetit sun vanhemmilla. Maito pois kasvavilta lapsilta aikuisten huvituksiin eli turhanpäiväiseen kahvitteluun.